Forfatter |
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 07 Maj 2008 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Deeablo skrev:
Det gør jeg da også...det kom nok bare som et chock for mig, at bare fordi der står NAD på, behøver der ikke at være NAD i.... |
|
|
NAD er et kvalitetstegn, om det så er NAD's egne udviklere der har lavet produktet er jeg ligeglad med. Det er staks værre når en producenter forsvinder, og navnet bliver købt af griske pengemænd. Her kan nævnes Tandberg og Nakamichi.
|
Til top |
|
|
Deeablo Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 579
|
Sendt: 07 Maj 2008 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
og så blev jeg det klogere...dog ville jeg mene, at HFK burde informere folk om dette, men det er bare min mening
__________________ Electrocompaniet eci-2
Xindak Muse 1.2 (usa)
Audio Innovations alto
Nordost flatline
kommer snart Audiovector MI3
|
Til top |
|
|
Weissbier Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 395
|
Sendt: 07 Maj 2008 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Deeablo skrev:
Det gør jeg da også...det kom nok bare som et chock for mig, at bare fordi der står NAD på, behøver der ikke at være NAD i.... |
|
|
Chok er en grim ting! Jeg tillader mig herved at antage, at en sand djævel har bedre nerver i andre af livets forhold!  __________________ Martin Hinge
Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
|
Til top |
|
|
Deeablo Forum Bruger

|
Sendt: 07 Maj 2008 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
tja...som friluftskonsulent, kajak instruktør, lærer og meget andet godt burde jeg nok have bedre nerver og udvise større tålmodighed og overskud end jeg har gjort her...
Men hva... __________________ Electrocompaniet eci-2
Xindak Muse 1.2 (usa)
Audio Innovations alto
Nordost flatline
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 08 Maj 2008 kl. 01:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
ronin, du linker til et billede. Hvis man ser hele tråden, som billedet er i, går det op for en, at Goldmund DVD afspilleren er identisk med en billig Pioneer DVD. Men det er sq da en herlig pointe!
|
|
|
Fik ikke lavet linket korrekt - men det er rigtigt at jeg linker til en Pioneer og Goldmund-maskine. Goldmund fjernede billede-gengivelsen og smed en ekstra trafo på i et andet kabinet, og så til en pris på over 65.000,00 kr kontro Pioneer i plastik-kabinet til 1000,00 kr.
http://www.zerogain.com/forum/showthread.php?t=18003&pag e=5
Den fede detalje er drevet der nu hedder "Goldmund Magnetic Damper" - det skulle angiveligt forbedre indlæsning af pladerne og sikre højere informationsniveau. Hvor knækkede filmen?? Især da det er samme drev som i Pioneer-fætteren!
Well, havde det været sådan en sag, kunne jeg forstå hvis nogen hoppede ovre i hjørnet..... __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 08 Maj 2008 kl. 01:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Deeablo skrev:
tja...som friluftskonsulent, kajak instruktør, lærer og meget andet godt burde jeg nok have bedre nerver og udvise større tålmodighed og overskud end jeg har gjort her...
Men hva...
|
|
|
Hvis det er sådan en ting som dette, der kan give dig dårlige nerver og banke tålmodighed og overskud ud af dig, vil jeg sgu ikke håbe at du får besværlige elever til undervisning i kajak-roning, for så må det da gå helt galt!!
Ej, se nu frem ad og vær lidt positiv - livet er slet ikke så slemt, og du er jo tilfreds med dit tv, så fokuser dog på det. Havde kvaliteten ikke været i orden, havde du jo nok heller ikke været tilfreds, vel?  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Deeablo Forum Bruger

|
Sendt: 08 Maj 2008 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
næh...men det er nok mere principet i at HFK altid fører sig frem med at deres er det bedste...klar markedsføring..
Vi ved jo alle hvor meget ros NAD har fået af HFK gennem årene.... __________________ Electrocompaniet eci-2
Xindak Muse 1.2 (usa)
Audio Innovations alto
Nordost flatline
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
|
Sendt: 08 Maj 2008 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Deeablo skrev:
næh...men det er nok mere principet i at HFK altid fører sig frem med at deres er det bedste...klar markedsføring..
Vi ved jo alle hvor meget ros NAD har fået af HFK gennem årene....
|
|
|
og med rette. Jeg har haft rigtigt meget mellemprisklasseudstyr mellem hænderne. NAD har et højt bundniveau. Eneste produkt der ikke er så godt er DVD afspillerne på billedsiden.
Bundniveauet er klart højere en Pioneer, Denon, Sony, Yamaha, Kenwood mv.
|
Til top |
|
|
Deeablo Forum Bruger

|
Sendt: 08 Maj 2008 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg startede som så mange andre min passion i en HFK butik...gennem årene har der været mange fede oplevelser og mange mindre fede...
Jeg har aldrig kunne li NAD, men med alle de fejl i de tv´er der er på markedet så er det i mine øjne vigtigt at man kan stole på firmaet bag produktet...dermed ikke sagt at en enkelt mandagsmodel skal spænde ben for fremtididge handler, men jeg vil da have en butik jeg kan stole på...
Det er jo bl.a. også derfor jeg reagerede som jeg gjorde da jeg fandt ud af alle de her ting __________________ Electrocompaniet eci-2
Xindak Muse 1.2 (usa)
Audio Innovations alto
Nordost flatline
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
|
Sendt: 08 Maj 2008 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bifalder da en løsning som denne hvor NAD navnet sikre den rette kvalitet, ellers skulle jeg jo selv ud og gennemtrævle markedet og håbe jeg kan finde oplysninger om holdbarhed mv. Det gider jeg ikke, og derfor vil jeg hellere købe et mærke jeg stoler på.
Det samme med Argon. Der findes meget skrammel, men hifi klubben vælger det bedste af det billige. Det er hvad man som udgangspunkt må tro på, da det er deres markedsføringshistorie. Hvis det viser sig det ikke holder vand, ja så er kunderne i dag hurtigere til at søge nye græsgange. Så det vil kunne ses på bundlinien hvis historien ikke holder.
|
Til top |
|
|
Deeablo Forum Bruger

|
Sendt: 08 Maj 2008 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
enig...men jeg må sige, at jeg har da haft en del chokerende oplevelser i hfk gennem årene...
Men jeg mindes da en særdeles hård kritik herinde fra da de skiftede markedstrategi... __________________ Electrocompaniet eci-2
Xindak Muse 1.2 (usa)
Audio Innovations alto
Nordost flatline
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
|
Sendt: 08 Maj 2008 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Deeablo skrev:
enig...men jeg må sige, at jeg har da haft en del chokerende oplevelser i hfk gennem årene...
Men jeg mindes da en særdeles hård kritik herinde fra da de skiftede markedstrategi...
|
|
|
I gamle dage var der få butikker med mange nørder ansat. Idag er der lige så mange nørder ansat men endnu flere butikker.
Jeg har arbejdet som sælger i hifi klubben, og har krummet tær over enkelte sælgeres uvidenhed.
Det værste jeg har set var en elev, der demonstrerede forskellen på en Dali Grand Coupé og Dali 202, ved at sætte en af hver på en lille NAD forstærker, og så brug balanceknappen til at demonstrere forskellen.
Uheldige oplevelser er der nok flere af nu end tidligere, men sådan tror jeg det er når en kæde når en vis størrelse.
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
Sendt: 08 Maj 2008 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Deeablo skrev:
Men jeg mindes da en særdeles hård kritik herinde fra da de skiftede markedstrategi...
|
|
|
det er ikke så mærkeligt. Når man skifter strategi, så vil nogen næsten altid blive utilfredse, i dette tilfælde er der mange herinde der mener hfk er blevet til en slags fona. Jeg tror i virkeligheden hfk massive markedsføring hjælper flere butikker i branchen end vi går rundt og tror __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
morkaj Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 260
|
Sendt: 08 Maj 2008 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
HFK er ikke anderledes end alle andre former for forhandlere af konsumelektronik. (Merlin, fona m.v.)
Der var en gang.... Det er der ikke mere, jeg savner tiden hvor man kunne luske forbi og få en sludder/lytter, men nu føler jeg bare at der er ekspeditionsiver.
Brugte endog rigtig mange mønter derinde i tiden med Electrocompaniet i midten af 90'erne, men siden de skiftede det meste af personalet til yngre modeller stoppede mine mønter med at flyde den vej.
Alene tanken om at skulle forholde mig til Playstation når jeg sidder og vurderer om jeg skal skifte for 6 cifrede beløb elektronik er usober - jeg kan have været uheldig, men .....
MVH
M
|
Til top |
|
|
Deeablo Forum Bruger

|
Sendt: 08 Maj 2008 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja...hvad skete der egentlig dengang med Electrocompaniet? Det gad jeg rigtig godt at vide...
__________________ Electrocompaniet eci-2
Xindak Muse 1.2 (usa)
Audio Innovations alto
Nordost flatline
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
|
Sendt: 08 Maj 2008 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
morkaj skrev:
HFK er ikke anderledes end alle andre former for forhandlere af konsumelektronik. (Merlin, fona m.v.)
Der var en gang.... Det er der ikke mere, jeg savner tiden hvor man kunne luske forbi og få en sludder/lytter, men nu føler jeg bare at der er ekspeditionsiver.
Brugte endog rigtig mange mønter derinde i tiden med Electrocompaniet i midten af 90'erne, men siden de skiftede det meste af personalet til yngre modeller stoppede mine mønter med at flyde den vej.
Alene tanken om at skulle forholde mig til Playstation når jeg sidder og vurderer om jeg skal skifte for 6 cifrede beløb elektronik er usober - jeg kan have været uheldig, men .....
MVH
M
|
|
|
Playstation? Jeg har arbejdet i flere kæder. Den helt store forskel i hifi klubben er større grad af ægte entusiasme, ingen mobiltelefoner, ingen CD'er, Ingen DVD film, ingen Rudolf Schmidtvæg, ingen paraboler, ingen spillekonsoller, ingen plastikanlæg til 600 kr., ingen ghettoblastere, ingen trådløse telefoner, ingen klokradioer, ingen computere og listen fortsætter.
Der er stadig kæmpe forskel til de andre butikker.
|
Til top |
|
|
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
Sendt: 08 Maj 2008 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
Deeablo skrev:
|
|
|
I gamle dage var der få butikker med mange nørder ansat. Idag er der lige så mange nørder ansat men endnu flere butikker. Ja stortset
Jeg har arbejdet som sælger i hifi klubben, og har krummet tær over enkelte sælgeres uvidenhed. Samme her......... Men ikke bare krumme tæer, men nærmest en total flovhed over at der var SÅ lidt viden........ Om alt.
Det værste jeg har set var en elev, der demonstrerede forskellen på en Dali Grand Coupé og Dali 202, ved at sætte en af hver på en lille NAD forstærker, og så brug balanceknappen til at demonstrere forskellen. Har oplevet at en ansat havde skrevet reppapirer og var ved at pakke en kundes forstærker ned til afsending til værkstedet, fordi den kun spillede i den ene kanal....efter han havde "tjekket" forstærkeren i forretningen. Men nogle gange har man noget på fornemmelsen og jeg ville så lige afprøve den også............ Efter at ha drejet ballanceknappen op til lodret, så spillede forstærkeren fint i begge kanaler.
Samme person sad og lyttede til et sæt Dali Grand i en lille ½ time efter lukketid............... uden at opdage at fasen var vendt på den ene ht (Jeg siger ikke hvem der gjorde det )
Uheldige oplevelser er der nok flere af nu end tidligere, men sådan tror jeg det er når en kæde når en vis størrelse. |
|
|
|
Til top |
|
|