Emne: Vassago Audio ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
Sendt: 30 April 2008 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Guldkysten skrev:
Pierre skrev:
NillerViborg skrev:
Med tanke på at produkterne ligger i den dyre ende, er det forholdsvis nemt at yde en fantastisk service
|
|
|
Hvorfor er det nemmere at yde god service bare fordi at priserne på produktet er højere
Du er da godt nok ikke en jeg vil handle med når du gir forskels behandling på dine kunder 
|
|
|
Har du overhovedet læst indlægget - hvis DB (Dækningbidrag)/fortjeneste, for en vare er 25.000, så vil man jo nemmere kunne tilbyde at levere en service, end hvis det var en vare man kun tjente 50 kr. på al service er jo en omkostninger, ergo, vil service på varer med en meget lille fortjeneste, jo ikke være fornuftigt, iforhold til hvad man kan tilbyde på varer med størrer fortjeneste.
|
|
|
Nu er sagen blot at Rene ikke kun giver denne her service når han sælger dyre varer, men rent faktisk også strækker sig ret langt når man køber langt billigere produkter hos ham! |
|
|
Jeg ved ikke hvor den glipper, om varen er dyr eller ej er jo irrelevant. Det jeg siger er, at hvis en forhandler tjener forholdvis mere på et eller andet produkt, iforhold til et andet, så er det klart at man kan få mere service på produktet som forhandleren tjener mere på. Jeg ved godt at Rene selv kommer med varerne, jeg har selv købt ved ham, og har ikke noget at udsætte der, det er fantastisk service, men igen, samme service ser man nu flere steder, men du kan ikke bilde mig ind, at Rene vil køre 200 km for at levere en vare til døren, hvor han kun har en lille fortjeneste, som slet ikke står mål med omkostningen for leveringen, han skal jo trodsalt forlade shoppen eller bruge sin fritid på det. Jeg har ikke noget at udsætte på det, men jeg tror nu at der selv ved Rene er grænser trodsalt
|
Til top |
|
|
don dario Forum Bruger


Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
Sendt: 30 April 2008 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldkysten skrev:
Pierre skrev:
NillerViborg skrev:
Med tanke på at produkterne ligger i den dyre ende, er det forholdsvis nemt at yde en fantastisk service
|
|
|
Hvorfor er det nemmere at yde god service bare fordi at priserne på produktet er højere
Du er da godt nok ikke en jeg vil handle med når du gir forskels behandling på dine kunder 
|
|
|
Har du overhovedet læst indlægget - hvis DB (Dækningbidrag)/fortjeneste, for en vare er 25.000, så vil man jo nemmere kunne tilbyde at levere en service, end hvis det var en vare man kun tjente 50 kr. på al service er jo en omkostninger, ergo, vil service på varer med en meget lille fortjeneste, jo ikke være fornuftigt, iforhold til hvad man kan tilbyde på varer med størrer fortjeneste. |
|
|
LÆG LIGE MÆRKE TIL AT TRÅDEN STARTES MED EN FORSTÆRKER DER KOSTER 10K SÅ VED IKK OM DET KUN ER DYRE TING?????????????
MVH
Don
|
Til top |
|
|
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
Sendt: 30 April 2008 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
Guldkysten skrev:
Pierre skrev:
NillerViborg skrev:
Med tanke på at produkterne ligger i den dyre ende, er det forholdsvis nemt at yde en fantastisk service
|
|
|
Hvorfor er det nemmere at yde god service bare fordi at priserne på produktet er højere
Du er da godt nok ikke en jeg vil handle med når du gir forskels behandling på dine kunder 
|
|
|
Har du overhovedet læst indlægget - hvis DB (Dækningbidrag)/fortjeneste, for en vare er 25.000, så vil man jo nemmere kunne tilbyde at levere en service, end hvis det var en vare man kun tjente 50 kr. på al service er jo en omkostninger, ergo, vil service på varer med en meget lille fortjeneste, jo ikke være fornuftigt, iforhold til hvad man kan tilbyde på varer med størrer fortjeneste. |
|
|
LÆG LIGE MÆRKE TIL AT TRÅDEN STARTES MED EN FORSTÆRKER DER KOSTER 10K SÅ VED IKK OM DET KUN ER DYRE TING?????????????
MVH
Don |
|
|
Du behøver ikke "råbe" - vi kan godt se hvad du skriver uden at Caps Lock bruges.  Korrekt varen er ikke dyr, og det er irrelevant, ved du hvad Rene tjener på den ? jeg gør ikke, men jeg vil gætte på, at hvis han havde givet en byttepris for den på eks. 9.500, så ville det være noget sværrer at give en service, end hvis han eks. havde givet 5000 for den i byttepris, så er der noget mere man kan tilbyde.
|
Til top |
|
|
don dario Forum Bruger


Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
Sendt: 30 April 2008 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldkysten skrev:
floe skrev:
Guldkysten skrev:
Pierre skrev:
NillerViborg skrev:
Med tanke på at produkterne ligger i den dyre ende, er det forholdsvis nemt at yde en fantastisk service
|
|
|
Hvorfor er det nemmere at yde god service bare fordi at priserne på produktet er højere
Du er da godt nok ikke en jeg vil handle med når du gir forskels behandling på dine kunder 
|
|
|
Har du overhovedet læst indlægget - hvis DB (Dækningbidrag)/fortjeneste, for en vare er 25.000, så vil man jo nemmere kunne tilbyde at levere en service, end hvis det var en vare man kun tjente 50 kr. på al service er jo en omkostninger, ergo, vil service på varer med en meget lille fortjeneste, jo ikke være fornuftigt, iforhold til hvad man kan tilbyde på varer med størrer fortjeneste. |
|
|
Nu er sagen blot at Rene ikke kun giver denne her service når han sælger dyre varer, men rent faktisk også strækker sig ret langt når man køber langt billigere produkter hos ham! |
|
|
Jeg ved ikke hvor den glipper, om varen er dyr eller ej er jo irrelevant. Det jeg siger er, at hvis en forhandler tjener forholdvis mere på et eller andet produkt, iforhold til et andet, så er det klart at man kan få mere service på produktet som forhandleren tjener mere på.Jeg ved godt at Rene selv kommer med varerne, jeg har selv købt ved ham, og har ikke noget at udsætte der, det er fantastisk service, men igen, samme service ser man nu flere steder, men du kan ikke bilde mig ind, at Rene vil køre 200 km for at levere en vare til døren, hvor han kun har en lille fortjeneste, som slet ikke står mål med omkostningen for leveringen, han skal jo trodsalt forlade shoppen eller bruge sin fritid på det. Jeg har ikke noget at udsætte på det, men jeg tror nu at der selv ved Rene er grænser trodsalt  |
|
|
Har du overvejet at der er noget der kundetilfredshed!! selvfølgelig ska han tjene på det han bringer ud, det er jo hans levevej.. men stadig syntes jeg det er rosværdigt han levere ud.. men typisk folk herinde der altid ska KÆFTER op over et eller andet.. herinden kan man intet gøre uden der vil blive en hvis form for uenighed!! tænk han bruger tid på at kører ud til folk om det så er mindre beløb også! det er da rosværdigt!! jeg har handlet mange steder HVOR DE OGSÅ TJENER PENGE men der får du dem godt nok ikk til at levere tingene ud!!!!
MVH
Don
|
Til top |
|
|
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
Sendt: 30 April 2008 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
Guldkysten skrev:
floe skrev:
Guldkysten skrev:
Pierre skrev:
NillerViborg skrev:
Med tanke på at produkterne ligger i den dyre ende, er det forholdsvis nemt at yde en fantastisk service
|
|
|
Hvorfor er det nemmere at yde god service bare fordi at priserne på produktet er højere
Du er da godt nok ikke en jeg vil handle med når du gir forskels behandling på dine kunder 
|
|
|
Har du overhovedet læst indlægget - hvis DB (Dækningbidrag)/fortjeneste, for en vare er 25.000, så vil man jo nemmere kunne tilbyde at levere en service, end hvis det var en vare man kun tjente 50 kr. på al service er jo en omkostninger, ergo, vil service på varer med en meget lille fortjeneste, jo ikke være fornuftigt, iforhold til hvad man kan tilbyde på varer med størrer fortjeneste. |
|
|
Nu er sagen blot at Rene ikke kun giver denne her service når han sælger dyre varer, men rent faktisk også strækker sig ret langt når man køber langt billigere produkter hos ham! |
|
|
Jeg ved ikke hvor den glipper, om varen er dyr eller ej er jo irrelevant. Det jeg siger er, at hvis en forhandler tjener forholdvis mere på et eller andet produkt, iforhold til et andet, så er det klart at man kan få mere service på produktet som forhandleren tjener mere på.Jeg ved godt at Rene selv kommer med varerne, jeg har selv købt ved ham, og har ikke noget at udsætte der, det er fantastisk service, men igen, samme service ser man nu flere steder, men du kan ikke bilde mig ind, at Rene vil køre 200 km for at levere en vare til døren, hvor han kun har en lille fortjeneste, som slet ikke står mål med omkostningen for leveringen, han skal jo trodsalt forlade shoppen eller bruge sin fritid på det. Jeg har ikke noget at udsætte på det, men jeg tror nu at der selv ved Rene er grænser trodsalt  |
|
|
Har du overvejet at der er noget der kundetilfredshed!! selvfølgelig ska han tjene på det han bringer ud, det er jo hans levevej.. men stadig syntes jeg det er rosværdigt han levere ud.. men typisk folk herinde der altid ska KÆFTER op over et eller andet.. herinden kan man intet gøre uden der vil blive en hvis form for uenighed!! tænk han bruger tid på at kører ud til folk om det så er mindre beløb også! det er da rosværdigt!! jeg har handlet mange steder HVOR DE OGSÅ TJENER PENGE men der får du dem godt nok ikk til at levere tingene ud!!!!
MVH
Don |
|
|
Ja jeg ved godt der er noget der hedder kundetilfredshed. Jeg synes du skulle tage og slappe af, jeg har sagligt svaret på hvad forskellen er, som du forespurgte, og jeg her ikke sagt, det ikke er prisværdigt eller noget, jeg prøvede bare at forklare dig sammenhængen mellem hvordan tingene er, det forstår du så ikke, og kommer nu ud over kanten, hvor du ikke kan styre dig selv, og så bare råber rundt, og ikke læser eller forstår hvad der skrives, det er så dit problem, jeg gider ikke prøve at forklare dig det, det er tydeligvis helt håbløst.
|
Til top |
|
|
kalleklat Forum Bruger


Bruger siden: 03 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 200
|
Sendt: 30 April 2008 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når nu talen er på god service:
SK sound, i "gamle dage", og Fredgård i Århus, også i "gamle dage".
De to steder har været meget dyre for mig, at besøge, men hvilken service. Man kunne altid låne hvad som helst med hjem, og deri ligger det farlige, for mig som kunde. Jeg kunne jo ikke undvære isenkrammet, i sidste ende. Resultet: Handel.
Godt at opleve, at service stadigvæk leveres i branchen.
Det var bare lige det. __________________ Finn Nielsen
|
Til top |
|
|
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
Sendt: 30 April 2008 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fint at man er glad for servicen, og jeg har også været meget tilfreds med at handle/bytte med Rene(og har altid fået leveret til døren også)
Men noget helt andet er hvor "godt" et tilbud er når det bliver annonceret til førpris 17995 og nu 10000... nyprisen idag er 10.750kr(iflg Vassagohifi.com: US retail $1795 + DK moms)... men det kan jo være en fejl.
Link til Cronus tilbud
Det er helt fint at man får disse varer til den pris, det findes jo ikke billigere, men ærgeligt at man så skal have disse "kunstige" normalpriser. Så vidt jeg kan forstå på de fleste der har handlet hos Rene, så er normalprisen vist ikke noget man lægger meget vægt på. Selvfølgelig kan man bare være glad for at varerne er billige, men det gør "tilbudene" meget svære at gennemskue - det kunne jo være den helt rigtige normalpris.
Nu håber jeg ikke at jeg får generet Rene, eller Vassago-only kunder  - det er absolut ikke meningen!
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger


Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
Sendt: 30 April 2008 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hihi, Poul fremstår altid som en værre hykler for mig
Det er altid god underholdning at læse hans skriblerier.
Men mange gode pointer, det har han dog.
Og som sagt tidligere er det sjovt hvor meget han sviner h4a til, men han følger med i de mindste sager alligevel.
Gad vide om han også har en hemmelig bruger herinde? __________________
Guide til billedupload
|
Til top |
|
|
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
Sendt: 30 April 2008 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
kalleklat skrev:
Når nu talen er på god service:
SK sound, i "gamle dage", og Fredgård i Århus, også i "gamle dage".
De to steder har været meget dyre for mig, at besøge, men hvilken service. Man kunne altid låne hvad som helst med hjem, og deri ligger det farlige, for mig som kunde. Jeg kunne jo ikke undvære isenkrammet, i sidste ende. Resultet: Handel.
Godt at opleve, at service stadigvæk leveres i branchen.
Det var bare lige det. |
|
|
Ja det er altid godt med service Expert : ingen problemer med at låne hjem, og gode rabatter Vassago hifi : kanon service og pris Hififreaks : levering til døren, tager gamle ht med for en god pris, og demo hjemme uden problemer, og kanon højtalere til gode priser
|
Til top |
|
|
Hattori Hanzo Forum Bruger


Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
Sendt: 30 April 2008 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldkysten skrev:
Ja jeg ved godt der er noget der hedder kundetilfredshed.Jeg synes du skulle tage og slappe af, jeg har sagligt svaret på hvad forskellen er, som du forespurgte, og jeg her ikke sagt, det ikke er prisværdigt eller noget, jeg prøvede bare at forklare dig sammenhængen mellem hvordan tingene er, det forstår du så ikke, og kommer nu ud over kanten, hvor du ikke kan styre dig selv, og så bare råber rundt, og ikke læser eller forstår hvad der skrives, det er så dit problem, jeg gider ikke prøve at forklare dig det, det er tydeligvis helt håbløst.
|
|
|
__________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 30 April 2008 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
Fint at man er glad for servicen, og jeg har også været meget tilfreds med at handle/bytte med Rene(og har altid fået leveret til døren også)
Men noget helt andet er hvor "godt" et tilbud er når det bliver annonceret til førpris 17995 og nu 10000... nyprisen idag er 10.750kr(iflg Vassagohifi.com: US retail $1795 + DK moms)... men det kan jo være en fejl.
Link til Cronus tilbud
Det er helt fint at man får disse varer til den pris, det findes jo ikke billigere, men ærgeligt at man så skal have disse "kunstige" normalpriser. Så vidt jeg kan forstå på de fleste der har handlet hos Rene, så er normalprisen vist ikke noget man lægger meget vægt på. Selvfølgelig kan man bare være glad for at varerne er billige, men det gør "tilbudene" meget svære at gennemskue - det kunne jo være den helt rigtige normalpris.
Nu håber jeg ikke at jeg får generet Rene, eller Vassago-only kunder - det er absolut ikke meningen!
|
|
|
Mange af de priser vi ser herhjemme er taget udfra man kun tage 1 stk hjem og det gør jeg ikke, man sparre en del penge på fragt når man tager mange enheder hjem.
Hvis du selv skulle tage en hjem ville prisen ligge på små 13125kr med told fragt og moms, det var den pris jeg skulle tage, men køber så ind i stort antal og det giver bedre pris på fragt og indkøb.
|
Til top |
|
|
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
Sendt: 30 April 2008 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Sjoenne skrev:
Fint at man er glad for servicen, og jeg har også været meget tilfreds med at handle/bytte med Rene(og har altid fået leveret til døren også) Men noget helt andet er hvor "godt" et tilbud er når det bliver annonceret til førpris 17995 og nu 10000... nyprisen idag er 10.750kr(iflg Vassagohifi.com: US retail $1795 + DK moms)... men det kan jo være en fejl. Link til Cronus tilbud Det er helt fint at man får disse varer til den pris, det findes jo ikke billigere, men ærgeligt at man så skal have disse "kunstige" normalpriser. Så vidt jeg kan forstå på de fleste der har handlet hos Rene, så er normalprisen vist ikke noget man lægger meget vægt på. Selvfølgelig kan man bare være glad for at varerne er billige, men det gør "tilbudene" meget svære at gennemskue - det kunne jo være den helt rigtige normalpris. Nu håber jeg ikke at jeg får generet Rene, eller Vassago-only kunder - det er absolut ikke meningen! |
|
|
Mange af de priser vi ser herhjemme er taget udfra man kun tage 1 stk hjem og det gør jeg ikke, man sparre en del penge på fragt når man tager mange enheder hjem.
Hvis du selv skulle tage en hjem ville prisen ligge på små 13125kr med told fragt og moms, det var den pris jeg skulle tage, men køber så ind i stort antal og det giver bedre pris på fragt og indkøb. |
|
|
Nej men du skriver på siden at :"Prisen er den samme som i usa bare med dansk moms." (det må så være den normale pris)
I tilfældet med Cronos er det 10750kr.. og du har den på tilbud for 10.000 og du har en førpris i annoncen på 17995.. det er sgu da noget rod er det ikke?
|
Til top |
|
|
kalleklat Forum Bruger


Bruger siden: 03 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 200
|
Sendt: 30 April 2008 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ligeglad med førpriser og tilbud, og alt det der. Jeg har fået betydeligt bedre lyd med den Cronus, end jeg havde forventet, for de 10.000kr.
__________________ Finn Nielsen
|
Til top |
|
|
lexus Forum Bruger


Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
Sendt: 30 April 2008 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
den bliver testet i et norsk (tror jeg det er!)
hifi-blad,der er prisen omkring 20.000 norske
kroner....så det er vel ikke helt galt med en
førpris omkring de 17-18k i Dk....
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 30 April 2008 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
jensen skrev:
Sjoenne skrev:
Fint at man er glad for servicen, og jeg har også været meget tilfreds med at handle/bytte med Rene(og har altid fået leveret til døren også) Men noget helt andet er hvor "godt" et tilbud er når det bliver annonceret til førpris 17995 og nu 10000... nyprisen idag er 10.750kr(iflg Vassagohifi.com: US retail $1795 + DK moms)... men det kan jo være en fejl. Link til Cronus tilbud Det er helt fint at man får disse varer til den pris, det findes jo ikke billigere, men ærgeligt at man så skal have disse "kunstige" normalpriser. Så vidt jeg kan forstå på de fleste der har handlet hos Rene, så er normalprisen vist ikke noget man lægger meget vægt på. Selvfølgelig kan man bare være glad for at varerne er billige, men det gør "tilbudene" meget svære at gennemskue - det kunne jo være den helt rigtige normalpris. Nu håber jeg ikke at jeg får generet Rene, eller Vassago-only kunder - det er absolut ikke meningen! |
|
|
Mange af de priser vi ser herhjemme er taget udfra man kun tage 1 stk hjem og det gør jeg ikke, man sparre en del penge på fragt når man tager mange enheder hjem.
Hvis du selv skulle tage en hjem ville prisen ligge på små 13125kr med told fragt og moms, det var den pris jeg skulle tage, men køber så ind i stort antal og det giver bedre pris på fragt og indkøb.
|
|
|
Nej men du skriver på siden at :"Prisen er den samme som i usa bare med dansk moms." (det må så være den normale pris)
I tilfældet med Cronos er det 10750kr.. og du har den på tilbud for 10.000 og du har en førpris i annoncen på 17995.. det er sgu da noget rod er det ikke?  |
|
|
Nej er det ikke.
Jeg skrive prisen er som i usa med dansk moms.
Og før prisen passer meget godt udfra hvad det koster at tage en enkel hjem med samme % til mig.
|
Til top |
|
|
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
Sendt: 30 April 2008 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
lexus skrev:
den bliver testet i et norsk (tror jeg det er!)
hifi-blad,der er prisen omkring 20.000 norske
kroner....så det er vel ikke helt galt med en
førpris omkring de 17-18k i Dk.... |
|
|
Og hvis du så den i en test i DK ville den stå til 17995 sikkert.. selvom den aldrig har kostet det.
|
Til top |
|
|
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
Sendt: 30 April 2008 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Sjoenne skrev:
jensen skrev:
Sjoenne skrev:
Fint at man er glad for servicen, og jeg har også været meget tilfreds med at handle/bytte med Rene(og har altid fået leveret til døren også) Men noget helt andet er hvor "godt" et tilbud er når det bliver annonceret til førpris 17995 og nu 10000... nyprisen idag er 10.750kr(iflg Vassagohifi.com: US retail $1795 + DK moms)... men det kan jo være en fejl. Link til Cronus tilbud Det er helt fint at man får disse varer til den pris, det findes jo ikke billigere, men ærgeligt at man så skal have disse "kunstige" normalpriser. Så vidt jeg kan forstå på de fleste der har handlet hos Rene, så er normalprisen vist ikke noget man lægger meget vægt på. Selvfølgelig kan man bare være glad for at varerne er billige, men det gør "tilbudene" meget svære at gennemskue - det kunne jo være den helt rigtige normalpris. Nu håber jeg ikke at jeg får generet Rene, eller Vassago-only kunder - det er absolut ikke meningen! |
|
|
Mange af de priser vi ser herhjemme er taget udfra man kun tage 1 stk hjem og det gør jeg ikke, man sparre en del penge på fragt når man tager mange enheder hjem.
Hvis du selv skulle tage en hjem ville prisen ligge på små 13125kr med told fragt og moms, det var den pris jeg skulle tage, men køber så ind i stort antal og det giver bedre pris på fragt og indkøb.
|
|
|
Nej men du skriver på siden at :"Prisen er den samme som i usa bare med dansk moms." (det må så være den normale pris) I tilfældet med Cronos er det 10750kr.. og du har den på tilbud for 10.000 og du har en førpris i annoncen på 17995.. det er sgu da noget rod er det ikke?  |
|
|
Nej er det ikke.
Jeg skrive prisen er som i usa med dansk moms.
Og før prisen passer meget godt udfra hvad det koster at tage en enkel hjem med samme % til mig.
|
|
|
jamen din før pris er vel ikke udsalgsprisen i US med din avance oveni?
|
Til top |
|
|
Chr. R. Udelukket fra forum


Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
Sendt: 30 April 2008 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
At høj pris på en hi-fi vare ikke altid er ensbetydende med god service, har jeg da erfaret et par gange.
1) Kigger på en vare der nærmer sig et 6 cifret prislap. Varen er ikke hjemme, og vil kun blive hentet hjem på bestilling - og ingen returret. Dog blev jeg tilbudt modellen mindre (ca. ½ pris), og da den pågældne varer havdet kørt som demo i ca. 1 år, ville jeg få 10% rabat på den da udgået model 
2) Kigger på endnu en dyr varer fra en amerikansk producent. Jeg opdager at importørens prisliste er noget gammel (2 år), og der derfor er sket en del med dollarkursen siden. På den baggrund tillader jeg mig at hører om prislisten - eller i det mindste min varer - ikke skulle tilpasses den nu lavere kurs. På den baggrund fik jeg tilbudt en rabat svarende til hvad ca. ½ kursændringen ellers lægger op til. At prisen herhjemme i forvejen er en del højere end på det europæiske marked, fik denne tilbudte særrabat ikke mig til at slå til. Jubii eller noget... 
Ud over ovenstående, har jeg flere gange oplevet at henvendelse pr. mail ikke bliver besvaret. Jeg er ikke desperat hos at handle hos en specifik forhandler, så intet svar = intet køb. __________________ M.v.h.
Christian
|
Til top |
|
|
tarup 13 Forum Bruger


Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
Sendt: 01 Maj 2008 kl. 00:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
At høj pris på en hi-fi vare ikke altid er ensbetydende med god service, har jeg da erfaret et par gange.
1) Kigger på en vare der nærmer sig et 6 cifret prislap. Varen er ikke hjemme, og vil kun blive hentet hjem på bestilling - og ingen returret. Dog blev jeg tilbudt modellen mindre (ca. ½ pris), og da den pågældne varer havdet kørt som demo i ca. 1 år, ville jeg få 10% rabat på den da udgået model 
2) Kigger på endnu en dyr varer fra en amerikansk producent. Jeg opdager at importørens prisliste er noget gammel (2 år), og der derfor er sket en del med dollarkursen siden. På den baggrund tillader jeg mig at hører om prislisten - eller i det mindste min varer - ikke skulle tilpasses den nu lavere kurs. På den baggrund fik jeg tilbudt en rabat svarende til hvad ca. ½ kursændringen ellers lægger op til. At prisen herhjemme i forvejen er en del højere end på det europæiske marked, fik denne tilbudte særrabat ikke mig til at slå til. Jubii eller noget... 
Ud over ovenstående, har jeg flere gange oplevet at henvendelse pr. mail ikke bliver besvaret. Jeg er ikke desperat hos at handle hos en specifik forhandler, så intet svar = intet køb.
|
|
|
Dybest set, har indkøbsprisen intet med dig at gøre. Hvis kursen gør det, til en bedre forretning for sælger, så er det selvfølgelig hans fortjeneste.
Find et produkt du gerne vil have, og find prisen du vil give. Resten rager dig overhevedet ikke.
Hvis vi f.eks. aftaler en fast pris på et kobbertag, og du pludselig opdager, at indkøbsprisen på kobber er faldet; så kan du selvfølgelig ikke "forlange" rabat, det ryger lige i min lomme.
Du vil heller ikke stille krav, om at skulle betale mere, hvis kobberprisen stiger. 
vh. T __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
Til top |
|
|
Chr. R. Udelukket fra forum


Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
Sendt: 01 Maj 2008 kl. 01:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
tarup 13 skrev:
Du vil heller ikke stille krav, om at skulle betale mere, hvis kobberprisen stiger.  |
|
|
Korrekt, men jeg er overbevidst om at sælger nok vil stille krav derom, hvis sælgers indkøbspris skulle stige __________________ M.v.h.
Christian
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|