Emne: Tape Connection i TV-2 nyhederne ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
tadman Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 438
|
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
KBAndersen skrev:
Jeg må sige at personen der klagede over dette her, er helt ude på overdrevet. Må selv som gammel tekniker, helt klart give TC ret. Så længe et signal er uforvrænget, kan du spille ualmindelig højt. Men så snart signalet forvrænges det mindste, så går det galt og enhederne vil brænde af. Og sådan noget forstår FKN intet af. desværre.
|
|
|
Mener også det er langt langt ude, hvad er det dog for et samfund vi bevæger os ud i, når forbrugeren direkte har ødelagt varen, for derefter at klage? Amerikanske tilstande? Jeg sagsøger, også selv om det er én selv, der har opført sig tåbeligt, bare fordi jeg kan? Almidelige ht har en grænse, med den forkerte forstærker med for få watt er grænsen endnu lavere. Idiotisk!
vh
|
Til top |
|
|
Acorn Forum Bruger


Bruger siden: 13 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 89
|
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
Mig bekendt er der ikke et krav om at man skal have hifi kørekort, det er der derimod (altså kørekort) når man køre bil. Så prøv en anden sammenligning
|
|
|
Sammenligningen var ganske udmærket, og det du skriver er stadig noget vrøvl.
Man må formode at et par højttalere til 25.000,- ikke skal trækkes af en Føtex-forstærker skruet op til kl. 13.
|
Til top |
|
|
sunmusic Forum Bruger


Bruger siden: 26 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1065
|
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
NickyD skrev:
Mine Strauss kunne spille tævehøjt
Jeg kender intet til sagen, men vil mene at afbrændte enheder pga. forvrængning, er købers egen problem. Hvis man køber højttalere til 25000, så burde man havde bare lidt forstand på hifi, og ikke spille så de brænder af.
|
|
|
Hørt Hørt    Hvis man bruger 25.000 så bør man sku' være i stand til at forstå "tævehøjt", og behandle sit produkt ansvarlig. For nu lige at følge op på Porsche metaforen: kører du 250 i timen og vælger at dreje ud på en pløjemark, så bør almindelig sund fornuft hurtigt registrere at bilen ikke er bygget til den slags kørsel!!! hvis man da overlever. underlaget, farten og bilens egenskaber skal passe sammen for at bilen kan holde til at blive udnyttet maksimalt. Det samme gælder v el med 25.000 HT. hvis forstærkeren svarer til en hullet grusvej kan højttalerne selvfølgelig ikke holde til at den bliver fyret i bund. TC har vel lært at det er svært at sikre sig mod uvidenhed og tankeløshed. Desværre kan man også skræmme en kunde væk med formaninger om forstærkerkvalitet osv, da dette kan opfattes som nedladende eller som salgsgas (hvilket det også nogengange er, men det gælder jo overalt i verden)
|
Til top |
|
|
lexus Forum Bruger


Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
bare et lille råd til forhandlere...lad være med at
låne højtallere ud i weekender......
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger


Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ang. dommens præcedens, skrev Spencer noget interessant, men sikkert rigtigt:
Spencer skrev:
Man vil bare se højttalere fremover, med en lille sikringsholder og en alt for lille sikring.
Hvis
kunden vil have sine højttalere til at spille som demosættet i
butikken, hvor sikringen er bypasset, må han vente tålmodigt til
garantien er udløbet, og herefter bypasse sikringen. 
|
|
|
Håber ikke dette bliver fremtiden Kunne aldrig selv drømme om at klage over brændte enheder, ved mindre jeg var meget sikker på en produktionsfejl. TC, I har min opbakning
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
Til top |
|
|
hullevad Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 627
|
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når man reklamerer med at højttalere kan spille tævehøjt er man måske selv lidt ude om det hvis man får ørerne i maskinen. Det havde nok været klogere at sige til kunden at de kan spille højt, men ved forvrængning falder belastbarheden meget. Et "klippet signal" kan kun omsættes som varme i svingspolerne og så går det galt.
Hvis en hifi forhandler vil konkurrere med Føtex & Co må han være bedre til at rådgive vel at mærke uden at udsende salgsgas!
hulle
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
Ang. dommens præcedens, skrev Spencer noget interessant, men sikkert rigtigt:
Spencer skrev:
Man vil bare se højttalere fremover, med en lille sikringsholder og en alt for lille sikring.
Hvis
kunden vil have sine højttalere til at spille som demosættet i
butikken, hvor sikringen er bypasset, må han vente tålmodigt til
garantien er udløbet, og herefter bypasse sikringen. 
|
|
|
Håber ikke dette bliver fremtiden
Kunne aldrig selv drømme om at klage over brændte enheder, ved mindre jeg var meget sikker på en produktionsfejl.
TC, I har min opbakning
|
|
|
Der er kun én til at betale gildet, og det er forbrugeren. Det med at en vare først virker 'rigtigt', efter at der er pillet, kender forbrugeren allerede fra DVD-afspillere, man selv skal gøre regionsfrie. Jeg håber heller ikke at det bliver standard på højttalere, med sikringer/sikringskredsløb.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
MathiasLarsen Forum Bruger


Bruger siden: 17 Maj 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 586
|
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes godt nok det er en trist sag i er kommet ud i, i mine øjne er fejlen sku på kundens side, man har vel lidt sund fornuft som menneske?
Jeg vil ikke lade disse sager afholde mig fra at handle i TC.
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger


Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alt kan brænde af hvis det behandles forkert.
Endnu et eksempel på at det er en forretning der står med problemet fordi at kunderne mere eller mindre ubevidst mishandler deres udstyr, om det er pga forvrængning (for lille forstærker), termisk afbrændthed eller mekanisk slåen itu er desværre ert lige meget.
hvis TC havde skrevet "kan spille 120db kontinuert i op til 4 timer af gangen" så havde det været en anden sag, det har de ikke.
for mig at se er der kommet en afgørelse fra personer der ikke er teknisk kompetente nok til at komme med en afgørelse. de kan tage stilling til det juridiske/etiske, men de har tilsyneladende ikke forståelse for hvordan teknik virker, skræk oh ve hvis et værksted får en teknisk diskussion med en kunde og den ligeledes skal afgøres på denne måde.
for mig at se svarer sagen til at jeg på motorvejen skifter til 1. gear mens jeg kører 110, og så bagefter mener at det er producentens skyld, og forhandlerens ansvar, at motoren ikke længere virker, og at det er for dårligt at 1. gearet ikke kan holde til 110 km/t __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
bphhm Forum Bruger


Bruger siden: 25 Marts 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 309
|
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Havde engang nogle Cervin Vega, og de kunne spille "tævehøjt" og der passer udtrykket fint fordi man forventer at CV er til den slags. Og alligevel lykkedes det os at futte bassen af, men diskanten den holdt fint fordi der var en sikring i .
Så jeg stemmer for at vi sætter sikringer i overalt for at beskytte os stakkels forbrugere mod alle tåbeligheder vi kan finde på. En bil har jo også en bremse ik' . __________________ /Hans
|
Til top |
|
|
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
Alt kan brænde af hvis det behandles forkert.
Endnu et eksempel på at det er en forretning der står med problemet fordi at kunderne mere eller mindre ubevidst mishandler deres udstyr, om det er pga forvrængning (for lille forstærker), termisk afbrændthed eller mekanisk slåen itu er desværre ert lige meget.
hvis TC havde skrevet "kan spille 120db kontinuert i op til 4 timer af gangen" så havde det været en anden sag, det har de ikke.
for mig at se er der kommet en afgørelse fra personer der ikke er teknisk kompetente nok til at komme med en afgørelse. de kan tage stilling til det juridiske/etiske, men de har tilsyneladende ikke forståelse for hvordan teknik virker, skræk oh ve hvis et værksted får en teknisk diskussion med en kunde og den ligeledes skal afgøres på denne måde.
for mig at se svarer sagen til at jeg på motorvejen skifter til 1. gear mens jeg kører 110, og så bagefter mener at det er producentens skyld, og forhandlerens ansvar, at motoren ikke længere virker, og at det er for dårligt at 1. gearet ikke kan holde til 110 km/t
|
|
|
Rettelse...................... 110 km/t......................... og så direkte i bakgear 
|
Til top |
|
|
blackstef Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 76
|
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi er interesseret i saglighed og faglighed og vil altid bestræbe os på at være medspillere overfor vores kunder på et seriøst grundlæg.
Sådan lyder det fra direktøren hos Tapeconnection!
Det er lidt betænkeligt at en direktør fra en ellers seriøs forretning udtaler sig på denne måde!
Når TC ikke vil følge afgørelsen fra FKN fordi at de mener at den er usaglig og urimelig, må det jo også betyde at det er TC som vurderer saglighed, faglighed og hvordan man er medspiller overfor ens kunder?
Det er ikke rimeligt!
Man bliver vurderet af sine kunder og blandt andet FKN!
Det kan ikke nytte noget at nægte at følge afgørelsen fra FKN, fordi at man taber en sag og bliver fornærmet over at de andre ikke forstår en!
Så har brancen da et problem!
Problemet ligger i at når man giver garanti, 100% garanti eller rigtig garanti, eller hvad man nu vælger at bruge, så ber man også om problemer!
Hvis der er nogle forbehold i garantien, så skriv dem ned til kunderne, så kunderne ved hvad de har at rette sig efter, så kan de jo vælge at lade være med at købe sit grej der!
TC skulle hellere bruge branceforeningen til at definere garanti fremover, i stedet for at tude!
Vær dog lidt konstruktive, kig frem, udvikling......ikke afvikling!
Jeg har intet mod TC, ej heller noget mod den kunde, ( eller kegle ), som spiller for højt!
Man kan kun præge udviklingen ved at tage afgørelser seriøst. Går de en imod, må man arbejde for at forandre tingene fremover, men stadig rette sig efter dem, indtil andet er afgjort!
Det er essensen i denne sag, ikke hvem der gjorde hvad og hvorfor.
Ikke hvem som er dum, spiller for højt eller hvad fanden ved jeg!
Præg fremtiden, ikke fortiden!
|
Til top |
|
|
spped six Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 781
|
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uden at kende nærmere til sagen ud over, hvad Tape Connection (TC) har angivet i tråden, ser jeg 2 problemstillinger:
- At TC i sit reklamemateriale aniger, at højtalerne kan spille "tæve højt".
- At TC yder 3 års garanti og ikke bare 2 års reklamationsret, som loven foreskriver.
Ad 1.
Denne ser jeg ikke som et problem for TC, idet udtrykket "tæve højt" efter min vurdering er udtryk for en alm. anprisning af produket, som kunden i sidste ende ikke vil kunne støtte ret på. Det svarer lidt til mange andre reklamespot, hvor der reklameres for super billig oksesteg i Føtex eller vanvittige fødselsdagstilbud i butik diller daller.
Ad 2.
Denne er straks lidt mere problematisk, for hvad dækker den 3-årige garanti over. Hvis man ikke skriver diverse begrænsinger ind i garantidokumentationen, betyder det så, at sælger garanterer at produktet uanset hvad, fungerer i 3 år?
Efter min mening vil en garanti ikke dække, hvis køber kaster rund med sine højtalere eller bruger dem som sværd i sværdduel med vennerne. Det er vel ikke alm. brug af højtalerne. Men hvad med forvrængning, som vist nok er tilfældet her?
Jeg kender ikke svaret.
Jeg kan dog godt se, at man kan være nødt til at definere, hvad der skal dækkes i gråzonerne mellem alm. brug og tåbelig brug, som alle kan se, ikke skal dækkes af en garanti. På den anden side risikerer vi også at få amerikanske tilstande, hvor vi positivt skal opremse alle de forhold, som garantien ikke dækker. Det giver efter min mening ingen mening. Hvem gider at læse ti eller 100 sider med vanvittige situationer, som garantien ikke dækker.
/Henrik
|
Til top |
|
|
2ben.dk Forum Bruger


Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 347
|
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan kun sige at jeg er 100% tilfreds med TC - Ud fra det jeg kan læse mener jeg at HT'eren er blevet "voldtaget".
__________________ Mvh. Torben
Denon PMA1500 - Denon DCD1500 - Denon TU1800 - DLS R66 - SONOS - MF DAC v3 - MF X-PSU v3 - MF X10 v3 - AudioQuest - TaraLabs - Supra - QNAP 409 PRO TURBO - TViX HD 6500A - Panasonic PX80.
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger


Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er med TC i denne sag.
Så vidt jeg ved, er TÆVEhøjt forresten ca. 110 dB, mens TÆSKEhøjt er 120 dB.
(just kidding - det er jo snart 1. april!)
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svan skrev:
Helt enig med Tapeconnection på denne her, og kan kun sige at jeg ikke vil tvivle et sekund med at handle der.
|
|
|
Enig.
Svan skrev:
det nytter heller ikke noget man kaster rundt med en ny bærbar (for at tage en grovt eksempel) og derefter gå ned og forvente at få en ny.
|
|
|
Det er der skam også mange der har prøvet.
Svan skrev:
Men hvis jeg var jer (tapeconnection) ville jeg nok se om jeg kunne få kontakt med tv2 el. nogle andre og få dem til at sende jeres forklaring (ja det er sku nok nemmer sagt end gjort)
|
|
|
Som jeg forstår det, har de haft kontakt til TV2 men bare ikke fået lov/tid til at forklare sig. Problemet er jo at TV2 er meget præget af sensationsjournalistik, saglighed giver desværre ikke højere seertal. Det ville jo også være uheldigt for TV2 hvis det skulle lykkes for TC at overbevise seerne om at de har handlet helt korrekt, så er der ikke længere noget at blive forarget over, og indslaget ville være overfødigt.
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
Når man skriver en højttaler kan spille "tævehøjt", skal man som seriøs forhandler også sikre sig at kunden har det rette udstyr at spille tævehøjt med.
Jeg har selv tidligere arbejdet en del år i branchen og kunne dengang aldrig finde på at sælge en højttaler med det formål at den blot skal kunne spille højt, uden at spørge til kundens øvrige anlæg og rummet den skulle spille i.
Hvis ikke I har gjort dette i dette tilfælde, er det jeres egen skyld
|
|
|
Ved vi egentlig hvilken forstærker kunden har brugt ?
Alle forstærkere kan ødelægge højttalere hvis de bruges forkert.
|
Til top |
|
|
kappen Udelukket fra forum

Rabu Acoustics
Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1401
|
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackstef skrev:
Vi er interesseret i saglighed og faglighed og vil altid bestræbe os på at være medspillere overfor vores kunder på et seriøst grundlæg.
Sådan lyder det fra direktøren hos Tapeconnection!
Det er lidt betænkeligt at en direktør fra en ellers seriøs forretning udtaler sig på denne måde!
Når TC ikke vil følge afgørelsen fra FKN fordi at de mener at den er usaglig og urimelig, må det jo også betyde at det er TC som vurderer saglighed, faglighed og hvordan man er medspiller overfor ens kunder?
Det er ikke rimeligt!
Man bliver vurderet af sine kunder og blandt andet FKN!
Det kan ikke nytte noget at nægte at følge afgørelsen fra FKN, fordi at man taber en sag og bliver fornærmet over at de andre ikke forstår en!
Så har brancen da et problem!
Problemet ligger i at når man giver garanti, 100% garanti eller rigtig garanti, eller hvad man nu vælger at bruge, så ber man også om problemer!
Hvis der er nogle forbehold i garantien, så skriv dem ned til kunderne, så kunderne ved hvad de har at rette sig efter, så kan de jo vælge at lade være med at købe sit grej der!
TC skulle hellere bruge branceforeningen til at definere garanti fremover, i stedet for at tude!
Vær dog lidt konstruktive, kig frem, udvikling......ikke afvikling!
Jeg har intet mod TC, ej heller noget mod den kunde, ( eller kegle ), som spiller for højt!
Man kan kun præge udviklingen ved at tage afgørelser seriøst. Går de en imod, må man arbejde for at forandre tingene fremover, men stadig rette sig efter dem, indtil andet er afgjort!
Det er essensen i denne sag, ikke hvem der gjorde hvad og hvorfor.
Ikke hvem som er dum, spiller for højt eller hvad fanden ved jeg!
Præg fremtiden, ikke fortiden!
|
|
|
Imponerende godt set, du når ind til kernen af denne sag, ikke engang tc formår dette.
|
Til top |
|
|
guffi Udelukket fra forum

Brokkehoved KSB
Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 161
|
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man har vel lov til at tænke selv, og det har kunden jo ikke gjort i dette tilfælde. Lige meget hvad der er skrevet i annoncen m.h.t. hvor højt man kan spille, er der selvfølgelig en grænse, det er da logik. T.C. har oven i købet tilbudt indtil flere løsninger, som kunden ikke har ville tage imod, tja det er sgu da heller ikke særligt klogt at sige nej til. Sikken et fjols.
Og nej jeg er ikke sælger hos T.C. 
|
Til top |
|
|
NriK Forum Bruger


Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har da aldrig hørt noget så dumt:
"Denne højttaler kan spille tævehøjt!" "...er din højttaler brændt af? Så har du nok spillet for højt."
Selvfølgelig er kunden en klovn at han ikke tænker sig om, men man kan da ikke forvente at alle borgere i dette samfund har 100% tjek på, hvornår ens forstærker forvrænger. (...og da slet ikke i denne MP3 tid). I har garanteret alle sammen bekendte der ikke har en hat forstand på elektronik, og sådan en gut valgte åbenbart at købe hifi hos en rigtig hifi-butik, istedet for i Bilka, for en gangs skyld. Og halløjsa hvad ser han: et sæt højttalere der er lavet til at spille højt - tævehøjt endda. "Og de kostede endda 25.000 så må de edderma'me kunne give den gas!" tænkte han sikkert You get the picture..?
Jeg er nødt til at sige at TC har gjort i nælderne: De har lovet kunden noget som produktet ikke kunne indfri. Nu må de tage regningen.
At TC så ser sig selv som branchens frelsere ved at tage denne såkaldte 'princip sag' op, er da helt hen i vejret. Selvfølgelig skal man følge forbrugerklagenævnets ord. Hvor havner vi da så ellers henne?
Søren: Få det ud af verden, og så undgå i fremtiden at skrive sådan noget fjolleri om jeres produkter.
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|