Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2025 | 11:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Panasonic PX & PZ Plasmaskærme (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:
larl skrev:

Bruger du derimod HDMI eller en analog forbindelse, så kan den gode ukomprimerede lyd overføres. Med BD30 og HDMI vil det dog kræve en surround receiver som kan dekode lyden fra bitstream, da BD30 ikke selv kan dekode HD-lyden (som Dolby TrueHD & DTS-HD MA).

Så at bruge analog imellem BD30 og din ældre Yamaha, vil give den bedste lyd.

Jeg er ikke sikker på det er helt rigtigt - såvidt jeg ved kan BD30 ikke dekode TrueHD og DTS-HD MA, heller ikke på de analoge udgange. Mig bekendt kan man _kun_ få lossless surround fra BD30 ved at koble den via bitstream HDMI til en receiver med dekodere indbygget. Så den dekodede lyd på de analoge udgange, vil stamme fra det samme lossy lydspor der ender på spdif udgangen. Teoretisk set burde det derfor ikke gøre nogen forskel, og resultatet afgøres således af hvilken der har den bedste D/A konverter. Da de fleste surround-processorer har bedre bass management osv end afspillerne har, vil jeg generelt anbefale at køre surround-lyd digitalt til forstærkeren, hvis der ikke er nogen format-mæssig fordel i at køre analogt.

Jeg bliver nok misforstået: jeg er pt. ikke intersseret i de nye HDlydformater, ikke mindst da det er de færreste BluRay diske der har..

Nej jeg ønsker pt. "den bedste" dts/Dolby 5.1 lyd jeg kan få ud af min BD30 + Yamaha RXV430 AVReciever (bruger ikke HDMI) - indtil jeg får noget (meget) bedre...  Spørgsmålet er så hvordan jeg får den bedste lyd UD af BD30, til min Yamaha: skal det være analog eller digital via Spdif?

Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Go4it skrev:
(...) ikke mindst da det er de færreste BluRay diske der har.

Det passer ikke. Størstedelen af Blu-ray udgivelserne har PCM, TrueHD eller DTS-HD MA. Det er i hvert fald 2/3 der er tale om.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: København
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:
Go4it skrev:
(...) ikke mindst da det er de færreste BluRay diske der har.

Det passer ikke. Størstedelen af Blu-ray udgivelserne har PCM, TrueHD eller DTS-HD MA. Det er i hvert fald 2/3 der er tale om.
Hmm, så må jeg have læst forkert   Takker!
Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes