Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2024 | 06:12   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: er bose virkelig så godt.. ?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4790
Sendt: 04 Maj 2008 kl. 03:55 | IP-adresse registreret  

CosworthDriver summerer problemet ganske fint op. Til rent filmbrug, hvor billedet, og dermed éns øjne, dominerer opfattelsen af lyden, kan det gå... Men heller ikke mere. Til ren musikbrug er det håbløst.

Meget små satellithøjtalere kan ikke række langt nok ned i frekvensområdet til at 'møde' en ægte subwoofer. Skal denne til gengæld række højere, bliver dens placering kritisk.

Mange billige 'alt-i-en-æske' systemer bruger ideen med meget små satelitter, og, hvad der i realiteten er en basboks. Det er osse OK, sålænge man ikke prøver at bilde folk noget ind - hvilket er præcis, hvad Bose gør, og til en uforskammet pris.

Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon
 
gæst
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 529
Sendt: 04 Maj 2008 kl. 06:56 | IP-adresse registreret  

The Elite skrev:

Hvordan deres bilanlæg og højttalere lyder kunne jeg godt tænke mig at stifte nærmere bekendtskab med, for de bruges jo i mange middelklasse Audiér, A4 og A6 bla...

Men man må da gå ud fra at de lyder ganske OK, siden de har valgt at installere BOSE i deres biler. For til hjemmebrug får de desværre mega prygl af stort set samtlige mærker jeg lige kan komme på, især når man tager prisen i betragtning!



Jeg tror næppe, Audi har valgt BOSE udfra de lydkriterier vi ofte forbinder med "high end". A4 og A6 er "designerbiler", eller ligger i kategorien "livsstil" om man vil. I den samme kasse finder vi BOSE.  Det er også et designerprodukt.
Til top Vis gæst's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gæst
 
flpdk
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 01 Juni 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 919
Sendt: 04 Maj 2008 kl. 07:37 | IP-adresse registreret  

mollecon skrev:

Meget små satellithøjtalere kan ikke række langt nok ned i frekvensområdet til at 'møde' en ægte subwoofer. Skal denne til gengæld række højere, bliver dens placering kritisk.

Mange billige 'alt-i-en-æske' systemer bruger ideen med meget små satelitter, og, hvad der i realiteten er en basboks. Det er osse OK, sålænge man ikke prøver at bilde folk noget ind - hvilket er præcis, hvad Bose gør, og til en uforskammet pris.

Jeg ku' godt tænke mig at se frekvengangen på sådan et system, godt lyder det ihvertfald ikke. Til gengæld er det billigt at producere.



__________________
Mvh Flemming
Til top Vis flpdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flpdk
 
Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 903
Sendt: 04 Maj 2008 kl. 09:31 | IP-adresse registreret  

Der findes nogle målinger på feks. det gamle (eller det sælges sikkert stadig) AM5.  det kostede normalt altid 6995,- men var altid på tilbud til 4995,- så man havde jo sparet 2000,- og de havde tjent 4000,- .

Jeg læste engang en test og har den i et eller andet hifiblad,  de starter med at skrive at prisen er en ren SKANDALE, og det er da til at forstå.

 



__________________
NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
Til top Vis Poul-erik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Poul-erik
 
Deeablo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 September 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 579
Sendt: 04 Maj 2008 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

Jeg vil ikke sige, at BOSE er dårligt....sammenlignet med Eltax, Prosonic, Dantax osv....Bose har bare gjort tingene mindre...smidt om sig med begreber som æstetik, livsstil og design....tja....sådan tjener man kassen...

Men vi kan jo ikke komme udenom at Bose må have lavet noget godt....det er trodsalt et Brand som folk kender



__________________
Electrocompaniet eci-2
Xindak Muse 1.2 (usa)
Audio Innovations alto
Nordost flatline
kommer snart Audiovector MI3
Til top Vis Deeablo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deeablo
 
chrliv
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Oktober 2003
Status: Offline
Indlæg: 517
Sendt: 04 Maj 2008 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

Deeablo skrev:

Men vi kan jo ikke komme udenom at Bose må have lavet noget godt....det er trodsalt et Brand som folk kender

Lavet noget godt !?

Og hvad er det så, de har lavet, som er godt?

Det Bose har været gode til og stadig er gode til, er at markedsføre deres produkter. Dernæst vil

jeg mene at Bose har været dygtige til at ramme deres målgruppe, med produkter som er kone-

venlige, små højttalere, som man næsten ikke kan se, og næsten heller ikke høre!  

Det er smart tænkt, for verden vil åbenbart stadig bedrages. Og der er penge i l**tet. Men at sælge sin hifi-sjæl, på den måde, kan næppe være godt for ens hifi-karma.

 

Til top Vis chrliv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chrliv
 
Deeablo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 September 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 579
Sendt: 04 Maj 2008 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

chrliv skrev:
Deeablo skrev:

Men vi kan jo ikke komme udenom at Bose må have lavet noget godt....det er trodsalt et Brand som folk kender

Lavet noget godt !?

Og hvad er det så, de har lavet, som er godt?

Det Bose har været gode til og stadig er gode til, er at markedsføre deres produkter. Dernæst vil

jeg mene at Bose har været dygtige til at ramme deres målgruppe, med produkter som er kone-

venlige, små højttalere, som man næsten ikke kan se, og næsten heller ikke høre!  

Det er smart tænkt, for verden vil åbenbart stadig bedrages. Og der er penge i l**tet. Men at sælge sin hifi-sjæl, på den måde, kan næppe være godt, for ens hifi-karma.

 

Jamen så er det jo det de har gjort godt...som sagt...noget har de jo gjort....godt...Smile



__________________
Electrocompaniet eci-2
Xindak Muse 1.2 (usa)
Audio Innovations alto
Nordost flatline
kommer snart Audiovector MI3
Til top Vis Deeablo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deeablo
 
HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1177
Sendt: 04 Maj 2008 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Jeg tilskriver også lige mig selv listen over dem der ikke bryder sig om BOSE. De laver da nogle nuttede anlæg, men jeg synes bestemt ikke om lyden til andet end baggrunds "støj" og der kan man jo bruge en Henry Kloss radio i stedet for

Mvh. Henrik



__________________
Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
Til top Vis HenrikW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenrikW
 
Holck
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Januar 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 125
Sendt: 04 Maj 2008 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

Har kun hørt BOSE i et hifi-anlæg en enkelt gang - så jeg kan ikke rigtig danne en ordentlig mening, men prøv at læse bare starten af denne artikel:

http://audioreviewer.wordpress.com/2006/11/28/the-myth-of-bo se/

C. Holck

Til top Vis Holck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Holck
 
Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. The Elite

Bruger siden: 18 Februar 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1084
Sendt: 04 Maj 2008 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

gæst skrev:
The Elite skrev:

Hvordan deres bilanlæg og højttalere lyder kunne jeg godt tænke mig at stifte nærmere bekendtskab med, for de bruges jo i mange middelklasse Audiér, A4 og A6 bla...

Men man må da gå ud fra at de lyder ganske OK, siden de har valgt at installere BOSE i deres biler. For til hjemmebrug får de desværre mega prygl af stort set samtlige mærker jeg lige kan komme på, især når man tager prisen i betragtning!



Jeg tror næppe, Audi har valgt BOSE udfra de lydkriterier vi ofte forbinder med "high end". A4 og A6 er "designerbiler", eller ligger i kategorien "livsstil" om man vil. I den samme kasse finder vi BOSE.  Det er også et designerprodukt.

Det er bare forkert at skrive DET sådan et sted som her på H4A, for man finder ikke dårligere lyd til pengene end det som BOSE præsterer. Derfra og så til at sige det er et livsstils produkt er efter min bedste overbevisning forkert. At du så skriver det er designer højttalere! - hmm det vil jo altid være diskrete speakere i en bil. Der findes ingen standart anlæg i biler, selv million biler, som har kæmpe subwoofer i bagagen eller har gjort alt der kunne gøres for spitzenklasse lyd i bilen. Det ville alle højttaler producenter da gør, så det er ikke noget argument til at vælge BOSE.

A4 og A6 er da kun ganske almindelige middelklasse biler. Det er Audi´s næsten aller billigste modeller, så det kan kun være en Audi ejer der skriver den slags der!

Desuden er det ofte folk der ingen kendskab har til det øvrige marked eller ikke har ret meget forstand på god lyd der investerer i BOSE. For som en kammerat har sagt, man skal hvertfald aldrig stole på en sælger...

Til top Vis Ole_M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ole_M
 
Deeablo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 September 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 579
Sendt: 04 Maj 2008 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

Audiophile mennesker vil ikke kunne forvente, at andre ser tingene i vores perspektiv.

Bose er et brand, det kan man næppe komme udenom, men jeg vil til hver en tid udfordre Bose systemer med mit Sony DAV-S888 LOL



__________________
Electrocompaniet eci-2
Xindak Muse 1.2 (usa)
Audio Innovations alto
Nordost flatline
kommer snart Audiovector MI3
Til top Vis Deeablo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deeablo
 
Mortus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Juli 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 263
Sendt: 04 Maj 2008 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

The Elite skrev:
gæst skrev:
The Elite skrev:

Hvordan deres bilanlæg og højttalere lyder kunne jeg godt tænke mig at stifte nærmere bekendtskab med, for de bruges jo i mange middelklasse Audiér, A4 og A6 bla...

Men man må da gå ud fra at de lyder ganske OK, siden de har valgt at installere BOSE i deres biler. For til hjemmebrug får de desværre mega prygl af stort set samtlige mærker jeg lige kan komme på, især når man tager prisen i betragtning!



Jeg tror næppe, Audi har valgt BOSE udfra de lydkriterier vi ofte forbinder med "high end". A4 og A6 er "designerbiler", eller ligger i kategorien "livsstil" om man vil. I den samme kasse finder vi BOSE.  Det er også et designerprodukt.

Det er bare forkert at skrive DET sådan et sted som her på H4A, for man finder ikke dårligere lyd til pengene end det som BOSE præsterer. Derfra og så til at sige det er et livsstils produkt er efter min bedste overbevisning forkert. At du så skriver det er designer højttalere! - hmm det vil jo altid være diskrete speakere i en bil. Der findes ingen standart anlæg i biler, selv million biler, som har kæmpe subwoofer i bagagen eller har gjort alt der kunne gøres for spitzenklasse lyd i bilen. Det ville alle højttaler producenter da gør, så det er ikke noget argument til at vælge BOSE.

A4 og A6 er da kun ganske almindelige middelklasse biler. Det er Audi´s næsten aller billigste modeller, så det kan kun være en Audi ejer der skriver den slags der!

ahh, helt ganske almindelige er de da vel ikke helt - A6'eren er da ihvertfald ikke.

Desuden er det ofte folk der ingen kendskab har til det øvrige marked eller ikke har ret meget forstand på god lyd der investerer i BOSE. For som en kammerat har sagt, man skal hvertfald aldrig stole på en sælger...

Ro på nu. Boses bil-anlæg lyder faktisk ganske fint, når man sammenligner med almindeligt standard bil-stereo. Man kan jo også fristes til at tro, at deres "ekspertise" (læg mærke til ironien og gåseøjnene!) inden for små højtalere kommer dem mere til gode i en bil, end i en stue.. Selvom du ganske givet nok kan få bedre stereo til bilen andre steder - Linn laver vist noget ret lækkert har jeg hørt.

I øvrigt er jeg helt med på holdet der ikke bryder sig om Bose i en stue. Det værste er dog næsten de stakkelsk mennesker der er hoppet på deres salgstale og nu med vold og magt forsøger at overbevise andre om at det omtrent er verdens bedste lyd. Det har jeg været udsat for mere end en gang

Til top Vis Mortus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mortus
 
mbs1979
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Maj 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 101
Sendt: 04 Maj 2008 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

I Den lokale Expert  er der en en hel væg med Bose produkter både deres små modeller og de "store" noget jeg meget undrer mig meget over er at de snakker design og æstetik og bla bla, men de har et system med 5 satalitter og en sub til vist nok 19999 (mener jeg kan ikke huske men det er ihvertfald dyrt) Satalitteren er da meget pæne i hvid men subben ligner et gammelt pc kabinet fra firserne der lige har fået en omgang mathvid maling, og det er simpelthen  noget af det grimmeste jeg nogensinde har set. Samtidig er der ikke en af sælgerne i butikken der synes det lyder godt sammenlignet med andre hjemembiosystemer fra fx Samsung. Jeg kan sagtens tilslutte mig det med at betjeningen er utroligt nem og alt det der og syntes det er smart med bittesmå højtalere men syntes generelt at deres anlæg til omkring 40000 ligner noget fra aldi med deres gennemsigtige mørktonede plastikfront.
Til top Vis mbs1979's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbs1979
 
slate
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Maj 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 423
Sendt: 04 Maj 2008 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

Gammelsmølf skrev:

Når sildekassefabrikken ( findes den? ) i Ringkøbing har lavet dagen kvote af fiskekasser, ja så producerer de nogle timer til Bose , ja og for den sags skyld også til dansk højttalerproducent som ikke har rod i lyden( GÅDE! )


Hvis det var det gamle Lydig du tænkte på?! så var det nu vist JBL som købte dem

Til top Vis slate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slate
 
Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. The Elite

Bruger siden: 18 Februar 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1084
Sendt: 04 Maj 2008 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

Hvad med det system der hedder Lifestyle 48. Det koster jo knap 50k, og fylder jo næsten ikke mere end halvtreds 50 kroner sedler!  ja man får hvad man betaler for! 
Til top Vis Ole_M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ole_M
 
gæst
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 529
Sendt: 04 Maj 2008 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

The Elite skrev:
gæst skrev:
The Elite skrev:

Hvordan deres bilanlæg og højttalere lyder kunne jeg godt tænke mig at stifte nærmere bekendtskab med, for de bruges jo i mange middelklasse Audiér, A4 og A6 bla...

Men man må da gå ud fra at de lyder ganske OK, siden de har valgt at installere BOSE i deres biler. For til hjemmebrug får de desværre mega prygl af stort set samtlige mærker jeg lige kan komme på, især når man tager prisen i betragtning!



Jeg tror næppe, Audi har valgt BOSE udfra de lydkriterier vi ofte forbinder med "high end". A4 og A6 er "designerbiler", eller ligger i kategorien "livsstil" om man vil. I den samme kasse finder vi BOSE.  Det er også et designerprodukt.

Det er bare forkert at skrive DET sådan et sted som her på H4A, for man finder ikke dårligere lyd til pengene end det som BOSE præsterer. Derfra og så til at sige det er et livsstils produkt er efter min bedste overbevisning forkert. At du så skriver det er designer højttalere! - hmm det vil jo altid være diskrete speakere i en bil. Der findes ingen standart anlæg i biler, selv million biler, som har kæmpe subwoofer i bagagen eller har gjort alt der kunne gøres for spitzenklasse lyd i bilen. Det ville alle højttaler producenter da gør, så det er ikke noget argument til at vælge BOSE.

A4 og A6 er da kun ganske almindelige middelklasse biler. Det er Audi´s næsten aller billigste modeller, så det kan kun være en Audi ejer der skriver den slags der!

Desuden er det ofte folk der ingen kendskab har til det øvrige marked eller ikke har ret meget forstand på god lyd der investerer i BOSE. For som en kammerat har sagt, man skal hvertfald aldrig stole på en sælger...



Du læser da også mit indlæg, som fanden læser biblen. Spis dine piller og læs så lige mit indlæg een gang til! Det er kun 3 linier, så mon ikke det går?
Til top Vis gæst's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gæst
 
Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1091
Sendt: 04 Maj 2008 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

The Elite skrev:
gæst skrev:
The Elite skrev:

Hvordan deres bilanlæg og højttalere lyder kunne jeg godt tænke mig at stifte nærmere bekendtskab med, for de bruges jo i mange middelklasse Audiér, A4 og A6 bla...

Men man må da gå ud fra at de lyder ganske OK, siden de har valgt at installere BOSE i deres biler. For til hjemmebrug får de desværre mega prygl af stort set samtlige mærker jeg lige kan komme på, især når man tager prisen i betragtning!



Jeg tror næppe, Audi har valgt BOSE udfra de lydkriterier vi ofte forbinder med "high end". A4 og A6 er "designerbiler", eller ligger i kategorien "livsstil" om man vil. I den samme kasse finder vi BOSE.  Det er også et designerprodukt.

Det er bare forkert at skrive DET sådan et sted som her på H4A, for man finder ikke dårligere lyd til pengene end det som BOSE præsterer. Derfra og så til at sige det er et livsstils produkt er efter min bedste overbevisning forkert. At du så skriver det er designer højttalere! - hmm det vil jo altid være diskrete speakere i en bil. Der findes ingen standart anlæg i biler, selv million biler, som har kæmpe subwoofer i bagagen eller har gjort alt der kunne gøres for spitzenklasse lyd i bilen. Det ville alle højttaler producenter da gør, så det er ikke noget argument til at vælge BOSE.

A4 og A6 er da kun ganske almindelige middelklasse biler. Det er Audi´s næsten aller billigste modeller, så det kan kun være en Audi ejer der skriver den slags der!

Desuden er det ofte folk der ingen kendskab har til det øvrige marked eller ikke har ret meget forstand på god lyd der investerer i BOSE. For som en kammerat har sagt, man skal hvertfald aldrig stole på en sælger...

Hvorfor er det, at BOSE skal hives igennem møllen her. Man kan skrive hvis man erfaringen med det, men fordommene er næppe med til at kvalificerer debatten. Jeg kan da tilføje, at AM5 systemet eller andre, er i mine ører helt ok. Ikke vild "hifi", men livsstilsprodukter handler om en anden tilgang tingene. Lyden skal i nogle tilfælde være "WAF-venligt" eller bruges til et køkken eller noget tredje. Mine ERFARINGEN med AM5 er det spiller, og nogle gang ganske imponerende, andre gange kan man høre den ikke har en rigtig mellemtone. Et kompromis - ja.

Hvad angår deres "fase-correct" udståling, så er det salgsgimmick længere er den nok ikke.....men mere seriøse producenter bruger samme "teknik" og har været beskrevet her på siden. En diskant som pejer op til loftet. Reflekteret lyd....ja ja. Den blver reflekteret i dit rum uanset hvad.

Cheers



__________________
NSR/Gianelli - two stroke retro
Til top Vis Bradman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bradman
 
Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1567
Sendt: 04 Maj 2008 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Den her er altid god, BOSE AM-15 : http://www.intellexual.net/bose.html

Og det betaler folk penge(mange) for?

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe
 
Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1567
Sendt: 04 Maj 2008 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Min mening om BOSE, fra en tidligere tråd : http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=46085&P N=1&TPN=1

"Tja, hvis han synes BOSE er godt så lad dog ham om det, selv er jeg indædt BOSE hader, hørte for nogle måneder et af deres surround systemer til en 25.000 kr eller deromkring, føj det var elendigt.

Små satellit højttalere med kedelig, udetaljeret og total udynamisk lyd. Dertil et "sub" modul med nok den dårligste bas jeg har hørt i lang tid, der var total mangel på definition i bassen, det hele var rodet sammen så man reelt ikke kunne høre de enkelte bastoner men kun en udetaljeret grødet masse og ikke andet. Det værste var sgu næsten, at man kunne høre hvor "sub" modulet stod da det spillede alt for langt op i frekvens, lyden hang slet ikke sammen.

Hvorfor pokker nogle folk falder for BOSE kan jeg ved gud ikke forstå.

Mem hvis folk vil ha små søde højttalere og "sub" moduler de let kan gemme væk så de slipper for, at se på det til hverdag og er ligeglad med lyden og er villig til, at betale en horribel overpris for det så lad dem.

Det er i sidst ende op til folk selv om de vil spilde deres penge på BOSE men god lydkvalitet bliver BOSE ALDRIG."

 

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe
 
Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. The Elite

Bruger siden: 18 Februar 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1084
Sendt: 04 Maj 2008 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

gæst skrev:
The Elite skrev:
gæst skrev:
The Elite skrev:

Hvordan deres bilanlæg og højttalere lyder kunne jeg godt tænke mig at stifte nærmere bekendtskab med, for de bruges jo i mange middelklasse Audiér, A4 og A6 bla...

Men man må da gå ud fra at de lyder ganske OK, siden de har valgt at installere BOSE i deres biler. For til hjemmebrug får de desværre mega prygl af stort set samtlige mærker jeg lige kan komme på, især når man tager prisen i betragtning!



Jeg tror næppe, Audi har valgt BOSE udfra de lydkriterier vi ofte forbinder med "high end". A4 og A6 er "designerbiler", eller ligger i kategorien "livsstil" om man vil. I den samme kasse finder vi BOSE.  Det er også et designerprodukt.

Det er bare forkert at skrive DET sådan et sted som her på H4A, for man finder ikke dårligere lyd til pengene end det som BOSE præsterer. Derfra og så til at sige det er et livsstils produkt er efter min bedste overbevisning forkert. At du så skriver det er designer højttalere! - hmm det vil jo altid være diskrete speakere i en bil. Der findes ingen standart anlæg i biler, selv million biler, som har kæmpe subwoofer i bagagen eller har gjort alt der kunne gøres for spitzenklasse lyd i bilen. Det ville alle højttaler producenter da gør, så det er ikke noget argument til at vælge BOSE.

A4 og A6 er da kun ganske almindelige middelklasse biler. Det er Audi´s næsten aller billigste modeller, så det kan kun være en Audi ejer der skriver den slags der!

Desuden er det ofte folk der ingen kendskab har til det øvrige marked eller ikke har ret meget forstand på god lyd der investerer i BOSE. For som en kammerat har sagt, man skal hvertfald aldrig stole på en sælger...



Du læser da også mit indlæg, som fanden læser biblen. Spis dine piller og læs så lige mit indlæg een gang til! Det er kun 3 linier, så mon ikke det går?

Jeg har læst det et par gange efterhånden, og kommer frem til samme konklusion. BOSE er og bliver elendig lyd uanset hvordan man vender og drejer den. Bevares det er da selvfølgelig smag og behag, men altså, det er jo nærmere verdens ringeste. Overskriften havde lydt bedre lidt hen ad "er BOSE virkelig verdens aller aller dårligste lyd" JA det er det..!

Til top Vis Ole_M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ole_M
 

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes