Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 06:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: STOP TYVERIET (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 37
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 07 Januar 2008 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Faktisk stjæler folk som piratkopiere inddirekte fra dem som lovligt brugere CD-R, DVD+R, DVD-RAM osv osv.

Vi betaler faktiskPara-fiskal afgift for at kompensere for kunsteres tab

på disse medier når vi skal gemme vores billeder, hjemmestrikkede videoer, selvkomponerede musik osv osv.

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Sendt: 07 Januar 2008 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:
Faktisk stjæler folk som piratkopiere inddirekte fra dem som lovligt brugere CD-R, DVD+R, DVD-RAM osv osv.

på disse medier når vi skal gemme vores billeder, hjemmestrikkede videoer, selvkomponerede musik osv osv.

En spøjs måde at anskue situationen på. Jeg ser (lidt) sådan på det, at har jeg først betalt afgift for at medierne kan benyttes til piratkopiering, så er jeg også moralsk berettiget til at må benytte skiverne i denne henseende.

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 08 Januar 2008 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

Kani skrev:
bjørn skrev:

Det har altid aldrig været en god ide at købe en vare ubeset (eller uhørt) og køber du pop/rock så ved du at kvaliteten er nødlidende.

Hvis du ikke gider høre på ulykkerne bliver kvaliteten sgu da ikke bedre fordi du har kopieret i dølgsmål. Har du betalt for noget skrammel så klag og få dine penge retur

Det er simpelthen ikke rigtigt. Det er korrekt at meget moderne pop/rock er i masteringprocessen er blevet smadret til ukendelighed men der er også eksempler på kvalitet. Hør eksempelvis Kate Bush' seneste aæbum. Det er en fryd.

Øhhh! en fryd ? hvem ?  

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 Januar 2008 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

Ja hvis man kan lide musik om børne passing og opvask og rengøring m.m., så er Kate Bush' seneste album, en fryd.

Men kvalitet fejler ikke noget
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Bruger siden: 08 Juni 2007
Lokalitet: Øerne
Sendt: 08 Januar 2008 kl. 00:25 | IP-adresse registreret  

Hvad så med de folk som enten downloader, eller køber CD´er og DVD´er og kopierer dem i flere/mange stk tal og sælger dem ?

Hvad skal man stille op med dem ? De er jo med til at ALT bliver dyrere for os, som GERNE vil KØBE CD´erne eller DVD´erne.

Melder man sådan en person til Antipiratgruppen, er det jo en VOLDSOM bøde, erstatningskrav og evt fængsel der venter dem ?

Er det fair at anmelde sådan en person ?

Til top Vis heltny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltny

zico
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2004
Sendt: 08 Januar 2008 kl. 00:27 | IP-adresse registreret  

Det sku heldigt reglerne er anderledes i Sverige, her må vi bytte og dele ud af vores rippede musik/file, bare det er til venner  og familie. Så lige man får hurtigt venner her.

Rip for dælen rip.

Kani
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 Januar 2008 kl. 00:41 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Ja hvis man kan lide musik om børne passing og opvask og rengøring m.m., så er Kate Bush' seneste album, en fryd.

Men kvalitet fejler ikke noget

Nu var det lydkvaliteten jeg udtalte mig om men jeg er derudover skarpt uenig i din vurdering af albummets temaer. Jeg tror nu også du får svært ved at understøtte den vurdering :)
Til top Vis Kani's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kani

Kazper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2003
Sendt: 08 Januar 2008 kl. 01:14 | IP-adresse registreret  

bjørn skrev:
Kani skrev:
bjørn skrev:

Det har altid aldrig været en god ide at købe en vare ubeset (eller uhørt) og køber du pop/rock så ved du at kvaliteten er nødlidende.

Hvis du ikke gider høre på ulykkerne bliver kvaliteten sgu da ikke bedre fordi du har kopieret i dølgsmål. Har du betalt for noget skrammel så klag og få dine penge retur

Det er simpelthen ikke rigtigt. Det er korrekt at meget moderne pop/rock er i masteringprocessen er blevet smadret til ukendelighed men der er også eksempler på kvalitet. Hør eksempelvis Kate Bush' seneste aæbum. Det er en fryd.

Øhhh! en fryd ? hvem ?  

Det var vist et indlæg under seriøsitetsgrænsen? Folk kan lide forskellig musik (jeg er ikke fan af Kate Bush selv) men det betyder ikke at Kani ikke har ret i at lydkvaliteten er upåklagelig. At forsøge at lave en dum-smart kommentar på musikstil fremfor kvalitet hører ikke til på et HiFi forum.
Til top Vis Kazper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kazper

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 08 Januar 2008 kl. 01:36 | IP-adresse registreret  

floe skrev:

Hans J skrev:

En spøjs måde at anskue situationen på. Jeg ser (lidt) sådan på det, at har jeg først betalt afgift for at medierne kan benyttes til piratkopiering, så er jeg også moralsk berettiget til at må benytte skiverne i denne henseende.

Det var så din undskyldning for at begå noget ulovligt, håber det dulmer samvittigheden. Nu hvor du har været så ærlig, kan du så ikke også fortælle os hvor du køber dine skiver? Det er jo så vidt jeg kan gætte ikke i DK...

Update: Blankmedieafgiften, der er sat kraftigt ned, lovliggør ikke ulovlige kopier, men er kompentation for den lovlige kopiering man som forbruger må foretage. http://infokiosk.dk

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

Kani
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2006
Sendt: 08 Januar 2008 kl. 02:01 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:

Update: Blankmedieafgiften, der er sat kraftigt ned, lovliggør ikke ulovlige kopier, men er kompentation for den lovlige kopiering man som forbruger må foretage. http://infokiosk.dk

Hvilket er dybt forrykt for man kan også bruge blanke medier til meget andet end kopiering af værker med copyright. Den person der køber blanke medier for at brænde sine billeder ud skal betale herfor til musikbranchen. Det er svært at se hvordan vedkommende nogensinde herefter skal kunne tage landets gældende love seriøst.
Til top Vis Kani's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kani

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 08 Januar 2008 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

Angående APG og deres metoder, og de røverhistorier der går om at de ikke har særlig stor succes med at buste folk, er forkert.

Faktisk forholder det sig således at succesraten er mere end 90%, dvs. under 8% nægter sig skyldige. Fremgangsmåden er også den at man først indhenter data, derefter tilskriver man domstolene, og derefter får man persondata fra teleselskaberne (udbyderne) og så tilskriver man folk med erstatningskrav, alt fra 10.000 - 200.000.

Sidste aktion før jul var en succes, og man er lige netop nu igang med en mere her i januar. Læs evt. mere her: http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=34240?utm_source= zoom.comon.dk&utm_medium=crosssite

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Sendt: 08 Januar 2008 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

floe skrev:

Hans J skrev:

Det var da noget af en samvittighedsdulmer? Synes du helt ærligt selv det er fair at det bør hænge sådan sammen. Cd'er er lavet for at købe dem.

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

Eeyore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 Januar 2008 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

ctacta:

Nu er det jo heller ikke svært at få 12-15 årige til at bryde sammen og tilstå . Specielt ikke når man også lokker med klækkelig kontant rabat for en tilståelse.

Til top Vis Eeyore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eeyore Besøg Eeyore's Websted

mbm1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 08 Januar 2008 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:

Angående APG og deres metoder, og de røverhistorier der går om at de ikke har særlig stor succes med at buste folk, er forkert.

Faktisk forholder det sig således at succesraten er mere end 90%, dvs. under 8% nægter sig skyldige. Fremgangsmåden er også den at man først indhenter data, derefter tilskriver man domstolene, og derefter får man persondata fra teleselskaberne (udbyderne) og så tilskriver man folk med erstatningskrav, alt fra 10.000 - 200.000.

Sidste aktion før jul var en succes, og man er lige netop nu igang med en mere her i januar. Læs evt. mere her: http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=34240?utm_source= zoom.comon.dk&utm_medium=crosssite

Det er deres metoder der er fuldstændig vanvittige. Det er jo ren mafia og bounty-hunter.

Forestil dig jeg render rundt rundt nede i et supermarked og buster skolebørn for at stjæle slik, og kommer med erstatningskrav som ødelægger deres fremtid.

Selvfølgelig indgår de fleste da forlig... en 15 årig der har downloadet lidt film og musik på nettet skider da i bukserne når APG, advokater og hele møllen kommer efter dem med deres fuldstændig vanvittige beløb.

Synes det kunne være så fedt et se en af disse småsager afprøvet ved domstolene.

Her er en sag fra 2007 de tabte:

APG (Antipiratgruppen) led i går et nederlag i Landsretten, da de tabte en sag mod en jysk mand, som var anklaget for fildeling og havde fået et erstatningskrav på 142.000 kroner.

Kravet om erstatning fik manden i form af en af APG's meget omtalte trusselsbreve og dommen kan få stor betydning for andre danskere, som har modtaget et lignende brev.

Det er ikke blot personer som venter på at få deres sag afgjort i byretterne, rundt om i landet, som afgørelsen kan få indflydelse på, der er også en lang række sager hvor folk følte sig nødsaget til at betale erstatningskravet fra APG. Dog vil sager som er afgjorte være svære at få omstødt, da betaling af erstatningskravet ses som en accept af APG's anklage.

Jakob Plesner Mathiasen, som er advokat i advokatfirmaet Johan Schlüter, der repræsenterer APG, mener dog ikke at sagen vil få den store indflydelse på APG's arbejdsmetoder.

Til top Vis mbm1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbm1

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 08 Januar 2008 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Een enkelt sag der er tabt, det har nok ikke den helt store betydning  Nu går APG jo ikke efter børn men voksne, børn kan ikke tegne bredbåndsabn.

Eeyore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2008 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Nej, det er mere til LAN party de gør i det (glemte jeg lige at skrive). Det er ufatteligt, at de kan få lov til at beslaglægge samtlige deltageres PC'er, uden at have specifik bevis mod den enkelte.

Til top Vis Eeyore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eeyore Besøg Eeyore's Websted

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 08 Januar 2008 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

En beslaglæggelse sker med accept fra Kongens Foged, der forinden besøget er blevet forelagt beviser og nogle gange vidneudsagn fra muldvarper (agenter). Og på den baggrund beslutter man så at rykke ud, præcis som når man tager ud til folk i privaten. Der har man så en sagkyndig med, der siger go eller no-go mht. beviser, og er der beviser eller stærk begrundet mistanke, så finder bevissikringen sted, og så tager med udstyret med sig til yderligere undersøgelse.

Hensynet til privatlivet er der altid, og det er jo derfor at en foged/domstol skal sige god for en sådan handling. Der har indtil dato ikke været nogen sager hvor man er rykket ud uden grund, dvs. at der altid har været begået ulovligheder fra ham/hende man ransager og foretager bevissikring hos. Det er altid ubehageligt at få uanmeldt besøg, ofte tidligt om morgen eller sent om aften, men man kan jo ikke bare sidde derhjemme og begå ulovligheder i den tro at der ikke er nogen der kan røre en, den mulighed fik rettighedshaverne for nogle år tilbage, og det syntes jeg egentlig er ganske fint.

Eeyore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2008 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Helt enig, hvis de kan bevise at den enkelte har begået noget ulovligt, skal de selvfølgeligt have mulighed for at beslaglægge udstyr og ransage personlige ejendele / ejendom. Dog forstår jeg ikke, hvordan de kan få en kendelse der giver dem lov til at beslaglægge alles udstyr på baggrund af beviser mod nogle enkelte.

mbm1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 08 Januar 2008 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:
Een enkelt sag der er tabt, det har nok ikke den helt store betydning  Nu går APG jo ikke efter børn men voksne, børn kan ikke tegne bredbåndsabn.

det var såmænd bare en sag jeg stødte på. Har du et link til en sag der er kørt ved domstolen som APG har vundet?

I dine indlæg henviser du da til 14-15 årige der har fået APG på nakken.

Til top Vis mbm1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbm1

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Sendt: 08 Januar 2008 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:
floe skrev:

Hans J skrev:

Det var så din undskyldning for at begå noget ulovligt, håber det dulmer samvittigheden. Nu hvor du har været så ærlig, kan du så ikke også fortælle os hvor du køber dine skiver? Det er jo så vidt jeg kan gætte ikke i DK...

Der er ingen grund til at påbegynde personlige angreb i tråden, og slæbe diskussionen ned på et niveau hvor den ikke høre hjemme. I samme åndedrag vil jeg godt frabede mig at du udråber mig til piratkopist som du netop har gjort i ovenstående - for det er, hvor gerne du end ville have det, ikke tilfældet. Jeg køber alt mit musik på originale CD'er eller gennem iTunes, såfremt jeg søger enkeltnumre som jeg ikke mener fortjener et køb af et helt album.

Af samme årsag køber jeg heller ikke mine CD-medier i Danmark nej, da jeg ikke ønsker at betale en afgift for noget jeg ikke må i praksis. Det er dobbeltmoral i yderste konsekvens, at lægge denne afgift på medier - hvad end du så påstår er undskyldningen herfor.

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

<< Forrige Side af 37 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum