| Forfatter |
|
Buddy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 10 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 16 Februar 2004 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
|
Hej Buddy,
Det er iorden, det var virkeligt sublim humor at komme med sådanne påstande om mig, og lægge mig ord i munden jeg ikke har udtalt ! 
|
|
|
Æh nåh!? Der er da en anden meget meget lang tråd i dette forum, hvor du har udtalt dig præcist i de samme baner som denne person jeg mødte på parkeringspladsen. Måske har du ombestemt dig? Enhver har da selvfølgelig ret til at have et standpunkt til man tager et nyt.
Men lad nu det ligge som man siger. Jeg er da glad for at høre, at du har stadig har humoristisk sans. 
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 16 Februar 2004 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen, jeg tror vi alle var klar over at Buddys indlæg var en joke (enda en god en). Den overdrev jo blot nogle af dine tidligere påstande, over var dermed en ganske præcis karrikatur.
Selv dronningen må jo finde sig i at blive slikket i nakken af Linie 3!
|
| Til top |
|
| |
jetz Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 16 Februar 2004 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hhmm jeg troede rent faktisk at Thomas havde sagt det  Nå, men jeg er også rookie i forummet og kender hverken Buddy eller Thomas
|
| Til top |
|
| |
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
| Sendt: 16 Februar 2004 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jetz, Svend P, og Buddy,
Jeg er udemærket klar over at det var en joke Problemet er bare at der er ALTID nogle der ikke forstår det... Så nu går der nogle rundt og siger at Thomas Sillesen var i Århus og synes intet kunne spille musik og dermed var elendigt. Det er IKKE specielt fremragende hvilket I alle burde kunne se. (al den stund jeg aldrig har udtalt mig om hvilke firmaer jeg ikke synes kan spille musik og ingen intentioner har om det) Og det var da heller ikke sket i en avis, hvor sådan et indlæg ville være blevet sorteret fra.
Men anyway, må vi nok ringe efter den blå vogn, for hvis buddy stadig vil fastholde han har været i kontakt med mig i weekenden, må han lide af det sværeste tilfælde af skizofreni lægevidenskaben har oplevet, siden han kan befinde sig i Århus og Østrig på een gang... 
Og burde denne tråd så ikke komme ind i det rette spor igen...nemlig jeres oplevelser i Århus  __________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
Buddy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 16 Februar 2004 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Thomas
Muligvis lider jeg af skizofreni, men gennem mit lange og til tider anstrengende sygdomsforløb har jeg da i det mindste beholdt min humoristisk sans.
I øvrigt er det ikke helt korrekt når du siger, at du ikke har udtalt dig omkring hvilke mærker der ikke kan spille musik. Ved at bruge udelukkelsesmetoden kan vi da indsnævre det lidt.
Du siger at 7 maksimalt 8 firmaer på dene klode kan spille musik. Jeg går ud fra at du mener at Densen kan. Det var 1. Når du bruger JM Lab, Nordost og Audiovector til at demoe at Densen kan spille musik går jeg ud fra at du mener disse mærker ligeledes kan spille musik. Nu er vi oppe på 4 stk.
Du har ligeledes nævnt at Linn også kan spille musik. Det var 5. Så er der maksimalt 3 tilbage som kan godkendes. Idet der bl.a. var Harman Kardon, SA, Pioneer, Denon, B&W, Dali, Thule, DLS som demoede var der altså minimum 5 producenter tilstede hvis produkter ikke kunne spille musik. Dette er min konklusion og den står jeg ved... ja jeg gør, eller gør jeg? Jo jeg gør sgu! måske. (Har Hr. Søllesen ret i hans påstand om min sygdom???).
For de tungnemme og dig Hr. Sollesen kan jeg dog komme med følgende dementi:
Jeg tog fejl. Det var ikke Thomas Sillesen jeg mødte på parkeringspladsen foran Scandinavian Center i Århus den 15. februar 2004 kl. ca. 15:05. Det var derimod en mandsperson som lignede ham både af statur og som havde nogle synspunkter som ligger meget tæt på Hr. Sillesens.
Mere tydeligt tror jeg ikke jeg kan sige det. Så burde den være i kassen.
|
| Til top |
|
| |
Pioneer Lukket konto

Produktchef
Bruger siden: 10 Oktober 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 246
|
| Sendt: 16 Februar 2004 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle
Wauw hvor er der mange af jer der faktisk har været der. Næste gang så kom lige bare hen og snak. Jeg følger i hvert fald lidt med her på hifi4all.dk så jeg kender da nogen af jeres alias'er.
Først vil jeg lige undskylde lydkvaliteten. Det er umuligt for både vores receiveres automatiske system og en nok så dreven hifi-rotte at lave noget der bare minder om hifi i et rum, hvor efterklangen efter klappe-testen lyder som det 'boing' der kom, da man i skolen lagde sin lineal 5cm ud over bordkanten og flippede den. Jeg blev først klar over hvor lille rummet var da jeg kom for at stille op, men der var løbet kørt. På den kommende udstilling i København har vi et noget større rum, så der håber jeg at vi kan lykkes i at lave noget der lyder lidt bedre.
Og D-VHS'en med HD signal gemte jeg af vejen for at folk ikke skulle misforstå at det nu var et medie vi ville slå et slag for (og så også selvfølgelig fordi det ikke var en Pioneer ). Men jeg havde den med for netop at kunne demonstrere hvordan vores plasma ser ud i high definition. Men jeg sørgede selvfølgelig så vidt muligt at fortælle folk at sådan ser almindelig DVD ikke ud.
Der var jo faktisk en hel del mennesker der kom nede fra boligudstillingen, og som ikke var elektronik interesserede, men som alligevel synes at det hele var meget spændende. Og der var også rigtig mange af dem der sagde at vores plasma var det flotteste de havde nogensinde havde set. (både design og billedkvalitet)
...og vi er selvfølgelig også modtagelige for smiger, så tak for jeres roser 
Den DVD jeg spillede var "Standing in the shadows of Motown" fra Scanbox. En helt ubeskrivelig fed skive der bare 'swinger'. Samtlige andre udstillere var ved at slå mig ihjel for at fingre i den. læs mere her:
http://www.scanbox.dk/moviespot.asp?edbnr=5927
Den er på gaden, så stik ned til din lokale DVD-bix og køb den, for den er et must! "There's no town like Motown"
...
__________________ Med venlig hilsen
Henrik Skinbjerg
Pioneer Danmark
|
| Til top |
|
| |

Nerds.dk
|
| Sendt: 16 Februar 2004 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja ja, buddy,
Du har ikke helt ret... når jeg taler om mærker, er det en betegnelse for et helt sortiment fra en producent, altså at producenten har en klart defineret filosofi. Så når jeg bruger enkeltprodukter er det ikke det samme som anerkendelse af et mærke. Det er derimod udtryk for at jeg bruger de værktøjer jeg har til rådighed for mine demoer, det væsentligste er jo i en sammenlignende demo (som jeg laver flest af efterhånden), at demonstrere forskellene, ikke at lave den absolut bedste lyd.
Så desværre kan du ikke konkludere noget om hvilke mærker jeg mener spiller musik, udfra udelukkelsesmetoden. 
Men hvis du har lyst til at vide lidt mere om hvad vi mener når vi taler om musik, så kom til udstillingen i Kbh.
Og...så burde denne tråd altså handle om Århus udstillingen, og ikke Densen.
Med venlig hilsen
__________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
Buddy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 16 Februar 2004 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pioneer skrev:
|
Den DVD jeg spillede var "Standing in the shadows of Motown" fra Scanbox. En helt ubeskrivelig fed skive der bare 'swinger'. Flere af de andre udstillere var ved at slå mig ihjel for at fingre i den. læs mere her:
Den er på gaden, så stik ned til din lokale DVD-bix og køb den, for den er et must! "There's no town like Motown"
...
|
|
|
Tak for tippet, den skal indkøbes ved først kommende lejlighed. 
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Buddy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 16 Februar 2004 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
|
Ja ja, buddy,
Du har ikke helt ret... når jeg taler om mærker, er det en betegnelse for et helt sortiment fra en producent, altså at producenten har en klart defineret filosofi. Så når jeg bruger enkeltprodukter er det ikke det samme som anerkendelse af et mærke. Det er derimod udtryk for at jeg bruger de værktøjer jeg har til rådighed for mine demoer, det væsentligste er jo i en sammenlignende demo (som jeg laver flest af efterhånden), at demonstrere forskellene, ikke at lave den absolut bedste lyd.
Så desværre kan du ikke konkludere noget om hvilke mærker jeg mener spiller musik, udfra udelukkelsesmetoden. 
Men hvis du har lyst til at vide lidt mere om hvad vi mener når vi taler om musik, så kom til udstillingen i Kbh.
Og...så burde denne tråd altså handle om Århus udstillingen, og ikke Densen.
Med venlig hilsen
|
|
|
Så forstår jeg ikke længere en hujende... af noget som helst. Du bruger bevidst produkter som du ved ikke kan spille musik for at vise forskelle i musik på dine Densen produkter...
Min saglig matematiklære havde nok ret når han sagde, at jeg ikke var den skarpeste kniv i skuffen. Jeg var dog meget spids, selv han måtte indrømme dette.
Men du har så ganske ret... tilbage til Århus udstillingen. Og i øvrigt tak for indbydelsen (sagt i et oprigtigt tonefald i et af mine klare øjeblikke).
Jeg har dog før været til Densen demo. I UK i 1997 i London tror jeg det var. I det mindste lille hummer af et hotelværrelse jeg længe har set. Nej slet ikke optimale forhold. Du spillede på Audiovector. Og ja inden du spørger, jeg stod ikke og lurepassede udenfor døren. Jeg var skam inde i selve lokalet.
|
| Til top |
|
| |
Skybums Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 161
|
| Sendt: 16 Februar 2004 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

Nerds.dk
|
| Sendt: 16 Februar 2004 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Buddy,
Når vi laver demoer til udstillinger, er det ofte i fællesskab med andre firmaer. Forstået på den måde, vi f.eks er 2 firmaer om at dele et rum, eller hvis det er en distributør der arrangerer det, at vi spiller på de højttalere/kabler mv han også distributerer uden hensyn til vor egne preferencer for de mærker. Derfor kan du ikke konkludere noget om mine holdninger til de andre produkter under sådanne omstændigheder.
I kbh vil vi lave sammenlignende demo, med henblik på at illustrere forskelle, og igen - da det er forskellene vi vil illustrere- er kabler/HT mv ikke så væsentlige, bare vi kan vise de forskelle jeg ønsker at vise.
Men kom forbi, du er velkommen, og det kan måske hjælpe dig til at forstå hvad vi præcist mener med musikalsk hifi !
Med venlig hilsen __________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 16 Februar 2004 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pioneer skrev:
|
Hej Alle
Wauw hvor er der mange af jer der faktisk har været der. Næste gang så kom lige bare hen og snak. Jeg følger i hvert fald lidt med her på hifi4all.dk så jeg kender da nogen af jeres alias'er.
Det skal jeg da gøre næste gang.
Først vil jeg lige undskylde lydkvaliteten. Det er umuligt for både vores receiveres automatiske system og en nok så dreven hifi-rotte at lave noget der bare minder om hifi i et rum, hvor efterklangen efter klappe-testen lyder som det 'boing' der kom, da man i skolen lagde sin lineal 5cm ud over bordkanten og flippede den. Jeg blev først klar over hvor lille rummet var da jeg kom for at stille op, men der var løbet kørt. På den kommende udstilling i København har vi et noget større rum, så der håber jeg at vi kan lykkes i at lave noget der lyder lidt bedre.
Nu var det jo heller ikke et af de største rum I havde fået tildelt. men den receiver der spillede, så ret spændende ud. hvad er modelnr? Jeg glæder mig til at se hvad I finder på til Hifi & Surround.
Og D-VHS'en med HD signal gemte jeg af vejen for at folk ikke skulle misforstå at det nu var et medie vi ville slå et slag for (og så også selvfølgelig fordi det ikke var en Pioneer ). Men jeg havde den med for netop at kunne demonstrere hvordan vores plasma ser ud i high definition. Men jeg sørgede selvfølgelig så vidt muligt at fortælle folk at sådan ser almindelig DVD ikke ud.
Der var jo faktisk en hel del mennesker der kom nede fra boligudstillingen, og som ikke var elektronik interesserede, men som alligevel synes at det hele var meget spændende. Og der var også rigtig mange af dem der sagde at vores plasma var det flotteste de havde nogensinde havde set. (både design og billedkvalitet)
jeres plasma har også det pæneste billede jeg har set, og så er det tilmed et pænt møbel. Selvom det er 50" virker det ikke så stort og klodset som nogle andre plasma.
...og vi er selvfølgelig også modtagelige for smiger, så tak for jeres roser 
Den DVD jeg spillede var "Standing in the shadows of Motown" fra Scanbox. En helt ubeskrivelig fed skive der bare 'swinger'. Samtlige andre udstillere var ved at slå mig ihjel for at fingre i den. læs mere her:
Det var jo lige den jeg ledte efter, TAK! den er med på listen over skiver der skal købes her til den første.
... |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 16 Februar 2004 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
|
Og...så burde denne tråd altså handle om Århus udstillingen, og ikke Densen. |
|
|
Helt enig! Og lad os så holde stien!
|
| Til top |
|
| |
Buddy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 16 Februar 2004 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Thomas
Jeg tror på, at du tror på hvad du siger. Som jeg også sagde før, er jeg blot for dum til at forstå, hvorledes man kan demonstrere musikalitet i egne produkter hvis ikke også højttalerne og kablerne (og for den sags skyld evt. andre led i kæden) kan spille musik. Det kan folket jo fundere lidt over.
Og nu tror jeg du har fået budskabet igennem omkring det faktum, at du vil være på messen i Kbh. og at du vil demonstrere musikalitet gennem Densen produkter. Selv jeg har forstået dit budskab nu, takker.
Og så tilbage til tråden.
|
| Til top |
|
| |
omegasteffy Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 16 Februar 2004 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fik at vide af manden i Pioneer lokalet at det var en AX-5 reciever som de havde tilsluttet. Fik en lille demo af før/efter en kalibering MCACC + en custom med lidt dæmpet diskant. Kunne da godt hører der var forskelle mellem indstillingerne, men det var ikke umiddelbart en vildt stor forskel og klar forbedring, men den live koncert som blev spillet var heller ikke noget som sagde mig noget.
|
| Til top |
|
| |
Pioneer Lukket konto

Produktchef
|
| Sendt: 16 Februar 2004 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Jeg spillede på
DV-868AVi DVD-afspiller, VSX-AX5i receiver og S-V810V højttalersæt.
Omegasteffy: Du bør helt klart gøre dig selv den tjeneste at prøve at låne apparatet med hjem for at få det helt rigtige indtryk. Så kan du også spille det musik / filmklip du kender bedst, for så kan man rigtigt lægge mærke forskellene.
__________________ Med venlig hilsen
Henrik Skinbjerg
Pioneer Danmark
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 16 Februar 2004 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pioneer skrev:
|
Hej igen
Jeg spillede på
DV-868AVi DVD-afspiller, VSX-AX5i receiver og S-V810V højttalersæt.
Omegasteffy: Du bør helt klart gøre dig selv den tjeneste at prøve at låne apparatet med hjem for at få det helt rigtige indtryk. Så kan du også spille det musik / filmklip du kender bedst, for så kan man rigtigt lægge mærke forskellene.
|
|
|
Dejligt at se Pioneer min gamle CLD1450 køre stadi fint. Den nye 868 er den bedre en den ældre altså den uden HDMI her tænker jeg KUN på RGB delen da min Scaler til min 3rørprojektor kun har en RGB indgang ?
|
| Til top |
|
| |
Pioneer Lukket konto

Produktchef
|
| Sendt: 17 Februar 2004 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså i forhold til DV-757Ai?
Nye video features på DV-668AV/ DV-868AVi inkluderer:
Ny Mitsubishi Processor
Noise shaped Video
udvidet Digital Noise Reduction
12bit/216MHz DAC (DV-668AV)
14bit/ 216MHz DAC (DV-868AVi)
HDMI udgang
Video Scaler på HDMI udgang (DV-868AVi)
Men jeg har ikke selv A/B testet om der er den store forskel, men der er helt sikkert hamrende godt billede på DV-757Ai stadigvæk. (Den fortsætter iøvrigt vores sortiment lidt endnu. )
Hvis du kun har tænkt dig at benytte analogudgangen, vil jeg anbefale DV-668AV da det eneste '868AVi tilbyder ekstra er video scaleren der kun er tilgængelig på HDMI udgangen. Men den giver til gengæld en væsentlig forbedring når man kører med Pioneer Plasma, så der SKAL man vælge DV-868AVi.  __________________ Med venlig hilsen
Henrik Skinbjerg
Pioneer Danmark
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 17 Februar 2004 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er rigtig fede maskiner,,bare synd at Pioneer ikke har tænkt sig at gøre noget ved Chroma buggen! Det er uacceptable at man skal købe et produkt med fejl!
Bare min mening:
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 17 Februar 2004 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|