Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2025 | 09:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Thule lukker og slukker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 08:49 | IP-adresse registreret  

Hi-Sonny-Fi skrev:

Det var fuldstændig det samme som skete med Holfi i sin tid. Heldigvis overlevede de.

Hifi Klubben ville tage det ind igen når Holfi havde klarelagt deres situition. Det er mener HFK åbenbart ikke er sket endnu.

Men det går da godt for hifi branchen.

• B&O skal muligvis sælges til udlandet.
  • Pioneer skal muligvis sælge deres PDP produktion og ligger i stort underskud.
  • Thule tæt på konkurs.
  • Sonus Faber har fået ny hjemmeside.  Yaaaah.

Holfi vil ikk bruge hifiklubben mere tror jeg-)

MVH
Don
Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2008 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

NAD4ALL skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:

Det var fuldstændig det samme som skete med Holfi i sin tid. Heldigvis overlevede de.

Hifi Klubben ville tage det ind igen når Holfi havde klarelagt deres situition. Det er mener HFK åbenbart ikke er sket endnu.

HOLFI kommer aldrig tilbage i HiFi klubben. Tror de skal forsøge sig med andre distributions veje, for efter den rendte fra alt service mm. tror jeg ikke du finder mange foretalere for deres produkter længere i klubben.

Det er synd og skam med Thule. sig hvad man vil men 1 mindrere producent i DK betyder vores niche markede for hifi blivre mindre og hvem skal drive en fortsat udvilking hvis vi midster de "mellemstore" mærker?

Jeg kunne godt lide thules produkter. de storre forstærkere var SUPER flotte ( og ikke skæve i kabinetterne som DENSEN ofte er ;) ) og spiller godt. Smag og behag er forskellige, jeg kunne godt lide dem. Jeg kan også godt lide Lyngdorff selv om de også er lidt farveløse, vi behøver ikke allle springe på samme hest, men at være ligeglad med et firma lukker og arbejdspladser og viden går tabt er aldrig en god ting i mine øjne.

Hvor ved du fra at holfi rendte fra der service med mere??

MVH
Don

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

Trist at thule lukker - om ikke andet så for mangfoldigheden i Dansk Hifi....

Lassebasse
Branchemedlem
Branchemedlem
Monacor Danmark A/S

Bruger siden: 28 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

Jeg har en THULE cd afspiller, og den er jeg faktisk glad for... Syntes faktisk at den er musikalsk.

Med det er jo ikke kun det ene apparat i kæden der afgør om det der kommer ud og rammer dine øre, er klinisk eller musikalsk. SYntes man CD'en lyder for klinisk, har man måske bare den forkerte sammensætning af hele anlægget?!?!?

Og så er det ALTID en skam når en dansk audio producent må bukke under... Det er desværre sket for tit. Jeg tror at grunden til det er at mange af de dansk firmaer opstå ud af interesse og teknisk viden om lyd...

Det er bare ikke nok. Hvis ikke man har folk ansat med styr på økonomi og marketing, vil det næsten aldrig gå godt i længden!

Til top Vis Lassebasse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lassebasse Besøg Lassebasse's Websted

kongen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

Jeg synes bestemt det er trist at thule lukker - jeg har længe ønsket mig at have et godt surround produkt fra dem og af alle de surround produkter der findes synes jeg bestemt de så interessante ud... Men om de så kan leve op til deres udseende ved jeg ikke.

Under alle omstændigheder er mangfoldighed altid godt og derfor må det da være sørgeligt. Dem der skriver at ingen vil savne thule synes jeg nu nok går lidt langt over stregen. Og desuden mener jeg at selvom man ikke kan lide produktet kan man vel godt værdsætte deres eksistens.

Og så er der en der nævner NAD3020 og Doxa som klassiske gode produkter - jeg har NAD 3020 og har haft en Doxa 70 og ingen af dem imponerer mig specielt - tværtimod finder man meget hurtigt ud af at de er svage. Har hørt thule i klubben for lang tid siden og det lød da noget bedre... men ok det var ikke seriøs lytning og ej heller velkendte forhold.
Til top Vis kongen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongen

Ghump
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

Smag og behag er som bekendt forskellige.

Ærgeligt med Thule. Om ikke andet så for konkurrencens skyld

Gonz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Trist hvis Thule lukker

De har da leveret mange gode og rimeligt billige forstærkere gennem tiden.

Jeg har læst flere test bla i Norsk Fidelity, hvor deres små integrerede forstærkere

bliver rost til skyerne ! Så helt skidt kan det da ikke være vel ?

Håber de får løst problemerne og kommer igang igen !

Til top Vis Gonz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gonz

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Bruger siden: 08 Juni 2007
Lokalitet: Øerne
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

lars37 skrev:
QWERTY126 skrev:

Teknisk korrekt lyd  er når man KUN bruger et måleinstrumenter ved udvikling af forstækere.

Musikalsk lyd er når man har en lyd filisofi man vil opnå med sine produkter.

Et eksempel kan  Sugden kontra Audiolab. Audilab måler suber godt men lyder kold og kedelig, men Sugden måler dårligt (meget forvrængning) men lyder SUPER !.

Eller f.eks NAD 3020 kontra Thule osv, osv..... 

Andre skrev:

Er der ikke envenlig sjæl, der vil forklare hvad, teknisk korrekt lyd er, og hvad musikalsk lyd er.

MVH

Er det en noget du ved, at Anders Thule kun udvikler efter målinger og ikke efter en lydfilosofi ?

Det ved jeg......... for når der bliver sagt til ham at lyden måske er lidt kølig, så siger han: jamen det måler som det skal (perfekt).............. En historie fra det virkelige liv i en hifi-klub

Til top Vis heltny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltny

NAD4ALL
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

don dario skrev:

Hvor ved du fra at holfi rendte fra der service med mere??

MVH
Don

Jeg spurgte engang i klubben hvorfor de ikke havde dem mere. Det var det svar jeg fik.

Til top Vis NAD4ALL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD4ALL

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2008 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

NAD4ALL skrev:

don dario skrev:
Hvor ved du fra at holfi rendte fra der service med mere?? MVH Don

Jeg spurgte engang i klubben hvorfor de ikke havde dem mere. Det var det svar jeg fik.

ok... men tror jeg ikk at du ska tror på... der er jo nok to sider af den sag!!

MVH
Don

2Bak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

Min Thule PR250B forforstærker/surround processor er nok det apparat, jeg har været mest glad for gennem alle årene med hifi-interessen. Både pga. lyd, funktionalitet og design.

Til top Vis 2Bak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2Bak Besøg 2Bak's Websted

NAD4ALL
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

don dario skrev:

ok... men tror jeg ikk at du ska tror på... der er jo nok to sider af den sag!!

MVH
Don

Sikkert, men det lød ikke til de gik og ventede på de kom igen.

Til top Vis NAD4ALL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD4ALL

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2008 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

NAD4ALL skrev:

don dario skrev:
ok... men tror jeg ikk at du ska tror på... der er jo nok to sider af den sag!! MVH Don

Sikkert, men det lød ikke til de gik og ventede på de kom igen.

Nej der var klart nogle uoverensstemmelser!!

MVH
Don

Johnny Mandal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2005
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Nej, nu må i sgu´ stoppe........der er tydeligvis en del her som bilder sig selv ind at de har "forstand" på HI-FI og god lyd........!! Jeg har haft et utal af forskellige HI-FI-løsninger, og har Thule (nu igen) for tredie gang (og det er en keeper) for jeg vender altid tilbage til Thules DYNAMISKE og DETALJEREDE lyd.!! og alle de Thule CD-afspillere samt forstærkere jeg har haft har ALDRIG fejlet, selv under større belastninger.!! Det er måske jeres valg af højttalere som er forkerte.!? Så altså, der er dælme sørgeligt hvis vi mister et så godt (OG DANSK) mærke som Thule......(så hellere B&O) he he :o)  MVH . Mandal :o)

Til top Vis Johnny Mandal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Johnny Mandal

gx55
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2006
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

Johnny Mandal skrev:

Nej, nu må i sgu´ stoppe........der er tydeligvis en del her som bilder sig selv ind at de har "forstand" på HI-FI og god lyd........!! Jeg har haft et utal af forskellige HI-FI-løsninger, og har Thule (nu igen) for tredie gang (og det er en keeper) for jeg vender altid tilbage til Thules DYNAMISKE og DETALJEREDE lyd.!! og alle de Thule CD-afspillere samt forstærkere jeg har haft har ALDRIG fejlet, selv under større belastninger.!! Det er måske jeres valg af højttalere som er forkerte.!? Så altså, der er dælme sørgeligt hvis vi mister et så godt (OG DANSK) mærke som Thule......(så hellere B&O) he he :o)  MVH . Mandal :o)

helt enig

Ghump
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Er du til Ferrari eller Mercedes?

Er du til Thule eller andet?

Min smag i lyd er til andre mærker end Thule. Men derfor behøver jeg jo ikke rakke ned på Thule. Har lyttet til deres produkter flere gange og er ikke i tvivl om der er masser af gode kvaliteter gemt i deres kasser. Kvaliteter som folk med anden smag utvivlsomt vil sætte STOR STOR pris på! (Så kan man selvfølgelig begynde at diskutere om min smag er bedre end de andres , men så længe vi alle er godt tilfreds med vores produkter hvorfor så gå mere op i det?). Og af hensyn til konkurrencen er det da altid synd når et firma stopper. Konkurrence tvinger jo producenterne til altid at forsøge at gøre det lidt bedre end de andre. Og så er der også den med priserne..

Fasen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

Smag i lyd til side. Det kan man ALDRIG blive enige om.

Synes sku det er ærgeligt at endnu en dansk producent må lukke.

Har selv haft en del Thule og har været glad for det mens det varede. Har nu noget andet der bedre opfylder hvad jeg vil have (i øjeblikket, hvem ved hvad smagen er om 5-10 år.?)

Vasen

Til top Vis Fasen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fasen

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 Marts 2008 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Kan ikke lade være med at tænke på hvorfor nu så kort tid efter Thule kom til HIFI-klubben går det pludseligt dårligt? Hvorfor kan en butikskæde med denne størrelse ikke holde gang i et mærke? måske HIFIklubben er alt for hårde ved deres leverandøere?

Hifibrancen er hård der skal tjænes penge og jo større butikkerne er jo større omkostninger og jo mere præsser de leverandøerne. Gad godt kende den interne kostpris for en HIFIklub ansat set over hele kæden kontra en mindre butik, der ville man helt sikkert se udlemperne mindre butikker er bare mere efektive det er mit postulat ;O)

Hilsen Jonas Bojer
Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 Marts 2008 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

vasen skrev:

Smag i lyd til side. Det kan man ALDRIG blive enige om.

Synes sku det er ærgeligt at endnu en dansk producent må lukke.

Har selv haft en del Thule og har været glad for det mens det varede. Har nu noget andet der bedre opfylder hvad jeg vil have (i øjeblikket, hvem ved hvad smagen er om 5-10 år.?)

Vasen

HVAD er der stadig folk der tror at HIFI handler om smag og behag? troede sku alle viste at HIFI handler om rigtigt og forkert og ikke smag og behag????

Husk smag er noget folk tilføjer lyden og FY det har ikke noget med HIFI at gøre da hifi handler om at lave så lidt om på orginallyden som muligt.

Hilsen Jonas Bojer
Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 08 Marts 2008 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Havde en Ia250 engang. Mage til l**te elektronik skal man lede længe efter. Var til service 4 gange indtil udgangstrinnet fes af 

Men synd at et dansk firma må dreje nøglen, hvis ikke at de bliver købt af et udenlandsk firma 

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes