Forfatter |
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 07 Maj 2008 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
heltny skrev:
Proton lavede NADs de første forstærkere.  |
|
|
De producerede dem, og da NAD fandt en ny producent kopierede de dem. Eneste forskel var sorte kabinetter.
|
Til top |
|
|
Busk Udelukket fra forum

Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977
Bruger siden: 05 April 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1463
|
Sendt: 07 Maj 2008 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Weissbier skrev:
Køber man et NAD-fjernsyn, får man NAD-kvalitet til NAD-pris. Det er garanteret, når der står NAD på det. At der er ikke står NAD på lønsedlen hos den arbejder, der samler det, er vel mindre interessant. Dette burde ikke slå skår i ejerglæden, hvis produktet ellers er i orden.  |
|
|
Helt enig, hvad er problemet, Hi-Fi Klubben ejer rettighederne til navnet og det har der aldrig været lagt skjul på, da jeg var sælger i hi-fi klubben oplyste vi altid hvem producenten var. __________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
www.busk-audio.dk Opdateret 18.Jan 2010
--------------------------------
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
Til top |
|
|
db89 Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 565
|
Sendt: 07 Maj 2008 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis man havde læst lidt på div sider om flaskærme om NAD Tv'et ville man altså vide at det ikke er NAD selv der har produceret det men et tysk firma, og den information har længe været til at finde.
Hvor mange af jer herinde har måske ikke også læst/spurgt til en bestemt vare på nette inden de købte den?
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
Sendt: 07 Maj 2008 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Deeablo skrev:
tja...jeg kan formnemme på det hele, at jeg ikke får den store opbakning, selvom jeg mener, at et produkt bliver solgt under et andet navn...som jeg mener er "ikke vejledende" eller misvisende fra HFK´s side. |
|
|
Det er jo ikke fordi du tager fejl, der BLIVER solgt det samme produkt under forskellige navne. Det er der ikke noget odiøst i - dét du ikke får opbakning i, er at det er et problem.
Deeablo skrev:
Men som udgangspunkt kan man jo passende konkludere, at man ikke kan forvente at navnet på en vare er navnet på produktet, selvom sælgeren påstår at NAD er NAD
|
|
|
Welcome to the real world. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
Sendt: 07 Maj 2008 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror du også når du køber en Coca-Cola at den er produceret af Coca-Cola? __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
levendemusik Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 241
|
Sendt: 07 Maj 2008 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forleden kunne man læse her på side, at Sony havde vist nogle nye fladskærms-tv, men Sony laver heller ikke selv deres skærme.
|
Til top |
|
|
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
Sendt: 07 Maj 2008 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
PROTON De kan (øhh kunne), dem mangler vi idag, har lige fået liv i min anden D1200. super sejt. . __________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
Til top |
|
|
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
Sendt: 07 Maj 2008 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Trådstarteren er da helt vidunderligt naiv. Alle mærker sælger i dag indmad til hverandre - men det kommer åbenbart som et chok for manden.
Hvornår er en fabrik en NAD fabrik? Hvad nu hvis NAD købte den fabrik, der har leveret NAD-skærmen? Ville det så pludselig blive et ægte NAD TV? Who cares?

I min TV-stue står der B&O, som jeg godt ved er fyldt med alskens fremmed indmad. Det er måden, de skruer det sammen på, jeg har betalt for.

|
Til top |
|
|
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
Sendt: 07 Maj 2008 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Deeablo skrev:
oh...btw....Jeg har en Ford Ka, som er let stylet....og den føles som en Toyota Supra...må jeg så sætte det navn på hvis jeg kontakter Toyota? 
JBHE kan du ikke selv se det lidt fra min side...man køber et produkt og får noget andet end det der står på....men det føles som NAD men...det er det jo ikke....Jeg sys helt seriøst at i ( HFK ikke dig personligt ) burde informere folk om det der stunt....
Jeg har gennem de sidste par år lagt lidt over 100.000 kr i butikken i forskellige sammenhæng med klubber og andre institutioner og jeg kan godt "mærke" på det hele, at hvis det "føles" som et produkt, så er det ikke altid nok.
Hvordan kan jeg som forbruger sikre mig her?
|
|
|
Du er sikret. Du har fået det produkt, du har betalt for og med en god garanti. Hvad vil du mere?
Er billedet blevet dårligere fordi du har set, at det er fremstillet som OEM-vare hos Technisat?
Som du har fået adskillige eksempler på, er dette en meget udbredt fremgangsmåde i mange brancher idag. Vil du gardere dig mod dette, skal du gøre dit hjemmearbejde bedre før du handler istedet for at brokker dig bagefter. HFK har ikke gjort noget "odiøst" - deres løsning er helt almindelig og anerkendt.
I modsat fald er der mange, der skal brokke sig over B&O, der sælges til langt højere priser - og som indeholder elektronik fra Samsung, Philips m.fl.
|
Til top |
|
|
kimC Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 675
|
Sendt: 07 Maj 2008 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er jeg den eneste der ser det som en fordel at det i virkeligheden ikke er et NAD-tv. NAD er jo bare velbygget skrammel.
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 07 Maj 2008 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Mortus Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 263
|
Sendt: 07 Maj 2008 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
heltny skrev:
|
|
Kan du sige AMC?
|
Til top |
|
|
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
Sendt: 07 Maj 2008 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mortus skrev:
heltny skrev:
|
|
Kan du sige AMC?
|
|
|
A..... M.... C..... ----- Jeps, det kunne jeg 
|
Til top |
|
|
sd2100 Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 363
|
Sendt: 07 Maj 2008 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske er det et tilfælde eller ej, men hifiklubben har lige nu udsendt en mail, hvor de tilbyder medlemsrabat på kr. 2000 på NAD TV.
Det kan være et tilfælde, men timingen er nu lidt morsom.
|
Til top |
|
|
Deeablo Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 579
|
Sendt: 07 Maj 2008 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
tja...nu er jeg blevet kaldt Naiv og diverse andre ting....jeg har ikke sagt, at jeg ikke er glad for tv´et, men at jeg var forundret over at der ikke er NAD inde i, kun logoet uden på...that´s it..og så undrede jeg mig over om man måtte det, rent markeds mæssigt, forbuger mæssigt og andre ting...
Jeg tror nok jeg fik svar på det....et eller andet sted på tråden __________________ Electrocompaniet eci-2
Xindak Muse 1.2 (usa)
Audio Innovations alto
Nordost flatline
kommer snart Audiovector MI3
|
Til top |
|
|

Sven tager en pause!
|
Sendt: 07 Maj 2008 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
ronin, du linker til et billede. Hvis man ser hele tråden, som billedet er i, går det op for en, at Goldmund DVD afspilleren er identisk med en billig Pioneer DVD. Men det er sq da en herlig pointe!
|
Til top |
|
|

Sven tager en pause!
|
Sendt: 07 Maj 2008 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Deeablo skrev:
tja...nu er jeg blevet kaldt Naiv og diverse andre ting....jeg har ikke sagt, at jeg ikke er glad for tv´et, men at jeg var forundret over at der ikke er NAD inde i, kun logoet uden på...that´s it..og så undrede jeg mig over om man måtte det, rent markeds mæssigt, forbuger mæssigt og andre ting... |
|
|
som jeg skrev, djævel, hvis nu vi leger at NAD-bosserne køber den fabrik, der laver dit fjernsyns indmad - så er det jo en ÆGTE NAD hele vejen igennem. Skal vi så ikke bare lege, at de har købt den sk*** fabrik?
p.s. jeg levede i mange år med NAD forstærkning (3080, 3155), og var lykkelig, indtil 3155 blev stjålet.
|
Til top |
|
|
Deeablo Forum Bruger

|
Sendt: 07 Maj 2008 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er mere til andre mærker end NAD normalt, men alt i alt er jeg da glad for det tv...uden tvivl...for det flot...og billedet...jamen jeg har kun set opskaleret dvd over hdmi, men sh*t hvor er det et lækkert billede...'
__________________ Electrocompaniet eci-2
Xindak Muse 1.2 (usa)
Audio Innovations alto
Nordost flatline
|
Til top |
|
|

Sven tager en pause!
|
Sendt: 07 Maj 2008 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen så glæd dig da!
|
Til top |
|
|
Deeablo Forum Bruger

|
Sendt: 07 Maj 2008 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det gør jeg da også...det kom nok bare som et chock for mig, at bare fordi der står NAD på, behøver der ikke at være NAD i....
__________________ Electrocompaniet eci-2
Xindak Muse 1.2 (usa)
Audio Innovations alto
Nordost flatline
|
Til top |
|
|