Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 13:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Harmonic Technology CyberLight kabler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 31 Januar 2008 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:

Herligt! Endnu et idiotisk produkt til hifi-folket.

Jeg er sikker på at dette produkt vil appelere til dem der i forvejen ejer en afmagnetiseringsmaskine til vinylplader, og som rutinemæssigt polerer deres sikringer en gang om dagen.

Så kender man jo niveauet igen!
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 31 Januar 2008 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Mercury skrev:
perejvind skrev:
Herligt! Endnu et idiotisk produkt til hifi-folket. Jeg er sikker på at dette produkt vil appelere til dem der i forvejen ejer en afmagnetiseringsmaskine til vinylplader, og som rutinemæssigt polerer deres sikringer en gang om dagen.

Så kender man jo niveauet igen!

Niveauet er allerede lagt på den absolutte bund med lanceringen af et kabel med 1% harmonisk forvrængning og indbygget loudness.
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 31 Januar 2008 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Haha

Og hvor mange kan høre det med de anlæg de har.

haha

Prøv at tænk over hvis der ikke var målt på,men det var anmeldt rigtig godt.

Så var der nok mange der havde købt det, og en dag ville der så blive målt på det uha hvad ville folk så gøre ???.

Hør det andet kan jeg ikke sige.

Så er jeg ligeglad med hvor mange klogeåge der sidder herinde.

Noget helt andet kabler er noget ?, man forventer det bedste når det skulle være det bedste, men sådan er det ikke altid.

Jeg havde besøg for et stykketid siden af nogle kabler der ååå skulle være så gode og de bedste ja de bedste, men jeg kunne sgu ikke høre det bedste i dem.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Buddy
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 10 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 31 Januar 2008 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Det bedste og mest innovative produkt siden skiveskåret brød blev tilgængeligt for den almene pøbel.

Dette fantastiske apparat formår, at bringe dig tættere på musikken bedre end alt andet på markedet.

Tekniske data
Stereo Power Amplifier with build in speakers, tuner, and time machine
•300 W, 600 W, 1200 W (8, 4, 2 Ohms)
•THD 0,000001% 18Hz-30KHz
•3kW Toroidal Transformer
•110,000 Microfarads of Filter Capacitance
•Measurements conducted by the honerable and independant Chinese Institute of Bollocks Inc.

Intro. pris DKK 259.999,99

Hvis I ikke tror på påstanden omkring dette produkts fortræffeligheder, skal Mercury nok komme på banen for, at fortælle jer at I jo slet ikke kan
udtale jer om noget som helst idet I ikke har hørt produktet. Basta.

P.S. Jeg kan garantere 113,5% at han ikke har nogen tilknytning til ovennævnte produkt.
Til top Vis Buddy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Buddy

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 31 Januar 2008 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:

Jeg er sikker på at dette produkt vil appelere til dem der i forvejen ejer en afmagnetiseringsmaskine til vinylplader, og som rutinemæssigt polerer deres sikringer en gang om dagen.

En lille quiz....læs tråden og find idioten *G*

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Sendt: 31 Januar 2008 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

De 1% kan man diskutere. Loudnessfunktionen kan også branchemedlemmer høre, vil jeg tro.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 31 Januar 2008 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Carsten S Chr skrev:

Lige min mening:

Jeg mener ikke det er fair at slagte et produkt på den måde - og slet ikke når man ikke engang har hørt det !

Tvivlen må komme den tiltalte tilgode !  

Jeg håber ikke jeg træder nogen over tæerne her, og jeg har ikke sat mig ind i hvordan dette produkt fungerer, så dette er en generel kommentar, ikke omkring dette specifikke produkt - men: I GUDER hvor er jeg dog træt af at selv de mest åbenlyse tekniske tåbeligheder altid bare kan forsvares med "jamen, har du hørt det?" Hvis jeg nu laver en bil med ottekantede hjul i stedet for runde, skal du så også prøve at køre i den for at finde ud af om den kører godt? Hvordan VED du at den kører dårligt, hvis du ikke har prøvet?

Det gælder naturligvis ikke alt hifi, og det gælder nok i mindre grad for hifi end for video, men helt ærligt - der FINDES altså produkter der er så åbenlyst forkert designede, at hvis man subjektivt synes det lyder bedre, så skal man nok kraftigt overveje om man har en fejlagtig opfattelse af hvad "godt" er, mere end om produktet er penge værd. I video-verdenen er det dejligt nemt, her har vi en fast defineret reference (som flertallet så godt nok ignorerer). Derfor er det faktisk ret nemt at gennemskue om et produkt er rigtigt eller forkert designet, hvis man ellers bare gider sætte sig ind i hvad referencen er. Hvor mange kan reelt sige at de har et fast defineret mål de arbejder imod, når det drejer sig om hifi-lytning? Vi er ret gode til at høre om noget lyder anderledes end noget andet, når vi skal udtale os om hvad der er bedst, bliver mange af os pludselig ret uldne i mælet.

En meget sjov ting jeg har observeret, når folk lytter på anlæg de overhovedet ikke kender: Det er forbavsende svært at få noget konkret ud af folk med hensyn til hvordan det lyder, inden de har fået at vide hvad tingene koster. Tvinger man dem til det alligevel, får man enten et meget pragmatisk svar der altid kan drejes som man lyster når man så får prisen, eller et negativt svar. Meget få hifi-entusiaster roser lyden af ting de ikke ved hvad koster - man er så umådeligt bange for at blive taget i at kunne lide noget der er for billigt.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 01 Februar 2008 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:
jensen skrev:

De 1% kan man diskutere. Loudnessfunktionen kan også branchemedlemmer høre, vil jeg tro.

Hej

Ved ikke om jeg kan høre det har ikke hørt dem.

Men jeg er ret sikker på hvis de ikke havde målt dem og de havde fået gode test, var der mange der var vilde med dem.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 01 Februar 2008 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

Groove skrev:
perejvind skrev:

En lille quiz....læs tråden og find idioten *G*

Ja ham har jeg fundet :o)

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 01 Februar 2008 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:
Carsten S Chr skrev:

Lige min mening:

Jeg mener ikke det er fair at slagte et produkt på den måde - og slet ikke når man ikke engang har hørt det !

Tvivlen må komme den tiltalte tilgode !  

En meget sjov ting jeg har observeret, når folk lytter på anlæg de overhovedet ikke kender: Det er forbavsende svært at få noget konkret ud af folk med hensyn til hvordan det lyder, inden de har fået at vide hvad tingene koster. Tvinger man dem til det alligevel, får man enten et meget pragmatisk svar der altid kan drejes som man lyster når man så får prisen, eller et negativt svar. Meget få hifi-entusiaster roser lyden af ting de ikke ved hvad koster - man er så umådeligt bange for at blive taget i at kunne lide noget der er for billigt.

Ja kan give dig ret.

27pH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 Februar 2008 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

Men jeg er ret sikker på hvis de ikke havde målt dem og de havde fået gode test, var der mange der var vilde med dem.

Ja det er jo forskellen på hifi og de fleste andre forbrugsvarer.

vH pH

Til top Vis 27pH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 27pH

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Sendt: 01 Februar 2008 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

27pH skrev:
jensen skrev:
Men jeg er ret sikker pÅ hvis de ikke havde målt dem og de havde fået gode test, var der mange der var vilde med dem.

Ja det er jo forskellen på hifi og de fleste andre forbrugsvarer.
vH pH

Man har for nyligt testet vin. Uanset den faktiske smag, syntes folk at dyre vine var bedre, alt andet lige. Så måske ER der ikke så stor forskel på vin, hi-fi og parfume (hvor der er eksempler på salgsfremgang i antal enheder efter fordobling af prisen).

AV Precision skrev:

Det er meget, meget rigtigt! Jeg var ved at falde bagover engang jeg hørte et 8.000 kr´s anlæg i en forretning spille SÅ godt. Men hvis jeg skulle indrømme det overfor mig selv, skulle jeg jo hjem og realisere mit eget anlæg til det femdobbelte - og det kan vi jo ikke have, vel? Så har jeg jo taget fejl. Nå, well, der var alligevel aspekter, hvor mit eget setup slog det andet... men....

27pH
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2008 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

Ja, lige som meget få kan smage ordentligt på vin, så er det også meget få der kan lytte ordentligt til hifi. Jeg har i hvert fald altid brug for en reference.

vH pH

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 Februar 2008 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

jazzman skrev:
jensen skrev:

Hej

Ved ikke om jeg kan høre det har ikke hørt dem.

Ja men et par gode test kan alt jo sælges

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Sendt: 01 Februar 2008 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

27pH skrev:
Ja, lige som meget få kan smage ordentligt på vin, så er det også meget få der kan lytte ordentligt til hifi. Jeg har i hvert fald altid brug for en reference.
vH pH

kære pH, min reference er ugentlig ikke-elektrisk forstærket levende musik.

27pH
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2008 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Tillykke.

vH pH

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 01 Februar 2008 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

27pH skrev:

vH pH

Nå oki du lytter på hifi ?.

Jeg lytter til musikken der kommer ud.

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Sendt: 01 Februar 2008 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

27pH skrev:
Tillykke.
vH pH

Tak. Jeg synes også, jeg er heldig, at det kan lade sig gøre. Men det er sværere at have en elektronisk reference. Der er så meget, der kan pille referencen ned fra piedestalen.
Tag nu højttalere: jeg har hørt hundredvis - Quad ESL 63 slår dem alle. Men hvad nu, hvis den ikke er stillet ordentligt op? Så risikerer den at blive kasseret. Derfor: levende musik. Det er rart at vide, hvad det rigtige diskantniveau af et symfoniorkester er (såfremt man sidder nogenlunde ordentligt). Så finder man ud af, hvor mange klassiske indspilninger, der er over-bright.

27pH
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2008 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

Med reference mener jeg at man har en kendt standard, f.eks. sit eget kabel/ellerhvadmannutester og A/Ber mellem de nye og det kendte.

Med hensyn til hifi/musik så går der ikke noget af mig ved at indrømme at jeg nok går mindst lige så meget op i udstyr og grej som musikken der kommer ud af højttalerne. Den kan jeg jo lige så godt høre på køkkenradioen eller det gamle loppeskrammelanlæg til 30 kr på min søns værelse.

vH pH

27pH
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2008 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:
Det er rart at vide, hvad det rigtige diskantniveau af et symfoniorkester er (såfremt man sidder nogenlunde ordentligt). Så finder man ud af, hvor mange klassiske indspilninger, der er over-bright.

Der har du ret. Jeg er da blevet overrasket hvor "tørt" en violin lyder live og hvor lidt "brassy" en trompet kan være.

vH pH

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum