Forfatter |
|
bigfoot Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 171
|
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 00:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ups, hehe...troede faktisk at katten var en pude  sorry MVH
|
Til top |
|
|
abel Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 566
|
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, den laver heller ikke meget mere end at ligge og sove....Virker fin som basfælde, men den vil jo helst selv bestemme hvor den ligger....
__________________ /Abel
|
Til top |
|
|
SK085 Lukket konto

Dobbeltprofil
Bruger siden: 31 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 25
|
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa :)
Nu har jeg beundret billederne en del gange. Meget flot og stilrent setup du har fået lavet dig. Passer rigtigt godt til lejligheden, ser detud til :)
Med venlig hilsen Jakob __________________ NAD C355BEE + Dali Concept 1 Link
|
Til top |
|
|
abel Forum Bruger

|
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
SK085 skrev:
Hejsa :)Nu har jeg beundret billederne en del gange. Meget flot og stilrent setup du har fået lavet dig. Passer rigtigt godt til
lejligheden, ser detud til :)
Med venlig hilsenJakob |
|
|
Takker - tingene skal jo goså fungere sammen med stuen, og ikke kun være et "HiFi-rum", så jeg er bestemt tilfreds - og kæresten brokker sig
heller ikke alt for meget..... :-) __________________ /Abel
|
Til top |
|
|
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
abel skrev:
...og så lige et billede af den nye Mentor 1 "Center". Jeg har fået pillet Dali emblemet af den, lagt den ned og sat mærket så det passer lidt bedre i en center opsætning. Der er stadig et lille mærke efter hvor emblemet sad, men der skulle gerne komme en ny ramme fra Dali uden mærke en af dagene...Højttaleren står på en System Audio fod.
Undskyld billedkvaliteten, jeg gad ikke lige rive spejlrefleks kameraet frem - så det er taget med det lille lommekamera. |
|
|
Virker SA foden så efter hensigten? __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
Til top |
|
|
abel Forum Bruger

|
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 08:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, hvis hensigten er at foden skal vinkle højttaleren lidt op af, så gør den. Man kan opnå det samme med en stak CD'er, men det er nu er pænere
løsning med foden. Og så kan den jo justeres trinløst.....
__________________ /Abel
|
Til top |
|
|
abel Forum Bruger

|
Sendt: 02 Marts 2008 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så tror jeg efterhånden der er taget et valg omkring fremtidig forstærker/CD strategi - jeg har ikke hørt det endnu, men anmeldelserne er fine, og
designet passer virkelig godt til min smag. Så mon ikke der her henover sommeren kommer et par Primare kasser ind på hylderne.
__________________ /Abel
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 02 Marts 2008 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
abel skrev:
Så tror jeg efterhånden der er taget et valg omkring fremtidig forstærker/CD strategi - jeg har ikke hørt det endnu, men anmeldelserne er fine, og designet passer virkelig godt til min smag. Så mon ikke der her henover sommeren kommer et par Primare kasser ind på hylderne.
|
|
|
Primare er jo altid godt. Og flot.
__________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
abel Forum Bruger

|
Sendt: 04 Marts 2008 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu var jeg så en tur i HiFi klubben i dag, og blev overbevist om at jeg lige skal give den nye Denon AVR-3808 et lyt ved lejlighed. Udover det er
en
model størrer end min nuværende, så er det også en årgang nyere - den skulle efter de anmeldelser jeg har læst, lyde ganske fortrintlig som ren
HiFi maskine - og det er jo vigtigt for mig. Derudover har den noget som jeg savner lidt hos alle de andre jeg har set på - masser af HDMI
indgange.
Med Playstation 3, HDTV Zaptor boks, Apple TV og en kommende Blu-ray afspiller, så kan jeg sagtens bruge de 4 HDMI indgange 3808 har.
Endnu et plus ved den er at den understøtter alle de nye HD lydformater, og på den måde kan jeg skifte min DVD og min CD ud med en Denon
2500
Blu-ray transporter - og nøjes med ét kabel fra den til recieveren. Hvor kunne det være lækkert kun at have ét kabel mellem hver kasse på
hylden
:-)
Og dem samlede pris kan holdes lige omkring 20-25.000 - så nu vil jeg læse anmeldelser og overveje om det skal være "The Master Plan"
__________________ /Abel
|
Til top |
|
|
Emilos88 Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 554
|
Sendt: 04 Marts 2008 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser fornuftigt ud, tror bestemt at det er et godt valg
__________________ Get HIFI or die trying c",
|
Til top |
|
|
discipline Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 46
|
Sendt: 04 Marts 2008 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det eneste ps3 ikke kan som eks. Denon kan, er jo DTS Master. Langt de fleste film på Blu Ray kommer i pcm lossless lyd, da der jo er så meget plads, at man ikke behøver bruge "pakkeformeterne" Dolby Tru Hd og Dtsmaster.
Det er vel kun 5-10% af tilgængelige film som bruger Dts master, men vil man gerne kunne alle de nye formater, undgå støj fra ps3'ens blæser og ikke skulle tænde sin skærm når man skal høre musik, så er den eneste løsning en standalone afspiller. ( lydmæssigt kører du jo digitalt, så der vil ikke være nogen forskel).
|
Til top |
|
|
abel Forum Bruger

|
Sendt: 04 Marts 2008 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil bestemt håbe at billedet er lidt bedre på en Blu-ray afspiller til 10.000 end en playstation - men det skal komme an på en prøve.
Desuden er jeg træt af at jeg ikke kan kode playstation's (bluetooth) remote ind i min multiremote.
...og som det sidste, så håber jeg på bedre CD lyd end min nuværende Denon CD kan klare.....
__________________ /Abel
|
Til top |
|
|
Emilos88 Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 554
|
Sendt: 04 Marts 2008 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Håber da også helt klart at der er forskel på ps3 og denon det ville da være åndsvag ellers, tror også at forskellen kommer tydlig på mentor.
__________________ Get HIFI or die trying c",
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
Sendt: 04 Marts 2008 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
abel skrev:
Jeg vil bestemt håbe at billedet er lidt bedre på en Blu-ray afspiller til 10.000 end en playstation - men det skal komme an på en prøve.
Desuden er jeg træt af at jeg ikke kan kode playstation's (bluetooth) remote ind i min multiremote.
...og som det sidste, så håber jeg på bedre CD lyd end min nuværende Denon CD kan klare..... |
|
|
Jeg tror ikke du skal regne med nogen billedmæssig forbedring i forhold til din PS3. Den renderer i forvejen BD på højde med alle de dyre "high-end" afspillere. __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
Til top |
|
|
discipline Forum Bruger

|
Sendt: 05 Marts 2008 kl. 09:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lydmæssigt er der ikke noget at hente for så længe du kører digitalt via hdmi ( eller coax) bliver lyden konverteret i din surroundreciever. Der er bestemt forskel på lyden på en avr2807 og en avr3808, men om det er en cdafspiller, ps3 eller en Denon blu ray du tilslutter digitalt, vil du ikke opleve andet end ekstrem små forskelle, da de bare fungerer som transportere.
|
Til top |
|
|
abel Forum Bruger

|
Sendt: 05 Marts 2008 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
discipline skrev:
Lydmæssigt er der ikke noget at hente for så længe du kører digitalt via hdmi ( eller coax) bliver lyden konverteret i din
surroundreciever. Der er bestemt forskel på lyden på en avr2807 og en avr3808, men om det er en cdafspiller, ps3 eller en Denon blu ray du
tilslutter digitalt, vil du ikke opleve andet end ekstrem små forskelle, da de bare fungerer som transportere. |
|
|
Nu er det muligt at få transportere til både 2000 og 20.000 - jeg er sikker på at der er forskelle på hvordan signalet bliver behandlet af
transporteren også.
Jeg er ikke så fanatisk at jeg går og skifter mine sikringer ud til "HiFi sikringer" ude i el-tavlen på vejen, men en god transporter er ikke at fornægte
:-) __________________ /Abel
|
Til top |
|
|
discipline Forum Bruger

|
Sendt: 05 Marts 2008 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har ret i at det vil give en forskel, men konverteringen vil give den største forskel. Dvs at du vil få meget mere ud af at købe en bedre surroundreciever, da den står for størstedelen af lyden når man kører digitalt ( vel 95%). Så ved at bruge væsentlig mere på surroundrecieveren end på blu ray afspilleren vil du samlet set få langt bedre lyd end ved at bruge 50% på hver del.
Nu tror jeg heller ikke at Denon afspilleren kommer til at koste 10000 kr når den når til Danmark, men det er bare for at fortælle hvor jeg klart mener du vil mest ud af at bruge dine penge.
Har selv en Lyngdorf forstærker hvor jeg har prøvet adskillige dvd afspillere og cdafspillere( incl. cd1 fra lyngdorf), men må sige at lydforskellen er nærmest ikke eksisterende ved digital lydoverførsel. Jeg har ikke prøvet at sætte den sammen med det allerbilligste, men om jeg bruger en Denon dvd2930 eller en Lyngdorfcd1 er forskellen ekstrem lille.
|
Til top |
|
|
abel Forum Bruger

|
Sendt: 05 Marts 2008 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
discipline skrev:
Du har ret i at det vil give en forskel, men konverteringen vil give den største forskel. Dvs at du vil få meget mere ud af at
købe en bedre surroundreciever, da den står for størstedelen af lyden når man kører digitalt ( vel 95%). Så ved at bruge væsentlig mere
på surroundrecieveren end på blu ray afspilleren vil du samlet set få langt bedre lyd end ved at bruge 50% på hver del.
Nu tror jeg heller ikke at Denon afspilleren kommer til at koste 10000 kr når den når til Danmark, men det er bare for at fortælle hvor jeg klart
mener du vil mest ud af at bruge dine penge.
Har selv en Lyngdorf forstærker hvor jeg har prøvet adskillige dvd afspillere og cdafspillere( incl. cd1 fra lyngdorf), men må sige at
lydforskellen er nærmest ikke eksisterende ved digital lydoverførsel. Jeg har ikke prøvet at sætte den sammen med det allerbilligste, men om jeg
bruger en Denon dvd2930 eller en Lyngdorfcd1 er forskellen ekstrem lille.
|
|
|
Det er jo interessant. Men det er jo kun rart at vide drevet har så lille indvirkning. Nu er grunden til at jeg vil vælge Denon Blu-ray også mere at
det hele passer sammen.
Har du hørt en anden pris end 10.000 - for det er den pris jeg har hørt for transporteren, og ca. 15-16.000 for afspilleren med dekoder og det
hele. __________________ /Abel
|
Til top |
|
|
discipline Forum Bruger

|
Sendt: 05 Marts 2008 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan sagtens forstå, at du gerne vil have det i samme mærke.
Det er ikke sikkert, at prisen ændrer sig, men eftersom der går nogle måneder endnu inden de kommer, så er det ret sandsynligt, at priserne vil være ændret lidt i nedafgående retning.
|
Til top |
|
|
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
Sendt: 20 Marts 2008 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan spiller den gamle 2807 egentligt - og bi-amper du dine fronthøjtalere med de 2 "extra" bagkanaler, nu du har 5.1?
Overvejer at prøve en 2807- den har alt, undtagen de nyeste HD-lydformater som jeg forstår det. og jeg savner lidt mere kraft til mine fronter, hvorfor jeg er villig til at ofre mine bagkanaler, og nøjes med 5.1 istedet for nuværende 6.1 konfig (denon avr 2802)
Mvh Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
Til top |
|
|