Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2025 | 04:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Thule lukker og slukker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
FHWac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 10 Marts 2008 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

Nu var det jo sådan at Thule selv monterede sine produkter på eget produktionsanlæg. Det anlæg producerede også for andre. Det er åbenbart omlægningen til RoHS der var dyrt eller umuligt at ændre på eget produktionsanlæg siden de måtte lade andre producere. Det anlæg havde sikkert også en pris og en indtægt som Thule har manglet efter RoHS kravet.

Til top Vis FHWac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FHWac

FMJ
Branchemedlem
Branchemedlem
FMJ

Bruger siden: 27 Juni 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 Marts 2008 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

jørstad skrev:

hifi klubben har lukket/ ødelagt mange mærker gennem tiden .

snell    jbl    holfi    treshold    accuphase      onkyo    thule     og dres cykelshop haha

Nu har jeg jo selv arbejdet for både Thule og Holfi, både før og under hifiklubbens distribution. Jeg skulle derfor mene at jeg rent faktisk ved hvad jeg udtaler mig om, når jeg siger at ovenstående er noget decideret pladder! 

At have Hifiklubben som distributionskanal er da nok det bedste en lille dansk producent kan håbe at få. Men hvis man så ikke forstår at udnytte potentialet eller formår at følge med udviklingen er det jo ens egen skyld at man kommer i uføre.

Men bortset fra det er det trist at Thule skulle gå ned, jeg husker tilbage på mange gode stunder blandt gode kollegaer...

www.gato-audio.com

Til top Vis FMJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FMJ Besøg FMJ's Websted

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 Marts 2008 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

FMJ skrev:

jørstad skrev:

snell    jbl    holfi    treshold    accuphase      onkyo    thule     og dres cykelshop haha

Nu har jeg jo selv arbejdet for både Thule og Holfi, både før og under hifiklubbens distribution. Jeg skulle derfor mene at jeg rent faktisk ved hvad jeg udtaler mig om, når jeg siger at ovenstående er noget decideret pladder! 

At have Hifiklubben som distributionskanal er da nok det bedste en lille dansk producent kan håbe at få. Men hvis man så ikke forstår at udnytte potentialet eller formår at følge med udviklingen er det jo ens egen skyld at man kommer i uføre.

Men bortset fra det er det trist at Thule skulle gå ned, jeg husker tilbage på mange gode stunder blandt gode kollegaer...

fandme sådanne hifi minder man skal huske

Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

jørstad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 11 Marts 2008 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

holder stadig på at HFK har ødelagt mange mærker gennem tiderne, med deres markedsføring.   

Til top Vis jørstad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jørstad

Aarhusianeren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004
Sendt: 11 Marts 2008 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Godt at høre de positive telkendegivelser efter en i starten lidt sur tråd...

Har været glad for mine Thule-ting genem tiden - og glæder mig til om et par år at kunne være med i vintage-kategorien her på sitet med min IA-50 (vist fra ca. 1990, så vidt jeg husker) 

Til top Vis Aarhusianeren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aarhusianeren

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 Marts 2008 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

jørstad skrev:

holder stadig på at HFK har ødelagt mange mærker gennem tiderne, med deres markedsføring.   

Jamen så forklar! ! ! ! ! ! ! ! ! ! !

Hvad er der galt med markedsføringen?

Du kommer med en påstand hvor du ikke forklare hvorfor? Det er sgu for tyndt!

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

JR_audio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2007
Lokalitet: Norge
Sendt: 11 Marts 2008 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

For at gøre det klart AI100 er faktisk en utrolig vellydende forstærker til de penge,og den er ikke lys klingende, og er en a de bedste i sin klasse til at gengive rom acoustiken fra de respektive indspillings optagelser.

eneste minus jeg kan komme på er at den kunne være kraftigere, med sæt den sammen med et pår Snell type J  ell klips rf 83 og du har jævle bra lyd for de penge.

Der har været et problem m trafoen i min, på grund af manglende kvalitet på den leverede strøm her i norge (svinger mellem 207volt til 245volt) ren rusjebane det. og har måtte skifte den en gang. med jeg er ikke sikker på at det er kvaliteten  på forstærkeren der er noget galt med.

PS. Ungerne spiller på den nu m snell type j- DE SKAL JO OPDRAGES ORDENTLIG

DET ER ALTID KEDELIGT NÅR AT ANDERKENDT PRODUKSENT FRA HJEMLANDET FÅR PROBLEMER, VI MÅ HÅBE DE FINDER EN LØSNING OG REJSER SIG IGEN:

MVH: JOHNNY
Til top Vis JR_audio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JR_audio Besøg JR_audio's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 11 Marts 2008 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

interfacelift skrev:
jørstad skrev:

det er helt klart hifiklubbens skyld - NEJ! læs lige Ronins fremragende indlæg

Du snakker som du har forstand til det - underligt nok kan du ikke rigtigt bakke op med dokumentation for dine påstande. Måske du bare er blevet mavesur når dine favoritmærker pludselig har skullet købes andre steder??

Snell - Snell gennemgik en del økonomiske problemer i slut 90´erne, og det kan næppe skyldes Hi-Fi Klubben. Som et globalt mærke, ville salget i en lille kæde i et lille land som Danmark næppe kunne påvirke ret meget i det store spil, der nu engang kører i denne branche. Kigger man på Snell fra gamle dage og til nu, er det tydeligt udfra sortimentet, at også denne producent har været i store problemer. Produktsortimentet taler sit eget sprog idag, og da de i sidste ende forsvandt fra Hi-Fi Klubben var det blandt andet pga. usikkerhed om hvorvidt der overhovedet kom nye modeller og om der kunne leveres og sælges det ønskede!

Hvad der er mere interessant er at hvis man kigger på Snell, så er det idag eget af D&M Holding, som ligeledes ejer Denon og Marantz!

JBL - da Hi-Fi Klubben købte Audioscan var der pludselig en stor portion mærker i kæden, og der skulle vælges nogle til og ikke mindst fra. Da JBL (Harman) i samme periode ytrede ønske om at ville ud i resten af branchen for derved at kunne sprede sig lidt mere, skiltes vejene der.

Men det er næppe Hi-Fi Klubbens skyld at fabrikken i Ringkøbing nu er lukket og at modelserier som L-, Ti og TiK ikke længere eksisterer!!

Men er mærket ødelagt???? Det tror jeg næppe!!

Holfi - Ja, den historie er vist blevet fortalt rigeligt!

Threshold - nød stor anerkendelse i Hi-Fi Klubben på tidspunktet, men usikkerhed om sortiment, distribution og ikke mindst priser pga. en hidsig dollarkurs, påvirkede salget og var medvirkende til at mærket desværre gled ud. Spørger man enhver af de gamle ansatte, så vil de kunne mindes Threshold med glæde!

Accuphase - ville selv stå for deres distribution i Europa, styret fra Tyskland. Det skete da de endelige løsrev sig helt fra Kenwood, og gik fra at hedde Kensonic Audio Laboratory og over til Accuphase-brandet som vi kender det. Det betød samtidig en markant prisstigning, og den er, som de fleste ved, ligeledes tårnhøj idag. Det er næppe Hi-Fi Klubbens skyld - mærket er ligeledes meget anerkendt alle steder i verden, får kanon-anmeldelser for de fleste produkter og er kendt for tårnhøj kvalitet. Jeg ved ikke lige hvordan man kalde det et ødelagt mærke???

Onkyo - ligeledes et mærke der skiftede distributør dengang Hi-Fi Klubben købte Audioscan. De foretrak også at prøve kræfter med resten af branchen, og de er idag særdeles populær for deres Home Cinema-serie. Men det er næppe Hi-Fi Klubbens skyld at Integra-serien ikke længere bliver produceret, og det er vist også overdrevet at kalde mærket for ødelagt med det salg de præsterer i Danmark idag???

Marantz gik iøvrigt samme vej - anden distributør. Valget dengang var mellem Denon og Marantz, men da Hi-Fi Klubben altid har været forbundet med Denon, var Denon naturligvis det naturlige valg, men det gør heller ikke Marantz dårligere på nogen. De laver fremragende produkter, og heller ikke dette mærke ligner noget der er ødelagt. (Nu nævnte du ikke Marantz, men jeg kunne ligeså godt tage det med)

Thule - den historie er også blevet fortalt.

SJOVT NOK ER INGEN AF MÆRKERNE, UNDTAGET THULE, LUKKET MEN KØRER VIDERE I BEDSTE VELGÅENDE!!!

Cykel-Klubben - tjaaa, er der noget at være skadefro over??? I tidernes morgen blev der blankt erkendt at en ide som man ønskede at prøve kræfter med, ikke passede ind, og man ikke havde den nødvendige erfaring til drive den type forretning - dette havde iøvrigt intet med Hi-Fi Klubben at gøre, da Cykel-Klubben var en separat del for sig selv!!

Jeg gider normalt ikke bruge tid på denne slags indlæg, men det skriger jo på en respons!!

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 11 Marts 2008 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

jørstad skrev:

Jamen hvordan?? Du må jo forklare dig!!

Hi-Fi Klubben har solgt masser af produkter fra samtlige producenter du nævner som ødelagt - hvordan gør det et mærke ud som ødelagt?? Måske lige med undtagelse af at du måske har siddet og knurret over hvordan produkt-beskrivelserne har været lavet, eller at de ikke er omtalt audiofilt nok, eller hvad ved jeg!!

Så længe et mærke sælger godt, vil jeg næppe påstå at det er ødelagt!!

Det er bare lige vigtigt at huske på at også producenterne selv med tiden ændrer strategi for deres produkter - den kan man altså ikke smide over på distributøren der sælger tingene, for det har de intet med at gøre. Hvis en strategi fra en producent ændres for meget, er man sommetider nød til at overveje om det stadig passer i konceptet eller lign.

Nakamichi fra gamle dage, med STASIS PA7 osv. er jo heller ikke det samme idag som dengang. De gik ned, men kom igen som et andet brand med fokus på designanlæg osv. i den dyre ende. Dette kan man heller ikke smide over på Hi-Fi Klubben, selvom det skete mens det var i vores produkt-regi - det skete som konsekvens af forkerte satsninger og svigtende salg globalt, og SÅ meget bliver der altså heller ikke solgt i DK til at det kan smadre det hele globalt!!

JEg ved godt at mange High-end drenge derude skriger på en synder hver gang der er ballade et eller andet sted med et mærke, og i mange sammenhænge er Hi-Fi Klubben og lignende altid den naturlige synder, men prøv istedet at kigge igennem fordommene og se på hvad der rent faktisk sker med producenterne og folkene bag, sommetider. Det er altså der, den virkelige historie skal findes!!!

jørstad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2003
Sendt: 13 Marts 2008 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

uhhh det vil sige at hifi klubben er den mest sundeste foretning i DK.  Hvor blev Electrocompagniet af?   
Til top Vis jørstad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jørstad

PSSO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 13 Marts 2008 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

På et tidspunkt sidste år, gik der rygter om at HFK ville "købe" Thule Audio, således at Anders Thule kunne bruge mere tid på produkt udvikling. Thule Audio skulle dog fortsætte som et selvstændigt firma, men med HFK som "bagmænd" - altså noget i retningen af forholdet mellem HFK og Dali. Noget tyder jo på, at man ikke blev enige.

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Sendt: 13 Marts 2008 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

jørstad skrev:
uhhh det vil sige at hifi klubben er den mest sundeste foretning i DK.  Hvor blev Electrocompagniet af?   

Electrocompaniet lever skam i bedste velgående.

Per Abrahamsen er ikke længere en del af firmaet, han blev købt ud for et par år siden og grundlagde Abrahamsen Audio, som du kan købe i Elgiganten.

Electrocompaniet udvikler fortsat ganske seriøst grej, og har for nyligt opkøbt det ligeledes norske Dynamic precision. Begge mærker fortsættes under samme ejerskab.

Der er, såvidt jeg er orienteret, pågående forhandlinger om en re-introduktion af begge mærker i danmark.

Så deet...

Brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 13 Marts 2008 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg er orienteret var Thule i problemer inden HFK overtog, og inden RoHs.

Om Hfk har givet Thule bedre eller dårligere betingelser (købspris) er der der næppe andre end nogle få hos thule og Hfk der ved.

Cykel klubben kørte vist sådan set fint, men man valgte bare at bruge pengene på Hfk og ikke Cykel klubben. det er ejeren, ikke HfK's skyld.

Alt i alt, så kræver det vist en tilbundsgående analyse, med ret meget intern viden, at determinere om hvorvidt Hfk har nogen skyld i Thules omstrukturering eller ej.

Det relevante spørgsmål er nok snarere om hvordan det var gået Thule uden Hfk, og om ikke Hfk reelt har forlænget Thules eksistens.

På den anden side er der intet der forhindre dem i at gå konkurs og genopstå igen kort tid efter, det ville ikke være første gang i hifi branchen, og næppe heller sidste. 

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 13 Marts 2008 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

jørstad skrev:

Landsbytosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2006
Sendt: 13 Marts 2008 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

jørstad skrev:

Google er din ven http://www.electrocompaniet.com/ 

nu er det vist tydeligt at du hader HFK af en eller anden grund. At de ikke forhandler enkelte mærker mere er da ikke ensbetydende med af virksomhederne forsvinder. 

Prøv at vende spørgsmålet om - hvis hfk har smidt peng i markedsføring af produkter hvorfor er der så ingen andre der overtage produkterne efter dem? Det måtte da være let at fører et navn vidre hvis det allerede er kendt, men det sker kun for nogle af mærkerne... hvorfor mon?

og lige med elektrokompaniget havde de vist en tendens til at eksplodere, så hvis de døde i dk var det vist ligesåmeget deres egen skyld

Til top Vis Landsbytosse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Landsbytosse

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Sendt: 13 Marts 2008 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Rent hypotetisk kan det ikke være hifiklubbens skyld mærker, er gået på røven. Producenterne vælger selv hvem de vil have som forhandlere. Så i sidste ende, ender sorteper altid hos producenten selv. Går et firma konkurs, var de bare ikke dygtige nok. Det er en væmmelig sandhed, men sådan er det.

MVH  

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

RAZZER
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 13 Marts 2008 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

Hvor er det ærgeligt hvis Thule må gå ned som virksomhed og ikke blver købt op. Jeg købte for halvanden års tid siden deres IA 255B Som er en balanceret 2kanals stereo forstærker men samtidigt en 5,1 kanal surround forstærker. Denne kombination er helt fantastisk, jeg får god stereo lyd og surround lyd for 18000, det er kun 2000.- mere end hvad deres største stereo forstærker IA250 koster, og IA255 er desuden bygget på denne. Dvs man får en klasse stereo forstærker for de første 16000 og en klasse surround forstærker for de sidste 2000,.. Jeg forstår i det hele taget hvorfor ikke flere har haft har set det geniale i dette især i disse tider, hvor alle snakker om at Surround forstærkere skal kunne spille godt i stereo. Jeg har også savnet test af thule produkter her på hifi4all og det undrer mig især af deres fantastiske stereo/surround forstærkere som IA 255 IA 350 og PA og PR 350B. Når man laver produkter med en sådan fantastisk kombination uden enorm salgsmæssig succes kan jeg alt andet lige tro der har været noget galt med deres markedsføring. 
Til top Vis RAZZER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RAZZER

Jørn N.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2006
Sendt: 14 Marts 2008 kl. 00:45 | IP-adresse registreret  

Jeg tilslutter mig den holdning at det er ærgerligt hvis Thule skulle forsvinde fra hifi-scenen. De har nogle efter min mening nogle geniale løsninger på hvordan man kan køre stereo og surround sammen og så et design man kan holde ud at se på - nå ja, jeg kan faktisk også godt lide Thules lyd - synes ikke den er kold/klinisk/steril (på trods af navnet).

Efter at Hifi-klubben blev eneste salgskanal for Thule i DK er der faktisk kommet mange nye Thule produkter til: 4 CD/DVD afspillere (DVA100, DVA120, DVA150B og DVA250B), 1 DAB/FM tuner (TU150) og to forstærkere (IA252B og IA255B) og endelig Sputnik remoten. Jeg synes ikke det tyder på at samarbejdet med Hifiklubben har skadet Thule.

Til top Vis Jørn N.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jørn N.

PSSO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 14 Marts 2008 kl. 08:38 | IP-adresse registreret  

RAZZER skrev:
Hvor er det ærgeligt hvis Thule må gå ned som virksomhed og ikke blver købt op. Jeg købte for halvanden års tid siden deres IA 255B Som er en balanceret 2kanals stereo forstærker men samtidigt en 5,1 kanal surround forstærker. Denne kombination er helt fantastisk, jeg får god stereo lyd og surround lyd for 18000, det er kun 2000.- mere end hvad deres største stereo forstærker IA250 koster, og IA255 er desuden bygget på denne. Dvs man får en klasse stereo forstærker for de første 16000 og en klasse surround forstærker for de sidste 2000,.. Jeg forstår i det hele taget hvorfor ikke flere har haft har set det geniale i dette især i disse tider, hvor alle snakker om at Surround forstærkere skal kunne spille godt i stereo. Jeg har også savnet test af thule produkter her på hifi4all og det undrer mig især af deres fantastiske stereo/surround forstærkere som IA 255 IA 350 og PA og PR 350B. Når man laver produkter med en sådan fantastisk kombination uden enorm salgsmæssig succes kan jeg alt andet lige tro der har været noget galt med deres markedsføring. 

Helt ening. Købte en IA255B kort før nytår og er særdeles tilfreds.

bjarnebomstærk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 September 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 15 Marts 2008 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

Apropos Thule, så ser det heller ikke for godt ud for Densen.

Dette er bare en oversigt, årsregnskabet kan downloades mod betaling.

http://ssl.borsen.dk/lookup/pay_lookup_zoom_standard.php?bor senclick=300&duns=307040274&country=DK#BETALNINGSFØR MÅGA

Til top Vis bjarnebomstærk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjarnebomstærk

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes