Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 11:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Busk(s) Reference (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 13
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977

Bruger siden: 05 April 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 14 August 2009 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Højttalere og akustik er absolut de 2 vigtigste ting i ens anlæg.

Så jeg kan kun give dig ret.

B&W Nautilus 800 Sig. TE

www.busk-audio.dk Opdateret 18.Jan 2010
--------------------------------
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
Til top Vis Busk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Busk Besøg Busk's Websted

kappen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Rabu Acoustics

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 August 2009 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Busk skrev:

Så er der sket en del siden sidst, der er blev gjort en del ved akustikken, her er der sat 7stk troldtekt plader op (træbeton i XL-byg). Dette har øget anlæggets værdi med 100.000kr, og så koster pladerne kun 209kr pr stk. Så er der kommet Audio Magic Hepta møbler ind i hytten, 2stk enkelt stående og 1stk dobbelthylde. Og så bliver der lige nu testet nye prototype kabler fra en ny serie kabler, men mere om det senere.

Busk

Sådan noget billig skrammel du har stående! Bliver det ikke snart skiftet ud med noget seriøs DIY?
Til top Vis kappen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kappen

Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 August 2009 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

kappen skrev:
Busk skrev:

Så er der sket en del siden sidst, der er blev gjort en del ved akustikken, her er der sat 7stk troldtekt plader op (træbeton i XL-byg). Dette har øget anlæggets værdi med 100.000kr, og så koster pladerne kun 209kr pr stk. Så er der kommet Audio Magic Hepta møbler ind i hytten, 2stk enkelt stående og 1stk dobbelthylde. Og så bliver der lige nu testet nye prototype kabler fra en ny serie kabler, men mere om det senere.

Busk

Sådan noget billig skrammel du har stående! Bliver det ikke snart skiftet ud med noget seriøs DIY?

He he hej kappen, jo på et tidspunkt kommer der nogen vilde diy ht ind, nu skal jeg jo lige være færdig med den HTM1D klon.

B&W Nautilus 800 Sig. TE

Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
Til top Vis Busk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Busk Besøg Busk's Websted

Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 August 2009 kl. 09:29 | IP-adresse registreret  

Så gik en dejlig hygge aften i selvskab med 2 gode venner og en masse øl. Og så blev der lige leget med et Nikon D80 med macro osv. Desværre kan jeg ikke uploade filerne i deres rette format, så lidt af det flotte går af , men jeg vil tro det går nogenlunde alligevel.

Stakkels mand der har skulle polere disse på fabrikken, og ja det er gjort med håndkraft.

Hygge belysning mens man lytter.

Ja jon kunne ikke side stille i de 15 sekunder kameraret var om at lukke lys ind.

Det kunne jeg så heller ikke , måske var det de mange øl, hvem ved.

Busk

B&W Nautilus 800 Sig. TE

Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 August 2009 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Hvor ser det bare godt ud
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 August 2009 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

Roky skrev:
Hvor ser det bare godt ud

Takker

Nyder også både synet og lyden.

Busk

B&W Nautilus 800 Sig. TE

Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk

Meier
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 August 2009 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

Busk skrev:

Busk

Har du nogle målinger af akustikken?

Det er jo et super spændende emne: Ændring af lytterums akustik

Til top Vis Meier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Meier

Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003
Sendt: 19 August 2009 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Hej Busk.

Respekt, fedt setup, men mest af alt for din ihærdighed mht de mere "alternative"  ( strømførende kabler, støj og akustik ) tiltag for at forbedre lyden i dit setup, kanon, dejligt at se når folk er nørdet li som en selv ! !  Specielt din løsning med dine trafoer i kælderen og indstrålingsfrie stikdåse er int. Jeg bor selv på sydvestsjælland og døjer ALTID med støj på nettet som gør at musikken lyder forskelligt på forskellige tidspunkter af døgnet, BELASTENDE .

MVH Frankie

Til top Vis Frankie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frankie

Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 August 2009 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Meier skrev:
Busk skrev:

Busk

Nej det har jeg ikke, jeg skal finde ud af hvordan man måler det og om det noget man kan måle med clio.

B&W Nautilus 800 Sig. TE

Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk

Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 August 2009 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Frankie skrev:

Hej Busk.

Respekt, fedt setup, men mest af alt for din ihærdighed mht de mere "alternative"  ( strømførende kabler, støj og akustik ) tiltag for at forbedre lyden i dit setup, kanon, dejligt at se når folk er nørdet li som en selv ! !  Specielt din løsning med dine trafoer i kælderen og indstrålingsfrie stikdåse er int. Jeg bor selv på sydvestsjælland og døjer ALTID med støj på nettet som gør at musikken lyder forskelligt på forskellige tidspunkter af døgnet, BELASTENDE .

MVH Frankie

Mange tak Frankie.

Jeg er lidt af en ole opfinder og så er hi-fi min livstil, så hvis jeg får en idé så skal den afprøves. En skilletrafo er ikke det store at instalere, det kræver bare at man har en seperat gruppe man kan bruge og så finde et sted man kan gemme den af vejen. Jeg bruger tit at kikke på www.brugtgrej.dk under radioamatøre og passive komponenter, der er af og til nogen skilletrafoer til salg, du skal bare vide hvor meget dit anlæg bruge for at kunne tilpasse det til dit anlæg. Men det kan vi altid tage over PB beskeder, jeg er elektrikker så jeg kan godt råde dig.

Busk

B&W Nautilus 800 Sig. TE

Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk

Totoronto
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 19 August 2009 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

Superlækkert anlæg, og godt at se, at du også gør lidt for akustikken i rummet. Det har faktisk inspireret mig til selv at prøve lidt Trolltekt plader. De bliver så bare delt i to, og betrukket med stof.
De var lidt billigere end dine (kr. 174,24) og 25 mm tykke. Er dine lavet af tykkere gods?
Her er mine første to plader:

Til top Vis Totoronto's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Totoronto

Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 August 2009 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Det ser rigtig fint ud, sjovt der er så stor forskel på pladerne.

Glæder mig meget til at komme igang med hi-fi huset, der bliver ingen paralelle væge og som elektrikker går jeg amok med strømmen.

Busk

B&W Nautilus 800 Sig. TE

Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk

Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003
Sendt: 20 August 2009 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

Busk Skrev :

Jeg er lidt af en ole opfinder og så er hi-fi min livstil, så hvis jeg får en idé så skal den afprøves. En skilletrafo er ikke det store at instalere, det kræver bare at man har en seperat gruppe man kan bruge og så finde et sted man kan gemme den af vejen. Jeg bruger tit at kikke på www.brugtgrej.dk under radioamatøre og passive komponenter, der er af og til nogen skilletrafoer til salg, du skal bare vide hvor meget dit anlæg bruge for at kunne tilpasse det til dit anlæg. Men det kan vi altid tage over PB beskeder, jeg er elektrikker så jeg kan godt råde dig.

Hej Busk.

Jeg er selv elektronikmekaniker så jeg ved "lidt" om ohm´s lov !  og er selv diy mand, så forbrug og watt ved jeg godt hvad er, tihi ! Jeg modificere en del af mine apparater selv ( loddekolbe, you know )  Og jeg synes at det er fedt at gøre tingene bedre hele tiden ! Dette er mit seneste project :

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=76577&P N=1

Stod det til mig ville jeg ha batteri på hele l..... men det kommer til at koste kasen, med nye højtalere som har en helt anden drifteffekt etc. ..... det er klicheen med lottogevinsten om igen !

MVH Frankie

Til top Vis Frankie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frankie

Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 20 August 2009 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

Frankie skrev:

Busk Skrev :

Hej Busk.

Jeg er selv elektronikmekaniker så jeg ved "lidt" om ohm´s lov !  og er selv diy mand, så forbrug og watt ved jeg godt hvad er, tihi ! Jeg modificere en del af mine apparater selv ( loddekolbe, you know )  Og jeg synes at det er fedt at gøre tingene bedre hele tiden ! Dette er mit seneste project :

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=76577&P N=1

Stod det til mig ville jeg ha batteri på hele l..... men det kommer til at koste kasen, med nye højtalere som har en helt anden drifteffekt etc. ..... det er klicheen med lottogevinsten om igen !

MVH Frankie

ha ha ja så skal jeg ikke rode mig ud i noget der så .

B&W Nautilus 800 Sig. TE

Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk

Brian321
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 20 August 2009 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

Totoronto skrev:
Superlækkert anlæg, og godt at se, at du også gør lidt for akustikken i rummet. Det har faktisk inspireret mig til selv at prøve lidt Trolltekt plader. De bliver så bare delt i to, og betrukket med stof.
De var lidt billigere end dine (kr. 174,24) og 25 mm tykke. Er dine lavet af tykkere gods?

Mon ikke du har påvirket pladernes effekt i negativ retning med det betræk? Hvad er det lavet af?

Test evt. om du kan høre forskel på om du holder det op foran din højtaler mens den spiller.

Til top Vis Brian321's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian321

Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 20 August 2009 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Brian321 skrev:

Totoronto skrev:

Mon ikke du har påvirket pladernes effekt i negativ retning med det betræk? Hvad er det lavet af?

Test evt. om du kan høre forskel på om du holder det op foran din højtaler mens den spiller.

Det har jeg nu svært ved at forestille mig at det skulle, så skulle det være meget tykt og tætvævet, medmindre der er en gammel voksdug .

B&W Nautilus 800 Sig. TE

Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk

Meier
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 August 2009 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Busk skrev:
Meier skrev:
Busk skrev:

Busk

Nej det har jeg ikke, jeg skal finde ud af hvordan man måler det og om det noget man kan måle med clio.

jvf. hjemmesiden så kan man godt : http://www.audiomatica.com/clio/overview.htm

CLIO 8.5, by Audiomatica, is the new exciting measurement software for the CLIO System.

The CLIO System is the easiest and less expensive way to measure:
- electrical networks
- electronic equipment
- loudspeaker systems
- telephones & hearing aids
- environmental noise
- rooms acoustics
- quality of production lines

Lidt mere her: http://www.audiomatica.com/clio/8iso.htm

Til top Vis Meier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Meier

Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 20 August 2009 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Meier skrev:
Busk skrev:
Meier skrev:
Busk skrev:

Busk

jvf. hjemmesiden så kan man godt : http://www.audiomatica.com/clio/overview.htm

CLIO 8.5, by Audiomatica, is the new exciting measurement software for the CLIO System.

The CLIO System is the easiest and less expensive way to measure:
- electrical networks
- electronic equipment
- loudspeaker systems
- telephones & hearing aids
- environmental noise
- rooms acoustics
- quality of production lines

Lidt mere her: http://www.audiomatica.com/clio/8iso.htm

Perfekt, kæmper med at få dem til at tage mit system retur og give mig en usb version i stedet for og så opgradere til 8,5.

B&W Nautilus 800 Sig. TE

Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk

Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 September 2009 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

Så er der blevet leget lidt igen med akustikken. Der indkøbt en Foamzorb LFtrap 300 masterpack hos AAGE http://www.aage.dk/shoppingsystem/vare.asp?varenr=30888, det er alså noget der virker, min bas er blevet meget bedre og mere difineret, og så strammer det resten af området op en smule også. Det har jeg nu ellers rimeligt styr på med det Troldtekt plader.

Jeg har bestilt en pakke mere af LFtrap 300, for der kan godt forbedres noget mere endnu. Ud over det har jeg lagt dobbelt ht-kabel,bi-wire, så der nu er 2*2 af 50mm bredt delefilterspole kobber, det er nok det bedste ht-kabel jeg har haft på endnu, især når det gælder om at få noget for pengene.

Busk

B&W Nautilus 800 Sig. TE

Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk

søren N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 September 2009 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

Hej Busk, det lyder spændende med det DIY højtaler kabel. Kan du forklare præcist hvordan du har lavet det?
Og er det boget en dødelig hifi nørd som mig selv kan rode med?

Er du hifi-kræsen?
Til top Vis søren N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af søren N

<< Forrige Side af 13 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum