Forfatter |
|
hifihuset.dk Udelukket fra forum

Hifihuset.dk
Bruger siden: 24 December 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
Sendt: 18 Januar 2008 kl. 08:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil advare købere af VDH, især The Magnum kabler, om at se sig godt for. Forleden så jeg et eksemplar købt i Hong Kong, som lignede den originale på afstand, men en nærmere undersøgelse viste at det var et kopi-kabel. Da det ikke er et VDH-kabel, men dermed reelt et no-name kabel, er det totalt værdiløst, både lyttemæssigt og økonomisk.
Der er ofte billige VDH Magnum kabler til salg på Ebay fra Hong Kong, men det er lige her kæden springer af. Det er ikke den originale vare I præsenteres for!
__________________ Forhandler af Pathos, Gamut
WEBSIDE:http://www.hifihuset.dk/Velkommen.html
|
Til top |
|
|
hifiigen Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
Sendt: 18 Januar 2008 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uden at ville starte den helt store debat om effekter af den åh så dejligt globaliserede verden, så er dette jo (endnu) et eksempel på visse virksomheder i fjernøsten, som uden blu rask væk kopierer vestens produkter. Vi i Europa kunne jo bare beholde produktionen, og arbejdspladserne, her i stedet for, så ville det ulig være meget sværere for dem. Det er der nok ikke opbakning til!!! Nå, det er jo ikke 100% sikkert at kopi-kablet lyttemæssigt er ringere end VdH-originalen  Tænk hvis det lød bedre!!! Og så længe der kommer signal ud af det, er det vel ikke værdiløst. Handelsværdien er nok lavere end originalen for dem der ikke alene prissætter efter den lyttemæssigt oplevede kvalitet, men også efter produktets image.
__________________ Er blevet ret passiv læser.
|
Til top |
|
|
hifihuset.dk Udelukket fra forum

Hifihuset.dk
Bruger siden: 24 December 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
Sendt: 18 Januar 2008 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det handler ikke om "tænk hvis det lød bedre". Van den Hul er en mærkevare, som Nike, Levi´s og VW. Når man køber en mærkevare får man en vare som opfylder visse karakteristika, og her at The Magnum lyder præcis som en Magnum skal. Og at en Nikesko er lavet af nøjagtig de materialer der skal til netop den model, at pasformen er som den skal være, holdbarhed, m.v.
Handelsværdien på et kopiprodukt er vildt meget lavere, da der ingen data og dokumentation er på kablet.
__________________ Forhandler af Pathos, Gamut
WEBSIDE:http://www.hifihuset.dk/Velkommen.html
|
Til top |
|
|
hifiigen Forum Bruger

|
Sendt: 18 Januar 2008 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg siger bare, at no-name kablet ikke kan være værdiløst. Og dokumentation for at VdH's lyttemæssige egenskaber er nok ikke til at få. "Dokumentation" betyder bevis, og det er ikke muligt at bevise meget i sådan sag. Vi er enige om, at kopien meget sandsynligt ikke er som originalen. Så spøger jeg lidt: tænk om det er bedre!!!
Iøvrigt skifter jeg ikke ret gerne min originale VdH-kabler ud.  __________________ Er blevet ret passiv læser.
|
Til top |
|
|
lexus Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
Sendt: 18 Januar 2008 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
findes osse kopier af audio-note kabler....
trist udvikling
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 18 Januar 2008 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal du da ikke skrive.
Folk vil gerne have lowprice.
Der laves jo også en masse Kopi cd som folk gerne køber på e-bay også andre kabler i stor stil.
|
Til top |
|
|
lexus Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
Sendt: 18 Januar 2008 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er jo så op til dem....
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 18 Januar 2008 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mon ikke der er nogle NOS rør, der også er falske ? Det har der vist været vist billeder af, i en tråd her på sitet.
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 18 Januar 2008 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Mon ikke der er nogle NOS rør, der også er falske ? Det har der vist været vist billeder af, i en tråd her på sitet.
|
|
|
De er da over alt.
Der er penge i at lave kopi vare.
|
Til top |
|
|
sunmusic Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1065
|
Sendt: 20 September 2009 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
er der hold i den her historie eller var det bare den daværende danske forhandler der ville redde sin forretning?
|
Til top |
|
|
hifiigen Forum Bruger

|
Sendt: 20 September 2009 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
sunmusic skrev:
er der hold i den her historie eller var det bare den daværende danske forhandler der ville redde sin forretning? |
|
|
Det har jeg ingen viden om, men hvis der ikke på den globale scene har været historier om kopi-Van den Hul kabler, er det da mærkeligt hvis der kun er een dansker der har haft fornemmelsen af kopiprodukter.
Nu kan jeg se at tråd-starteren er udelukket fra forum, så han har jo desværre ingen chancer for at udtale sig - med mindre han har en meddelerven. __________________ Er blevet ret passiv læser.
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 20 September 2009 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
Sendt: 20 September 2009 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan konkluderer du at det er kopiprodukter? kan du se det på billederne? eller har du modtaget varer og sammenlignet?
|
Til top |
|
|
hifiigen Forum Bruger

|
Sendt: 20 September 2009 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja du viser Ebay-annoncer, men er de viste produkter kopiprodukter? Kan du berette mere derom?
__________________ Er blevet ret passiv læser.
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 20 September 2009 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
Hvordan konkluderer du at det er kopiprodukter? kan du se det på billederne? eller har du modtaget varer og sammenlignet? |
|
|
på vdh's hjemmeside har der med jævne mellemrum været advarsler om kopier af deres kabler på ebay og ligeledes med oyaide, har selv købt nok AQ ht kabler fra hong kong over ebay, men de lyder bestemt ikke som AQ, de ligner bare. Så som skrevet er der grund til at stille sig spørgende over for ægtheden af de kabler, men som privat forbruger kan det jo være svært at bedømme ud fra en annonce. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 20 September 2009 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
RAZZER Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 803
|
Sendt: 20 September 2009 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville nu ikke have nogen kvaler ved at købe oyade kopi stik, til de ublu priser oyade stik sælges til vil jeg ikke forvente at en kopi ifht prisen vil have en relativt lavere ydelse. Altså et oyade stil som dette http://hificable.dk/produkter/22-stroem/76-oyaide-m1e/ til 2195.- vil ikke lyde 10 gange bedre end en lignende kopi til 215.-
Folk som køber Oyade stik køber dem mest for syns skyld (de ser p***e godt ud) og så indbildning om at de lyden skal refærdiggøre en skyhøj pris.
Men selvfølgelig er jeg imod kopier og mener at konkurrencen skal ske fra virksomheder som laver noget i deres eget navn og egen udvikling.
|
Til top |
|
|
sunmusic Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1065
|
Sendt: 20 September 2009 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok, det var planen om at købe vdh fra hongkong der røg i vasken.
Jeg takker for de gode råd som har sparet mig for en del ærgelse
|
Til top |
|
|
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
Sendt: 20 September 2009 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er nok lidt naivt at tro, at når man kan købe en mærkevare i Hong Kong til en tiendedel af prisen, at det så er den ægte vare
|
Til top |
|
|
RAZZER Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 803
|
Sendt: 20 September 2009 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
erlingt skrev:
Det er nok lidt naivt at tro, at når man kan købe en mærkevare i Hong Kong til en tiendedel af prisen, at det så er den ægte vare
|
|
|
Nej men kablet spiller nok ikke 10 gange så ringe Kunne være sjovt med en sammenligning
|
Til top |
|
|