| Forfatter |
|
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
| Sendt: 20 April 2008 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Music det er også en kombi med de forkerte hter  , skal det først lige siges plus jeg hører lidt for højt musik, til det fleste Rør amps og den sidste ting jeg gider ikke det bøvl med at justere bias og skiften rør. Men det er jo op til en selv om man gider det.
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 20 April 2008 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Novisad skrev:
Hej Music det er også en kombi med de forkerte hter , skal det først lige siges plus jeg hører lidt for højt musik, til det fleste Rør amps og den sidste ting jeg gider ikke det bøvl med at justere bias og skiften rør. Men det er jo op til en selv om man gider det.  |
|
|
Den samme konklusion som jeg også er nået frem til efter at jeg har leget med tanken om at skifte til rør. Jeg ynder også at spille højt og der er transistor watt med en "stiv" strømforsyning ikke at foragte. __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |

Dobb.profil Sonic
|
| Sendt: 20 April 2008 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
nemlig ved godt nogen ville nu bryde ind og sige det passer ikke, men hvorfor hører man så at rør går af og til.Ja lyden i rør amps er helt i top men gider bare ikke alt det bøvl. Hvordan spiler dine loganer jeg havde i sin tid et sæt ascenter?
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 20 April 2008 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Novisad skrev:
nemlig ved godt nogen ville nu bryde ind og sige det passer ikke, men hvorfor hører man så at rør går af og til.Ja lyden i rør amps er helt i top men gider bare ikke alt det bøvl. Hvordan spiler dine loganer jeg havde i sin tid et sæt ascenter?
|
|
|
Jamen Novi behøver jeg at sige at de spiller fremragende, Nej vel
Til sammenligning med ascent er det en anden højttaler både hvad angår lyden altså sammenhængen mellem panel og bund og spredningen en hvilket gør at de ikke er så kritiske med hensyn til at sidde i sweetspot etc før at de performer korrekt. En ting er sikkert !. Jeg har måske købt mit sidste sæt højttalere Tag et lyt på dem en dag og måske også storebroderen Summit __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Lethvig Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 493
|
| Sendt: 20 April 2008 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
kunne skimte en smule lp'er men ikke nogen pladespiller...
men den reol du har dem stående i hvor har du fået fat i den? leder efter en reol der er så solid at hylderne ikke buer når jeg sætter mine plader på dem
|
| Til top |
|
| |

Dobb.profil Sonic
|
| Sendt: 20 April 2008 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
den hylde er faktisk købt i Jem og fix kan ikke lige huske hvad den koster men det er under 400 kr og den virker fortræffeligt.
mvh
|
| Til top |
|
| |
Steen Thorhauge Branchemedlem

Thorhauge Audio
Bruger siden: 02 Juni 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 136
|
| Sendt: 21 April 2008 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Novisad
Nu skriver du "alt det bøvl" glemmer du ikke lige at fortælle, at dine Kokodan højttalere
med aktiv bas, var konstrueret uden belastningsmodstand på mellemtone/diskant, og at
det var derfor du brændte flere rør, samt 4 stk. udgangstrafoer af, det skal rørforstærkerne
vel ikke lastes for.
MVH Steen
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 21 April 2008 kl. 03:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har hørt overnævnte højtaler på rør, endda på sølle 2x9 watt, og der var mere en blæst nok på til mig ihvertfald. Det en spændende højtaler, som spiller særdeles anerledes. Mellemtonen er flot på den, og toppen ganske fri, dov synes jeg den mangler drive også kan musikke på transistorslæder godt nok komme til og lyde lidt for kagedåse agtig, lidt som om musikken lukkes inde. Live optagelser lyder ikke live.. Prøv og se om du ikke kan finde dig en solid god rørforstærker, det vil du ikke fortryde, for den lyder bare klasser bedre på rør. Er sikker på der findes massere rørgrej der nemt tøjler dem, for de forbavsende nemme og drive.
__________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
platini Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 170
|
| Sendt: 21 April 2008 kl. 08:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Novi Der når da ikke at komme et defekt rør hos dig inden du har skiftet igen  Mvh Platini
__________________ cd:northstar extremo dac +northstar 192 cd løb:Effekt+preThorhauge
ht:Thorhauge 2,5
Pladespiller:vpi scoutmaster,pu transfiguration phønix
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 21 April 2008 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Novisad
Nu har du købt andre speakers, du siger de spiller som du kan lide det og bedre end hvad du tidligere har haft, så er det nu du skal passe på ikke at skifte for mange ting på én gang, du mister hurtigt fokus når der er flere komponenter der skiftes.
Hold nu hovedet koldt og tænk dig godt om, inden du kaster dig ud i et nyt køb af forstærker.
Det er ikke for at være en "klogeåge" men jeg kender alt for godt hifi'ens fælder, det kan værer et dyrt bekendskab og grund til en masse frustration, fordi synagien er pistborte.
|
| Til top |
|
| |

Dobb.profil Sonic
|
| Sendt: 21 April 2008 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rolig nu folkens læs nu lige hvad jeg skriver jeg har været uheldig med det ene og det andet ikke noget med at føle jer truffet.
vidste det ville komme ballade om min udtalelse gider det ikke ..
Roger over and out !!!
|
| Til top |
|
| |

Dobb.profil Sonic
|
| Sendt: 21 April 2008 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjovt nok må jeg ikke sige at jeg selv synes det er noget bøvl og straks for at vide, at det ikke er forstærkerens skyld.
Siger mange gang undskyld til dem der føler sig ramt og tråden stopper her gider ikke at man kan skrive med music i ro og mag.
Og så få den kommetar at jeg skifter ud før rør går, ok ja det er da p til en selv hvad man gør.
Nu kommer den sikkert tag den lige med ro nej enlig ikke !!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 April 2008 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Novisad skrev:
Sjovt nok må jeg ikke sige at jeg selv synes det er noget bøvl og straks for at vide, at det ikke er forstærkerens skyld.
Siger mange gang undskyld til dem der føler sig ramt og tråden stopper her gider ikke at man kan skrive med music i ro og mag.
Og så få den kommetar at jeg skifter ud før rør går, ok ja det er da p til en selv hvad man gør.
Nu kommer den sikkert tag den lige med ro nej enlig ikke !!
|
|
|
Så undskylder jeg da meget for mit indlæg 
|
| Til top |
|
| |

Dobb.profil Sonic
|
| Sendt: 21 April 2008 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
alex ikke til dig hehehe
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 April 2008 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har du sgu fået en undskyldning og den har du værsgo´ at tage imod 
|
| Til top |
|
| |

Dobb.profil Sonic
|
| Sendt: 21 April 2008 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex hahahahah det er den er bare i Vinkel
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 21 April 2008 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
ik alt det mudderkast, mere musik. Nyd dine nye højtalere, og skal du skifte amp, vil jeg varm anbefale rør til den, for den lyder så p***e godt på rør. Syndt du bor så langt væk, eller havde jeg en Audio Note P3SE du kunne prøve, for gider ikke slæbe meishu´en med, aaaaaaaaaaaaalt for tung 
Men jeg overbevist om du bliver glad for det højtaler, lidt af en fund til prisen, meget musikalsk. __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 21 April 2008 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|