Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 14:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Udstillinger og messer
 HIFI4ALL Forum : Udstillinger og messer
Emne Emne: HiFi Udstilling: Lyd & Billed (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lasse Pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 17 Februar 2004 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Buddy skrev:
Thomas Sillesen skrev:

Hej Buddy,

Rart at vide jeg har en dobbeltgænger der drikker diet coke, og er i stand til at tale med dig i Århus...men jeg har altså brugt tiden på en skiferie, istedet for en hifi udstilling. Ellers er det da charmerende at du gider bruge tid på at sprede rygter om mig  

Med venlig hilsen

Hmm. Nej så kunne det jo ikke være dig jeg mødte. Jeg burde naturligvis have skrevet at det var en person, som lignede og talte ligesom Thomas Sillesen. Beklager fejlen.

Nå jah hvad fanden Buddy....du har lige smidt den sidste rest af seriøsitet og respekt væk. Hvem kan nu tage dig alvorligt???

/Lasse

Til top Vis Lasse Pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lasse Pedersen

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 Februar 2004 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

Chroma bug er en fejl i hvordan en dvdaspiller læser en  farve i progressive scan og firmarer som Denon har sørget for at få det rettet ( Undtagen alt flag bug...) . Hvorimod Sony og Pioneer siger at det ikke er et problem og vil ikke prøve at rette det!

Se her: http://www.hometheaterhifi.com/volume_8_2/dvd-benchmark-spec ial-report-chroma-bug-4-2001.html

Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 17 Februar 2004 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

Pioneer skrev:

Hvis du kun har tænkt dig at benytte analogudgangen, vil jeg anbefale DV-668AV da det eneste '868AVi tilbyder ekstra er video scaleren der kun er tilgængelig på HDMI udgangen. Men den giver til gengæld en væsentlig forbedring når man kører med Pioneer Plasma, så der SKAL man vælge DV-868AVi.

Skide godt så kigger jeg nærmere på den DV-668. Jeg skal blot lige have lavet firmwaren om således den bliver macrovision fri og man kan skippe de dulle advarsler. Hvad med de afspillere med hardisk i ? kan man formatere en større harddisk og sætte den i ? for den lille 80GB interne er sku for lille ?

næ du 668 har KUN 216 kHz / 12-bit Video D/A Converter hvor

868 har 14 bit ? har det ikke noget at sige ?
Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Buddy
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 10 Maj 2003
Sendt: 17 Februar 2004 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

Hej Lasse

Omtrent så seriøst som dette??? Gad vide hvad Mogens Rubinstein dog siger til disse postulater???

Lasse Pedersen
Junior bruger
Junior bruger

Bruger er Offline
Sendt: 16 Februar 2004 kl. 23:20 | IP-adresse registreret Citér Lasse Pedersen

dytti skrev:

3. Putte sand i cd-afspilleren (for guds skyld ikke løst). for at minimere ressonanser i krystallet.

Ohhhh ja - husk nu at hele seancen skal forgå under strengeste opmærksomhed og kontrol. Dels fordi de farlige blå jordstråler kan reagere med den højkrystalinske silicium, der er inde i krystallet, samtidig skal du være opmærksom på at det sker mens der er fuldmåne, naturligvis for at sikre at månens paramagnetiske kræfter trækker alle de falske toner ud af CDens laser optik.

Samtidig bør det nævnes at jeg har haft stor gavn af et indkøbt gedeskind fra en homosexuel vædder. Sådant kan købes ved Abu Dali Bin Bim Bam Busse Hassan, Øvre Volta. Skindet gnides 3 gange nedad venstre skinneben inden CD lægges i skuffen - det er sgu et tweak der virker, selv Mogens Rubinstein kan bevidne dette.

/Lasse

Til top Vis Buddy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Buddy

Knudsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 18 Februar 2004 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

Jonas Boyer:

Dit Spørgsmål: kan man formatere en større harddisk og sætte den i ?

Svar er: Nej, normalt ikke - ikke uden du også skifter til en "modificeret" BIOS i DVD'en... det er den måde de "sikre" deres apperater, således du køber en ny DVD afspiller når du syntes harddisken er for lille....! Dead Jeg syntes selv det ville være smartere at men kunne opgraderer sin DVD afspiller.... Confused

Knudsen

Til top Vis Knudsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Knudsen

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 18 Februar 2004 kl. 00:28 | IP-adresse registreret  

Buddy skrev:

Hej Lasse

Omtrent så seriøst som dette??? Gad vide hvad Mogens Rubinstein dog siger til disse postulater???

Lasse Pedersen
Junior bruger
Junior bruger

Bruger er Offline
Sendt: 16 Februar 2004 kl. 23:20 | IP-adresse registreret Citér Lasse Pedersen

dytti skrev:

3. Putte sand i cd-afspilleren (for guds skyld ikke løst). for at minimere ressonanser i krystallet.

Ohhhh ja - husk nu at hele seancen skal forgå under strengeste opmærksomhed og kontrol. Dels fordi de farlige blå jordstråler kan reagere med den højkrystalinske silicium, der er inde i krystallet, samtidig skal du være opmærksom på at det sker mens der er fuldmåne, naturligvis for at sikre at månens paramagnetiske kræfter trækker alle de falske toner ud af CDens laser optik.

Samtidig bør det nævnes at jeg har haft stor gavn af et indkøbt gedeskind fra en homosexuel vædder. Sådant kan købes ved Abu Dali Bin Bim Bam Busse Hassan, Øvre Volta. Skindet gnides 3 gange nedad venstre skinneben inden CD lægges i skuffen - det er sgu et tweak der virker, selv Mogens Rubinstein kan bevidne dette.

/Lasse

STOP!

hvis I vil diskutere videre, så gør det i privatbeskeder. lad være med at ødelægge tråden mere.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Pioneer
Lukket konto
Lukket konto
Produktchef

Bruger siden: 10 Oktober 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 Februar 2004 kl. 00:38 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov:

Den der melding om chroma-bug dukker op af og til. De chips der ikke har chromabug har så gengæld nogle andre ulemper.

Vores udviklingsafdeling prøver selvfølgelig altid at finde de bedste komponenter, og siden at vi altid får meget flotte tests i hele verden på vores DVD-afspillere, ser det ud til at vi vælger rigtigt.

Men hvis du mener at det er meget generende så er det jo heldigt at der findes andre mærker end Pioneer. Men husk at sammenlign billedkvaliteten i øvrigt.

Jonas Bojer skrev:

Næ du 668 har KUN 216 kHz / 12-bit Video D/A Converter hvor 868 har 14 bit ? har det ikke noget at sige ?

Jeg tror man skal se rigtig godt efter for at se det. Husk at det oprindelige DVD-Video signal kun er på 8bit og ca 3-4 MHz. Så argumentationen har de samme argumenter som lyd DAC's opløsning (14, 16, 18, 20 og 24 bit  til et signal der oprindeligt er optaget med 16bit opløsning). Men måske kan netop CRT projektorer vise forskellen mellem 12 og 14 bit, og måske kan netop du se forskellen.

Harddisk: 102 timers optagelse i VHS kvalitet og 18 timer i DVD-kvalitet burde være rigeligt til Hr. og Fru Danmark. Derudover er vi ikke meget for at folk selv skal ind og pille i apparaterne. Der vil være en ud af ti der får ødelagt noget. Desuden er vores DVD-optagere NETOP beregnet til folk der IKKE er computer-eksperter. Der findes et rigt udvalg af produkter til dem der er...

Håber at det er til at forstå.  

Til top Vis Pioneer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pioneer Besøg Pioneer's Websted

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 Februar 2004 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Nåå det var dig Henrik...

Ja, så vil jeg da også hen og sige hej næste gang. Og håbe det bliver til noget mere udstilling og musik med de forstærkere hvor i havde model nr. 5 med..

(jeg tror jeg er ved at blive dement, jeg kan dårligt huske navnet på receiveren nu... Hvad pokker var det nu nu pointen var med denne parantessætning)

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 7
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes