| Forfatter |
|
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 22 April 2008 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifihuset.dk skrev:
Det undrer mig at I kan synes en forstærker fra Gamut - det kan være en D200 eff., en D3i eller en integreret DI150 kan "..være dårlig". Sidstnævnte har lige vundet "Integrated amplifier in 2007" i Stereophile USA, en D200 fik "Golden Ear" hos TAS, USA og så videre.
Tror du ikke nærmere det er noget om man "ikke kan lide lyden", hvordan det så ellers skal forståes? Direkte dårlig kan en forstærker ikke være, hvis to af de fornemste blade i den vestlige verden finder dem helt i top. Bladenes referencer er mange og bredspektrede, de må jo altså vide lidt om hvad de går og laver.
|
|
|
Okay men så trækker jeg den tilbage og siger at jeg ikke kan lide lyden.
Hvad der så for eftertiden skal afgøre om en forstærker er dårlig må guderne vide. Jeg ved det i hvert fald ikke når man ikke må kritiser forstærkeren pågrund af lyden.
|
| Til top |
|
| |
jensmarius Udelukket fra forum

Tager en pause!!!
Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 302
|
| Sendt: 22 April 2008 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
hifihuset.dk skrev:
Det undrer mig at I kan synes en forstærker fra Gamut - det kan være en D200 eff., en D3i eller en integreret DI150 kan "..være dårlig". Sidstnævnte har lige vundet "Integrated amplifier in 2007" i Stereophile USA, en D200 fik "Golden Ear" hos TAS, USA og så videre.
Tror du ikke nærmere det er noget om man "ikke kan lide lyden", hvordan det så ellers skal forståes? Direkte dårlig kan en forstærker ikke være, hvis to af de fornemste blade i den vestlige verden finder dem helt i top. Bladenes referencer er mange og bredspektrede, de må jo altså vide lidt om hvad de går og laver.
|
|
|
Okay men så trækker jeg den tilbage og siger at jeg ikke kan lide lyden.
Hvad der så for eftertiden skal afgøre om en forstærker er dårlig må guderne vide. Jeg ved det i hvert fald ikke når man ikke må kritiser forstærkeren pågrund af lyden.
|
|
|
Jeg tror nu ikke at der er nogle forstærkere i denne klasse, Gamut eller andre, der er desederet dårlige. De har bare hver deres lyd, og det er bare sådan det skal være. Den lyd der for mig er den helt rigtige, er for andre måske ikke den de stræber efter o.s.v og det er bare sådan det skal være. Og det er jo ikke kun når der tales om forstærkere det forholder sig sådan.Nej, det er hele vejen rundt. Forstærkere både for og effekt, cd afspillere, drev, converdere, gramofon, arm, pick up, højttalere og kabler o.s.v
Så HIFI-SONNY, der er absolut INGEN, hverken guder eller andre der kan afgøre om det er godt eller dårligt. Men kan altid diskuterer lyd, hvis man har nogenlunde samme udgangspunkt for diskutionen, ellers ikke. Det syntes jeg nu også at i hundredevis af indlæg i div.fora er et tydeligt bevis på. Det var så bare min ydmyg mening om dette.
PS. Jeg har før oplevet folk der seriøst har udtalt sig meget meget negativt om en bestemt forstærker, når de vidste at det var den der var koplet på et setup, hvorefter de i en blindtest nærmest svimlede over lyden i det samme setup i det samme rum o.s.v. Det er vist det man på godt gammel dansk kalder " Taget med bukserne nede " . HIFI-SONNY, jeg er meget overbevist om at jeg også vil kunne ta dig med bukserne nede. Det kan du så prøve at tænke lidt over
Venligst Jens
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 22 April 2008 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tilbage på sporet gutter!
Yderligere off-topic vil blive slettet uden varsel.
|
| Til top |
|
| |
Den Blå Fisk Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 629
|
| Sendt: 22 April 2008 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Administrator skrev:
Tilbage på sporet gutter!
Yderligere off-topic vil blive slettet uden varsel.
|
|
|
Tak!
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 22 April 2008 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den Blå Fisk skrev:
| Ingen der har nogen rygter? |
|
|
Neeper gav på et tidspunkt udtryk for, at det ikke altid var nemt at være branchemedlem herinde, og at han godt forstod dem der ikke ville deltage. Jeg tror at denne tråd var en stærkt medvirkende årsag til at han forlod hifi4all:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62179&P N=1
Jeg håber iøvrigt at Neeper opnår den anerkendelse og succes han har fortjent  __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 April 2008 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
perejvind skrev:
Den Blå Fisk skrev:
|
|
Neeper gav på et tidspunkt udtryk for, at det ikke altid var nemt at være branchemedlem herinde, og at han godt forstod dem der ikke ville deltage. Jeg tror at denne tråd var en stærkt medvirkende årsag til at han forlod hifi4all:
Jeg håber iøvrigt at Neeper opnår den anerkendelse og succes han har fortjent 
|
|
|
Ja det forklarer jo en del. Og kan i øvrigt kun tilslutte mig din afsluttende sætning.
|
| Til top |
|
| |
lexus Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
| Sendt: 22 April 2008 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
osse herfra.....
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 22 April 2008 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den Blå Fisk skrev:
perejvind skrev:
Den Blå Fisk skrev:
|
|
Jeg håber iøvrigt at Neeper opnår den anerkendelse og succes han har fortjent 
|
|
|
Ja det forklarer jo en del. Og kan i øvrigt kun tilslutte mig din afsluttende sætning.
|
|
|
Heldigvis er ctacta også skredet i svinget  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 22 April 2008 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogle der har hørt Neeper højtaler, de se super dyre ud (så hvad koste de) ?
Hvad med en teste mellem højtaler fra Gamut mod Neeper´s højtaler
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 22 April 2008 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor blev Neeper af?
Han er her:
FSI Expo 2008
Kim Neeper Rasmussen, a former member of the GamuT team, introduced his Neeper Perfection One speaker, an ambitious, gently contoured 3-way design that will sell for $23,500. The secret to the success of this design is not new drivers or the patented Hornflex enclosure so much as painstaking attention to the effects of small differences in construction of the cabinet shape and crossovers. The claim is that the cabinet permits no standing waves to form, allowing the drivers to work to their full potential. All drivers and cabinets are designed and constructed in Denmark. The bass/midrange is made exclusively for Neeper by ScanSpeak, while the tweeter is the famous ScanSpeak ring radiator. Internal wiring is by Van den Hul.
|
| Til top |
|
| |
Mr. Accuphase Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 22 April 2008 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 April 2008 kl. 08:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fine links. Tak for det. Og medmindre Neeper er 2,20 m, kan jeg godt se, Witzel har ret i, at størrelsen ikke burde blive et problem.
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 23 April 2008 kl. 08:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
StarTrek skrev:
HeHe, Gamut højtaler er da skræmmende. men kun på det prismæssigt og ikke på lyd siden  |
|
|
L-serien er nu, i mine ører, helt fantastisk!
|
|
|
LOL! fed kommentar  __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 23 April 2008 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså den som StarTrek gav  __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 23 April 2008 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den Blå Fisk skrev:
Fine links. Tak for det. Og medmindre Neeper er 2,20 m, kan jeg godt se, Witzel har ret i, at størrelsen ikke burde blive et problem.  |
|
|
Nej, de er faktisk ikke store irl. Man snydes let på alt det billedet materiale der er om denne højttaler. Jeg blev også overrasket da jeg så dem live sidste år til en demo hos Neeper. Men der er absolut intet småt over lyden. Uhadadada.
Den dag, i april sidste år, ønskede jeg bare at jeg havde 40K med i baglommen (intro tilbud). For så var de røget med hjem med i hytten det samme. __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 23 April 2008 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da klar at Neeper bliver koplet samme med GamuT "Kim Neeper Rasmussen, a former member of the GamuT team", gad vide om Neeper
en finger med i udvikling af GamuT´s højtaler, selv om hans højtaler god nok se flotte ud en GamuT´s højtale, mon de spille beder ?
|
| Til top |
|
| |