| Forfatter |
|
Kani Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 154
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sikke et par relevante indlæg...
__________________ Marantz SR5600, Marantz CD5001 OSE, Sony SCD-XE597, 3 x Monitor Audio 250, 2 x Monitor Audio Radius 180, Audio Pro Allroom Sub.
|
| Til top |
|
| |
bjarnebomstærk Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 September 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 48
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 00:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kani skrev:
| Sikke et par relevante indlæg... |
|
|
De er mindst ligeså relevante som dine amoralske udgydelser.
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 00:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjarnebomstærk skrev:
Kani skrev:
| Sikke et par relevante indlæg... |
|
|
De er mindst ligeså relevante som dine amoralske udgydelser.
|
|
|
Yay så røg debatten endnu engang ned på børnehaveniveau... Hvis du ikke kan komme med andet end infantile udtalelser, hvorfor holder du dig så ikke bare væk? __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
bjarnebomstærk Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 September 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 48
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
bjarnebomstærk skrev:
Kani skrev:
| Sikke et par relevante indlæg... |
|
|
De er mindst ligeså relevante som dine amoralske udgydelser.
|
|
|
Yay så røg debatten endnu engang ned på børnehaveniveau... Hvis du ikke kan komme med andet end infantile udtalelser, hvorfor holder du dig så ikke bare væk?
|
|
|
Er det nu jeg skal sige i ligemåde.
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 00:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kani skrev:
| Angående denne debat om FN: Den blev startet da RogueAgent henvendt til mig skrev "At bryde denne ophavsret har INTET med ytringsfrihed at gøre - men jeg vil da være nysgerrig efter at se en eller anden form for dokumentation for at der skulle findes lande der fortolker ytringsfrihed på den måde." og jeg svarede ved at sige at jeg ikke kender til nogen lande men at denne fortolkning findes i paragraf 19 af FN's Menneskerettigheder. Længere eller vigtigere er den diskussion sådan set ikke. Jeg er meget ked af hvis jeg fornærmede Jdg ved ikke at have læst erklæringen igennem for modsigelser men jeg havde på ingen måde forestillet mig at der skulle udvikle sig en sådan debat om et emne som er fuldstændig irrelevant for alt andet end RogueAgents nysgerrighed. |
|
|
Arrh helt ærligt, gider du lige...
Jeg bad netop om eksempler på at "nogen" fortolkede ytringsfriheden som du gør. Og du kom så med en voldsom personlig overfortolkning af et citat fra FN's menneskerettighedserklæring, der intet nævner om at det er legitimt at kopiere andres arbejde eller værker. Hvis du havde kunnet supplere med eksempler på at andre end dig fortolker erklæringen som du gør, så havde det muligvis været interessant, men det er jo ikke tilfældet. __________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 00:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er vi ud i
Se at komme til jere selv (kold vand hjælper)
Ellere ende med at denne tråde bliver lukke, det ville i vel ikke havde, vel
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 00:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjarnebomstærk skrev:
floe skrev:
bjarnebomstærk skrev:
Kani skrev:
| Sikke et par relevante indlæg... |
|
|
De er mindst ligeså relevante som dine amoralske udgydelser.
|
|
|
Yay så røg debatten endnu engang ned på børnehaveniveau... Hvis du ikke kan komme med andet end infantile udtalelser, hvorfor holder du dig så ikke bare væk?
|
|
|
Er det nu jeg skal sige i ligemåde.
|
|
|
Jeg dropper at kommentere på nærværende indlæg, men henviser pænt til de svar jeg tidligere har skrevet i tråden. Mon ikke det er på tide at en moderator lukker denne tråd inden der kommer flere indlæg som ovenstående der endeligt cementerer at den her debat er røget ud på et sidespor? __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 00:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er jo ikke det samme som at stjæle noget fra brugsen, for på den måde snyder man dem for penge. De har jo betalt firmaret der laver dem for leverencen. Hvis du downloader noget snyder du firmaet for penge, men rent teoretisk set har de penge du snyder dem for aldrig eksisteret, hvordan kan man stjæle noget som ikke findes? Tænk lige over det
|
| Til top |
|
| |
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 00:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kani Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 154
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 00:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
RogueAgent skrev:
Kani skrev:
| Angående denne debat om FN: Den blev startet da RogueAgent henvendt til mig skrev "At bryde denne ophavsret har INTET med ytringsfrihed at gøre - men jeg vil da være nysgerrig efter at se en eller anden form for dokumentation for at der skulle findes lande der fortolker ytringsfrihed på den måde." og jeg svarede ved at sige at jeg ikke kender til nogen lande men at denne fortolkning findes i paragraf 19 af FN's Menneskerettigheder. Længere eller vigtigere er den diskussion sådan set ikke. Jeg er meget ked af hvis jeg fornærmede Jdg ved ikke at have læst erklæringen igennem for modsigelser men jeg havde på ingen måde forestillet mig at der skulle udvikle sig en sådan debat om et emne som er fuldstændig irrelevant for alt andet end RogueAgents nysgerrighed. |
|
|
Arrh helt ærligt, gider du lige...
Jeg bad netop om eksempler på at "nogen" fortolkede ytringsfriheden som du gør. Og du kom så med en voldsom personlig overfortolkning af et citat fra FN's menneskerettighedserklæring, der intet nævner om at det er legitimt at kopiere andres arbejde eller værker. Hvis du havde kunnet supplere med eksempler på at andre end dig fortolker erklæringen som du gør, så havde det muligvis været interessant, men det er jo ikke tilfældet. |
|
|
Vi kunne også vælge at droppe mit fejlslagne forsøg på at stille din nysgerrighed og i stedet diskutere sagens kerne? Den er i mine øjne om det bør være tilladt at kopiere frit eller ej og i forhold til det spørgsmål spiller FN sådan set ingen rolle. I den forbindelse mener jeg at ikke-kommerciel kopiering bør være lovlig da man bør kunne sprede data man sidder inde med frit. Det er simpelthen totalitært at overlade en vurdering af hvilke data man må sprede til domstolene. Kombineret med at der ikke er nogen grund til at tro at verden ville gå i hundene på grund af denne frihed kan jeg sådan set ikke forstå hvad politikerne venter på. __________________ Marantz SR5600, Marantz CD5001 OSE, Sony SCD-XE597, 3 x Monitor Audio 250, 2 x Monitor Audio Radius 180, Audio Pro Allroom Sub.
|
| Til top |
|
| |
Kani Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 154
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 00:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
bjarnebomstærk skrev:
floe skrev:
bjarnebomstærk skrev:
Kani skrev:
| Sikke et par relevante indlæg... |
|
|
De er mindst ligeså relevante som dine amoralske udgydelser.
|
|
|
Yay så røg debatten endnu engang ned på børnehaveniveau... Hvis du ikke kan komme med andet end infantile udtalelser, hvorfor holder du dig så ikke bare væk?
|
|
|
Er det nu jeg skal sige i ligemåde.
|
|
|
Jeg dropper at kommentere på nærværende indlæg, men henviser pænt til de svar jeg tidligere har skrevet i tråden. Mon ikke det er på tide at en moderator lukker denne tråd inden der kommer flere indlæg som ovenstående der endeligt cementerer at den her debat er røget ud på et sidespor? |
|
|
Jeg synes det ville være trist at lukke tråden bare fordi nogle ikke kan holde en ordentlig tone. De skulle hellere udelukkes. __________________ Marantz SR5600, Marantz CD5001 OSE, Sony SCD-XE597, 3 x Monitor Audio 250, 2 x Monitor Audio Radius 180, Audio Pro Allroom Sub.
|
| Til top |
|
| |
bjarnebomstærk Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 September 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 48
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 00:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
interfacelift skrev:
det er jo ikke det samme som at stjæle noget fra brugsen, for på den måde snyder man dem for penge. De har jo betalt firmaret der laver dem for leverencen. Hvis du downloader noget snyder du firmaet for penge, men rent teoretisk set har de penge du snyder dem for aldrig eksisteret, hvordan kan man stjæle noget som ikke findes? Tænk lige over det  |
|
|
Tro du ikke lige, at du skulle gennemtænke logikken i dit indlæg en enkelt gang mere.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 00:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan du da ikke mene interfacelift, at bare fordi at der ikke er i fysisk form, er fuld lovlig at stjæle det, der har sidde rigtig folk i den anden end
og arbejde timer, dag og år på en computer og når der så bliver laget på nette, så er det pludslig helt legalt at kopier det uden at giver penge for
det
|
| Til top |
|
| |
bjarnebomstærk Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 September 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 48
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 00:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kani skrev:
floe skrev:
bjarnebomstærk skrev:
floe skrev:
bjarnebomstærk skrev:
Kani skrev:
| Sikke et par relevante indlæg... |
|
|
De er mindst ligeså relevante som dine amoralske udgydelser.
|
|
|
Yay så røg debatten endnu engang ned på børnehaveniveau... Hvis du ikke kan komme med andet end infantile udtalelser, hvorfor holder du dig så ikke bare væk?
|
|
|
Er det nu jeg skal sige i ligemåde.
|
|
|
Jeg dropper at kommentere på nærværende indlæg, men henviser pænt til de svar jeg tidligere har skrevet i tråden. Mon ikke det er på tide at en moderator lukker denne tråd inden der kommer flere indlæg som ovenstående der endeligt cementerer at den her debat er røget ud på et sidespor?
|
|
|
Jeg synes det ville være trist at lukke tråden bare fordi nogle ikke kan holde en ordentlig tone. De skulle hellere udelukkes. |
|
|
Nu har du på 36 sider gjort dig til talsmand for, at det er ok at "tilegne" sig andres ophavsretsbeskyttede ejendom, og så taler du nu om udelukkelse, du er for langt ude, prøv lige at sætte tingene lidt i perspektiv, narrehat !
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 00:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjarnebomstærk skrev:
Kani skrev:
floe skrev:
bjarnebomstærk skrev:
floe skrev:
bjarnebomstærk skrev:
Kani skrev:
| Sikke et par relevante indlæg... |
|
|
De er mindst ligeså relevante som dine amoralske udgydelser.
|
|
|
Yay så røg debatten endnu engang ned på børnehaveniveau... Hvis du ikke kan komme med andet end infantile udtalelser, hvorfor holder du dig så ikke bare væk?
|
|
|
Er det nu jeg skal sige i ligemåde.
|
|
|
Jeg dropper at kommentere på nærværende indlæg, men henviser pænt til de svar jeg tidligere har skrevet i tråden. Mon ikke det er på tide at en moderator lukker denne tråd inden der kommer flere indlæg som ovenstående der endeligt cementerer at den her debat er røget ud på et sidespor?
|
|
|
Jeg synes det ville være trist at lukke tråden bare fordi nogle ikke kan holde en ordentlig tone. De skulle hellere udelukkes. |
|
|
Nu har du på 36 sider gjort dig til talsmand for, at det er ok at "tilegne" sig andres ophavsretsbeskyttede ejendom, og så taler du nu om udelukkelse, du er for langt ude, prøv lige at sætte tingene lidt i perspektiv, narrehat !
|
|
|
Suk...... Er der ikke en moderator der gider gribe ind? __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 00:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Suk...... Er der ikke en moderator der gider gribe ind?" jeg sige det samme
|
| Til top |
|
| |
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 00:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjarnebomstærk skrev:
interfacelift skrev:
det er jo ikke det samme som at stjæle noget fra brugsen, for på den måde snyder man dem for penge. De har jo betalt firmaret der laver dem for leverencen. Hvis du downloader noget snyder du firmaet for penge, men rent teoretisk set har de penge du snyder dem for aldrig eksisteret, hvordan kan man stjæle noget som ikke findes? Tænk lige over det  |
|
|
Tro du ikke lige, at du skulle gennemtænke logikken i dit indlæg en enkelt gang mere.
|
|
|
nej? det kan jeg ikke, de penge er der aldrig nogen der har haft, derfor findes de ikke. Derfor kan de heller ikke blive stjålet.
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 00:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
interfacelift skrev:
bjarnebomstærk skrev:
interfacelift skrev:
det er jo ikke det samme som at stjæle noget fra brugsen, for på den måde snyder man dem for penge. De har jo betalt firmaret der laver dem for leverencen. Hvis du downloader noget snyder du firmaet for penge, men rent teoretisk set har de penge du snyder dem for aldrig eksisteret, hvordan kan man stjæle noget som ikke findes? Tænk lige over det  |
|
|
Tro du ikke lige, at du skulle gennemtænke logikken i dit indlæg en enkelt gang mere.
|
|
|
nej? det kan jeg ikke, de penge er der aldrig nogen der har haft, derfor findes de ikke. Derfor kan de heller ikke blive stjålet.
|
|
|
Det er allerede flere gange i denne tråd blevet pointeret at der i juridisk forstand er forskel på tyveri og brud på ophavsret.
Hvad er din pointe? At ingen lider nogen form for tab som følge af fildeling og kopiering? __________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|
| Til top |
|
| |
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 00:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
RogueAgent skrev:
interfacelift skrev:
bjarnebomstærk skrev:
interfacelift skrev:
det er jo ikke det samme som at stjæle noget fra brugsen, for på den måde snyder man dem for penge. De har jo betalt firmaret der laver dem for leverencen. Hvis du downloader noget snyder du firmaet for penge, men rent teoretisk set har de penge du snyder dem for aldrig eksisteret, hvordan kan man stjæle noget som ikke findes? Tænk lige over det  |
|
|
Tro du ikke lige, at du skulle gennemtænke logikken i dit indlæg en enkelt gang mere.
|
|
|
nej? det kan jeg ikke, de penge er der aldrig nogen der har haft, derfor findes de ikke. Derfor kan de heller ikke blive stjålet.
|
|
|
Det er allerede flere gange i denne tråd blevet pointeret at der i juridisk forstand er forskel på tyveri og brud på ophavsret.
Hvad er din pointe? At ingen lider nogen form for tab som følge af fildeling og kopiering?
|
|
|
jeg siger bare at firmaret ikke taber penge på det, dog tjener de ej nogen. Jeg synes bare ikke at det er så slemt som at stjæle i en f.eks butik. For der taber de rent faktisk penge, det gør de andre ikke
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 00:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det sige vel alt når interfacelift skriver: "nej? det kan jeg ikke, de penge er der aldrig nogen der har haft, derfor findes de ikke. Derfor kan de heller
ikke blive stjålet." og han har bruge hele dette tråd med at prøve at overbevis at fildeling og kopiering er fuld legalt, godag mand økseskaft, hvor er
vi hende
|
| Til top |
|
| |