Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 18:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør til hjemmebiografen
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør til hjemmebiografen
Emne Emne: Danmarks bedste biograf (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 27 Oktober 2009 kl. 00:34 | IP-adresse registreret  

Jeg melder mig hermed på Imperial-siden.

Lyd og billede er perfekt, specielt på række 11,12 og 13.
Man bliver ganske simpelt 'suget ind' i filmen.

Cinemaxx sal 1 har godt nok større lærred, men jeg synes at billedet er mere grynet, og lyden er for lukket i toppen.

Palads' store sal er lidt for boomet i lyden.

...Jeg skal ikke kunne udtale mig om biografer vest for Stroebælt da jeg ikke erindrer at have været i nogen. ( jo ...faktisk i Silkeborg, men det er længe siden)
Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 27 Oktober 2009 kl. 01:37 | IP-adresse registreret  

Canonbamse skrev:
Og så funderer jeg stedse over, hvordan fagbevægelse og arbejdstilsyn ville reagere, hvis de på en arbejdsplads målte et lydtryk, svarende til dét en biograf udsætter publikum for, hvis man kører "Stilling 7" på et Dolby Anlæg. Den idé er med garanti fostret af mennesker, hvis hørelse i forvejen er skadet af for mange rockkoncerter ;-)

Udover at du graver en halvgammel tråd frem, så synes jeg det er lidt flabet at lange ud efter min baggrund for at skrive det jeg skriver, og så efterfølgende levere sådan en udtalelse mht. level 7. Hvis Level 7 "idéen" er fostret af høreskadede mennesker, så må det være høreskadede mennesker der laver filmene, for det er dem der har bestemt at det skal være højt. Level 7 er bare et referencepunkt, hvis dem der laver filmene ikke vil have det skal være så højt, så kan de jo bare lade være med at lave fuld udstyring. De biografer jeg besøgte i L.A. kørte alle på det niveau, af den simple årsag at de meget ofte får besøg af filmfolkene selv, og de brokker sig hvis det bliver spillet lavere.

Og nej jeg vidste ikke at Imperial var designet som biograf fra starten, det ligner for mig et teater og ikke en biograf. Jeg er AV-konsulent, ikke historiker. Men så lad mig omformulere mig: Den er ikke designet som en moderne biograf, og jeg fastholder de udtalelser jeg kom med mht. at der bliver et kompromis mht. lyd kontra billedstørrelse på grund af det. Det samme gælder iøvrigt Grauman's Chinese, det er en ekstremt stemningsfyldt biograf, men alderen sætter sine begrænsninger rent teknisk - derfor er Arclight biograferne min reference hvad biograf angår.

Bortset fra dét, så er biografen slet ikke "det store forbillede" for mig. Biografen er ét stort kompromis både billed- og lydmæssigt, for at ramme et stort publikum. Rent teknisk kan der opnås bedre ydelse i en high-end hjemmebio end i biografen, især lydmæssigt. Billedmæssigt er det meget "frem og tilbage", om man mener 35mm er bedre end blu-ray på en ultra-highend projektor, i hvert fald for de fremvisninger vi præsenteres for i Danmark (igen, de fremvisninger jeg så i L.A. var _langt_ over det vi ser her til lands). 70mm demonstrationer og lignende synes jeg står lidt udenfor, det siger jo ikke så meget om dén kvalitet man reelt får ved de almindelige forestillinger. At stemningen så aldrig bliver den samme i en hjemmebio eller en lille screenings-biograf, det er så noget andet.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes