Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2025 | 07:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: NAD lavet i Tyskland...hos ukendt firma (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Deeablo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 06 Maj 2008 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

hmmm......

Nordost flatline
kommer snart Audiovector MI3
Til top Vis Deeablo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deeablo

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 Maj 2008 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 Maj 2008 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:

Deeablo skrev:
http://www.technisat.com/index4e3a.html?nav=LCD,en,74-33 hvad mon det koster uden NAD logoet på?

http://www.pcwelt.de/preisvergleich/foto-video/tv-beamer/lcd -tvs/angebote/6903271-tv-lcd-technisat-hd40.html

Små 16 tdkk hvis man kører til Tyskland

Er det for et A1? for så er HFK's NAD udgave da den dyreste? påtrods af at de påstår det modsatte?

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 06 Maj 2008 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

Dobbelt indlæg.

jbhe
Branchemedlem
Branchemedlem

Hi-Fi Klubben (Produkt- og indkøbsafd.)

Bruger siden: 14 August 2004
Sendt: 06 Maj 2008 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Hi-Sonny-Fi skrev:
Kjeldsen skrev:

Deeablo skrev:
http://www.technisat.com/index4e3a.html?nav=LCD,en,74-33 hvad mon det koster uden NAD logoet på?

http://www.pcwelt.de/preisvergleich/foto-video/tv-beamer/lcd -tvs/angebote/6903271-tv-lcd-technisat-hd40.html

Små 16 tdkk hvis man kører til Tyskland

Er det for et A1? for så er HFK's NAD udgave da den dyreste? påtrods af at de påstår det modsatte?

Det regnestykke forstår jeg så ikke lige.
Så vidt jeg kan se på ovenstående link sælger de fleste en HD-Vision 40, som er det mest tilsvarenden til en 40A1, til ca.€2000.- Det giver rundt regnet kr.14.900.- Denne pris indkluderer så stand og højttalere, der på NAD versionen er valgfrie.
Tilsvarende konfiguration koster i DK kr.14.500.- Så der ser jeg ikke umiddelbart noget misforhold.

Vær lige forsigtige hvis i begynder at prissammenligne. Technisat versionerne findes i et utal af konfigurationer. Således kan de udover størrelsen varierre på, mat/højglans (højglans er lidt dyrere), frontglas eller ej, og Harddisk eller ej.
Bemærk at den tyske version normalt sælges med 80gb HDD, hvor NAD versionen har 160gb

Udover den slags små ændringer er der lavet efterhånden en hel del ændringer på software siden imellem de to versioner. Så på trods af at design og hardware platformen er ret ens, er der altså en del forskelle på om der står Technisat eller NAD på kassen.

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007
Lokalitet: København
Sendt: 06 Maj 2008 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

JBHE:

du kan ligeså godt give op. Grundreglen i denne tråd er at HFK er onde, så træd varsomt. Dine påstande vi helt sikkert blive modbevist gennem et obskurt link.

Hvis jeg gad kunne jeg sikkert finde masser af link til modeller der svarer til dem i HFK, hvor modeller i mine link er dyrere. men jeg gider ikke. Hvornår er det blevet unormalt at netbutikker er billigere end fysiske butikker?

JBHE skrev: "Technisat’s egen model (uden de Skandinaviske til retninger), findes til salg på andre markeder, men faktisk som regel til en noget højere pris end NAD udgaven." Som regel.... tænk over det. sammenligninggrundlaget er vel en fysisk butik. Ikke.

Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic

Deeablo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2008 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

sunmusic skrev:
JBHE:

du kan ligeså godt give op. Grundreglen i denne tråd er at HFK er onde, så træd varsomt. Dine påstande vi helt sikkert blive modbevist gennem et obskurt link.

Hvis jeg gad kunne jeg sikkert finde masser af link til modeller der svarer til dem i HFK, hvor modeller i mine link er dyrere. men jeg gider ikke. Hvornår er det blevet unormalt at netbutikker er billigere end fysiske butikker?

JBHE skrev: "Technisat’s egen model (uden de Skandinaviske til retninger), findes til salg på andre markeder, men faktisk som regel til en noget højere pris end NAD udgaven." Som regel.... tænk over det. sammenligninggrundlaget er vel en fysisk butik. Ikke.

Jeg siger ikke på nogen måde, at HFK er onde....jeg startede tråden frdi jeg undrer mig over at man sælger en vare, under et kendt navn for at få produktet solgt.

Personligt mener jeg, at jeg burde have været indformeret om dette inden jeg lagde 13 kilo på bordet...

Jeg spurgte ind til nogle ting, som fx, hvad får jeg for mine penge, er det her godt i forhold til andre mærker, LCD vs. Plasma osv osv...

på trods af min skepsis havde jeg stor tiltro til HFK  i og med at man plejer at få den vare man har betalt for....NAD er som regel et godt navn med en tillid forbundet til navnet. I og med at der står NAD på mit tv forventer jeg skam at det er NAD der står bag produktet, eller i det mindste har testet det så det lever op til en vis standart.

Jeg vil ikke sige at det er et dårligt tv, men jeg har da helt klart mistet noget af tilliden til HFK efter dette og jeger da egentlig meget spændt på at se om man må sætte et hvilket som helst navn på et hvilket som helst produkt og så sælge det....

Sun...ville du ikke selv være lidt skeptisk og handle med visse forbehold hvis det var dig?

Nordost flatline

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Sendt: 06 Maj 2008 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Det er de ikke de første der gør. Jeg kan i flæng nævne produkter fra NAD der er TEAC, Kenwood og Denon der er Sharp, Yamaha og B&O der er Philips. Radionette der er eltax. Listen er sikkert alen lang.

Hvis blot produktet stemmer overens med kvaliteten af mærket, kan jeg ikke se nogle problemer.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Maj 2008 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

Problmet er vel ført at hvis man smider sit navn på, og ikke gør andet, og så sælger det til en meget højre pris, end det orginal mærker og hvor
den enste forskæl er mærket og prisen.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Weissbier
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Maj 2008 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Køber man et NAD-fjernsyn, får man NAD-kvalitet til NAD-pris. Det er garanteret, når der står NAD på det. At der er ikke står NAD på lønsedlen hos den arbejder, der samler det, er vel mindre interessant. Dette burde ikke slå skår i ejerglæden, hvis produktet ellers er i orden.

Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
Til top Vis Weissbier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Weissbier

Per N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 06 Maj 2008 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Deeablo skrev:
Per N skrev:
Deeablo skrev:

Jeg mener, at jeg i prinippet kan have købt et tv hvor indmaden er prosonic eller noget andet billig halløj, og så knalder man et kendt mærke på og så er det dyrt....

Og hvad så?

Du er vel ikke så  dum at du køber et tv ud fra mærket på det? Du er vel heller ikke en af dem der bare SKAL have et bestemt mærke for at desperat øge din status blandt dine bekendte?

Du har forhåbentlig valgt dit tv fordi du har sammenlignet det med andre og fundet det passede dine behov bedst, også er det vel lige meget om det hedder prosonic eller loewe.

selvfølgelig har jeg undersøgt det inden jeg købte det...Men ville du ikke blive pænt nederen, hvis dit Anlæg ud af til syner af kvalitet og du har en garant for kvaliteten i forhold til mærket?

Du skal ikke bilde mig ind at du er lige glad om der ligger en Daihatsu motor i den Ferarri du lige har købtDead

Nej, jeg bedømmer et tv ud fra hvad det kan, i forhold til andre og om jeg kan lide designet, det andet er da KUN fordi man VIL have det "rigtige" mærke.

Ville du da havet ladet være med at købe det tv, hvis det stadig havde det bedste billede(ved jeg ikke om det har) hvis du vidste der sad noname eller prosonic elektronik inden i?

Det ville forresten glæde mig, hvis ferrari fik daihatsu til at levere motorer, så kunne det være de kunne holde noget længere istedet for det italienske makværk, så kunne det være jeg ville overveje ferrari istedet for Lotus som den store fetish istedet. 

jbhe
Branchemedlem
Branchemedlem

Hi-Fi Klubben (Produkt- og indkøbsafd.)

Bruger siden: 14 August 2004
Sendt: 06 Maj 2008 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

Deeablo skrev:

sunmusic skrev:
JBHE:

Jeg siger ikke på nogen måde, at HFK er onde....jeg startede tråden frdi jeg undrer mig over at man sælger en vare, under et kendt navn for at få produktet solgt.

Personligt mener jeg, at jeg burde have været indformeret om dette inden jeg lagde 13 kilo på bordet...

Jeg spurgte ind til nogle ting, som fx, hvad får jeg for mine penge, er det her godt i forhold til andre mærker, LCD vs. Plasma osv osv...

på trods af min skepsis havde jeg stor tiltro til HFK  i og med at man plejer at få den vare man har betalt for....NAD er som regel et godt navn med en tillid forbundet til navnet. I og med at der står NAD på mit tv forventer jeg skam at det er NAD der står bag produktet, eller i det mindste har testet det så det lever op til en vis standart.

Jeg vil ikke sige at det er et dårligt tv, men jeg har da helt klart mistet noget af tilliden til HFK efter dette og jeger da egentlig meget spændt på at se om man må sætte et hvilket som helst navn på et hvilket som helst produkt og så sælge det....

Sun...ville du ikke selv være lidt skeptisk og handle med visse forbehold hvis det var dig?

Nu lyder det som om du tror at man ”bare” kan sætte et klistermærke på med det brandnavn man ønsker på sit produkt – sådan er verden heldigvis ikke (i vores verdensdel i hvert fald). Der er heldigvis en sådan ting som mærke-rettigheder, for at forhindre at den slags ting.

Historien i NAD-TV’ens historie er at vi undervejs i udviklingsforløbet havde en del overvejelser over hvad ”barnet” skulle hedde. Forskellige muligheder var på banen, men der endte med at findes enighed om at produktet var så godt, at det ”føltes” som et NAD produkt. Næste skridt var naturligvis at snakke med NAD om det. Det forholdt sig imidlertid således at NAD igennem længere tid havde haft et ønske om at komme i gang med LCD-TV, da det jo er en naturlig ting når man i forvejen laver billedprodukter.
”Problemet” for NAD var imidlertid at deres kernekompetence ligger i audio produkter og de ikke har den helt store know-how på LCD paneler og DVB tunere og den slags. Så for NAD var det en også optimal løsning. Løsningen blev så at lave en speciel version af Technisat’s platform til NAD og starte med at sælge produktet i Skandinavien, som ”test”, inden man introducerer NAD-TV i andre markeder i Europa.

Så er der ikke noget som helst fordækt i det, på nogen måde. Alt foregår med NAD’s fulde tilladelse og velsignelse. NAD har været involveret i processen fra et meget tidligt tidspunkt, og produkterne lever til fulde op til både NAD’s og naturligvis også Hi-Fi Klubbens kvalitetsstandarder.

jørstad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 06 Maj 2008 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

Endnu et kanon stunt fra HFK . De kan sgu deres markedsføring.  FØJ FØJ .   DROP HIFI KlUBBEN
Til top Vis jørstad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jørstad

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 06 Maj 2008 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

jørstad skrev:
Endnu et kanon stunt fra HFK . De kan sgu deres markedsføring.  FØJ FØJ .   DROP HIFI KlUBBEN

Latterlig kommentar der er ligeså hjernedød som dens ejermand.

Deeablo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2008 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

jbhe skrev:
Deeablo skrev:

sunmusic skrev:
JBHE:

Nu lyder det som om du tror at man ”bare” kan sætte et klistermærke på med det brandnavn man ønsker på sit produkt – sådan er verden heldigvis ikke (i vores verdensdel i hvert fald). Der er heldigvis en sådan ting som mærke-rettigheder, for at forhindre at den slags ting.

Historien i NAD-TV’ens historie er at vi undervejs i udviklingsforløbet havde en del overvejelser over hvad ”barnet” skulle hedde. Forskellige muligheder var på banen, men der endte med at findes enighed om at produktet var så godt, at det ”føltes” som et NAD produkt. Næste skridt var naturligvis at snakke med NAD om det. Det forholdt sig imidlertid således at NAD igennem længere tid havde haft et ønske om at komme i gang med LCD-TV, da det jo er en naturlig ting når man i forvejen laver billedprodukter.
”Problemet” for NAD var imidlertid at deres kernekompetence ligger i audio produkter og de ikke har den helt store know-how på LCD paneler og DVB tunere og den slags. Så for NAD var det en også optimal løsning. Løsningen blev så at lave en speciel version af Technisat’s platform til NAD og starte med at sælge produktet i Skandinavien, som ”test”, inden man introducerer NAD-TV i andre markeder i Europa.

Så er der ikke noget som helst fordækt i det, på nogen måde. Alt foregår med NAD’s fulde tilladelse og velsignelse. NAD har været involveret i processen fra et meget tidligt tidspunkt, og produkterne lever til fulde op til både NAD’s og naturligvis også Hi-Fi Klubbens kvalitetsstandarder.

Vil det sige, at den forstærker der sidder i heller ikke er NAD?

Og hvis NAD er så ivrige efter at komme ind på det marked, hvorfor står der intet om det på deres hjemmeside?

Nordost flatline

Deeablo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2008 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

oh...btw....Jeg har en Ford Ka, som er let stylet....og den føles som en Toyota Supra...må jeg så sætte det navn på hvis jeg kontakter Toyota? Wink

JBHE kan du ikke selv se det lidt fra min side...man køber et produkt og får noget andet end det der står på....men det føles som NAD men...det er det jo ikke....Jeg sys helt seriøst at i ( HFK ikke dig personligt ) burde informere folk om det der stunt....

Jeg har gennem de sidste par år lagt lidt over 100.000 kr i butikken i forskellige sammenhæng med klubber og andre institutioner og jeg kan godt "mærke" på det hele, at hvis det "føles" som et produkt, så er det ikke altid nok.

Hvordan kan jeg som forbruger sikre mig her?

Nordost flatline

jørstad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 06 Maj 2008 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

Hi-Sonny-Fi skrev:

jørstad skrev:

bla bla bla
Til top Vis jørstad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jørstad

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 06 Maj 2008 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

jørstad skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:

jørstad skrev:

bla bla bla

Ja det ville jeg sgu også sige hvis jeg var dig.

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Sendt: 06 Maj 2008 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

jørstad skrev:

Så kan du også lige så godt droppe alle andre kæder. Hvis ikke HFK kunne deres markedsføring, så eksisterede de ikke idag.

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007
Lokalitet: København
Sendt: 06 Maj 2008 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Deeablo skrev:

min kritik var ikke møntet så meget på dig.

Jeg synes HFK blandede sig i tråden på en konstruktiv facon. hatten af for det.

Tråden kom til at handle om at flere pludselig skulle imponere os andre og vise hvor gode de var til at bruge de talrige tyske prissøgemaskiner, så HFK kunne blive trynet. Det kom ikke til at handle om Nad-skærmen. Hvorfor er der egentlig noget galt med at det blot er navnet der er skiftet, når designet af skærmen er ret godt. Personligt synes jeg det er en af de flotteste skærme på markedet.

Jeg er i øvrigt altid kritisk når jeg handler. Sælgerne smiler jo ikke til mig fordi de vil have mig som ven. Mht. HFK er jeg eksempelvis lidt kritisk overfor prissætningen på nogle af deres produkter, som man desværre ikke kan finde så mange steder i Dk. servicen har altid været i top. også når jeg har tilkendegivet at jeg bare er der for at ose og lytte, ikke købe.

Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes