| Forfatter |
|
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 00:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Det sige vel alt når interfacelift skriver: "nej? det kan jeg ikke, de penge er der aldrig nogen der har haft, derfor findes de ikke. Derfor kan de heller ikke blive stjålet." og han har bruge hele dette tråd med at prøve at overbevis at fildeling og kopiering er fuld legalt, godag mand økseskaft, hvor er vi hende  |
|
|
har jeg sagt det er fuldt legalt?
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 00:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
JA
|
| Til top |
|
| |
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 00:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
sjovt nok tror jeg ikke du kan finde et quote
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 00:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor skulle jeg det
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 01:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
interfacelift skrev:
RogueAgent skrev:
interfacelift skrev:
bjarnebomstærk skrev:
interfacelift skrev:
det er jo ikke det samme som at stjæle noget fra brugsen, for på den måde snyder man dem for penge. De har jo betalt firmaret der laver dem for leverencen. Hvis du downloader noget snyder du firmaet for penge, men rent teoretisk set har de penge du snyder dem for aldrig eksisteret, hvordan kan man stjæle noget som ikke findes? Tænk lige over det  |
|
|
Tro du ikke lige, at du skulle gennemtænke logikken i dit indlæg en enkelt gang mere.
|
|
|
nej? det kan jeg ikke, de penge er der aldrig nogen der har haft, derfor findes de ikke. Derfor kan de heller ikke blive stjålet.
|
|
|
Det er allerede flere gange i denne tråd blevet pointeret at der i juridisk forstand er forskel på tyveri og brud på ophavsret.
Hvad er din pointe? At ingen lider nogen form for tab som følge af fildeling og kopiering?
|
|
|
jeg siger bare at firmaret ikke taber penge på det, dog tjener de ej nogen. Jeg synes bare ikke at det er så slemt som at stjæle i en f.eks butik. For der taber de rent faktisk penge, det gør de andre ikke
|
|
|
Så med andre ord - hvis i yderste konsekvens der kun blev solgt eet originalt eksemplar af en film, og al anden distribution til brugerne skete via privat kopiering og fildeling på nettet - hvor skulle indtægten til at finasiere den næste film så lige komme fra..?
Mange mennesker tænker som du - "Det gør ingen forskel i det store billede om lille jeg napper en kopi på nettet". Men hvis tilstrækkeligt mange tænker på den måde, så kan det ikke undgå at resultere i faldende omsætning på grund af dalende salg. I min bog er der derfor også tale om et tab som direkte følge af kopieringen.
At det så er hamrende svært at sætte præcise tal på kan vi hurtigt blive enige om, men at det ikke har nogen betydning er direkte forkert. __________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|
| Til top |
|
| |
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 01:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Hvorfor skulle jeg det  |
|
|
ja fordi du sidder og lyver?
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 01:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 01:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
RogueAgent skrev:
interfacelift skrev:
RogueAgent skrev:
interfacelift skrev:
bjarnebomstærk skrev:
interfacelift skrev:
det er jo ikke det samme som at stjæle noget fra brugsen, for på den måde snyder man dem for penge. De har jo betalt firmaret der laver dem for leverencen. Hvis du downloader noget snyder du firmaet for penge, men rent teoretisk set har de penge du snyder dem for aldrig eksisteret, hvordan kan man stjæle noget som ikke findes? Tænk lige over det  |
|
|
Tro du ikke lige, at du skulle gennemtænke logikken i dit indlæg en enkelt gang mere.
|
|
|
nej? det kan jeg ikke, de penge er der aldrig nogen der har haft, derfor findes de ikke. Derfor kan de heller ikke blive stjålet.
|
|
|
Det er allerede flere gange i denne tråd blevet pointeret at der i juridisk forstand er forskel på tyveri og brud på ophavsret.
Hvad er din pointe? At ingen lider nogen form for tab som følge af fildeling og kopiering?
|
|
|
jeg siger bare at firmaret ikke taber penge på det, dog tjener de ej nogen. Jeg synes bare ikke at det er så slemt som at stjæle i en f.eks butik. For der taber de rent faktisk penge, det gør de andre ikke
|
|
|
Så med andre ord - hvis i yderste konsekvens der kun blev solgt eet originalt eksemplar af en film, og al anden distribution til brugerne skete via privat kopiering og fildeling på nettet - hvor skulle indtægten til at finasiere den næste film så lige komme fra..?
Mange mennesker tænker som du - "Det gør ingen forskel i det store billede om lille jeg napper en kopi på nettet". Men hvis tilstrækkeligt mange tænker på den måde, så kan det ikke undgå at resultere i faldende omsætning på grund af dalende salg. I min bog er der derfor også tale om et tab som direkte følge af kopieringen.
At det så er hamrende svært at sætte præcise tal på kan vi hurtigt blive enige om, men at det ikke har nogen betydning er direkte forkert.
|
|
|
misforstå mig ikke, jeg synes ikke det er iorden, og jeg giver dig ret i at det gør en kæmpe forskel hvis nok gør det. Synes bare ikke det er ligeså slemt som at stjæle noget nede i netto.
|
| Til top |
|
| |
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 01:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
| Kan I nu ikke bare holde Jer til topic i stedet for det mudderkast der? |
|
|
jeg ville utroligt gerne, men vi har jo egentlig en fin debat
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 01:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der vidst blevet sagt hvad der skulle i denne tråd. på godt og ondt
God weekend folkens!
tråden lukkes
|
| Til top |
|
| |