| Forfatter |
|
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 23 Maj 2008 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
panos skrev:
p.s. gidder ikke en gang at kommentere den gang bæ de skriver til mig.... |
|
|
Kunne det ikke forklare baggrunden for Benchmark DAC1? Den er udviklet til professtionelle formål, og så har nogen fundet ud af at den egentlig lyder ganske udmærket. Det er jo så måske ikke hifi-nørder der har udviklet og kontrol-lyttet den? 
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 23 Maj 2008 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
panos skrev:
|
|
Hvorfor? det er jo sandheden, her er faktisk en producent der svare ærligt(jeg gætter på deres største markedsandel ligger i studiegrej, så de behøver ikke finde på hokus pokus historier for at overleve, de kan sælge på egenskaber) Du har lidt travlt med at svaret kommer fra en ikke teknisk person, hvad er du selv?
Der kan ikke være forskel i overførslen, hvis impedansen i 2 digital kabler begge er 75ohm. og de ellers ikke er udsat for et støjfyldt miljø.
At virkeligheden så er anderledes fordi et af dine kabler sikkert falder uden for 75ohm kategorien, pga. af den ene eller anden fejl, kan du da ikke ligge dem til last. __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |
Sjokoz Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 177
|
| Sendt: 23 Maj 2008 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim Petersen skrev:
panos skrev:
|
|
Kunne det ikke forklare baggrunden for Benchmark DAC1? Den er udviklet til professtionelle formål, og så har nogen fundet ud af at den egentlig lyder ganske udmærket. Det er jo så måske ikke hifi-nørder der har udviklet og kontrol-lyttet den? 
|
|
|
Den originale DAC1 er udviklet til studie formål, men er blevet rimelig populær blandt hifi-folk. Hvis du kigger på de andre produkter fra Benchmark er det tydeligt at se hvad deres markeds segment er.
|
| Til top |
|
| |
panos Lukket konto

Eget valg!
Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1345
|
| Sendt: 23 Maj 2008 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per N skrev:
panos skrev:
|
|
Hvorfor? det er jo sandheden, her er faktisk en producent der svare ærligt(jeg gætter på deres største markedsandel ligger i studiegrej, så de behøver ikke finde på hokus pokus historier for at overleve, de kan sælge på egenskaber) Du har lidt travlt med at svaret kommer fra en ikke teknisk person, hvad er du selv?
Der kan ikke være forskel i overførslen, hvis impedansen i 2 digital kabler begge er 75ohm. og de ellers ikke er udsat for et støjfyldt miljø.
At virkeligheden så er anderledes fordi et af dine kabler sikkert falder uden for 75ohm kategorien, pga. af den ene eller anden fejl, kan du da ikke ligge dem til last.
|
|
|
Hej Per.
Jeg kan ikke rigtig se hvor du vil henne med din indlæg. Om jeg er teknisk eller ej har ikke rigtig noget med sagen at gøre, bare for en god ordens skyld, jeg har teknisk uddannelse samt har haft fignerne i skidtet i en årrække.
Pointen med hvad jeg skrev er at indikere at kommunikationen gik igennem en salgs / administrations medarbejder og ikke en tekniker, hvilket forklarer ordvalget i kommunikationen.
At jeg kan få bekræftet af producenten at min hørelse er god, kan jeg ikke rigtig bruge til andet end en billig griner, og faktummet forbliver det samme, det er kæmpe forskel i DAC1’s lyd når man bruger gode digitale kabler. Desværre…
Jeg skriver desværre fordi dette betyder en ekstra omkostning til mig for en kabel som jeg ikke har regnet med at jeg har brug for. Om det er jitter eller andet kan jeg ikke gøre mig klog på.
Venligst
Panos
__________________ moddet marantz sa15
touch m. internt skærm samt panos bat. psu
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Maj 2008 kl. 08:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
panos skrev:
Per N skrev:
panos skrev:
|
|
At virkeligheden så er anderledes fordi et af dine kabler sikkert falder uden for 75ohm kategorien, pga. af den ene eller anden fejl, kan du da ikke ligge dem til last.
|
|
|
Hej Per.
Jeg kan ikke rigtig se hvor du vil henne med din indlæg. Om jeg er teknisk eller ej har ikke rigtig noget med sagen at gøre, bare for en god ordens skyld, jeg har teknisk uddannelse samt har haft fignerne i skidtet i en årrække.
Pointen med hvad jeg skrev er at indikere at kommunikationen gik igennem en salgs / administrations medarbejder og ikke en tekniker, hvilket forklarer ordvalget i kommunikationen.
At jeg kan få bekræftet af producenten at min hørelse er god, kan jeg ikke rigtig bruge til andet end en billig griner, og faktummet forbliver det samme, det er kæmpe forskel i DAC1’s lyd når man bruger gode digitale kabler. Desværre…
Jeg skriver desværre fordi dette betyder en ekstra omkostning til mig for en kabel som jeg ikke har regnet med at jeg har brug for. Om det er jitter eller andet kan jeg ikke gøre mig klog på.
Venligst
Panos
|
|
|
Om du var teknisk uddannet eller ej, var netop pga. din reaktion over dit svar fra dem, og deres forklaring, jeg har det store elektronikkørekort, jeg må indrømme jeg havde svaret dig nogenlunde det samme alligevel, idet hvis det er et 75 ohm's kabel er der ikke forskel, det svar havde du os godtaget, hvis du kendte teorien bag tror jeg.
Grunden til du evt. oplever en forskel er at nogle kabler så ikke overholder denne norm enten pga. kvalitet eller nogle producenter har fiflet med dem og givet dem en forkert impedans eller en ringe skærm ellign. for de skal give en forskel, så folk køber den slags, ændre ikke ved faktumet at hvis du bruger et korrekt kabel med en impedans på 75 ohm er benchmarken ligeglad.
Der kan også være den endnu værre forklaring at udgangen i dit drev eller hvad du nu bruger, ikke er 75 ohm, og det derfor igen går ud på og finde et kabel der er lige så meget uden for så vi får den korrekte impedans tilpasning. __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |
ChristianK Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1160
|
| Sendt: 24 Maj 2008 kl. 08:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
panos skrev:
Per N skrev:
panos skrev:
|
|
|
|
|
Hej Per.
Venligst
Panos
|
|
|
Jeg må da også indrømme at jeg er særdeles imponeret over din og diy'ers hørelse generelt. Når man kan høre at man skifter en phonobøsning, (som i betragtning af produktets alder forhåbentlig ikke er oxiderede) eller en tilfældig kondensator og tydeligt kan høre forskellen, må man da medgive at hørelsen er helt i top.
Nu ved jeg næsten ikke hvad jeg skal tro mest på... Dine ører eller professionelle måleinstrumenter... Tough one... Jeg tror jeg vælger Benchmarks forklaring i sidste ende alligevel...
|
| Til top |
|
| |
kappen Udelukket fra forum

Rabu Acoustics
Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1401
|
| Sendt: 24 Maj 2008 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej jeg ved godtnok heller ikke hvad jeg skal tro.. jeg kan ikke engang høre forskel på coax og optisk på min benchmark. At høre forskel på 2 coax kabler som ellers ikke fejler noget, kan jeg ikke se hvordan skulle være muligt.
Prøv en blindtest, det kan du kun blive klogere på.
|
| Til top |
|
| |
panos Lukket konto

Eget valg!
|
| Sendt: 24 Maj 2008 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for alle jeres svar. Jeg har det selv svært med at forklare teorien i det jeg oplever. Dog vil jeg gerne høre alle dem der er imponeret over min hørelse og tvivler så meget hvad jeg og andre har erfaret. Om i faktisk nogen siden *har* prøvet at stille ører til et fint tunet anlæg hvor alt var OK og så prøve med forskellige digital kabler.
Som jeg skrev før har jeg ikke den stor lyst at gå ud og betale de mange penge som sådan en kabel koster, men på min setup gør den stor forskel.
hilsen
Panos
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Maj 2008 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
panos skrev:
|
Tak for alle jeres svar. Jeg har det selv svært med at forklare teorien i det jeg oplever. Dog vil jeg gerne høre alle dem der er imponeret over min hørelse og tvivler så meget hvad jeg og andre har erfaret. Om i faktisk nogen siden *har* prøvet at stille ører til et fint tunet anlæg hvor alt var OK og så prøve med forskellige digital kabler.
Som jeg skrev før har jeg ikke den stor lyst at gå ud og betale de mange penge som sådan en kabel koster, men på min setup gør den stor forskel.
hilsen
Panos
|
|
|
Lige nøjagtig den med digital kabler, kan jeg støtte om, at man kan, det er bizart, men jeg har desvære oplevet det samme på 3 testede kabler, ham vi oplevede det ved havde dog muligheden for at måle kablerne igennem, og et par af dem havde ret store problemer på trods af de var nye, disse "problemer" tvivler jeg ikke et sekund på var placeret der med vilje, eller pga. uvidendehed, de 3 kabelproducenter vil jeg ikke nævne navne på idet jeg så sikkert blir vældig upopulær, men det af dem der virkede som det skulle kom fra et ganske velkendt hollandsk firma og det overholdte alle kunstens regler, og kostede ikke ret meget iforhold til de andre.
Jeg ved man har muligheden for at "ødelægge" optiske kablers overførsel også, om nogen gør det ved jeg ikke, men det er betydelig svære ihvertfald. __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |
Sjokoz Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 177
|
| Sendt: 25 Maj 2008 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per N skrev:
panos skrev:
|
hilsen
Panos
|
|
|
Lige nøjagtig den med digital kabler, kan jeg støtte om, at man kan, det er bizart, men jeg har desvære oplevet det samme på 3 testede kabler, ham vi oplevede det ved havde dog muligheden for at måle kablerne igennem, og et par af dem havde ret store problemer på trods af de var nye, disse "problemer" tvivler jeg ikke et sekund på var placeret der med vilje, eller pga. uvidendehed, de 3 kabelproducenter vil jeg ikke nævne navne på idet jeg så sikkert blir vældig upopulær, men det af dem der virkede som det skulle kom fra et ganske velkendt hollandsk firma og det overholdte alle kunstens regler, og kostede ikke ret meget iforhold til de andre.
Jeg ved man har muligheden for at "ødelægge" optiske kablers overførsel også, om nogen gør det ved jeg ikke, men det er betydelig svære ihvertfald.
|
|
|
Nu du har haft muligheden for at lytte på kabler de kabler der ikke er som de burde være, hvad lød så bedst? Det billige kabel der opførte sig rigtigt i forhold til målinger eller de dyre med "fejl"?
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2008 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjokoz skrev:
Per N skrev:
panos skrev:
|
hilsen
Panos
|
|
|
Jeg ved man har muligheden for at "ødelægge" optiske kablers overførsel også, om nogen gør det ved jeg ikke, men det er betydelig svære ihvertfald.
|
|
|
Nu du har haft muligheden for at lytte på kabler de kabler der ikke er som de burde være, hvad lød så bedst? Det billige kabel der opførte sig rigtigt i forhold til målinger eller de dyre med "fejl"?
|
|
|
Godt spørgsmål, jeg ved det ikke, forskellen var minimal, jeg husker dog det ene af dem der var uden for lød lidt metallisk ala som en radio med dårlig signal, det fandt jeg træls, men det var minimalt, det korrekte kabel har jeg intet at hænge på eller det andet der målte mærkeligt, det havde bare en smule anderledes lyd i forhold til det "korrekte".
Hvis jeg havde digital grej med de behov, ville jeg nok vælge at købe et korrekt 75 ohm's kabel, hvordan almindelige mennesker så finder et der er det, ved jeg ikke. __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 26 Maj 2008 kl. 00:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
panos skrev:
hilsen
Panos
|
|
|
Panos....det er både meget nemt og samtidig lidt tidkrævende. Ingen
siger, at det behøver at være/blive dyrt! Du er nødt til at prøve nogle
forskellige kabler i lige nøjagtig dit setup. Vælg det der passer dig bedst. Der er store forskelle på kabler af forskellige fabrikater. Det kabel du
vælger som det bedste, behøver ikke nødvendigvis at være dyrt. For den
sags skyld kan det billigste du prøver - 'risikere' at være din
favorit. Det kan ikke forudses hvordan en lyttetest falder ud. Og brug
gerne så lang tid som muligt på lytningen. Der er visse egenskaber
(eller mangel på samme) som først rigtig viser sig efter at have lyttet
til forskellig musik gennem længere tid. (Det gælder i øvrigt med de
fleste hifi-komponenter). Mvh. Niels L.
|
| Til top |
|
| |
panos Lukket konto

Eget valg!
|
| Sendt: 26 Maj 2008 kl. 08:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Niels.
Tak for svaret. Du har ret, jeg har også den opfattelse at man skal prøve sig frem. Når jeg prøvelytter er det sådan at hver modifikation eller kabel få lov at stå en uges tid for at se hvad den total oplevelse bliver. Nogle gange dog, specielt når skidtet bliver dårligere (ja det sker også :)) skal der ikke så meget tid til.
Ang. kabel, jeg må indrømme at jeg var måske hurtigt i min beslutning ang. Eagle Eyen, men har prøvet med et par taralabs samt nogle stykker DIY baseret på WBT nextgen samt 75 Ohms kabel og Eagle Eyen klarer det en del bedre. Desværre viste det sig at Taralabs til en 1000 var lige til at smide i skralderen...
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9423
|
| Sendt: 26 Maj 2008 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Weissbier Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 395
|
| Sendt: 26 Maj 2008 kl. 08:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svaret, Kjeldsen. Det vil indgå i mine overvejelser.  __________________ Martin Hinge
Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9423
|
| Sendt: 26 Maj 2008 kl. 09:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 26 Maj 2008 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 26 Maj 2008 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjokoz skrev:
Den originale DAC1 er udviklet til studie formål, men er blevet rimelig populær blandt hifi-folk. Hvis du kigger på de andre produkter fra Benchmark er det tydeligt at se hvad deres markeds segment er. |
|
|
Jeg tror ikke den holder længere - de reklamerer jo f.eks. i Stereophile mv., men det er nok mest DAC1'en de går med. Ret fedt faktisk at sådan noget pro udstyr lige kommer ind fra højre og gør det godt.
|
| Til top |
|
| |
FireRooster Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 50
|
| Sendt: 26 Maj 2008 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|