Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 17:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Uartigheder - Eller normal tone ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 16 April 2008 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

bjørn skrev:
heltny skrev:
bjørn skrev:
heltny skrev:
bjørn skrev:
woammo skrev:

Hej Startrek

Jeg vil sælge for kr. 3000 og ikke hvad du eller andre synes er den rigtige pris. Jeg har ikke travlt - masser af plads på loftet.

Men det er ikke det sagen drejer sig om - derimod hvad man skal forvente af mails med etiketter og meninger fra gud og hvermand på forumet køb-salg-bytte

Du forsøger at sælge en gammel cd-maskine til en absurd pris, en maskine som producenten ikke mere understøtter med reservedele , vidste du det ikke før så ved du det nu.

Uanset hvor gammel den er, så er det stadig et af verdens bedste drev der sidder i.

Men ok, køberen kunne jo også vælge et drev/masikne af andet mærke til 24.000,- og derefter finde ud af at der sidder præcis samme drev i den.

Laseren kan man skam stadig få........ Drevet har jeg ikke hørt gå i stykker på en eneste af dem...... resten er standardkomponenter, så jeg ser ikke problemet så stort som du gør.

Oplysning om forhandler, typenummer og pris udbedes fluks, for den oplysning kender jeg da et par faguddannede reparatører der er interesseret i. Det samme gælder 7'eren og T1

Det var altså en and

Næ-nææh...

Det er ingen and, "bjørn"...!

Jeg har så sent som i går købt en ny KSS 151A-laser til en TEAC.

Jazzhilsner

fra

Niels L.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

butkus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 April 2008 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Jeg synes nu ikke du skal ligge så meget i den mail... Jeg synes det virker som om den er skrevet med et glimt i øjet..

Til top Vis butkus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af butkus

nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005
Sendt: 17 April 2008 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

woammo skrev:
[QUOTE=bjørn

Du forsøger at sælge en gammel cd-maskine til en absurd pris, en maskine som producenten ikke mere understøtter med reservedele , vidste du det ikke før så ved du det nu.

------------------------------------------------------------ -----------------------------

Ok, der er flere emner i denne tråd. Min mening var at starte en debat om brug og kommunikation på H4A.

Men vil da gerne kommentere min pris: Jeg er indehaver af en P700 med en Audio Note Dac, begge dele forbedret væsentligt af Willy. Jeg tror ikke at du kan købe en bedre kombo for menneskepenge (under 50.000)

Egentlig står jeg imellem at beholde VRDS 10'eren som reservemaskine, hvis der skulle ske min P700 noget alvorligt (hvor jeg ikke kunne få reservedele).

Eller at sælge den til en musikelsker der ønsker at gøre brug af det rigtig gode drev der sidder i denne maskine, måske med en opgradering af drivere etc. som andre har haft held med. Og laseren er der da endnu ikke problemer med at få fat i.

For mig er det sådan at vægten tipper til salgs siden når prisen når de kr. 3000,- og at jeg beholder Teac'en som reserve drev hvis jeg ikke kan få prisen.

Så kr. 3000,- er den rigtige salgspris for min Teac VRDS 10 SE ! 

Woammo - Lidt off-topic men så alligevel ikke. Du omtaler i en tidligere tråd ("Benchmark dac eller?") at man med fordel kan udskifte converter chip'en i AN DAC's til en 1865 N-K! Jeg har netop erhvervet mig en AN DAC1.1x/II og undersøger nu lidt om mulige opgraderinger. Af førnævnte tråd fremgår det at chip'en blot sidder i soklen så en udskiftning skulle vel selv jeg kunne finde ud af (jeg har tidligere loddet lidt men mine DIY er nærmest ikke eksisterende). Og så til det egentlige spørgsmål; hvor får man fat i en 1865N-K chip?       

Til top Vis nicoleif's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nicoleif

woammo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2006
Sendt: 17 April 2008 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

nicoleif skrev:

Woammo - Lidt off-topic men så alligevel ikke. Du omtaler i en tidligere tråd ("Benchmark dac eller?") at man med fordel kan udskifte converter chip'en i AN DAC's til en 1865 N-K! Jeg har netop erhvervet mig en AN DAC1.1x/II og undersøger nu lidt om mulige opgraderinger. Af førnævnte tråd fremgår det at chip'en blot sidder i soklen så en udskiftning skulle vel selv jeg kunne finde ud af (jeg har tidligere loddet lidt men mine DIY er nærmest ikke eksisterende). Og så til det egentlige spørgsmål; hvor får man fat i en 1865N-K chip?       

Hej Nicoleif

De er rigtig lette at skifte - sidder i sokkel.

Men de er lidt svære at få fat i. Synes at forbedringen er ok uden at jeg falder ned af stolen

Hilsen Woammo

nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2008 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

woammo skrev:
nicoleif skrev:

Hej Nicoleif

Men de er lidt svære at få fat i. Synes at forbedringen er ok uden at jeg falder ned af stolen

Hilsen Woammo

OK jeg spørger lige ud i DIY-forum om nogen ved hvor man kan skaffe chip'en. Har du nogen anbefaling af hvilken opgradering der giver mest på AN DAC1.1x/II; rør, kondensator, I/V interface til transformer, modstande?

woammo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2008 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

nicoleif skrev:
woammo skrev:
nicoleif skrev:

Hej Nicoleif

Hilsen Woammo

OK jeg spørger lige ud i DIY-forum om nogen ved hvor man kan skaffe chip'en. Har du nogen anbefaling af hvilken opgradering der giver mest på AN DAC1.1x/II; rør, kondensator, I/V interface til transformer, modstande?

Fik hjælp af Willy Jensen til nogle af de andre modifikationer. Her dem jeg husker:

1) Jeg synes det gav rigtig meget at få den modificeret til 6N1P rør istedet for de originale telefunken ecc88. (mere analog lyd)

2) monteret sølvkabel imellem digital og analog print.

3) Isat rørensretter (GE 6087 eller 5Y3) istedet for halvleder.

4) Monteret Jensen Papir i olie (pertinax) overføringskondensatorer.

5) Skiftet til K-grade konverter

6) Monteret en del blackgate kondensatorer

Hilsener Woammo

nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2008 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

woammo skrev:
nicoleif skrev:
woammo skrev:
nicoleif skrev:

Hej Nicoleif

Hilsen Woammo

Fik hjælp af Willy Jensen til nogle af de andre modifikationer. Her dem jeg husker:

1) Jeg synes det gav rigtig meget at få den modificeret til 6N1P rør istedet for de originale telefunken ecc88. (mere analog lyd)

2) monteret sølvkabel imellem digital og analog print.

3) Isat rørensretter (GE 6087 eller 5Y3) istedet for halvleder.

4) Monteret Jensen Papir i olie (pertinax) overføringskondensatorer.

5) Skiftet til K-grade konverter

6) Monteret en del blackgate kondensatorer

Hilsener Woammo

Havde du svært ved at skaffe komponenterne?

woammo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2008 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

Hej Nicoleif

Det eneste svære er 1865N-K, men jeg var så heldig at finde 4 til en meget billig penge. Jeg har efterfølgende afhændet de 2, monteret en i min dac 2.1X og har en i reserve.

Kondensatorerne købte Willy Jensen i Nansensgade ind. Sølvtråden havde han også.

Rørene købte jeg på E-bay. Der kan også bruges 5r4 og 5U4G rør. Alle kan købes relativt billigt på Ebay. Jeg synes de bedste er de indirekte heatede GE 6087.

6N1P koster kun en 10'er stykket på Ebay - hvorimod en god ecc88 let kan koste en 5oo-mand.

nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2008 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

woammo skrev:

Hej Nicoleif

Det eneste svære er 1865N-K, men jeg var så heldig at finde 4 til en meget billig penge. Jeg har efterfølgende afhændet de 2, monteret en i min dac 2.1X og har en i reserve.

Kondensatorerne købte Willy Jensen i Nansensgade ind. Sølvtråden havde han også.

Rørene købte jeg på E-bay. Der kan også bruges 5r4 og 5U4G rør. Alle kan købes relativt billigt på Ebay. Jeg synes de bedste er de indirekte heatede GE 6087.

6N1P koster kun en 10'er stykket på Ebay - hvorimod en god ecc88 let kan koste en 5oo-mand.

OK, er Willy Jensen aktiv her på forum (har han et brugernavn)? 

nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2008 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

Jeg har fundet frem til ham! Tak for hjælpen.

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 17 April 2008 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

bjørn

Havde du sat den til salg i en nyhedgruppe ville du nok have fået flere kommetarer, men dine forventninger er urealistiske, maskinen er så gammel at den lynhurtig kan blive servicekrævende og til overflod er originallaseren udgået

[/QUOTE skrev:

Vedkommende skal stadigvæk skrive med et pænt sprog. Uanset om prisen er sat for højt eller for lavt.

Vedkommende skal stadigvæk skrive med et pænt sprog. Uanset om prisen er sat for højt eller for lavt.

Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2008 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

Sjoenne skrev:
"mainboard" er tilsyneladende ikke interesseret i at købe maskinen. Hvorfor skal man overhovedet så sende en mail afsted?

Enten keder han sig for meget eller ...........

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2008 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

woammo skrev:

Hej Startrek

Jeg vil sælge for kr. 3000 og ikke hvad du eller andre synes er den rigtige pris. Jeg har ikke travlt - masser af plads på loftet.

Men det er ikke det sagen drejer sig om - derimod hvad man skal forvente af mails med etiketter og meninger fra gud og hvermand på forumet køb-salg-bytte

At ignorere sådanne mennesker er den bedste man kan gør. Skriver du tilbage til dem så har de opnået deres formål.

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2008 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

Du kunne jo også bare skrive til ham han kan hente den for 500kr også når han kommer give ham et par flade, så kan det være han kan lære at skrive pænt til folk.

Ja god ide. Det vil jeg tage med i mine overvejelser, hvis jeg skulle blive udsat for det samme.

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 17 April 2008 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

keyvan skrev:
bjørn

Havde du sat den til salg i en nyhedgruppe ville du nok have fået flere kommetarer, men dine forventninger er urealistiske, maskinen er så gammel at den lynhurtig kan blive servicekrævende og til overflod er originallaseren udgået

[/QUOTE skrev:

Nu forholdt jeg mig alene til årsagen for pågældendes reaktion, ikke det sproglige niveau eller mangel på samme. Hvis du havde sat den til salg for eksempelvis 800,- havde du du nok ikke hørt en lyd

PS Nilau undlod at nævne at han har fundet laseren via Ebay, så den stammer som jeg gættede på ikke fra en "hvid" grossist med dansk adresse.  

Nu forholdt jeg mig alene til årsagen for pågældendes reaktion, ikke det sproglige niveau eller mangel på samme. Hvis du havde sat den til salg for eksempelvis 800,- havde du du nok ikke hørt en lyd

PS Nilau undlod at nævne at han har fundet laseren via Ebay, så den stammer som jeg gættede på ikke fra en "hvid" grossist med dansk adresse.  

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 April 2008 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

woammo skrev:

Hej Nicoleif

Jeg har sendt dig et par Private beskeder! Håber du snart ser dem?!

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 22 April 2008 kl. 01:43 | IP-adresse registreret  

bjørn skrev:
keyvan skrev:
bjørn

PS Nilau undlod at nævne at han har fundet laseren via Ebay, så den stammer som jeg gættede på ikke fra en hvid grossist med dansk adresse.  

[/QUOTE skrev:

Kære "bjørn"...

Jeg har købt min laser-pickup hos en "hvid" grossist med tysk adresse. Forskellen er ikke så stor i disse globaliseringstider...

Mvh.

Niels

Kære "bjørn"...

Jeg har købt min laser-pickup hos en "hvid" grossist med tysk adresse. Forskellen er ikke så stor i disse globaliseringstider...

Mvh.

Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes