Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 20:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Ny topmodel fra Vienna Acoustics! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 16
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

rigtigt gro0v3...enhver tænker på deres pegepung, den stemmer de fleste også efter ved et valg...derfor er der intet forgjort i for en forbruger at indhente priser...jeg skulle for et par år siden indvestere i et pioneer 50# plasma samt et sæt magnepan 3.6se...sendte bare en mail til tre forhandlere...vejl pris ville være ca 102000,-....det bedste bud lå på 62000,- så nogen tjener for meget og for let...se bare den kære hr dyremose ved tdc...forleden stor der på tv2 finans at hans dagsløn...var 52000,-...det er ingen mennesker værd....og heller ikke højtalere for den sags skyld...jeg har selv bygget af løse jbl og cw...gamle enheder...jeg vil ikke bytte dem for et sæt nye everest......

mvh Velkommen

Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Deres nye stander er da også nice, men anderledes 

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:

Deres nye stander er da også nice, men anderledes 

Uha..... hva kommer den til at ligge på i prisen ??

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

syncroniq
Lukket konto
Lukket konto
DAT - lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 10 Maj 2003
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Hey,

Nu har jeg købt enheder direkte ved Tymphany i næsten 4 år da jeg var ved QSound, så jow, jeg ved hvad enheder koster. Jeg ved godt man har store udgifter til lager, ansatte, fragt osv. Men der er sku for langt op til 170.000kr i min verden.

Til top Vis syncroniq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syncroniq Besøg syncroniq's Websted

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

syncroniq skrev:

Hey,

Nu har jeg købt enheder direkte ved Tymphany i næsten 4 år da jeg var ved QSound, så jow, jeg ved hvad enheder koster. Jeg ved godt man har store udgifter til lager, ansatte, fragt osv. Men der er sku for langt op til 170.000kr i min verden.

Suk, og kildevand er bare vand man hælder på flasker - Det er for galt, lad os starte en revolution

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

revolution er fin for mig...jeg er med...så kan vi få noget billigt godt grej at lytte på.....forhandlere ved hvis ikke hvad det vil sige at leve af havregryn hver dag....(næsten)..mvh
Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

syncroniq skrev:

Hey,

Spild af tid.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

syncroniq
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 06 Februar 2008 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Hey,

Selvfølgelig skal firmaer have penge for deres ting, også mere end de måske kan bygges for i dele, da der oveni kommer service og andre udgifter. Og at de tager endnu extra er jeg også ligeglad med, sålænge det er inden for alm sund fornuft. Det mener jeg bare ikke 170.000kr er. Især ikke hvis ikke de spiller bedre end de gamle modeller de har lavet. Mit bud havde været 40-60.000kr sættet. Hvad de sidste 100.000kr går til, er tæt på grotesk efter min menning.

Til top Vis syncroniq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syncroniq Besøg syncroniq's Websted

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:
syncroniq skrev:

Hey,

Suk, og kildevand er bare vand man hælder på flasker - Det er for galt, lad os starte en revolution

lad os nu bare høre nogen lytteindtryk når bæsterne er tilspillet om 6 uger. Det kan være at det refærdigør prisen og nogen skal jo betale gildet for at udvikle sådan en højttaler.

syncroniq
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 06 Februar 2008 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Hey,

Music4Life > Helt sikkert.

Håber Jensen tager dem med på SuperTræf 2008.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 06 Februar 2008 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

syncroniq skrev:

Hey,

Music4Life > Helt sikkert.

Håber Jensen tager dem med på SuperTræf 2008.

Jeg når ikke at have dem med der, ville godt men kan ikke nå det.

Så det bliver Avalon.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Bliver spænde at lytte til dem, og så få vi at høre om det er kabinet at penge er gået til og ikke lyd i 170k klasse, Vienna A´s højtale er jo et at det
meste udskældt mærke på dette forum, kunne derfor værre spænde med en dyst mellem den og andre højtale i 170k klasse.

Drejelige mellemtone er ikke noget som Vienna A. har fundt på, men nemlig B&W til deres 801 serie, så mon ikke at Vienne A. betale nogle penge til
B&W for at få love til at bruge drejelige mellemtone, hvis da B&W stadig har patent på dette system.

Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 06 Februar 2008 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

velkommen skrev:

rigtigt gro0v3...enhver tænker på deres pegepung, den stemmer de fleste også efter ved et valg...derfor er der intet forgjort i for en forbruger at indhente priser...jeg skulle for et par år siden indvestere i et pioneer 50# plasma samt et sæt magnepan 3.6se...sendte bare en mail til tre forhandlere...vejl pris ville være ca 102000,-....det bedste bud lå på 62000,- så nogen tjener for meget og for let...se bare den kære hr dyremose ved tdc...forleden stor der på tv2 finans at hans dagsløn...var 52000,-...det er ingen mennesker værd....og heller ikke højtalere for den sags skyld...jeg har selv bygget af løse jbl og cw...gamle enheder...jeg vil ikke bytte dem for et sæt nye everest......

mvh Velkommen

spild af tid.

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

Også skal det lige siger det er ikke 8" basser men 10".

Ok, så er det nok bare ham der har skrevet nyhedsartiklen der ikke ved hvad han taler om

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

syncroniq skrev:

Hey,

Selvfølgelig skal firmaer have penge for deres ting, også mere end de måske kan bygges for i dele, da der oveni kommer service og andre udgifter. Og at de tager endnu extra er jeg også ligeglad med, sålænge det er inden for alm sund fornuft. Det mener jeg bare ikke 170.000kr er. Især ikke hvis ikke de spiller bedre end de gamle modeller de har lavet. Mit bud havde været 40-60.000kr sættet. Hvad de sidste 100.000kr går til, er tæt på grotesk efter min menning.

Produktudvikling?? bare for at tage et eksempel?? ved du hvor lang tid Vienna har brugt på at udvikle netop denne højt..

Hvis du ikk bryder dig om prisen så er det da bare at finde noget andet at snakke om.. Du nedsampler kun vienna her.. hva med alle de andre dyre mærker??

Om det er grotesk at tage 170000 kr for et sæt højt er det vel ikk hvis folk køber nogen og er tilfredse..

Lad os tage en Audi VS Skoda... hva meget mere får du i audién for de svimlende mere summer?? Den ene person mener meget og køber den og en anden ikk.. vælger skoda!?

Der er inde for hifi noget for alle mennesker og deres pengepung!! hvis du har penge nok(som en del hifit**ser har) hva er så problemet?? og har du ikk så må du jo købe noget andet?? ligesom alt andet her i verden. mad, huse, biler osv osv

MVH
Don

Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario

Spurnaldo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Ja kønne er de godtnok ikke !!

Angående prisen, så er det efterspørgelsen der bestemmer den, og ikke hvad omkostningerne til dem er. Man kan jo ikke have ondt i røven af et firma tager den pris forbrugerne vil betale. 

Til top Vis Spurnaldo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spurnaldo

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Ja, kan man ikke sige noget overstrømmende positivt om Vienna har man intet at gøre her....det her er ikke en debatside, det er uforbeholden hyllest!

Vienne er verdens bedste og samtidig billige.........tænk på at de har brugt mange-mange mandeår på udvikling af overflader og finish.....

syncroniq
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 06 Februar 2008 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Hey,

Don> Jeg kan love dig en ting, det har ikke taget et år som der vidst står et sted. Et godt filter kan laves over en uge, det samme med cad tegninger til Hornslet. Men jeg skrev jo også at der ville gå penge til forskellige ting ud over de materieller, men det er vel ikke den enkelte køber der skal betale hele det beløb. De forventer vel at sælge mere end et sæt. 170.000Kr er ALT for meget, lige meget om du har penge nok eller ej. Og det har jeg da vel forhåbenlig lov at give udtryk for, på ligefod med alle dem der ukritisk savler hver gang Jensen eller King viser ting frem. Tag Avalon, det syntes jeg er spændende. Stadig for dyr, men lang mere spændende. Havde Vienna så bevist at de kunne lave noget der lød fantastisk godt, inden et statement til 170.000kr var det en anden sag. For så var det netop ting som udvikle og knowhow man kunne sige prisen berettigede. Det mener jeg bare ikke er tilfældet overhovedet. Dem jeg har set og hørt både måler og lyder dårligt.

Derfor glæder jeg mig til at høre Avalon på supertræf 2008, ligesom jeg hørt Vienna sidste år.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 06 Februar 2008 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Groove skrev:
jensen skrev:

Også skal det lige siger det er ikke 8" basser men 10".

Ok, så er det nok bare ham der har skrevet nyhedsartiklen der ikke ved hvad han taler om

Har han skam, men mig der glemt at oplyse ham om det.

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Groove skrev:

Ja, kan man ikke sige noget overstrømmende positivt om Vienna har man intet at gøre her....det her er ikke en debatside, det er uforbeholden hyllest!

Vienne er verdens bedste og samtidig billige.........tænk på at de har brugt mange-mange mandeår på udvikling af overflader og finish.....

Tør nu øjnene, alt det her ævl startede vel fordi der var en der uden i øvrigt at have hørt eller set dem sablede dem ned, og sagde de var overprissatte... Hvis ikke det er en forudindtaget holdning i den anden grøft ved jeg ikke hvad det er.

Vienna er en højttaler som alle andre - om man kan lide dem eller ej er vel en smagssag

Derudover tager producenter vel det for en vare som kunderne vil betale...

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

<< Forrige Side af 16 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum