Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2025 | 12:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Thule lukker og slukker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 15 Marts 2008 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

bjarnebomstærk skrev:

Apropos Thule, så ser det heller ikke for godt ud for Densen.

Dette er bare en oversigt, årsregnskabet kan downloades mod betaling.

http://ssl.borsen.dk/lookup/pay_lookup_zoom_standard.php?bor senclick=300&duns=307040274&country=DK#BETALNINGSFØR MÅGA

det skal vidst lige oversættes det der link

Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 15 Marts 2008 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

interfacelift skrev:
bjarnebomstærk skrev:

Apropos Thule, så ser det heller ikke for godt ud for Densen.

Dette er bare en oversigt, årsregnskabet kan downloades mod betaling.

http://ssl.borsen.dk/lookup/pay_lookup_zoom_standard.php?bor senclick=300&duns=307040274&country=DK#BETALNINGSFØR MÅGA

det skal vidst lige oversættes det der link

Ok.. det må jeg sige... det ser da ikk for godt ud!!!

MVH
Don
Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 Marts 2008 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

Der var en artikel om Densen i Erhversbladet for nogen tid siden.

Det væsenlige i regnskabet er, at egenkapitalen er minus 5.6 mio. Det er selvfølgelig en del for en virksomhed med kun 6 ansatte, men det var noget med et 4 år gammelt lønefterslæb, der blev betalt i år, så vidt jeg husker. Så vidt jeg har forstået det, så er gælden ikke noget problem, hvis bare banken har tillid til virksomheden.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

bjarnebomstærk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 September 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 15 Marts 2008 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Det væsenlige i regnskabet er, at egenkapitalen er minus 5.6 mio. Det er selvfølgelig en del for en virksomhed med kun 6 ansatte, men det var noget med et 4 år gammelt lønefterslæb, der blev betalt i år, så vidt jeg husker. Så vidt jeg har forstået det, så er gælden ikke noget problem, hvis bare banken har tillid til virksomheden.

Det er nok desværre ikke hele sandheden, og som det ses ud af kreditvurderingen, vurderes kreditværdigheden samlet set som værende meget dårlig, og begynder det først at knibe med rettidig betaling til underleverandører, er man som selskab ude på et begyndende skråplan.

Går man årsregskabet igennem som indeholder alle data såsom brutto og netto resultater, er det faktisk noget betændt, men jeg følger om med lidt mere senere.

Til top Vis bjarnebomstærk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjarnebomstærk

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 15 Marts 2008 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Det er aldrig godt at have gæld, hvis man ikke laver overskud.

Problemt er i dk er at mange banker har det med at give mange firmaer en for lang line, og mange forsøger at redde noget der ikke står til at redde når det kommer til stykket, så er det bedre at sige stop før det går rigtig galt, man skal kende sin plads og ens egen grænser.

Sådan køre mange firmaer i dk.

Jeg tror mere det er vores system der er skyld i det, og i sær vores skatte system.

Her tænkes der ikke specielt på Densen, men generelt for mange firmaer.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

bjarnebomstærk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 15 Marts 2008 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Svend P skrev:

Det er aldrig godt at have glæd, hvis man ikke laver overskud.

Problemt er i dk er at mange banker har det med at give mange firmaer en for lang line, og mange forsøger at redde noget der ikke står til at redde når det kommer til stykket, så er det bedre at sige stop før det går rigtig galt, man skal kende sin plads og ens egen grænser.

Hej Jensen,

Du har fuldstændig ret, alt for mange firmaer bliver rekonstrueret og/eller holdt kunstigt ved live, endda med de samme folk i spidsen, og det blot for at gå ned igen.

Til top Vis bjarnebomstærk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjarnebomstærk

Maximusoptimus
Branchemedlem
Branchemedlem
AudioConcept

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 15 Marts 2008 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Hvis densen går ned, er det 4 gang det er sket
Til top Vis Maximusoptimus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maximusoptimus

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 15 Marts 2008 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Maximusoptimus skrev:

Tja...så længe der findes investorer med risikovillig kapital

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

bjarnebomstærk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 15 Marts 2008 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Maximusoptimus skrev:

Nå da, der er noget der er gået forbi min næse, det lyder da utroligt, er du sikker på at det ikke er en "and".

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 15 Marts 2008 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

bjarnebomstærk skrev:
jensen skrev:
Svend P skrev:

Det er aldrig godt at have glæd, hvis man ikke laver overskud.

Hej Jensen,

Du har fuldstændig ret, alt for mange firmaer bliver rekonstrueret og/eller holdt kunstigt ved live, endda med de samme folk i spidsen, og det blot for at gå ned igen.

Ja det er kedeligt.

Som jeg også ser det, så skulle det danske skattesystem til at lønne de firmaer der kan lave overskud, og straffe dem der ikke kan eller ikke vil.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Sendt: 15 Marts 2008 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

slettet

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 15 Marts 2008 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:

Ja, det er svært at drive en produktionsvirksomhed i lille Danmark. Håber ikke at man bliver nød til at outsource til Kina for at holde selskabet i live

Hvis kvaliteten er den samme er der vel ikke det mindste i vejen for at outsource produktionen til et land som fx Kina.

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 15 Marts 2008 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Jeg gider næsten ikke svare, for det er mig klokkeklart hvorfor Bjarnebomstærk/Kjaergaard/CVO2004/Claus Visby Overgaard sviner mig. Som en tidligere partner i nu hedengangne Daner der lavede Gravity, er han vist ked af, jeg ikke ligefrem mener, den var verdens ottende vidunder.

Her påstod han f.eks, at han var densen ejer. der havde solgt sit grej:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=56267&K W=kjaergaard&TPN=1

Her mente han, at vores regnskab der sluttede i sommeren 2006, var nok til at lukke firmaet:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=55885&P N=1&TPN=2

Nu er vi så kommet til sommeren 2007, hvor omtalte tab er fra. Det er også korrekt vi har haft det, men der er en god grund til det. Som enhver landmand ved, må man så, før man kan høste, således må vi også investere i nye produkter, før vi kan høste frugten af dem. Således også i sidste regnskabsår, vi måtte investere heftigt, og vores lønninger steg så med ca 5 millioner i forhold til året før, og da indtægterne for denne satsning først er kommet efter sommeren 2007, kan man selvfølgelig ikke se det ud af regnskabet.

Hvis det havde været et problem for os, var vi altså lukket allerede i sommeren 2007 da regnskabet blev færdigt, men vi lever altså i bedste velgående.

MVH

Thomas Sillesen

PS, nej maximusoptimus, Densen er aldrig gået ned, så hvor du får de 4 gange fra, er mig en gåde, som du da godt må dokumentere..

Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

lexus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 15 Marts 2008 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

Godt at få lidt facts på banen...kedeligt hvis endnu

et mærke er i problemer,B&O slæber sig vist (osse)

lidt afsted!!

Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus

Carsten S Chr
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Schmidt Audio

Bruger siden: 05 Juni 2003
Sendt: 15 Marts 2008 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:

Jeg gider næsten ikke svare, for det er mig klokkeklart hvorfor Bjarnebomstærk/Kjaergaard/CVO2004/Claus Visby Overgaard sviner mig. Som en tidligere partner i nu hedengangne Daner der lavede Gravity, er han vist ked af, jeg ikke ligefrem mener, den var verdens ottende vidunder.

Her mente han, at vores regnskab der sluttede i sommeren 2006, var nok til at lukke firmaet:

Nu er vi så kommet til sommeren 2007, hvor omtalte tab er fra. Det er også korrekt vi har haft det, men der er en god grund til det. Som enhver landmand ved, må man så, før man kan høste, således må vi også investere i nye produkter, før vi kan høste frugten af dem. Således også i sidste regnskabsår, vi måtte investere heftigt, og vores lønninger steg så med ca 5 millioner i forhold til året før, og da indtægterne for denne satsning først er kommet efter sommeren 2007, kan man selvfølgelig ikke se det ud af regnskabet.

Hvis det havde været et problem for os, var vi altså lukket allerede i sommeren 2007 da regnskabet blev færdigt, men vi lever altså i bedste velgående.

MVH

Thomas Sillesen

PS, nej maximusoptimus, Densen er aldrig gået ned, så hvor du får de 4 gange fra, er mig en gåde, som du da godt må dokumentere..

Sådan !..........                          

Det er da en helt uhyggelig tendens man her er vidne til !..........

I grunden en helt usmagelig tråd !.........

Man træder sgu da ikke på folk der i forvejen ligger ned !........              

Tag jer nu sammen !..........

Carsten Schmidt Christensen
Til top Vis Carsten S Chr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carsten S Chr

bjarnebomstærk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 15 Marts 2008 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

Sikke dog en reaktion fra denne Sillesen.

Der er ikke nogen der i denne tråd sviner hans person eller hans selskab til, det er offentligt tilgængelige og faktuelle oplysninger jeg linker til, så han skulle nok lige prøve at tage en slapper, inden han næste gang farer i kridthuset.

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Marts 2008 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

Jeg har _meget_ svært ved at se sammenhængen mellem Densen og de problemer som Thule nu er ude i, og dermed også baggrunden for denne tråd. Densen er ikke lukket, ophørt med at producere eller har specielle problemer mht. service. Således forstår jeg ikke at dette firmas økonomi skal postes, og den dommedag retorik nogle forsøger at skabe.

Skulle Densen - eller andre firmaer - komme i problemer der påvirker os som forbrugere, så kan man oprette en tråd til den tid.

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Sendt: 16 Marts 2008 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:

MVH

Thomas Sillesen

skønt at høre

Fint at Sillesen giver svar på tiltale, hvis der ikke er noget hold i påstandene, hvilket jo er direkte usmageligt at debattere i en tråd når der ikke er en officiel udmelning fra firmaet selv om betalingsstandsning etc. Men folks fantasier og store lyst til at komme med historier kan jo hurtigt skabe dårlige rygter (Føj for den lede)

bjarnebomstærk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Marts 2008 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

Mig bekendt er der ikke nogen der f.eks. i tilfældet med Densen, er kommet med påstande af nogen art. Alt hvad det er sagt og linket til, er offentligt tilgængelige faktuelle oplysninger, og disse er der ikke fabuleret/vurderet på.

Er Densen eller andre utilfredse med det, så rapporter indlæggene til moderatorerne, og lad dem træffe en afgørelse, for hverken Sillesen, Pedersen, Knudsen og/eller andre skal bestemme hvad jeg skal skrive, sålænge det vel og mærke ligger inden for retningslinierne for god tone på dette forum.

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Marts 2008 kl. 01:04 | IP-adresse registreret  

bjarnebomstærk skrev:

Mig bekendt er der ikke nogen der f.eks. i tilfældet med Densen, er kommet med påstande af nogen art. Alt hvad det er sagt og linket til, er offentligt tilgængelige faktuelle oplysninger, og disse er der ikke fabuleret/vurderet på.

Er Densen eller andre utilfredse med det, så rapporter indlæggene til moderatorerne, og lad dem træffe en afgørelse, for hverken Sillesen, Pedersen, Knudsen og/eller andre skal bestemme hvad jeg skal skrive, sålænge det vel og mærke ligger inden for retningslinierne for god tone på dette forum.

Muligt men Thomas kommer med nogen påstande, om du faktisk er samme person, der tidligere er udelukket fra forummet. Er det sandt ?

MVH 

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes