| Forfatter |
|
Busk Udelukket fra forum

Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977
Bruger siden: 05 April 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1463
|
| Sendt: 21 September 2009 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cesse skrev:
|
Det er sku meget lækkert 
Hilsen
|
|
|
Takker
Er også ret godt tilfreds  __________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
www.busk-audio.dk Opdateret 18.Jan 2010
--------------------------------
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
| Til top |
|
| |
Busk Udelukket fra forum

|
| Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der sket lidt nyt igen. Jeg er jo på vej med digital streaming af musik, er ikke helt på plads med det endnu, men stumperne er ved at blive skaffet til huse lidt af gangen.
Systemet kommer til at bestå af følgende.
Benchmark DAC1
Sonos ZP90 level2 upgrade fra Audiocom http://www.audiocom-uk.com/mod_inner.asp?id=80
Sonos Bridge
Og så en ny indkøbt Stationær PC, som kun skal bruges til mit Clio System og LSPcad og så dette. Eneste trafik med nettet er for opdateringer, ellers vil den ikke være koplet på nettet.
Benchmark DAC1 fik jeg hentet idag, og den skulle da lige afprøves, har jo tidligere opdaget at denne lille kasse var bedre end den indbyggede DAC i min Denon DCD SA1, og min vens Accuphase dp-67, og jo den gør det også en kende bedre en min Marantz SA-7S1, det er dog ikke meget men lidt gør den. De folk ved godt nok hvad de laver.
Busk __________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Busk.
Spændende udvikling du har gang i.
Mine erfaringer med Benchmark er ret begrænsede, men jeg er på ingen måde udelt begejstret for det, deres produkter kan. På hvilke områder synes du, DAC1 er bedre end din Denon og Marengs?
Hygge, Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror heller ikke den Benchmark kan rykke ved noget af dit gear. Var personligt MEGET skuffet over den DAC1. Vil til enhvertid mene din SA-7S1 er klasser bedre. Kender begge produkter ret godt.
__________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan heller ikke forstå dit valg af DAC Jeg har også haft "fornøjelsen" af at have DAC1 på hjemme besøg og det er desværre ikke meget positivt jeg kan skrive om den 
Men igen, så er det jo forskelligt hvordan de forskellige apperater arbejder sammen og hvilke lyd preferancer man selv har. Så vist du syntes at det er det helt rigtige i dit setup, jamen så er det jo sådan en du skal købe  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Busk Udelukket fra forum

|
| Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
brok skrev:
|
Hej Busk.
Spændende udvikling du har gang i.
Mine erfaringer med Benchmark er ret begrænsede, men jeg er på ingen måde udelt begejstret for det, deres produkter kan. På hvilke områder synes du, DAC1 er bedre end din Denon og Marengs?
Hygge, Brok
|
|
|
Nu har jeg kun nået at lytte lidt på den idag, indtil videre, umiddelbart slipper der en smule mere igennem, den er i hvert fald ikke dårligere en den indbyggede. Om det så er fordi man ved man har sat noget nyt grej til, det kan så godt være. lydbilledet virker dybere og lidt bredere, men den er en smule mørkere i lyden. Vil dog ikke komme med nogen endelig bedømmelse endnu, da den kun havde været tændt en time på daværende tidspunkt. Nu var den heller ikke tænkt som værende afløser til min MARANTZ (brok) men til afspilning af harddisk baseret musik. Men jeg vil lytte mere i aften når ungerne er lagt.
Forstår ikke at i syntes den er direkte dårlig, den er nok ikke så god som de Dacs visse af jer har købt, men det er budgettet ikke til lige nu. Skal starte noget firma noget næste år, så det lidt vigtigere. Så kan der med tiden findes en ordentlig dac .
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
MusicHall DAC med pre spænder ben for sådan en DAC1 og til halv pris. __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Busk Udelukket fra forum

|
| Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
|
MusicHall DAC med pre spænder ben for sådan en DAC1 og til halv pris.
|
|
|
Den vil jeg da lægge øre til ved lejlighed, altid dejligt med input. Selv fra skøre gamle mænd  __________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
| Til top |
|
| |
Busk Udelukket fra forum

|
| Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min konklusion er klar, benchmark DAC1 er god, rigtig god, selvfølgelig har det noeget med lydfilosofi, og min ligge væk fra klinisk/kold/analystisk og over mod det varme/behagelige/bløde. Dette er især fordi jeg er meget følsom i det øvre område. Jeg slapper simpelthen mere af når jeg spiller gennem DAC1, den er mere fløjels blød i toppen. Lydbilldet er meget lig Marantz afspilleren, brede/højde/dybde. Det virker som om der kommer ro, og mere sort baggrund. Men de er bestemt ikke langt fra hinanden. Det passer måske også bedre til mig, med mit følsomme øvre område, fordi jeg har metal diskanterne at slås med. En ting er sikkert, jeg kan li hvad jeg hører. Du kan bestemt finde med D/A koncertere, men så skal man også væssentlig op i pris, der med ikke sagt at der ikke mpske findes en anden som kan overraske i prisklassen, jeg har jo ikke hørt alt.
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Busk skrev:
kennethjensen skrev:
|
|
|
|
Den vil jeg da lægge øre til ved lejlighed, altid dejligt med input. Selv fra skøre gamle mænd 
|
|
|

__________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
| Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold kæft hvor lækkert!
Stort tillykke herfra.
Har du så noget ordentlig musik at fodre anlægget med? __________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
|
| Til top |
|
| |
Busk Udelukket fra forum

|
| Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
DKsoulman skrev:
|
Hold kæft hvor lækkert!
Stort tillykke herfra.
Har du så noget ordentlig musik at fodre anlægget med?
|
|
|
Takker
Og ja det skulle jeg mene  __________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
| Til top |
|
| |
Clploug Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 44
|
| Sendt: 20 Oktober 2009 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Busk Jeg er lige lidt nysgerrig for hvordan det fungere med de der upgrades fra Audiocom? Sender man sit udstyr over til dem eller har de et firma her i landet som ordner det? Hvis man altså ikke vil/kan gøre det selv  - Christian
__________________ DIY TV-bord
DIY øvelseshøjttaler
|
| Til top |
|
| |
Busk Udelukket fra forum

|
| Sendt: 20 Oktober 2009 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clploug skrev:
Hej Busk
Jeg er lige lidt nysgerrig for hvordan det fungere med de der upgrades fra Audiocom?
Sender man sit udstyr over til dem eller har de et firma her i landet som ordner det?
Hvis man altså ikke vil/kan gøre det selv 
- Christian
|
|
|
Du kan gøre det på flere måder, du kan som du selv siger sende den du har over til dem og så klare de opgraderingen. Du kan også købe den direkte der og så opgradere de den inden de sender den til dig. om du kan købe opgraderingen og instalere den selv ved jeg faktisk ikke.
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
| Til top |
|
| |
Clploug Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 44
|
| Sendt: 20 Oktober 2009 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Friman Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 25 August 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 608
|
| Sendt: 20 Oktober 2009 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
|
|
|
|
Øhhh...., der er jeg så lodret uenig!
Jeg prøvede min DAC1 i adskillige setups, og jeg har aldrig stødt på et stykke elektronik som har direkte spændt ben for den! Den nåede at blive testet op imod 5 forskellige cd-afspillere i 50k området, og en masse andet i prislejerne under.
At der så er andre der har erhvervet sig DAC´s som er dyrere og måske bedre, kan jeg ikke gøre mig klog på.
Faktum er for mit vedkommende (og her skulle jeg mene at hr. Busk er enig) at bedømmer man DAC1 så objektivt som man nu kan. Altså prøver at skubbe ens egne lydidealer i baggrunden, så opfører den sig utrolig korrekt, har en meget naturtro måde at gengive instrumenter og vokaler på, og så har den et perspektiv og rum, som MEGET få kommer i nærheden af!
Der hvor jeg tror at filmen knækker for nogen er at nogle har en smag og så andre en anden, ligesom "system-afhængighed" jo også altid skal tages med i kalkulationen... Men hvis man sætter sig ned og lytter til den, og giver den en fair vurdering, så har jeg meget svært ved at fravige ovenstående....
Og tillykke med grejet iøvrigt... Vi må altså snart finde en dag, hvor vi kan kigge og snakke lidt DIY kasser. Der er sket lidt forskelligt hos undertegnede, og jeg hører noget om at du også har rodet lidt siden sidst.... __________________ Mvh. friman
|
| Til top |
|
| |
Meier Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1489
|
| Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 07:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Busk skrev:
|
Min konklusion er klar, benchmark DAC1 er god, rigtig god, selvfølgelig har det noeget med lydfilosofi, og min ligge væk fra klinisk/kold/analystisk og over mod det varme/behagelige/bløde. Dette er især fordi jeg er meget følsom i det øvre område. Jeg slapper simpelthen mere af når jeg spiller gennem DAC1, den er mere fløjels blød i toppen. Lydbilldet er meget lig Marantz afspilleren, brede/højde/dybde. Det virker som om der kommer ro, og mere sort baggrund. Men de er bestemt ikke langt fra hinanden. Det passer måske også bedre til mig, med mit følsomme øvre område, fordi jeg har metal diskanterne at slås med. En ting er sikkert, jeg kan li hvad jeg hører. Du kan bestemt finde med D/A koncertere, men så skal man også væssentlig op i pris, der med ikke sagt at der ikke mpske findes en anden som kan overraske i prisklassen, jeg har jo ikke hørt alt.
Busk
|
|
|
Hej Busk,
Det lyder som et spændende projekt - også fordi jeg selv er ved at varme op til noget tilsvarende .
Hvad med Jitter? Som jeg har læst mig til (ikke lyttet!), så har det en ganske stor indflydelse hvordan man takler jitter. Er det noget du har overvejet?
Hilsen Thomas
|
| Til top |
|
| |
Busk Udelukket fra forum

|
| Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Friman skrev:
kennethjensen skrev:
|
|
|
|
Øhhh...., der er jeg så lodret uenig!
Jeg prøvede min DAC1 i adskillige setups, og jeg har aldrig stødt på et stykke elektronik som har direkte spændt ben for den! Den nåede at blive testet op imod 5 forskellige cd-afspillere i 50k området, og en masse andet i prislejerne under.
At der så er andre der har erhvervet sig DAC´s som er dyrere og måske bedre, kan jeg ikke gøre mig klog på.
Faktum er for mit vedkommende (og her skulle jeg mene at hr. Busk er enig) at bedømmer man DAC1 så objektivt som man nu kan. Altså prøver at skubbe ens egne lydidealer i baggrunden, så opfører den sig utrolig korrekt, har en meget naturtro måde at gengive instrumenter og vokaler på, og så har den et perspektiv og rum, som MEGET få kommer i nærheden af!
Der hvor jeg tror at filmen knækker for nogen er at nogle har en smag og så andre en anden, ligesom "system-afhængighed" jo også altid skal tages med i kalkulationen... Men hvis man sætter sig ned og lytter til den, og giver den en fair vurdering, så har jeg meget svært ved at fravige ovenstående....
Og tillykke med grejet iøvrigt... Vi må altså snart finde en dag, hvor vi kan kigge og snakke lidt DIY kasser. Der er sket lidt forskelligt hos undertegnede, og jeg hører noget om at du også har rodet lidt siden sidst....
|
|
|
Kan kun give dig ret Friman, vi testede jo et par af dem sammen .
Nå så du har hørt rygter , ja vi finder snart på noget.
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
| Til top |
|
| |
Busk Udelukket fra forum

|
| Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meier skrev:
Busk skrev:
|
Busk
|
|
|
Hej Busk,
Det lyder som et spændende projekt - også fordi jeg selv er ved at varme op til noget tilsvarende .
Hvad med Jitter? Som jeg har læst mig til (ikke lyttet!), så har det en ganske stor indflydelse hvordan man takler jitter. Er det noget du har overvejet?
Hilsen Thomas
|
|
|
Hej Meier
Jeg skal være dig svar skyldig, da det er et område jeg ingen forstand har på, men så vidt jeg husker omkring den test der kom af DAC1 i high fidelity, så var det vist en af de punkter den var suveræn til at eliminere, men jeg er ikke helt sikker, det noget tid siden jeg har læst testen.
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
| Til top |
|
| |
Friman Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 25 August 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 608
|
| Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Busk skrev:
Meier skrev:
Busk skrev:
|
Busk
|
|
|
Hej Busk,
Hilsen Thomas
|
|
|
Hej Meier
Jeg skal være dig svar skyldig, da det er et område jeg ingen forstand har på, men så vidt jeg husker omkring den test der kom af DAC1 i high fidelity, så var det vist en af de punkter den var suveræn til at eliminere, men jeg er ikke helt sikker, det noget tid siden jeg har læst testen.
Busk
|
|
|
De markedsfører sig med at have et kredsløb som er 100% immun overfor jitter, og har patentanmeldt dette "8 vidunder".
Om det rent faktisk er som de postulerer skal jeg ikke gøre mig klog på. Jeg har ikke dybere teknisk indsigt i digitaloverførsel. Men jeg snakkede med en "teknisk-kyndig person" omkring det, og han mener at det drejer sig om et uanmindelig godt PLL kredsløb, som gør DAC1 mindre afhængig af kildens kvalitet i tidsdomænet...
Jeg erfarede dog lydmæssige forskelle ved såvel forskellige kilder som digitalkabler, så om det virker 100% eliminerende skal jeg ikke kunne sige. Men som udgangspunkt er der jo også andre potentielle fejlkilder end lige jitter...
Fx. aftastningskvaliteten af kilden. De fleste drev læser med noget ringere end 100% nøjagtighed, men "gætter" sig så til "resten". Derudover, så skulle impedansen af digitalkablet også være af ganske høj betydning. __________________ Mvh. friman
|
| Til top |
|
| |