Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 20:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Kiss vs. NorthQ (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
S.R.S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 30 Januar 2004 kl. 03:49 | IP-adresse registreret  

Står og skal købe min første ikke-helt billig-DVD afspiller og har tænkt på enten Kiss eller NorthQ (fordi de kan afspiller DivX). Nogen der kan anbefale den ene over den anden? Evt. hvilken model?

Og så et par spørgsmål om DivX afspilning (begge mærker):

Er det ligemeget om film filen er gemt som .avi eller .divx ?

Kan der afspilles hvis filmene ligger i undermapper?

Kan der afspilles hvis man ligger flere film på en CD/DVD?

Tjaa, jeg tror det var det indtil videre. Hælder lidt til NorthQ pt., den ser lidt bedre ud, men Kiss virker lidt mindre "billig" pga. netværk f.eks. og designet.

franklj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 30 Januar 2004 kl. 05:23 | IP-adresse registreret  

kik på amitech 704

www.amitech.dk

den har jeg god erfaring med og hvis du køber den igennem bog og ide, så kan du få den sendt for i alt 1334kr. det er billigt. også kan den vise billeder op til 4 mb. samt vise DVD DIVX det vil sige at du kan have flere divx film på en dvd, det ved jeg nemlige ikke om de andre kan.

jeg har forresten en tråd herinde. om divx under dvd.

1stk Dali Icon 2 center
Til top Vis franklj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af franklj

mbm1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2004 kl. 07:29 | IP-adresse registreret  

Jeg har en NorthQ 5000 afspiller.

Jeg er dog ved at være noget træt af den, da den tit ikke kan afspille film, og den laver hak eller små stop engang i mellem.

Det skal dog siges at jeg er blevet den uheldige der ejer en model i deres serie MP10xxx, deres problembarn, som de har en del bøvl med ang BIOS-opdateringer. Den sidste opdatering fra 13. januar har bestemt ikke løst problemmerne.

Men det er muligt at de andre serienumre køre fint.

Grunden til jeg i sin tid valgte NorthQ, var netop også pga designet.

Til top Vis mbm1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbm1

stku
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 30 Januar 2004 kl. 08:33 | IP-adresse registreret  

Jeg ville gå efter kiss dp500.

Den har netværk, dvs du kan afspille en film fra pcen uden den er brændt på skiver. Man tager stort set alt hvad du kan proppe i drevet(dog ikke copyprotectede cdere).Har internetradio, som du kan benytte hvis du har en router.

Der kommer jævnligt opdateringer på nettet med firmware, fordi folk selv er begyndt at udvikle den, og styresystemet er linux. Der er f.eks. kommet ftp-server, telnet, forskellige skins, og meget mere som jeg ikke har styr på.

Ydermere liger der guides på nettet, så du kan bygge din dp500 om til en dp508 (dvs. med harddisk). så kan du have alle dine mp3,divx,billeder osv. liggende lokalt på maskinen. Harddisken kan være op til 200gb.

Til top Vis stku's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stku

S.R.S
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2004 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

stku nu var det jo mest for at undgå at have computeren tændt, men det er nu lidt for sejt med netværksmuligheden og da også at man kan lave kiss om til dp508 :)   DP1500 (vist nok), er den noget ved? Den koster jo en del mere kasse...

Franklj, er amitech ikke noget billigt sjov? (bare mig der har det sådan med amitech :D )

S.R.S
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2004 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

Nå ja forresten, NorthQ 5000 har DVI udgange, jeg har ikke lige kunnet finde info om Amitechen og Kiss har det... Ved i? og tror i det er noget værd?

Stku der er jo monster mange cd'er der er kopibeskyttede :(

OceanMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 30 Januar 2004 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

Heyza S.R.S...

Der er mange af de "billige" mærker, der køber de nyeste teknologier og propper i deres maskiner - groft sagt, det fungerer jo selvfølgelig lidt anderledes i praksis. Så ofte kan man finde meget ny teknologi i billige maskiner...

Dog skal man være opmærksom på kvaliteten af disse teknologier, da de oftest har lejet rettigheder til at implementere teknologier - dermed sagt at de selv konstruerer maskinerne, er det ikke altid de bedste komponenter de anvender i konsktruktionerne!

Summasumarum: Du er simpelthen nød til at prøve maskinerne, for selv at finde ud af hvad der fungerer godt på hvilke maskiner.
Til top Vis OceanMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OceanMan

franklj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2004 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

S.R.S skrev:

Franklj, er amitech ikke noget billigt sjov? (bare mig der har det sådan med amitech :D )

det er svært at sige om den er billige, jeg syntes at til 1334kr så er den rigtig god, men jeg har jo ikke set de andre,
jeg har læst at den vinder en test i pc world nr 12 2003.
her vinder den over kiss 5000  fordi at den kan spille alle  religaons koder, det skulle kiss ikke kunne, men det store forskel som jeg ser det er om man vil have netværk stik. og det koster så 700kr  mere for det, i den test så skulle kiss have  et lidt dårligere billede, og jeg var ikke sikker på om den kan vise billeder og divx film på en dvd skiven.  for der står kun på cd, og man kan have mange flere på en dvd.

amitch er mindre, og kiss større men har man plads så betyder det ingen ting, jeg er i  hverfald glad for min.
syntes heller ikke den virker billig, fjernbetjeringen er også nem, og man finde tasterne i mørke. og ligger godt i hånden.

1stk Dali Icon 2 center

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 Februar 2004 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

Hej

Så vidt jeg lige kan se er der ingen der har svaret på hvordan formatet skal være når man afspiller film på en divx player.

Divx er ikke et format altså *.divx. Divx er et decoder format :) ligesom xvis og mange andre.

kissdp-500 er ligeglad med om det er mpg, avi mpeg, og hvilket format de er decodet i. Du kan også brænde filmne og ligge undertekster på cd'en så afspiller kiss'en både  filmen og underteksterne

Har ikke rigtig hørt noget om de andre, men de ser alle spændene ud. Jeg vil dog holde mig til kiss, da de er dem der har været længst på markedet og tilsynendelande har mest styr på teknikken. men det er min egen mening, og hvad jeg har læst. Der er sikkert andre der vil sige det modsatte...

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

S.R.S
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2004 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

AkilleuZ, jeg mente format som i filformat. Normaltvis er det to forskellige filer når man kalder dem .avi eller .divX (i hvert fald fra computerens synspunkt), men i praksis er de jo ens, pga. de er komprimeret med det samme codec (divX), hvad jeg ville vide var bare om afspillerne er ligeglade med om filerne hedder .divx eller .avi til sidst :)

Mht. undertekster, skal de så ligge i en separat undermappe, eller kan de bare ligge i roden på cd'en/dvd'en sammen med andre videofiler eller hvordan?

mbm1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2004 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

Kender ikke til filformatet *.divx

Divx, Xvid og lign. er et codec.

Filformatet er altid *.avi

Til top Vis mbm1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbm1

S.R.S
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2004 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

mbm1 fandt jeg ud af med min NorthQ i dag, hvis det er alt andet end mpg/mpeg/avi finder den slet kke filerne :(

Anyways, mine oplevelser med NorthQ 5000

Jaaah, den falder så IKKE i min smag. Købte den i dag og den er allerede pakket ned til returnering igen.

Dårligt:
- Frontknapperne virker meget billige.
- Ingen separat component video out (det skal der sq være!! hvis man tilbyder det, ikke noget scart pjat!)
- Klikker når den afspiller
- Er langsommere til at loade end min gamle United til 500 (det skiftede f.eks. mp3 nummer med det SAMME, og så larmer NorthQ tilmed OVERMEGET når den søger på CD/DVD).
- Langsom reaktion når man trykker på remote
- Menuen tiltaler mig ikke, meget popstilen, men de fleste kan nok finde ud af den, dog foretrak jeg min United. Den menu som alle billig-afspillerne har. F.eks., hvis man skifter undertekts eller lydformat vises ikke HVAD man skifter til, blot et nummer (altså på northq), velkommen til "Gæt en undertekst" :e
- Browsing på cd'er: På min united browsede man i hver enkel mappe efter musik/videofiler, på NorthQ browser den selv og åbner så et vindue hvor man kan vælge audio/video/picture/playlist og så lister den ALLE filer af pågældende type, både i roden og undermapper, når man går ind i den menu - Jeg kan IKKE lide det.
- Underlig, underlig video-out indstillinger.

Meeen, lidt godt er der også:
- Billedkvaliteten virkede til at være lidt klarere, måske også lidt bedre farveseparation end med min united (over S-Video, RGB via mit 300 kr scart var dårligere), men ikke nok til at betale 1000 kr mere for den.
- Den KAN afspille DivX (virkede fint og uden hak og så ganske pænt ud da jeg prøvede :)   )
- Kan godt lide designet :)
- Billigere end f.eks. Kiss DVD.

Andet:
Kunne ikke helt bestemme mig for om lyden var lidt mere mudret end min united eller om mit øre bare snyder mig :/

franklj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2004 kl. 01:52 | IP-adresse registreret  

amitech har også det med menu erne. den finder dem alle og ligger den efter abc, man kan dog godt lave tilfældig, men jeg vil have dem i undermapper, det er jo mig selv der brander cderne med billeder, også vil jeg ikke have dem jeg vil vise folk tilsidst først.

men amitech 704 er rimelige hurtig og siger ingen ting, så det er rigtig godt.

1stk Dali Icon 2 center

S.R.S
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2004 kl. 01:25 | IP-adresse registreret  

Har købt Kiss DP500 nu.

Til at starte med var der nogle underlige ting, den afspillede min brændte cd EKSTREMT langsomt, langsomt som i en person der synger "Uuuh" kommer til at lyde som en STOR ko...  Nogle film med MP3 lyd resulterede i forringet lyd kval. Opsætningen af netstikket tog EVIGHEDER og var svær at finde ud af. En CD/DVD med både billeder/MP3/Film blev kun fundet som én af de tre. MPG/MPEG film + afspilleren = dårlig kombination.

Nu har jeg opdateret firmwaren, den afspiller stort set alt (også mpg) uden fejl, ingen forringet MP3 film lyd, man kan vælge audio/video/picture på en DVD/CD med både audio/video/picture, netværksopsætningen er blevet meget bedre (kan nu også sættes manuelt op med crossover kabel, før brugte jeg to netkabler og en router, som også skulle konfigureres..). Eneste jeg ikke har prøvet er lige den hjemmebrændte CD.

Den er regionskodet, men pt. har jeg kun region 2 og tror ikke jeg kommer til at købe andet så det kan være ligemeget...

Eneste underlige er når man prøver at afspille en film med et codec den ikke fatter (og det er sjældent), så går den i en eller en fejl-mode, hvor alt tekst i menuerne forsvinder?!? Løses ved at slukke og tænde på power knappen. Og så har den component video out i scart stikket, dumt træk da der ikke er nogen standard for hvilke pins der er hvad...

Jeg tror faktisk også lyden er bedre i forhold til min gamle United, billedet kan jeg ikke sige noget om, det ligner sq det samme. Hvis der er forskel er jeg ikke trænet nok i at se det...

Hvad kan jeg sige? KØB DEN FØR DIN NABO!!!

Og så til Amitech'en, den kommer aldrig på prøve her i huset, den kan sq ikke være bedre!! :)

franklj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2004 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

jeg vil nok sige det sammen om kiss, at sådan en kommer ikke i mit hus, da jeg er fuld tilfreds med min amitech. den virker første gang. uden opdatering, men sådan noget kommer jo altid ud på hvad man har først.

starter "a" med en skoda, vil han altid være glad for skoda.
starter "b" med en yogu, vil han altid være glad for yogu.

1stk Dali Icon 2 center

stku
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 05 Februar 2004 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Det der gør kiss genial, er at den kører linux.

dvs. kommer der nye afarter af divx codecs kan den opdateres ;-)

Iøvrigt kan den gøres kodefri og modificeres så den bliver til en dp508.

her er et godt forum der handler om firmwareudvikling og modificeringer.

http://www.gooddvdstuff.com/kissdvd/

/Stig

Til top Vis stku's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stku

S.R.S
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2004 kl. 00:45 | IP-adresse registreret  

franklj, bare det at den har det med menuen er nok til at gøre jeg ikke vil have den!

Viser den f.eks. også kun et nummer når du skifter subtitles inde i en film, eller viser den godt nok hvilket sprog?

Forresten, netværksmuligheden i Kiss, det er GULD...

Og så startede jeg altså med en NorthQ!

Morten Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 06 Februar 2004 kl. 00:59 | IP-adresse registreret  

"filformatet" .divx er bare en afslutning en afspiller (kan ski ikke lige huske hvilken) brugte en overgang.. sikkert for at vænne folk til at de ikke længere automatisk kunne afspille deres .avi (nu .divx) (divx encoded filer) på alle players
Med andre ord er .divx ikke et filformat men bare en dum endelse en dum player satte på en overgang

Groopy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 11 Februar 2004 kl. 01:46 | IP-adresse registreret  

Hvad kan man med nætværks forbindelsen???(som DP500 har)

Til top Vis Groopy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Groopy

flemmings
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 Februar 2004 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Groopy skrev:

Hvad kan man med nætværks forbindelsen???(som DP500 har)

Den gør, at maskinen kan spille film, MP3-musik og vise JPG-billeder, der ligger på harddisken i computeren, den har forbindelse til.

Man behøver altså ikke brænde evt. downloadede film over på CD eller DVD for at de dem...

Til top Vis flemmings's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flemmings

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes