Forfatter |
|
Willsbo Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 13
|
Sendt: 22 Januar 2008 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Endnu engang, mange tak for jeres hjælp!
Ved nærmere eftertanke, så tror jeg at Onkyo 875 er det bedste valg for mig. HQV chippen er den afgørende faktor. Den burde gøre det langt bedre, end min W10000 eller PS3'en. Men skal selvfølgelig nok få den demonstreret real life:)
Tager forbi CSO, HFK og CSN-teknik, hvor jeg vil høre på lidt forskellige højtalere. Det er ikke noget jeg kan afgøre på dette forum. Mange tak for jeres input her.
Hvis i mener at et 10m Supra HDMI-kabel til 1.000kr leverer et godt billede, så er det mit valg.
Hvad angår lærred, så vil jeg opsøge et sted, hvor Lissau's nye kan vises. Ville ellers gerne følge trop med et Steward, men så skal der vidst mere end 6-8 tusind til:)
Går i tænketank, og aflægger besøg hos forhandlerne i weekenden. I skriver bare, hvis der er mere input.
Vender tilbage når jeg er kommet nærmere.
|
Til top |
|
|
bsl2 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 511
|
Sendt: 22 Januar 2008 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej willsbo
prøv også lydbutikken de har optoma.onkyo og atlantic technoligy højt.
mvh bsl2
|
Til top |
|
|
abj_eskimo Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 148
|
Sendt: 22 Januar 2008 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
100" tommer kan godt lade sig gøre hvis du har lidt over 4m fra
projektor til lærredet... Har du set du kan "zoome" i programmet..?
Har ikke selv lagt øre til de nævnte teufel modeller, men er overbevist
om at de ikke skal sammenlignes med CV... Har du læst de anmeldelser
der er på siden? de er ihvertfald meget positive.. areadvd.de har nogle grundige tests af mange af deres modeller, bestemt et kig værd..
Alternativt kunne du kigge lidt på svs... Dem kan du heller ikke hører før de er købt (medmindre nogen er så venlige at lade dig komme forbi og lytte lidt :-).. Deres subwoffere har noget af
et ry herinde, og deres højtalere skulle
eftersigende også være ganske fremragende.. Mener der var en
herinde der skiftede sine Dali evidence (edit: tror faktisk det var evidence 470..) højtalere ud til fordel
for SVS mindste reol model (SBS-01).. så musik burde de også kunne klare.. kit forslag: SVS PB12-NSD sammen med 5.0 SCS-01(M) Deluxe (eller evt. det billigere og lidt mindre 5.0 sbs01 alt efter temprament..11.683kr leveret ved døren (PB12 og deluxe højtalerne).. Der er 45dages returret hvis det skulle gå helt galt... Lsound er kendt for en service ud over det sædvanlige..
|
Til top |
|
|
troelskn Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 865
|
Sendt: 22 Januar 2008 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må absolut anbefale at kigge dig grundigt om efter højttalere.
Elac og Onkyo spiller fint sammen efter min smag, hørte det på messen i Odense sidste år. Meget detaljeret og stramt med en fin mellemtone gengivelse. Du skal ikke gå længere ned end 875'eren
Du kan også prøve at høre JMR's højttalere de er generelt super i bassen samt utroligt homogene. Se evt. anmeldelse i seneste hifidelity.
Generelt skal du gå efter en sub med lukket kabinet. Basrefleks styrer ikke rummets resonanser så godt som en lukket, det er fysik der afgør det - og der har lukkede altså bare en fordel uanset hvad sælgeren prøver at bilde dig ind.
Det kan være svært at finde noget virkeligt godt, med Audio pro lavede en model fokus for et par år siden som var helt utroligt god og meget billig.
Ellers ville jeg gå efter velodyne. Du skal ikke spare på subben, den er central i bio oplevelsen.
__________________ Hvis kunst kræver engagement; Er moderne musik dermed kunst?
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
Sendt: 22 Januar 2008 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Willsbo skrev:
Endnu engang, mange tak for jeres hjælp!
Ved nærmere eftertanke, så tror jeg at Onkyo 875 er det bedste valg for mig. HQV chippen er den afgørende faktor. Den burde gøre det langt bedre, end min W10000 eller PS3'en. Men skal selvfølgelig nok få den demonstreret real life:)
Tager forbi CSO, HFK og CSN-teknik, hvor jeg vil høre på lidt forskellige højtalere. Det er ikke noget jeg kan afgøre på dette forum. Mange tak for jeres input her.
Hvis i mener at et 10m Supra HDMI-kabel til 1.000kr leverer et godt billede, så er det mit valg.
Hvad angår lærred, så vil jeg opsøge et sted, hvor Lissau's nye kan vises. Ville ellers gerne følge trop med et Steward, men så skal der vidst mere end 6-8 tusind til:)
Går i tænketank, og aflægger besøg hos forhandlerne i weekenden. I skriver bare, hvis der er mere input.
Vender tilbage når jeg er kommet nærmere.
|
|
|
Pas på ham CSN-teknik, mange har købt sig "fattig" hos ham, jeg har administration på herhjemme, så jeg har ikke  . Han yder en fantastisk service og det er hyggeligt at besøge hans hjemmebio. Der kan du så også se/høre nogle lækre ting (Onkyo, Elac (han blev nød til at sælge sine KEF´er for at kunne få råd til at starte sit firma  ), Stewardlærred og en del andet.) Han er bestemt et besøg værd  . btw. Tillykke med dit køb af projektor, den bliver du sikkert glad for.  PS: Jeg har et ældre Lissau hængende. Har prøvet at sammenligne med deres nye TabTension dug via en A4 prøve sat op på lærred samt IKEA rullegardin (det gamle husmandstrick). På min gamle Panasonic PT AE700 med 350 timer på pæren var der ikke nævnværdig forskel. Men det kan jo tænkes det er mere tydligt når vi taler FullHD. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
Til top |
|
|
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 07:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Willsbo skrev:
|
|
|
Du får det bedste udbytte af HQV Reon chippen, hvis du tilslutter mere udstyr til A/V receiveren end PS3. Reon chippen kan ikke gøre et perfekt 1080P billede fra PS3 bedre. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
Til top |
|
|
Willsbo Forum Bruger

|
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
abj_eskimo skrev:
Har du set du kan "zoome" i programmet..? |
|
|
Ja, jeg har prøvet denne funktion. Men projektoren er ret stor, og det går ikke hvis den hænger helt oppe ad væggen. Desuden tror jeg at billedet bliver for stort, hvis man sidder i første række. Efter lidt videre research, er jeg blevet ret hooked på disse Teufel højtalere http://www.teufel.de/de/THXsysteme/Theater-8-THX-Ultra -2.cfm Ret gode anmeldelser, men kan selvfølgelig ikke lytte til dem først:( SVS er også et spændende bud, men er deres SCS-01 "gode" nok? ~11.000 for et helt 5.1 sæt er jo langt mindre end de andre alternativer. MEN, skal selvfølgelig stadig forbi de nævnte forhandlere. Reon chippen er mest til upscalingen af de mange DVD film jeg ejer. Men du har ret, den gør nok ikke det store, hvis kilden er en 1080p BD disk. Er jeg galt på den? Reon'en er da bedre end PS3'eren og W10000, ik? (til alle andre kilder en 1080p)
|
Til top |
|
|
mbs1979 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 101
|
Sendt: 24 Januar 2008 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Willsbo skrev:
abj_eskimo skrev:
Har du set du kan "zoome" i programmet..? |
|
|
Ja, jeg har prøvet denne funktion. Men projektoren er ret stor, og det går ikke hvis den hænger helt oppe ad væggen. Desuden tror jeg at billedet bliver for stort, hvis man sidder i første række.
Efter lidt videre research, er jeg blevet ret hooked på disse Teufel højtalere
http://www.teufel.de/de/THXsysteme/Theater-8-THX-Ultra -2.cfm
Ret gode anmeldelser, men kan selvfølgelig ikke lytte til dem først:(
SVS er også et spændende bud, men er deres SCS-01 "gode" nok? ~11.000 for et helt 5.1 sæt er jo langt mindre end de andre alternativer.
MEN, skal selvfølgelig stadig forbi de nævnte forhandlere.
Reon chippen er mest til upscalingen af de mange DVD film jeg ejer. Men du har ret, den gør nok ikke det store, hvis kilden er en 1080p BD disk. Er jeg galt på den? Reon'en er da bedre end PS3'eren og W10000, ik? (til alle andre kilder en 1080p)
|
|
|
Med henblik på i lyden i Teufel højtalere så er min oplevelse af det sæt som jeg har købt dernede, at de spiller det signal der bliver sendt igennem. Forstået på den måde at de hverken skjuler noget eller tilføjer noget. De er meget afslørende og detaljerede. Men tror også man måske skal passe på hvilken forstærker som man kombinerer dem med. Jeg bruger selv en marantz Sr5500 som ikke har Thx processing (selv om den gør det ret godt alligevel)og det er noget som jeg tror at netop er ret nødvendigt for at få det optimale ud af et THX godkendt system og samtidig skal man nok passe på det ikke er en forstærker der har tildens til at være meget lys i lyden. Men det er ikke noget som jeg i praksis har oplevet forskellen på men det er da nok værd at tage med i overvejelserne når du nu alligevel skal ud og købe det hele på en gang. Men som sagt jeg synes at Teufel er et fedt mærke og hvis man kan lide designet for man altså rigtigt meget for pengene, og eftersom at det jo er internet handel har du jo 14 dages returret og mener endda at Teufel har en prøveperiode på en måned eller noget der ligner 45 dage.
beklager jeg fik citeret det hele håber ikke det blev for uoverskueligt
Mvh Michael
|
Til top |
|
|
Willsbo Forum Bruger

|
Sendt: 22 Februar 2008 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen,
Efter en lille ferie og videre undersøgelser, har jeg nu afsluttet indkøbet til min hjemmebio.
Jeg vil gerne takke alle der har hjulpet i denne tråd - var endt et helt andet sted uden jer ;-)
Endeligt setup:
- BenQ W10000 projektor (skal ISF kalibreres)
- Onkyo 875 AV-Reciever
- Teufel Theater 6 THX Ultra system
- QualityScreen Vision fastramme 90" hvid med Veltex
- PS3 + remote
- 2 x Supra HDMI (2m, 10m)
- 50 m højtalerkabel fra Teufel + bananstik
- Vogels vægophæng til projektor
- 4 x 90 cm elevationssenge (i stedet for stole)
Vender tilbage med et par billeder, når jeg har en samlet bio.
//Willsbo
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 22 Februar 2008 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er hvis ny "4 x 90 cm elevationssenge (i stedet for stole)", har ikke høret om dette til hjemmebiograf før (pas på med at falde i søvn, når
man se en kedlige film, eller også bliver din hjemmebiograf den først der er forberedt for dette)
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
Bruger siden: 18 Februar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1084
|
Sendt: 22 Februar 2008 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Angående et lærred sammen med din BenQ W10000, så forhør dig hos en forhandler omkring Lissau´s nye White-Flex dug. den skulle være helt eminent god, og så koster den jo ingenting. Har en kammy der lige har købt JVC-HD100 og han prøvede denmed flere forskellige duge, bla. Stewart, Screenresearch samt hans egen Quality Screen. Til prisen var der ingen tvivl om hvilken der gav mest smæk for pengene, Lissau - faktisk er den på højde med Screenresearch dug til over det dobbelte i pris. De kunne kun se forskel i en AB test, og orskellen var absolut minimal. Men men men... Der er også et lille minus ved det lærred. Rammen omkring er noget frygtelig billigt skral at kigge på. Ingen bred ramme og ingen Veltex, helt firkantet, og det betyder, i hvertfald for mig, at jeg ville kigge på en af de andre mærker, trods prisen... (I øvrigt så valgte min makker et Stewart). Jeg har selv et QS 104" og jeg sidder 4 m. væk og det virker overhovedet ikke for stort. Selvfølgelig skal man lige vænne sig til det, men det kommer hurtigt!!! 
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
Bruger siden: 18 Februar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1084
|
Sendt: 22 Februar 2008 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Willsbo skrev:
Hej igen,
Efter en lille ferie og videre undersøgelser, har jeg nu afsluttet indkøbet til min hjemmebio.
Jeg vil gerne takke alle der har hjulpet i denne tråd - var endt et helt andet sted uden jer ;-)
Endeligt setup:
- BenQ W10000 projektor (skal ISF kalibreres)
- Onkyo 875 AV-Reciever
- Teufel Theater 6 THX Ultra system
- QualityScreen Vision fastramme 90" hvid
- PS3 + remote
- 2 x Supra HDMI (2m, 10m)
- 50 m højtalerkabel fra Teufel + bananstik
- Vogels vægophæng til projektor
- 4 x 90 cm elevationssenge (i stedet for stole)
Vender tilbage med et par billeder, når jeg har en samlet bio.
//Willsbo
|
|
|
Sorry havde lige overset det her indlæg - men mange gange tillykke med din nyindkøbte bif. Ramte du så de magiske 55k?
Kender faktisk slet ikke Teufel, hvor køber man det henne?
VH
|
Til top |
|
|
Cunojensen Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 80
|
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hører gerne lidt omkring kvaliteten af højtalere når du engang får sat dit setup op (lød det forkert)?
|
Til top |
|
|
Willsbo Forum Bruger

|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Startrek: Ja, det er en lidt anderledes måde at indrette på, men da alle i familien helst vil ligge ned og se film, så er der ingen anden udvej:)
The Elite: Valgte også QualityScreen pga. en langt federe ramme. Uden senge blev det lige under 55k for udstyret. Men der er jo en masse andet, som ikke er talt med (maling, gardiner, lamper, osv.) Teufel købes i tyskland via deres hjemmeside www.teufel.de
Cunojensen: I weekenden fik jeg sat udstyret midlertidigt op (mangler beslag til højtalere og projektor), hvorefter hele søndagen gik med div. tests og prøvevisninger. PS3spil med DTS 5.1, alm. DVD'er (DD og DTS) og en enkelt Blu Ray (DD TrueHD). Jeg kan kun sige, at jeg (og resten af familien) er YDERST imponeret! Utrolig upscaling af DVD'er, knivskarpt billede, og sublim lyd.. Glæder mig til at projektoren bliver kalibreret, så jeg virkelig kan se hvad den kan. Hvad angår Blu Ray, så er det godt nok svært at se en DVD bagefter - man bliver jo afhængig:) Teufel højtalerne har virkelig indfriet mine forventninger. Meget præcis gengivelse og fremragende sub. Var ved at tabe kæben, da jeg hørte HD-lyd første gang!
Jeg vender lige tilbage med nogle billeder senere.
//Willsbo
|
Til top |
|
|
slate Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 423
|
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Willsbo
Er du ved at have fået styr på kabelføringen eller gik hele Påsken med at se film
Kender det godt fra mig selv, når tingene er sat sammen vil man hellere se film end rode med de sidste kabelbakker
|
Til top |
|
|
Willsbo Forum Bruger

|
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slate:
Jeg har efterhånden fået opsat udstyret, men mangler stadig den sidste finish og al kabelføringen. Dvs. højtalere, lærred og projektor er monteret. Yderligere er der sat gardiner, spots, og 5 DVDreoler op, plus de 4 senge er samlet. Plakater og skilte er lige på trapperne.
Regner med at få tid til billeder i weekenden.
Der har været godt gang i biografen (også i påsken), siden den blev funktionsdygtig for lidt over en måned siden. Projektoren siger 220 timer på lampen...
//Willsbo
|
Til top |
|
|
slate Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 423
|
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilke reoler fandt du frem til? Har selv fundet et par stykker men ingen som siger køb mig... PT står alle i film i tilfældig orden på en skænk udenfor biffen...
FYI. tog mig 3½ måned at nå 200 timer.... så der har da været blus på lampen
|
Til top |
|
|