Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 16:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Uartigheder - Eller normal tone ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 12 April 2008 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

henrik j skrev:

Folk vil snydes,og det bliver de.(Frit oversat:de gider ikke undersøge markedet,og resultatet bliver derefter)

Ja fed nok udtalelse. Det er lige netop det folk vil !!!

Til top Vis Nobody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nobody Besøg Nobody's Websted

lexus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 12 April 2008 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

udbud og efterspørgelse...det handler det jo om,

hvorfor ikke få mest muligt for en vare,hva rager

det andre,hva du kan få for din....

Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 12 April 2008 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Nobody skrev:
Poul-erik skrev:

men de ældste NAD 216 har snart 13år på bagen. 

Nu er jeg ikke inde i NAD, men er der kun en "mk 1" ?

Der er kun den ene 216´er!

Men man kan finde tonsvis af overdrivelser på brugtmarkedet - både i salgspriser, men også på nypriser osv.

Der var f.eks. for nyligt en Sony CDP-XA7ES der angiveligt kostede knap 30.000 kr. fra ny, på trods af at den vejl. udsalgspris var 18495,00 kr. Der er også sommetider Denon DCD-S10 til nypriser på 10-12.000 kr. på trods af at den kostede 7999,00 kr.

Hvad folk vil sælge deres brugte grej til, er deres egen sag - hvis bare de ville forholde sig realistisk til de originale data og salgspriser. Nogle folk tror jo typisk at alle andre er hjernedøde klumper, der ikke aner hvad der foregår derude - som om nypriser skulle være rocketscience!!

Men derudover burde folk bare passe sig selv - hvis de ikke kan enes med prisen, så find noget andet at lave og lad folk selv finde ud af det. Profilen der har skrevet på denne Teac ligner iøvrigt en der er lavet til formålet - det er ikke engang en, der gider stå ved hvem han er. Så er det lidt lettere at spille langhåret overfor andre, men det er måske også formålet?? Det er jo efterhånden kutyme mange steder idag, at man ikke behøver tiltale andre pænt længere!!

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 13 April 2008 kl. 01:08 | IP-adresse registreret  

bhp12 skrev:
bjørn skrev:
woammo skrev:

Hej Startrek

Jeg vil sælge for kr. 3000 og ikke hvad du eller andre synes er den rigtige pris. Jeg har ikke travlt - masser af plads på loftet.

Men det er ikke det sagen drejer sig om - derimod hvad man skal forvente af mails med etiketter og meninger fra gud og hvermand på forumet køb-salg-bytte

Du forsøger at sælge en gammel cd-maskine til en absurd pris, en maskine som producenten ikke mere understøtter med reservedele , vidste du det ikke før så ved du det nu.

Og det retfærdiggør at man anonymt (kujonagtigt) håner sælger? det var jo det trådens tema var.....

Man kan håne folk for noget de ikke selv er herre over, men sælger lader ikke  til at have skrupler over den absurde pris.

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Bruger siden: 08 Juni 2007
Lokalitet: Øerne
Sendt: 13 April 2008 kl. 01:10 | IP-adresse registreret  

bjørn skrev:
woammo skrev:

Hej Startrek

Jeg vil sælge for kr. 3000 og ikke hvad du eller andre synes er den rigtige pris. Jeg har ikke travlt - masser af plads på loftet.

Men det er ikke det sagen drejer sig om - derimod hvad man skal forvente af mails med etiketter og meninger fra gud og hvermand på forumet køb-salg-bytte

Du forsøger at sælge en gammel cd-maskine til en absurd pris, en maskine som producenten ikke mere understøtter med reservedele , vidste du det ikke før så ved du det nu.

Uanset hvor gammel den er, så er det stadig et af verdens bedste drev der sidder i.

Men ok, køberen kunne jo også vælge et drev/masikne af andet mærke til 24.000,- og derefter finde ud af at der sidder præcis samme drev i den.

Laseren kan man skam stadig få........ Drevet har jeg ikke hørt gå i stykker på en eneste af dem...... resten er standardkomponenter, så jeg ser ikke problemet så stort som du gør.

Til top Vis heltny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltny

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 13 April 2008 kl. 02:41 | IP-adresse registreret  

Lethvig skrev:
Forventningen til når du sætter prisen som ualmindelig latterligt højt for nogle kan være af den type du har modtaget....at vedkommende kalder dig skør og griner af det...tja det må du leve med....du kan jo grine tilbage til ham når du får den solgt til den pris du ønsker...

Uha-nej...prisen er ikke for høj. Hvis du skulle have et nyt drev med samme forfinede teknik, skal du være forberedt på at prisen næppe kommer under 50.000 kroner. Og hvis man tillige har foretaget en mindre modifikation på samme maskine (kendere vil vide besked!) så læg 50.000 kroner oveni! Hvis den højest opnåelige lydkvalitet har første prioritet...ja, så er 3.000 kroner rent røverkøb!

Mvh.

Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003
Sendt: 13 April 2008 kl. 06:41 | IP-adresse registreret  

Jeg solgte min vrds 10 se for 5 år siden for 2500. Den blev gennemtævet i lydkvalitet af en af de billigste Vincent cdafspillere. Jeg er ligeglad med det drev der sidder i, det er alt for dyrt for sådan en gammel cd afspiller til 6500 fra ny for 10 år siden.

Mvh Frank

Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6

woammo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2006
Sendt: 13 April 2008 kl. 07:19 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=bjørn

------------------------------------------------------------ -----------------------------

Ok, der er flere emner i denne tråd. Min mening var at starte en debat om brug og kommunikation på H4A.

Men vil da gerne kommentere min pris: Jeg er indehaver af en P700 med en Audio Note Dac, begge dele forbedret væsentligt af Willy. Jeg tror ikke at du kan købe en bedre kombo for menneskepenge (under 50.000)

Egentlig står jeg imellem at beholde VRDS 10'eren som reservemaskine, hvis der skulle ske min P700 noget alvorligt (hvor jeg ikke kunne få reservedele).

Eller at sælge den til en musikelsker der ønsker at gøre brug af det rigtig gode drev der sidder i denne maskine, måske med en opgradering af drivere etc. som andre har haft held med. Og laseren er der da endnu ikke problemer med at få fat i.

For mig er det sådan at vægten tipper til salgs siden når prisen når de kr. 3000,- og at jeg beholder Teac'en som reserve drev hvis jeg ikke kan få prisen.

Så kr. 3000,- er den rigtige salgspris for min Teac VRDS 10 SE ! 

woammo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2006
Sendt: 13 April 2008 kl. 08:10 | IP-adresse registreret  

Lydpeter skrev:

Som det før er blevet sagt, bør der naturligvis gælde helt andre retningslinjer i et debatforum. Her bør der efter min opfattelse være meget vide rammer for hvad man må sige til hinanden. Det skyldes at en sund debat normalt er det bedste middel til at finde ud af hvad der er rigtigt og forkert. At ekskludere synspunkter, uanset om de forekommer tåbelige eller måske er formuleret på en ubehøvlet måde, kan altså være med til at undergrave den funktion, som selve debatten bør have.

Jeg er enig i at når man siger sin mening - eller spørger om andres på et forum, må man finde sig i at folk skriver på forskellig måde. Der bør dog stadig være grænser for opførsel. Ellers hører du kun de tykhudedes meninger - og går derved glip af masser af guldkorn fra folk der ikke gider finde sig i tonen og at blive kaldt navne etc.

Det er ellers nettets styrke at alle kan komme til orde - og at rigtig mange gerne siger deres mening i et forum, selvom de ikke gør det når de er fysisk til stede i grupper, klubber og forsamlinger. Hvor der forresten også er regler for opførsel.

Det er vel også de færreste der vil gå ind i en forretning og udgyde deres mening om forretningens prispolitik, især hvis ikke man var interesseret i at købe deres produkter alligevel ?

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 13 April 2008 kl. 08:36 | IP-adresse registreret  

Det kunne jo også være at hvis man gav sin mening til kende om at det du eller forretningen sælger er for dyrt, så kunne det måske tænkes at sælger klør sig lidt i nakken og tænker,  nå ja det er måske også for dyrt.

Det er ikke de færreste der går ind i sådanne forretninger.

Jeg kender da folk der er gået ind i en forretning og har  brokket sig over prisen,  de ville ikke købe det til den høje pris det nu var sat til og hvis man holder k... så bliver det nok den pris,  men da man påtalte at prisen var for høj så blev prisen pludselig til at forhandle.

Og jeg forstår alså ikke at der skal nævnes regler og opførsel fordi du har fået sådan en besked.

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 April 2008 kl. 08:40 | IP-adresse registreret  

Jeg kobte en vrds 10 se for 2700kr i sidste uge.Den var storset ubrugt med orig emball osv ingen LC audio crap inden i.

Saa 3000kr er nok lidt i overkanten.

Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter

Kinnaps
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 13 April 2008 kl. 09:37 | IP-adresse registreret  

woammo skrev:

Jeg satte min Teac VRDS 10SE til salg på HiFi4all i morges - og modtog en timestid senere denne mail:

---------------

lol - er du gal... den kostede 6000 fra ny og er over 10 år gammel...

du er skør

Denne beskeden er sendt via HIFI4ALL.DK´s Køb Salg Bytte marked, idet du har
indrykket en privat annonce!

Afsenderinformation:

Afsender:  lol
Brugerprofil:  mainboard
Svaradresse:  lol@lol.dk
Sendt:  12. april 2008 | 09:06:57"

---------------

Jeg har respekt for at folk har en mening om brugtpriser og andet. Og såmænd også at de mener at det er deres opgave at kommentere dette. Men jeg mister respekten når kritikken skrives i et sprog som de fleste teenagere vil synes er uartigt.

Og da især når det ikke engang er muligt at tage til genmæle til ovennævnte mailadresse.

Er jeg for tyndhudet ?

Har I oplevet noget lignende (fra mainboard eller andre) ? 

Hilsener om en forsat behagelig weekend.

Maskinen skal selvfølgelig koste det, du mener er den rigtige pris. Ikke hvad den pågældende køber og andre potentielle købere herinde, mener er det rigtige. Som køber vil man vel gerne have tingene så billigt så muligt. Det gælder nok for de fleste. Ikke alle formår dog at sætte sig i sælgers position, inden man henvender sig.
Til top Vis Kinnaps's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kinnaps

bhp12
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 13 April 2008 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

bjørn skrev:
bhp12 skrev:
bjørn skrev:
woammo skrev:

Hej Startrek

Og det retfærdiggør at man anonymt (kujonagtigt) håner sælger? det var jo det trådens tema var.....

Man kan håne folk for noget de ikke selv er herre over, men sælger lader ikke  til at have skrupler over den absurde pris.

Så kan man jo lade være med at købe. Vi skal måske oprette et KSB-politi der kan scanne alle annoncer?

At man så ovenikøbet gør det anonymt så der ikke kan tages til genmæle, det er sgu da kun en kujon der gør det.......
Til top Vis bhp12's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bhp12

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2008 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

heltny skrev:
bjørn skrev:
woammo skrev:

Hej Startrek

Uanset hvor gammel den er, så er det stadig et af verdens bedste drev der sidder i.

Men ok, køberen kunne jo også vælge et drev/masikne af andet mærke til 24.000,- og derefter finde ud af at der sidder præcis samme drev i den.

Laseren kan man skam stadig få........ Drevet har jeg ikke hørt gå i stykker på en eneste af dem...... resten er standardkomponenter, så jeg ser ikke problemet så stort som du gør.

Oplysning om forhandler, typenummer og pris udbedes fluks, for den oplysning kender jeg da et par faguddannede reparatører der er interesseret i. Det samme gælder 7'eren og T1

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Bruger siden: 08 Juni 2007
Lokalitet: Øerne
Sendt: 13 April 2008 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

bjørn skrev:
heltny skrev:
bjørn skrev:
woammo skrev:

Hej Startrek

Oplysning om forhandler, typenummer og pris udbedes fluks, for den oplysning kender jeg da et par faguddannede reparatører der er interesseret i. Det samme gælder 7'eren og T1

Til top Vis heltny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltny

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 13 April 2008 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

bjørn skrev:
heltny skrev:
bjørn skrev:
woammo skrev:

Hej Startrek

Oplysning om forhandler, typenummer og pris udbedes fluks, for den oplysning kender jeg da et par faguddannede reparatører der er interesseret i. Det samme gælder 7'eren og T1

Er det KSS151A? eller var det KSS240A i 10SE? eller er det i T1?
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

Lethvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 13 April 2008 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:

Lethvig skrev:
Forventningen til når du sætter prisen som ualmindelig latterligt højt for nogle kan være af den type du har modtaget....at vedkommende kalder dig skør og griner af det...tja det må du leve med....du kan jo grine tilbage til ham når du får den solgt til den pris du ønsker...

Uha-nej...prisen er ikke for høj. Hvis du skulle have et nyt drev med samme forfinede teknik, skal du være forberedt på at prisen næppe kommer under 50.000 kroner. Og hvis man tillige har foretaget en mindre modifikation på samme maskine (kendere vil vide besked!) så læg 50.000 kroner oveni! Hvis den højest opnåelige lydkvalitet har første prioritet...ja, så er 3.000 kroner rent røverkøb!

Mvh.

Niels

hvad den pågældende er værd er jeg som sådan komplet ligeglad med. det jeg vil frem til, at vi sætter prisen efter hvad vi mener den er værd. om andre syntes det er for meget, kan jo være ligemeget..hvis du ikke får den solgt til den pris du sætter, kan du jo senere sætte den ned hvis du syntes. at der så i flere annoncer er en ny pris der er helt hen i vejret, det er i min verden vildledende markedsføring.

Har været mange annoncer igennem her som for nogle nok er sat rimeligt højt, men det er nu engang sælgers ønske at få det til den pris. hvis køber mener den er for høj så må køber jo lade være med den....

kunne faktisk godt tænke mig om der er nogen der så har fået at vide at deres pris er for lavt sat...

som jeg har skrevet før...efterspørgsel og udbud er gældende når vi snakker om brugt køb

Til top Vis Lethvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lethvig

Kinnaps
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 13 April 2008 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Grunden til at en del sælgere måske sætter brugtpriserne højere er nok, at man idag ikke kan købe noget uden at der skal pruttes om prisen. Uanset om startprisen er rimelig eller ej, skal det hele lige være lidt billigere endnu. Det skal da forsøges. Opnår man som køber en væsentlig nedjustering af prisen, er man dygtig og har flair for handel - sælgeren kunne jo bare sige stop. En sælger der sætter prisen for højt, er derimod grisk.
Jeg har selv prøvet det et par gange, hvor prisen skulle presses så meget det nu var muligt over telefonen. Når køber så kom for at hente, fik den lige en tand mere - deling af benzin, bropenge, ridser der sad det "forkerte sted".
Til top Vis Kinnaps's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kinnaps

Mulleblop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2005
Sendt: 13 April 2008 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

Du kunne jo også bare skrive til ham han kan hente den for 500kr også når han kommer give ham et par flade, så kan det
være han kan lære at skrive pænt til folk.

hahaha

nej sælger er klog nok han ved nemlig at en del af ungerne her på siden inkl voksne mænd byder det havle af hvad man forlanger... sidst var der
en som bød 1500 for en primare r20 riaa = jord i hovedet

Til top Vis Mulleblop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mulleblop

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2008 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

heltny skrev:
bjørn skrev:
heltny skrev:
bjørn skrev:
woammo skrev:

Hej Startrek

Det var altså en and

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum