Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 15:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør til hjemmebiografen
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør til hjemmebiografen
Emne Emne: Danmarks bedste biograf (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
timur
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 12 Januar 2008 kl. 00:24 | IP-adresse registreret  

Som en kommentar til tråden "Danmarks ringeste biograf"

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=60885&P N=1

vil jeg gerne høre hvad i synes er den bedste, og her mener jeg ikke hjemmebio

Min favorit er Imperial, række 14-19 midtfor ..

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 12 Januar 2008 kl. 01:51 | IP-adresse registreret  

Har desværre aldrig været i Imeprial, men tror bestemt at det er Danmarks bedste biograf. Har nemlig kun høret godt om den, og desuden skulle de vist også kører med digitale Projetorer, der giver knivskarpe billeder.

Men går jeg fint i biografen er det slet ikke her i DK. Jeg er nemlig nogle gange i München, hvor der også er digitalt billede på lærredet. Lyden er fantastisk "lebendig" som de siger dernede. Men den tæller jo ikke med her, det har intet med DK at gøre. Den bedste jeg har oplevet i DK er nok Kolding CenterBio. Det er en oplevelse bare at komme hen til indgangen, det ligner man kommer ind på kommando-broen til Star Trek.

Dief

Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted

Maxt3r
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 12 Januar 2008 kl. 02:57 | IP-adresse registreret  

Ja kolding bif er flot, men de har ingen bas !!!
Til top Vis Maxt3r's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maxt3r Besøg Maxt3r's Websted

Keler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2007
Sendt: 12 Januar 2008 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke været i så mange igen, men Skives nye biograf er faktisk ret fed. Mener de har nordens største sal med over 1000 sæder.
Til top Vis Keler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Keler

lassebv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Januar 2008 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

Hvis det for den store flotte oplevelse, så kan jeg godt lide midt for i BioCity i Århus i den store sal. Der har de også digitalfremviser, og de er ikke bange for at give lyden god gas.

For den hyggelige tur med kæresten så er sal tre og fire i Metropol i Århus rigtig gode, da de har store lækre lædersæder med vip og det hele, og armlænet er tilpas lavt til lidt nærkontakt :)
Til top Vis lassebv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lassebv

slate
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2007
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 12 Januar 2008 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Kan kun anbefale Apollon Struer.

Tror ikke dette udsavn passer længere, men det gjorde det de første par år af biografens levetid. http://77.243.130.23/Default.asp?bio=struer

Modsat kan jeg ikke anbefale Scala i Holstebro... har kun et at sige: suk

Til top Vis slate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slate

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 12 Januar 2008 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

slate skrev:

Modsat kan jeg ikke anbefale Scala i Holstebro... har kun et at sige: suk

- nemlig.

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Sendt: 12 Januar 2008 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

Biocity Herning er jeg faktisk ret glad for.

Men nu hvor jeg er flyttet til Århus, kunne jeg godt tænke mig at vide, hvor jeg så skal søge hen for at få en god filmoplevelse? Er det Cinemaxx, der rykker herovre?

timur
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2008 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Cinemaxx i KBH er også ret fed ihvertfald bio 1. Dog synes jeg at sæderne er placeret lige lovligt stejlt, hvilket gør at lyd og billed oplevelse ændres drastisk alt efter hvilken række man sidder på.

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 12 Januar 2008 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Keler skrev:
Jeg har ikke været i så mange igen, men Skives nye biograf er faktisk ret fed. Mener de har nordens største sal med over 1000 sæder.

Skives nye THX-Biograf er bestemt en af de bedre når vi ser på biograferne i midt-jyllandsområdet. Men Skives bedste sal (Sal 2.) slår nu ikke Bio-Citys Sal 1. i Aalborg...slet ikke.

At jeg fremhæver Sal 2. i Skive istedet for sal 1. skyldes at det vitterligt er den bedste sal.

Sal 1. i Skive er nemlig en kombi-sal, kongres- og biografsal og det har altså en del at sige.

Bla. hænger der massive jern-gitre i loftet til at hænge projektorer og andet grej i når der er koncerter og dernæst er stole-arrangementet noget værre juks (kongres-stole) og så lyder lyden overanstrengt..som om at udstyret virkelig skal kæmpe for at spille denne virkelig store kongressal op.

Og til THX-fanatikerne så er Sal 1. i Aalborg også THX-certificeret rent opbygningsmæssigt. De har blot valgt ikke at ville betale det årlige beløb på X kroner til folkene fra Lucas Inc.

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 12 Januar 2008 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Glostrup Bio er også THX-certificeret rent opbygningsmæssigt. De har blot valgt ikke at ville betale det årlige beløb på X kroner til folkene fra Lucas
Inc.

Glostrup Bio fik sidste år. Dolby Digital lyd anlæg.

Var en gange glad for Imperial Bio, med da de bliver til D-cinemas, tog det billde glæde, ved god at Imperial Bio stadig kan vise normalt 70 og
35mm. film, med er flere og flere digital fremvisninge, håber at de følger med tid og få skifet deres digital 2K fremviser ud med en 4K, for at se
film i 2K er ikke god ud nok.

Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

timur
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2008 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Bliv endelig ved med at komme med indtryk, rart at have alternativer til de bio´er man normalt besøger.

Er selv lidt konservativ på det område, satser som regel altid på det sikre og vælger defor Imperial, fordi jeg ved den er god. Men det er jo ikke altid til at få gode pladser derinde, så vil gerne have nogle gode alternativer på hånden.

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 12 Januar 2008 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

For mit vedkommende er ét af basis-kravene til en god oplevelse i biografen at salen man sidder i ikke er alt for stor.

Når salen bevæger sig over de 350/450 pladser begynde intimiteten virkelig at gå fløjten og samtidigt øger det risikoen for at den sædvanlige idiot med mobil tændt og ævlende kæreste/kammerater sidder i ens syns- og hørefelt

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

timur
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2008 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Hattori Hanzo skrev:
For mit vedkommende er ét af basis-kravene til en god oplevelse i biografen at salen man sidder i ikke er alt for stor.

Når salen bevæger sig over de 300/400 pladser ryger intimiteten virkelig for mit vedkommende og samtidigt øger det risikoen for at den sædvanlige idiot med mobil tændt og ævlende kæreste/kammerater sidder i ens syns- og hørefelt

Giver dig delvis ret i det med at salen ikke skal være for stor, en af de små kritikpunkter jeg har overfor Imperial, er at salen er for stor til at skabe klaustrofobiske fornemmelser. Her er mit anlæg næsten, absolut også kun næsten, bedre.

Ang. folk der ikke kan slukke deres mobiler eller holde kæft, kan jeg kun sige at jeg får lyst til at give dem noget af min cola og popcorn... I HÅRET ...

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 12 Januar 2008 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Malling Bio
Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 12 Januar 2008 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Det er ingen tvivl!...Imperial

Efter at have hørt udtalelserne (gennem en årrække) fra jyderne, og personlig erfaring!..Vil jeg bestemt konkludere at Imperial er den bedste!...

Bassen er for sindsyg gennemtrængende, og man fornemmer virkelig surrounden når man ser film!..Var inde og se Harry Potter 5, jeg var seriøst så glad at jeg bare lukkede øjnene for at nyde lyden!..Det var et par pragtfulde timer...Men det var selvfølgelig også fordi kæresten var med!...Men kan godt være der er kommet nogle nye i Jylland, men er stadig overbevist om at Imperial er den bedst!..Det er kun at sige / gøre til biografen ..

mvh Zirio

Gymnasiekælderen 2 - Opdateret 5. Jan

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

quad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 12 Januar 2008 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Nu skal der nok være nogen der hyler af grin, men den ligger faktisk i Klovborg.

"Foreningen af Filmudlejere i Danmark (FAFID) har ved det årlige filmtræf i Horsens netop kåret årets biograf, og det blev Klovborg Kino, som løb med hæderen."

http://filmz.dk/forum/item/24175/

Forsøger altid at se mine film der. Rigtig nice bif.

jold
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 12 Januar 2008 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Keler skrev:

syntes på ingen måde skives nye biograf er fed. der er sparet på alle de forkerte steder.

Og inden den blev færdig bygget. var den 10 år forældet.

der blev ikke monteret det nyeste lydsystem, samt højtalere. der blev heller ikke mont. det nye digital fremviser, som de nu skal til at indvistere i inden alt for længe.

men hva. Typisk skive.

Til top Vis jold's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jold

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 12 Januar 2008 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Sal 1 - Cinecity århus.

Selvom den er ved at være gammel, 10år eller deromkring, så er der virkelig skudt nogle formuer i den i tidens morgen og de har fuldt udbygget digital fremvisning nu. Foretrækker den klart over Cinemaxx, som dog har nogle bedre sæder...

Alt er bygget efter specifikationerne fra THX, som nordens første af slagsen. Hifiklubben lavede engang en rigtig god annonce omkring hele opbygningen og indtrykket af den, og den optog op til flere sider i deres audiovis. (Håber nogen har de gamle blade, for mine er desværre nok bortkomne )

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

Ellebaek
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 12 Januar 2008 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Besøg Fakse Cafe biograf...

Hvis filmens lydspor er OK, som f.eks på Master and Commander med Russel Crowe. Er det en helt sublim oplevelse.

I starten af filmen hvor skibet alarmeres og scenen udspiller sig under det lave dæk. Her høre du lyden af skridt på dækket lige ovenover din siddeplads.

Sådan skal det gøres.

Men er lydsporet er dårligt, som f.eks på Star Wars 3 i den analoge udgave (har Georg Lucas udført dette med vilje, for at hans Digitale udgaver lyder så meget bedre?). Ja, så lyder det selvfølgelig skuffende

Biografen er ikke specielt stor, men der er virkelig kælet for billede, lyden og indretningen. 

Med lydhør hilsen

Til top Vis Ellebaek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ellebaek

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum