Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. juni 2024 | 17:09   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Garrard (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 15
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 18 April 2008 kl. 08:56 | IP-adresse registreret  

Hvis du har dårlig strømGroup 4  så kan du bruge en god edb "ups"  batteribackup med galvanisk adsillelse - den jævner ud og stabiliserer strømmen

Jeg klare mig fint uden

Hvad måtte du slippe? - kommer den fra ålborg?


__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline
Indlæg: 2916
Sendt: 18 April 2008 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

HansRoskam skrev:
bjørn skrev:
HansRoskam skrev:

Det eneste måde et tallerkenleje kan have indflydelse på lyden er hvis det gamle er slidt og forudsager støj der forplanter sig op i pick-upen, ellers er det aldeles ligegyldigt for lyden!!!

 

Hvis man gør sig den ulejlighed at eftersøge gamle numre af HF, fra dengang der blev udført rummelanalyser på pladespillere, vil man opdage at hovedbidraget kommer fra pick-up / arm kombinationen, motorstøj og netbrum som de primære kilder og især de 2 sidste giver mellemhjulspladespillere et medfødt handikap, en stor kraftig motor placeret det værst tænkelige sted

Hvad angår gangstabilitet, eller mangel på samme, så afsløres det lettes ved hjælp af klavermusik (er dyret klaverfast) og på det punk er noget af det værste jeg har hørt i nyere tid en meget dyr tysk tingest.

 

Enig og det er faktisk også udgangspunktet for mine indlæg, jeg kan huske de omtalte problemer fra mit korte forold til Lenco L75, det eneste punkt der ikke er rigtigt i dit indlæg er rummel fra arm/pick-up kombination, der fødes feed-back og skyldes kombinationen af en tung arm og en pick-up med stor eftergivenhed, dtte flytter egenresonansen op det hørbare område med stor følsomhed for aukustisk tilbagekobling til følge

Det er desværre rigtigt, 99% af alle tænkelige kombinationer er teknisk set en fuld høne på rulleskøjter

NB en tung arm og en blød pick-up flytter resonansen ned, ikke op

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn
 
bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline
Indlæg: 2916
Sendt: 18 April 2008 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Köln Koncerten med Keith Jarret er udemærket at afprøve klaverfasthed med

Gangstabliteten fejler ikke noget

Rummel kan muligvis måles på min garrard - men jeg tror at plinten tager meget af det.

Med Lenco kan det lkade sig gøre at isolere motoren fra venterlejet og på den måde må den kunne gøres ret god

Jeg påstår ikke at Garrard og Lenco(tweak+diy) er på højde med moderne pladespillere til 20.000 + men man får altså ikke mindst med Lenco meget for pengene - rigtig meget


Problemet er den direkte kobling mellem motor/mellemhjul/pladetallerken og den er det upraktisk at "isolere" på en mellemhjulsspille, og desværre er begge forsynet med dårligt dæmpede pladetallerkener

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn
 
Group 5
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 April 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 51
Sendt: 18 April 2008 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Hej r-l-b.

Jeg har haft problemer med computeren, skiftet navn til group 5

Ja den er fra Aalborg.

det bliver en 301 grease bearing.

Det var først i går jeg fik kontakt med sælger, såå jeg venter stadig


Vedr, PSU. Jeg her gode erfaringer med min Rega psu, så jeg ville bare høre hvad der findes af muligheder.




Vh. Larsen



Til top Vis Group 5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Group 5
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 18 April 2008 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

bjørn skrev:

r-l-b skrev:
Köln Koncerten med Keith Jarret er udemærket at afprøve klaverfasthed med

Gangstabliteten fejler ikke noget

Rummel kan muligvis måles på min garrard - men jeg tror at plinten tager meget af det.

Med Lenco kan det lkade sig gøre at isolere motoren fra venterlejet og på den måde må den kunne gøres ret god

Jeg påstår ikke at Garrard og Lenco(tweak+diy) er på højde med moderne pladespillere til 20.000 + men man får altså ikke mindst med Lenco meget for pengene - rigtig meget


Problemet er den direkte kobling mellem motor/mellemhjul/pladetallerken og den er det upraktisk at "isolere" på en mellemhjulsspille, og desværre er begge forsynet med dårligt dæmpede pladetallerkener



Det har du ret i - en Platter Matter dæmper en del og kan vist stadi fåes hos Audio ??? et eller andet for 200 kr. - den lyder bare ikke så godt som fx. to lag anti skrid måtte.

Garrard'ens melemhjul går på kanten af pladetalerkenen medens lencos på undersiden - gad vide om man kan monterer en gummimåtte på undersiden af en lenco tallerken og tage noget af ringeklokken der ?


__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 18 April 2008 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Group 5 skrev:
Hej r-l-b.

Jeg har haft problemer med computeren, skiftet navn til group 5

Ja den er fra Aalborg.

det bliver en 301 grease bearing.

Det var først i går jeg fik kontakt med sælger, såå jeg venter stadig


Vedr, PSU. Jeg her gode erfaringer med min Rega psu, så jeg ville bare høre hvad der findes af muligheder.




Vh. Larsen





Han tager sin pris deroppe i nordjylland tilgengæld er jeg endnu ikke blevet skuffet - han får solgt mange gode hifi-skatte til udlandet - snøft - men det kan være subprimekrisen i usa kan få ham til at vende blikket mod det hjemmlige marked :-)

Var det på ebay du så den eller i en annonce herhjemme


__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
Group 5
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 April 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 51
Sendt: 18 April 2008 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Hej igen. Det var igennem en bruger her på siden.
Jeg mistede med kontakten med ham i går aftes, håber bare det er fordi af han har travlt.

jeg havde muligheden for at høre en 401 hos en forhandler.

Så sagde bare JA, da han skrev at han havde en 301 på lager.

Vh. larsen

Til top Vis Group 5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Group 5
 
Allanvp
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 106
Sendt: 19 April 2008 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

Halløj Er det kun 301 og 401 der har noget at komme efter eller hvordan er det med resten af  garrard? Kom til at købe en sp 25 mk IV for en flad halvtresser. Har ingen forstand på pladespillere men syns den var så flot. Nu skal jeg bare ha fundet ud af hvordan jeg kobler den til mit anlæg, der sidder et fem benet din stik på så må lige en tur i fona og købe et omformer stik. 
Til top Vis Allanvp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Allanvp
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 19 April 2008 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Allanvp skrev:
Halløj Er det kun 301 og 401 der har noget at komme efter


Jep - og deraf prisen.


Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
diamondduck
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1322
Sendt: 19 April 2008 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

så tosset er de andre garrarder nu hellere ikke, så hvis den virker er det et godt køb.
Til top Vis diamondduck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af diamondduck
 
bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline
Indlæg: 2916
Sendt: 19 April 2008 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
bjørn skrev:

r-l-b skrev:
Köln Koncerten med Keith Jarret er udemærket at afprøve klaverfasthed med

Gangstabliteten fejler ikke noget

Rummel kan muligvis måles på min garrard - men jeg tror at plinten tager meget af det.

Med Lenco kan det lkade sig gøre at isolere motoren fra venterlejet og på den måde må den kunne gøres ret god

Jeg påstår ikke at Garrard og Lenco(tweak+diy) er på højde med moderne pladespillere til 20.000 + men man får altså ikke mindst med Lenco meget for pengene - rigtig meget


Problemet er den direkte kobling mellem motor/mellemhjul/pladetallerken og den er det upraktisk at "isolere" på en mellemhjulsspille, og desværre er begge forsynet med dårligt dæmpede pladetallerkener



Det har du ret i - en Platter Matter dæmper en del og kan vist stadi fåes hos Audio ??? et eller andet for 200 kr. - den lyder bare ikke så godt som fx. to lag anti skrid måtte.

Garrard'ens melemhjul går på kanten af pladetalerkenen medens lencos på undersiden - gad vide om man kan monterer en gummimåtte på undersiden af en lenco tallerken og tage noget af ringeklokken der ?

En gummiring der hvor tallerkenen går ned i brønden + en plattermatter, så begynder det at ligne noget, men så er vi også ude i de radikale ombygninger. Geometrien tallerkenunderside / motorspindel / mellemhjul er det ikke tilrådeligt at ændre.  

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn
 
Kristjan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Indlæg: 458
Sendt: 15 Maj 2008 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

Hej i tråden

Er nogen der har lagt øre til en 301 som har fået ful service hos Lorricraft?
Var det prisen værd?

Har fået tilbudt en 301 til fin pris og overvejer at købe den men så er det spørgsmål hvordan den skal serveres og hvilken plint der skal til. Jeg har hørt 501 fra Lorricraft med sme 5 og audio note pu, det var meget flot lyd, men aldrig hørt en 301 eller 401 der har fået tur til dem.

Hvad med tonearm til sådan 301? Måske en Mørch dp6?

mvh
Kristjan


__________________
Hilsen
Kristjan
Til top Vis Kristjan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristjan
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 15 Maj 2008 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Hej Kristjan

Diamond Duck har da vist fået serviceret sin 401 hos loricraft

Min 301var meget fin stand da jeg fik den så jeg ser ingen grund til at undvære den og sende den på en jordomrejse (ok så er der heller ikke længere til england )

Anyway - jeg er kanon glad for min SME 3012 kompi men har da også en hemmelig  - knap så hemmelig når det kommer til stykket - drøm om at få en 12" mørch dp6 arm ...

one day perhaps ...

Hvis du har fået en 301'er tilbudt til en god pris må du da endelig slå til - det er en fed pladespiller som trækker fra både Thorens td 124, Braun 1000 og Thorens 160, Rega 3 m.fl. somjeg har sammenlignet med.




__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
Kristjan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Indlæg: 458
Sendt: 15 Maj 2008 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

Hej rlb

Håber at Diamond  Duck kommer på banen og fortæller lidt om det.

Så er det et spørgsmål om man skal lave en tung/død plint eller en som er mere let og levende med andeleds dæmpning op til værket. Kan se på Lorricraft hjemmesiden at de vil ikke tung/død plint men en der er mere let og med nogle luft-puder imellem.

Jeg tror jeg holder mig ved 9",  jeg er ikke sikker om fordelene ved den extra længde overvinder ulemperne. Men har ikke erfaring med 12" så måske tager jeg fejl der. Jeg bruger normalt vdH pu'er som kan betegnes som høj compliance og en 9" dp6 med lav masse armrør kunne være perfekt for mig.

Men spændende er det med sådan en Garrard. Har i forvejen en gammel Kuzma i flydende ophæng,  spændende at se hvordan sådan en er i forhold til Kuzma'en.

mvh
Kristjan



__________________
Hilsen
Kristjan
Til top Vis Kristjan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristjan
 
Kristjan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Indlæg: 458
Sendt: 15 Maj 2008 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Fand lige den tråd om plint design

http://www.pinkfishmedia.net/forum/showthread.php?t=45778

der ser ud til at mange vælger 12" fremover 9" til Garrard




__________________
Hilsen
Kristjan
Til top Vis Kristjan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristjan
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 15 Maj 2008 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Jeg tror at det med 12" og 301eren er mest fordi 301 vel oprindelig var en radiofoni pladespiller og at man inden for radiofonien kørte med 12"-14" arme - så det retro - mæssigt ser mest autentisk ud med de lange arme.

Jeg ved ikke hvordan en PU med høj kompliance og et Garrard værk vil lyde sammen - men jeg føler at jeg med en stiv PU et nåletryk på omkring 2,5 og min 12" får rimeligt godt hold på lyden.

Jeg har prøvet plattermatter og andre men er vendt tilbage til to lag antiskrid - det synes jeg giver den bedste og mest kontante lyd

Jeg bryde mig som tiligere nævnt ikke om mdf-plade men har være glad for min stor klods x-finer - jeg tør ikke sige om det vil lykkes at komme af med motor rumlen i et cigar kasse som de sidste billeder i pink media tråden - men det kan jo komme an på en prøve

Held og lykke med købet Kristjan

og til Group 4 nu Group 5 - har du fået din garrrard ??


__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
diamondduck
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1322
Sendt: 15 Maj 2008 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Kristjan skrev:

Hej rlbHåber at Diamond  Duck kommer på banen og fortæller lidt om det.Så er det et spørgsmål om man skal lave en tung/død plint eller en som
er mere let og levende med andeleds dæmpning op til værket. Kan se på Lorricraft hjemmesiden at de vil ikke tung/død plint men en der er mere
let og med nogle luft-puder imellem.Jeg tror jeg holder mig ved 9",  jeg er ikke sikker om fordelene ved den extra længde overvinder ulemperne.
Men har ikke erfaring med 12" så måske tager jeg fejl der. Jeg bruger normalt vdH pu'er som kan betegnes som høj compliance og en 9" dp6
med lav masse armrør kunne være perfekt for mig.Men spændende er det med sådan en Garrard. Har i forvejen en gammel Kuzma i flydende
ophæng,  spændende at se hvordan sådan en er i forhold til Kuzma'en.mvhKristjan


Rolig gutter D-duck is in da house

Om en renovation hos Loricraft er pengene værd?Jeg ved det ikke.De laver et fint stykke arbejde,jeg ved bare ikke om det var strengt nødvendig
for min maskine at gennemgå sådan en behandling.

Så mit råd er:Byg først en mega tung fast X-finer plinth,og se om den virker/er lydløs og stabil.Hvis det virker vil jeg nok vente lidt med en
renovation.Derefter køb et nyt bronzelejer og fyld det op med VdH spindleolie.

En 12"er arm og blød pick-up dur ikke,men en 9"er Mørch dp 6 og en f.eks blød vdh er sikkert ok

__________________
-etwas Kultur muß sein   
Til top Vis diamondduck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af diamondduck
 
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3095
Sendt: 15 Maj 2008 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Hvorfor skal det absolut være X-finer?  Jeg har tænkt mig at bygge plinten til min 401 af massiv eg eller ask. Der vil blive indført blyhagl og diverse afkoblinger ... jeg har det hele i hovedet!

Armbaserne (til 2 arme) skal også være fyldt med bly, så de bare kan "sættes" på den nederste del af plinten.

Glæder mig rigtigt meget til at få hul igennem.

Iøvrigt ... jeg kan mærke nogle lette vibratione i plinten når den kører - er det gummiophænget til motoren der skal skiftes eller er det selve drivhjulet der trænger til at blive skiftet?



__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 
diamondduck
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1322
Sendt: 15 Maj 2008 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

X-finer Dræber/sluger om du vil ,de vibrationer værket giver.Hårdt træ sender det bare videre. i f.eks tonearmen.
Man skal også passe på med ikke at dræbe dynamikken med f.eks MDF.

Du får et vellykket resultat med X-finer ....Every time

__________________
-etwas Kultur muß sein   
Til top Vis diamondduck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af diamondduck
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 15 Maj 2008 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

x-finer fordi det er billigere end masivt træ og fordi de krydsede lag giver en bedre uddæmpning eller hvad det ny hedder - massivt træ kan god synge - tænk blot på en "maremba" (afrikans xylphonagtig sag) Jeg gidder ikke have for meget gift inden for dørerne så derfor har jeg ikke bly i min - den veje 40 kg så det må da også være nok.

Dine vibrationer kan komme fra mellemhjul, motor og fra leje - men du kan være heldig at de forsvinder når de kommer ned i en tilstrækkelig tung plint.

Diamond duck - det med bronceleje - det er kun nødvendig hvis lejet er slidt og hvis den 301 Kristjan har kig på er med grease bearing i god stand  så skal der ikke olie i.





__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 

<< Forrige Side af 15 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes