Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 18:14   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: STOP TYVERIET (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 37
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kani
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 August 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 154
Sendt: 11 Januar 2008 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

Jeg foretager en ganske normal (lov)fortolkning.


Artikel 19 indeholder den generelle hovedregel og artikel 27 er den specifikke modifikation.


Præcis på samme måde, som artikel 17, stk. 1 indeholder den generelle hovedregel:


<FONT face=Arial> "Enhver har ret til at eje ejendom såvel alene som i fællig med andre."


<FONT face=Arial>Og artikel 17, stk. 2 indeholder modifikationen (eller "indsnævringen" om man vil):


<FONT face=Arial>"Ingen må vilkårligt berøves sin ejendom."


<FONT face=Arial>


<FONT face=Arial>Det er altså ikke sværere end som så - men som tidligere nævnt sparker jeg diskutionen af Erklæringen til hjørne, indtil du har frembragt støttepunkter for din alternative fortolkning.



Der er tale om separate og sideordnede paragraffer og du har derfor absolut intet grundlag for at se senere paragraffer som en indsnævring eller modifikation af tidligere. "Retningen" om du vil kan lige godt gå begge veje. Når der er tale om underpunktet til en bestemt paragraf har du derimod ret.

__________________
Marantz SR5600, Marantz CD5001 OSE, Sony SCD-XE597, 3 x Monitor Audio 250, 2 x Monitor Audio Radius 180, Audio Pro Allroom Sub.
Til top Vis Kani's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kani
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 11 Januar 2008 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

"at "...ethvert firma..." gladeligt vil tillade andre at kopiere deres produkter." kan der ikke værre mere forkeret, men regler over hele verden er
ikke ens, se bare de Firma, der for prod. østen, og hvor faren er at de så laver kopie af tinge og sælge dem i østen, eller her som kopi vare, det det
er ok at gørre de i østen, og rigtig mange Firma knække nakke på dette (se bare M&K fx.), for hele det store market i østen blive så lukke land for
dem, og grunde er den at men se forskælig på FNs Menneskerettighedserklæring og ytringsfrihed er en by i rusland på grund af cencur.

Så lange at en persion eller Firma ejer ejendomsret til et giver prod. (som de kun kan havde i max 70 år., så er det alles ejendomsret), eller er det
tale om noget der er ulovlig og forbut at kopi dette.

At nogel gruppe har afskrivet ejendomsret er jo op til dem, og det er så deres måde at bruge ytringsfrihed, og det er da også findt nok for det har
de selv valgt, men det betyder så ikke at der så stå fri for alle at lave kopier af ting hvor der er ejendomsret på.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 11 Januar 2008 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Kani skrev:
jdg1 skrev:

Nu er det jo sådan set dig, der hævder, at "...ethvert firma..." gladeligt vil tillade andre at kopiere deres produkter. I mine øjne - og de fleste andres vil jeg tro - er det noget af "far fetched" udsagn, hvorfor det vel kun er naturligt at stille et ret stort spørgsmålstegn ved udsagnet indtil du blot tilnærmelsesvist har dokumenteret/bakket det op.



Dét har jeg aldrig sagt! Naturligvis har firmaer en egeninteresse i en så restriktiv lovgivning på området som muligt (eller i hvert fald ikke en interesse i at lovgivningen ikke skal være restriktiv). Min påstand er at der stadig vil være en interesse i at lægge penge i innovation på blandt andet de områder jeg nævnte eftersom jeg ikke ser nogen grund til at salget af nye produkter på disse områder skulle påvirkes synderligt. Mener du der er en betydningsfuld påvirkning må du forklare mig den.

Nej, du har ikke sagt det, men du har skrevet det

På ctactas og Rogue Agents spørgsmål om, hvilke firmaer der har interesse i at udvikle noget som helst, hvis deres produkter frit kunne kopieres svarede du at:

"...I øjeblikket: ethvert firma som udvikler produkter der ikke let lader sig kopiere eller firmaer med en loyal kundekreds..." (min fremhævning)

Og så er det jeg - og jeg er sikker på en hel del andre - spørger, hvilke firmaer!?

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 11 Januar 2008 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Det hele kunne løse meget let, hvis politiker kunne finde ud at lever den lover, der forbyd alle former for kopier indern for alle gruppe.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 11 Januar 2008 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Kani skrev:
jdg1 skrev:

Fint, så kom du ud af busken.


Ejendomsret til fysiske og håndgribelige ting er ok, men ejendomsret til noget man ikke lige kan se og føle på er fy, fy.


Jeg vil foreslå, at du åbner et par historiebøger og bladrer ca. 300-500 år tilbage - og muligvis endnu længere afhængig af geografisk lokalitet - så vil du føle dig helt hjemme


Dersom man dengang havde bibeholdt den tankegang, ville vi ikke have det velfærdssamfund vi har i dag. Tvivler du på mig, så bladrer du blot lidt frem i historiebøgerne



Jeg er ikke kommer ud af busken. Jeg har hele tiden været ude :) Det fremgår gang på gang at det kun er ejendomsret til immaterielle "produkter" jeg gerne ser afskaffet.

Jeg tvivler på dig :) Og jeg har skam bladret mange historiebøger igennem og jeg tvivler stadig. Jeg vil igen igen igen slå fast at det kun er ikke-kommerciel kopiering jeg vil tillade. Går du nogle hundrede år tilbage i tiden er det begrænset hvor mange opfindelser man have mulighed for effektivt at kopiere i hjemmet. Immateriel ejendomsret var stort set kun rettet mod konkurrerende kommercielle interesser. Det er en ganske nu udvikling at menigmand forfølges.

Undskyld - nu indtager jeg muligvis en forudfattet opfattelse af din person - men jeg nægter simpelthen at tro på, at du har noget større kendskab til historien de seneste 300-400 år, hvis du ikke anerkender den enorme betydning som beskyttelsen af den immaterielle ejendomsret har haft for udviklingen, herunder den teknologiske revolution, af vores samfund.

Det er klart, at den teknologiske udvikling har muliggjort, at kopiering af navnlig ophavsretligt beskyttede værker er blevet væsentlig lettere i privaten end tidligere. Dette kan jeg dog ikke se som en faktor, der retfærdiggør krænkelsen af ophavsretten/ejendomsretten.

Din argumention holder dog i øvrigt på ingen måde for så vidt angår rettigheder beskyttet af reglerne om brugsmodeller, patenter, varemærker og til dels designs.

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 11 Januar 2008 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Kani skrev:
jdg1 skrev:

Jeg foretager en ganske normal (lov)fortolkning.


Artikel 19 indeholder den generelle hovedregel og artikel 27 er den specifikke modifikation.


Præcis på samme måde, som artikel 17, stk. 1 indeholder den generelle hovedregel:


<FONT face=Arial> "Enhver har ret til at eje ejendom såvel alene som i fællig med andre."


<FONT face=Arial>Og artikel 17, stk. 2 indeholder modifikationen (eller "indsnævringen" om man vil):


<FONT face=Arial>"Ingen må vilkårligt berøves sin ejendom."


<FONT face=Arial>


<FONT face=Arial>Det er altså ikke sværere end som så - men som tidligere nævnt sparker jeg diskutionen af Erklæringen til hjørne, indtil du har frembragt støttepunkter for din alternative fortolkning.



Der er tale om separate og sideordnede paragraffer og du har derfor absolut intet grundlag for at se senere paragraffer som en indsnævring eller modifikation af tidligere. "Retningen" om du vil kan lige godt gå begge veje. Når der er tale om underpunktet til en bestemt paragraf har du derimod ret.

Vi kommer ikke meget videre - beklager, men du tager fejl. 

Den Erklæring er hverken tekstmæssigt eller juridisk særlig svær at fortolke. Tro mig - vi er i den meget lave ende "sværheds-skalaen"

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 
Kani
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 August 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 154
Sendt: 11 Januar 2008 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
Kani skrev:
jdg1 skrev:

Nu er det jo sådan set dig, der hævder, at "...ethvert firma..." gladeligt vil tillade andre at kopiere deres produkter. I mine øjne - og de fleste andres vil jeg tro - er det noget af "far fetched" udsagn, hvorfor det vel kun er naturligt at stille et ret stort spørgsmålstegn ved udsagnet indtil du blot tilnærmelsesvist har dokumenteret/bakket det op.


Dét har jeg aldrig sagt! Naturligvis har firmaer en egeninteresse i en så restriktiv lovgivning på området som muligt (eller i hvert fald ikke en interesse i at lovgivningen ikke skal være restriktiv). Min påstand er at der stadig vil være en interesse i at lægge penge i innovation på blandt andet de områder jeg nævnte eftersom jeg ikke ser nogen grund til at salget af nye produkter på disse områder skulle påvirkes synderligt. Mener du der er en betydningsfuld påvirkning må du forklare mig den.



Nej, du har ikke sagt det, men du har skrevet det


På ctactas og Rogue Agents spørgsmål om, hvilke firmaer der har interesse i at udvikle noget som helst, hvis deres produkter frit kunne kopieres svarede du at:


"...I øjeblikket: ethvert firma som udvikler produkter der ikke let lader sig kopiere eller firmaer med en loyal kundekreds..." (min fremhævning)


Og så er det jeg - og jeg er sikker på en hel del andre - spørger, hvilke firmaer!?



Nej, jeg har heller ikke skrevet det :) Ctactas og RagueAgent spurgte ikke hvilke firmaer der er interesseret i at deres produkter kan kopieres frit men hvilke firmaer der ville være interesseret i at udvikle SELVOM deres produkter kunne kopieres frit. Og det var det jeg svarede. Og det svar jeg fastholder. Chancen for at det påvirker en bilfabrikants markedssituation at ikke-klommerciel kopiering bliver tilladt forekommer mig ikke særlig stor og følgelig vil bilfabrikanten stadig være interesseret i at skyde penge i innovation.

__________________
Marantz SR5600, Marantz CD5001 OSE, Sony SCD-XE597, 3 x Monitor Audio 250, 2 x Monitor Audio Radius 180, Audio Pro Allroom Sub.
Til top Vis Kani's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kani
 
Kani
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 August 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 154
Sendt: 11 Januar 2008 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
Kani skrev:
jdg1 skrev:

Fint, så kom du ud af busken.


Ejendomsret til fysiske og håndgribelige ting er ok, men ejendomsret til noget man ikke lige kan se og føle på er fy, fy.


Jeg vil foreslå, at du åbner et par historiebøger og bladrer ca. 300-500 år tilbage - og muligvis endnu længere afhængig af geografisk lokalitet - så vil du føle dig helt hjemme


Dersom man dengang havde bibeholdt den tankegang, ville vi ikke have det velfærdssamfund vi har i dag. Tvivler du på mig, så bladrer du blot lidt frem i historiebøgerne


Jeg er ikke kommer ud af busken. Jeg har hele tiden været ude :) Det fremgår gang på gang at det kun er ejendomsret til immaterielle "produkter" jeg gerne ser afskaffet. Jeg tvivler på dig :) Og jeg har skam bladret mange historiebøger igennem og jeg tvivler stadig. Jeg vil igen igen igen slå fast at det kun er ikke-kommerciel kopiering jeg vil tillade. Går du nogle hundrede år tilbage i tiden er det begrænset hvor mange opfindelser man have mulighed for effektivt at kopiere i hjemmet. Immateriel ejendomsret var stort set kun rettet mod konkurrerende kommercielle interesser. Det er en ganske nu udvikling at menigmand forfølges.


Undskyld - nu indtager jeg muligvis en forudfattet opfattelse af din person - men jeg nægter simpelthen at tro på, at du har noget større kendskab til historien de seneste 300-400 år, hvis du ikke anerkender den enorme betydning som beskyttelsen af den immaterielle ejendomsret har haft for udviklingen, herunder den teknologiske revolution, af vores samfund.


Det er klart, at den teknologiske udvikling har muliggjort, at kopiering af navnlig ophavsretligt beskyttede værker er blevet væsentlig lettere i privaten end tidligere. Dette kan jeg dog ikke se som en faktor, der retfærdiggør krænkelsen af ophavsretten/ejendomsretten.


Din argumention holder dog i øvrigt på ingen måde for så vidt angår rettigheder beskyttet af reglerne om brugsmodeller, patenter, varemærker og til dels designs.



Jamen hvis du mener at have et meget større historisk kendskab end mig vil jeg gerne have forklaret hvordan ikke-kommerciel kopiering før i tiden på væsentlige områder har været en retsforfulgt trussel for innovationen :) Det burde vel være ligetil at påpege?

Hvorfor holder min argumentation ikke på disse områder?

__________________
Marantz SR5600, Marantz CD5001 OSE, Sony SCD-XE597, 3 x Monitor Audio 250, 2 x Monitor Audio Radius 180, Audio Pro Allroom Sub.
Til top Vis Kani's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kani
 
Kani
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 August 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 154
Sendt: 11 Januar 2008 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
Kani skrev:
jdg1 skrev:

Jeg foretager en ganske normal (lov)fortolkning.


Artikel 19 indeholder den generelle hovedregel og artikel 27 er den specifikke modifikation.


Præcis på samme måde, som artikel 17, stk. 1 indeholder den generelle hovedregel:


<FONT face=Arial> "Enhver har ret til at eje ejendom såvel alene som i fællig med andre."


<FONT face=Arial>Og artikel 17, stk. 2 indeholder modifikationen (eller "indsnævringen" om man vil):


<FONT face=Arial>"Ingen må vilkårligt berøves sin ejendom."


<FONT face=Arial>


<FONT face=Arial>Det er altså ikke sværere end som så - men som tidligere nævnt sparker jeg diskutionen af Erklæringen til hjørne, indtil du har frembragt støttepunkter for din alternative fortolkning.


Der er tale om separate og sideordnede paragraffer og du har derfor absolut intet grundlag for at se senere paragraffer som en indsnævring eller modifikation af tidligere. "Retningen" om du vil kan lige godt gå begge veje. Når der er tale om underpunktet til en bestemt paragraf har du derimod ret.



Vi kommer ikke meget videre - beklager, men du tager fejl.


Den Erklæring er hverken tekstmæssigt eller juridisk særlig svær at fortolke. Tro mig - vi er i den meget lave ende "sværheds-skalaen"



Nu forsøger du dig med nedladenhed. Det er ikke på sin plads.

__________________
Marantz SR5600, Marantz CD5001 OSE, Sony SCD-XE597, 3 x Monitor Audio 250, 2 x Monitor Audio Radius 180, Audio Pro Allroom Sub.
Til top Vis Kani's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kani
 
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 11 Januar 2008 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Kani skrev:
jdg1 skrev:
Kani skrev:
jdg1 skrev:

Nu er det jo sådan set dig, der hævder, at "...ethvert firma..." gladeligt vil tillade andre at kopiere deres produkter. I mine øjne - og de fleste andres vil jeg tro - er det noget af "far fetched" udsagn, hvorfor det vel kun er naturligt at stille et ret stort spørgsmålstegn ved udsagnet indtil du blot tilnærmelsesvist har dokumenteret/bakket det op.


Dét har jeg aldrig sagt! Naturligvis har firmaer en egeninteresse i en så restriktiv lovgivning på området som muligt (eller i hvert fald ikke en interesse i at lovgivningen ikke skal være restriktiv). Min påstand er at der stadig vil være en interesse i at lægge penge i innovation på blandt andet de områder jeg nævnte eftersom jeg ikke ser nogen grund til at salget af nye produkter på disse områder skulle påvirkes synderligt. Mener du der er en betydningsfuld påvirkning må du forklare mig den.



Nej, du har ikke sagt det, men du har skrevet det


På ctactas og Rogue Agents spørgsmål om, hvilke firmaer der har interesse i at udvikle noget som helst, hvis deres produkter frit kunne kopieres svarede du at:


"...I øjeblikket: ethvert firma som udvikler produkter der ikke let lader sig kopiere eller firmaer med en loyal kundekreds..." (min fremhævning)


Og så er det jeg - og jeg er sikker på en hel del andre - spørger, hvilke firmaer!?



Nej, jeg har heller ikke skrevet det :) Ctactas og RagueAgent spurgte ikke hvilke firmaer der er interesseret i at deres produkter kan kopieres frit men hvilke firmaer der ville være interesseret i at udvikle SELVOM deres produkter kunne kopieres frit. Og det var det jeg svarede. Og det svar jeg fastholder. Chancen for at det påvirker en bilfabrikants markedssituation at ikke-klommerciel kopiering bliver tilladt forekommer mig ikke særlig stor og følgelig vil bilfabrikanten stadig være interesseret i at skyde penge i innovation.

Og så spørger jeg igen; hvilke bilfabrikanter taler du om? Og ville selvsamme bilfabrikant - BMW eksempelvis - gide poste penge i udvikling og markedsføring af deres produkter, hvis enhver privatperson kunne smække et BMW-"badge" på deres Skoda?

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 
Kani
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 August 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 154
Sendt: 11 Januar 2008 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
Kani skrev:
jdg1 skrev:
Kani skrev:
jdg1 skrev:

Nu er det jo sådan set dig, der hævder, at "...ethvert firma..." gladeligt vil tillade andre at kopiere deres produkter. I mine øjne - og de fleste andres vil jeg tro - er det noget af "far fetched" udsagn, hvorfor det vel kun er naturligt at stille et ret stort spørgsmålstegn ved udsagnet indtil du blot tilnærmelsesvist har dokumenteret/bakket det op.


Dét har jeg aldrig sagt! Naturligvis har firmaer en egeninteresse i en så restriktiv lovgivning på området som muligt (eller i hvert fald ikke en interesse i at lovgivningen ikke skal være restriktiv). Min påstand er at der stadig vil være en interesse i at lægge penge i innovation på blandt andet de områder jeg nævnte eftersom jeg ikke ser nogen grund til at salget af nye produkter på disse områder skulle påvirkes synderligt. Mener du der er en betydningsfuld påvirkning må du forklare mig den.



Nej, du har ikke sagt det, men du har skrevet det


På ctactas og Rogue Agents spørgsmål om, hvilke firmaer der har interesse i at udvikle noget som helst, hvis deres produkter frit kunne kopieres svarede du at:


"...I øjeblikket: ethvert firma som udvikler produkter der ikke let lader sig kopiere eller firmaer med en loyal kundekreds..." (min fremhævning)


Og så er det jeg - og jeg er sikker på en hel del andre - spørger, hvilke firmaer!?


Nej, jeg har heller ikke skrevet det :) Ctactas og RagueAgent spurgte ikke hvilke firmaer der er interesseret i at deres produkter kan kopieres frit men hvilke firmaer der ville være interesseret i at udvikle SELVOM deres produkter kunne kopieres frit. Og det var det jeg svarede. Og det svar jeg fastholder. Chancen for at det påvirker en bilfabrikants markedssituation at ikke-klommerciel kopiering bliver tilladt forekommer mig ikke særlig stor og følgelig vil bilfabrikanten stadig være interesseret i at skyde penge i innovation.



Og så spørger jeg igen; hvilke bilfabrikanter taler du om? Og ville selvsamme bilfabrikant - BMW eksempelvis - gide poste penge i udvikling og markedsføring af deres produkter, hvis enhver privatperson kunne smække et BMW-"badge" på deres Skoda?



For det første vil privatpersonen have svært ved at fremstille en identisk kopi af et sådant badge og hvis det pågældende badge er indkøbt hos BMW er det vel lovligt at sætte det hvor man vil? Ellers står det da endnu værre til med friheden end jeg troede! Men... man får jo ikke en BMW fordi man sætter et BMW-badge på. Jeg tror ikke det er specielt prestigegivende at køre rundt i en Skode med BMW-badge

__________________
Marantz SR5600, Marantz CD5001 OSE, Sony SCD-XE597, 3 x Monitor Audio 250, 2 x Monitor Audio Radius 180, Audio Pro Allroom Sub.
Til top Vis Kani's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kani
 
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 11 Januar 2008 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Kani skrev:
jdg1 skrev:
Kani skrev:
jdg1 skrev:

Jeg foretager en ganske normal (lov)fortolkning.


Artikel 19 indeholder den generelle hovedregel og artikel 27 er den specifikke modifikation.


Præcis på samme måde, som artikel 17, stk. 1 indeholder den generelle hovedregel:


<FONT face=Arial> "Enhver har ret til at eje ejendom såvel alene som i fællig med andre."


<FONT face=Arial>Og artikel 17, stk. 2 indeholder modifikationen (eller "indsnævringen" om man vil):


<FONT face=Arial>"Ingen må vilkårligt berøves sin ejendom."


<FONT face=Arial>


<FONT face=Arial>Det er altså ikke sværere end som så - men som tidligere nævnt sparker jeg diskutionen af Erklæringen til hjørne, indtil du har frembragt støttepunkter for din alternative fortolkning.


Der er tale om separate og sideordnede paragraffer og du har derfor absolut intet grundlag for at se senere paragraffer som en indsnævring eller modifikation af tidligere. "Retningen" om du vil kan lige godt gå begge veje. Når der er tale om underpunktet til en bestemt paragraf har du derimod ret.



Vi kommer ikke meget videre - beklager, men du tager fejl.


Den Erklæring er hverken tekstmæssigt eller juridisk særlig svær at fortolke. Tro mig - vi er i den meget lave ende "sværheds-skalaen"



Nu forsøger du dig med nedladenhed. Det er ikke på sin plads.

Nej jeg gør sku' ikke  

Men det er et område som jeg beskæftiger mig med til daglig og følgelig - hvis jeg selv skal sige det - har ret godt styr på  

(i det pågældende tilfælde ville jeg foretage en lex-specialis fortolkning af de to bestemmelser - den specielle bestemmelse går forud for den generelle bestemmelse).

 

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 11 Januar 2008 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Kani skrev:
jdg1 skrev:
Kani skrev:
jdg1 skrev:
Kani skrev:
jdg1 skrev:

Nu er det jo sådan set dig, der hævder, at "...ethvert firma..." gladeligt vil tillade andre at kopiere deres produkter. I mine øjne - og de fleste andres vil jeg tro - er det noget af "far fetched" udsagn, hvorfor det vel kun er naturligt at stille et ret stort spørgsmålstegn ved udsagnet indtil du blot tilnærmelsesvist har dokumenteret/bakket det op.


Dét har jeg aldrig sagt! Naturligvis har firmaer en egeninteresse i en så restriktiv lovgivning på området som muligt (eller i hvert fald ikke en interesse i at lovgivningen ikke skal være restriktiv). Min påstand er at der stadig vil være en interesse i at lægge penge i innovation på blandt andet de områder jeg nævnte eftersom jeg ikke ser nogen grund til at salget af nye produkter på disse områder skulle påvirkes synderligt. Mener du der er en betydningsfuld påvirkning må du forklare mig den.



Nej, du har ikke sagt det, men du har skrevet det


På ctactas og Rogue Agents spørgsmål om, hvilke firmaer der har interesse i at udvikle noget som helst, hvis deres produkter frit kunne kopieres svarede du at:


"...I øjeblikket: ethvert firma som udvikler produkter der ikke let lader sig kopiere eller firmaer med en loyal kundekreds..." (min fremhævning)


Og så er det jeg - og jeg er sikker på en hel del andre - spørger, hvilke firmaer!?


Nej, jeg har heller ikke skrevet det :) Ctactas og RagueAgent spurgte ikke hvilke firmaer der er interesseret i at deres produkter kan kopieres frit men hvilke firmaer der ville være interesseret i at udvikle SELVOM deres produkter kunne kopieres frit. Og det var det jeg svarede. Og det svar jeg fastholder. Chancen for at det påvirker en bilfabrikants markedssituation at ikke-klommerciel kopiering bliver tilladt forekommer mig ikke særlig stor og følgelig vil bilfabrikanten stadig være interesseret i at skyde penge i innovation.



Og så spørger jeg igen; hvilke bilfabrikanter taler du om? Og ville selvsamme bilfabrikant - BMW eksempelvis - gide poste penge i udvikling og markedsføring af deres produkter, hvis enhver privatperson kunne smække et BMW-"badge" på deres Skoda?



For det første vil privatpersonen have svært ved at fremstille en identisk kopi af et sådant badge og hvis det pågældende badge er indkøbt hos BMW er det vel lovligt at sætte det hvor man vil? Ellers står det da endnu værre til med friheden end jeg troede! Men... man får jo ikke en BMW fordi man sætter et BMW-badge på. Jeg tror ikke det er specielt prestigegivende at køre rundt i en Skode med BMW-badge

Nu vi er ude på lidt af et sidespor og godt på vej over i varemærkeretten 

Man hvad vil du tro vil ske med BMWs salg, hvis halvdelen af alle "Skodaer" kørte rundt med et BMW-"badge"? (om det så er ægte eller ej)

Hvis du vil have et aktuelt eksempel, så prøv at kigge på udviklingen for Louis Vuitton produkter i øjeblikket...

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 
Kani
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 August 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 154
Sendt: 11 Januar 2008 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
Kani skrev:
jdg1 skrev:
Kani skrev:
jdg1 skrev:

Jeg foretager en ganske normal (lov)fortolkning.


Artikel 19 indeholder den generelle hovedregel og artikel 27 er den specifikke modifikation.


Præcis på samme måde, som artikel 17, stk. 1 indeholder den generelle hovedregel:


<FONT face=Arial> "Enhver har ret til at eje ejendom såvel alene som i fællig med andre."


<FONT face=Arial>Og artikel 17, stk. 2 indeholder modifikationen (eller "indsnævringen" om man vil):


<FONT face=Arial>"Ingen må vilkårligt berøves sin ejendom."


<FONT face=Arial>


<FONT face=Arial>Det er altså ikke sværere end som så - men som tidligere nævnt sparker jeg diskutionen af Erklæringen til hjørne, indtil du har frembragt støttepunkter for din alternative fortolkning.


Der er tale om separate og sideordnede paragraffer og du har derfor absolut intet grundlag for at se senere paragraffer som en indsnævring eller modifikation af tidligere. "Retningen" om du vil kan lige godt gå begge veje. Når der er tale om underpunktet til en bestemt paragraf har du derimod ret.



Vi kommer ikke meget videre - beklager, men du tager fejl.


Den Erklæring er hverken tekstmæssigt eller juridisk særlig svær at fortolke. Tro mig - vi er i den meget lave ende "sværheds-skalaen"


Nu forsøger du dig med nedladenhed. Det er ikke på sin plads.


Nej jeg gør sku' ikke


Men det er et område som jeg beskæftiger mig med til daglig og følgelig - hvis jeg selv skal sige det - har ret godt styr på


(i det pågældende tilfælde ville jeg foretage en lex-specialis fortolkning af de to bestemmelser - den specielle bestemmelse går forud for den generelle bestemmelse).




Men hvad er dit grundlag for at betragte den ene paragraf som almen og den anden som speciel? Det er min bedste overbevisning at der er tale om to sidestillede fundamentale rettigheder. Hvis der er en god grund til at læse dem anderledes vil jeg gerne høre den.

__________________
Marantz SR5600, Marantz CD5001 OSE, Sony SCD-XE597, 3 x Monitor Audio 250, 2 x Monitor Audio Radius 180, Audio Pro Allroom Sub.
Til top Vis Kani's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kani
 
Kani
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 August 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 154
Sendt: 11 Januar 2008 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
Kani skrev:
jdg1 skrev:
Kani skrev:
jdg1 skrev:
Kani skrev:
jdg1 skrev:

Nu er det jo sådan set dig, der hævder, at "...ethvert firma..." gladeligt vil tillade andre at kopiere deres produkter. I mine øjne - og de fleste andres vil jeg tro - er det noget af "far fetched" udsagn, hvorfor det vel kun er naturligt at stille et ret stort spørgsmålstegn ved udsagnet indtil du blot tilnærmelsesvist har dokumenteret/bakket det op.


Dét har jeg aldrig sagt! Naturligvis har firmaer en egeninteresse i en så restriktiv lovgivning på området som muligt (eller i hvert fald ikke en interesse i at lovgivningen ikke skal være restriktiv). Min påstand er at der stadig vil være en interesse i at lægge penge i innovation på blandt andet de områder jeg nævnte eftersom jeg ikke ser nogen grund til at salget af nye produkter på disse områder skulle påvirkes synderligt. Mener du der er en betydningsfuld påvirkning må du forklare mig den.



Nej, du har ikke sagt det, men du har skrevet det


På ctactas og Rogue Agents spørgsmål om, hvilke firmaer der har interesse i at udvikle noget som helst, hvis deres produkter frit kunne kopieres svarede du at:


"...I øjeblikket: ethvert firma som udvikler produkter der ikke let lader sig kopiere eller firmaer med en loyal kundekreds..." (min fremhævning)


Og så er det jeg - og jeg er sikker på en hel del andre - spørger, hvilke firmaer!?


Nej, jeg har heller ikke skrevet det :) Ctactas og RagueAgent spurgte ikke hvilke firmaer der er interesseret i at deres produkter kan kopieres frit men hvilke firmaer der ville være interesseret i at udvikle SELVOM deres produkter kunne kopieres frit. Og det var det jeg svarede. Og det svar jeg fastholder. Chancen for at det påvirker en bilfabrikants markedssituation at ikke-klommerciel kopiering bliver tilladt forekommer mig ikke særlig stor og følgelig vil bilfabrikanten stadig være interesseret i at skyde penge i innovation.



Og så spørger jeg igen; hvilke bilfabrikanter taler du om? Og ville selvsamme bilfabrikant - BMW eksempelvis - gide poste penge i udvikling og markedsføring af deres produkter, hvis enhver privatperson kunne smække et BMW-"badge" på deres Skoda?


For det første vil privatpersonen have svært ved at fremstille en identisk kopi af et sådant badge og hvis det pågældende badge er indkøbt hos BMW er det vel lovligt at sætte det hvor man vil? Ellers står det da endnu værre til med friheden end jeg troede! Men... man får jo ikke en BMW fordi man sætter et BMW-badge på. Jeg tror ikke det er specielt prestigegivende at køre rundt i en Skode med BMW-badge


Nu vi er ude på lidt af et sidespor og godt på vej over i varemærkeretten


Man hvad vil du tro vil ske med BMWs salg, hvis halvdelen af alle "Skodaer" kørte rundt med et BMW-"badge"? (om det så er ægte eller ej)


Hvis du vil have et aktuelt eksempel, så prøv at kigge på udviklingen for Louis Vuitton produkter i øjeblikket...



Inden vi fortsætter dette spor af debatten: er det virkelig ulovligt at købe et badge af BMW og sætte det hvor man vil?

__________________
Marantz SR5600, Marantz CD5001 OSE, Sony SCD-XE597, 3 x Monitor Audio 250, 2 x Monitor Audio Radius 180, Audio Pro Allroom Sub.
Til top Vis Kani's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kani
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 11 Januar 2008 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Så længe at badge af BMW er et orginal et, skulle der ikke værre nogle problmer, men du må ikke lave en kopi af BMW´s logo uden af få tilladse fra
BMW og så sælge dette, eller står regler om deres bruge af Logo nok på deres hjemme side.

Hvis der står et lille (p) ved logo høre det til under "varemærkeretten".
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
Kani
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 August 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 154
Sendt: 11 Januar 2008 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Hvis det hænger sammen som StarTrek skriver så må vi konstatere at der vitterlig ikke er nogen problemer. Hvis folk var interesserede i at sætte et BMW-logo på deres Skoda kunne de gøre dette frit. Men det sker ikke og BMW udvikler stadig.

__________________
Marantz SR5600, Marantz CD5001 OSE, Sony SCD-XE597, 3 x Monitor Audio 250, 2 x Monitor Audio Radius 180, Audio Pro Allroom Sub.
Til top Vis Kani's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kani
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 11 Januar 2008 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Der er mange der sætte BMW logo på en Skoda, nok fordi de er bange for vise at de køre Skoda, men de er så ulovlig at sælge denne Skoda som
en BMW
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
Kani
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 August 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 154
Sendt: 11 Januar 2008 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Hehe... ja okay men ikke så mange at det forhindrer innovation. BMW udvikler så vidt jeg ved stadig nye biler...

__________________
Marantz SR5600, Marantz CD5001 OSE, Sony SCD-XE597, 3 x Monitor Audio 250, 2 x Monitor Audio Radius 180, Audio Pro Allroom Sub.
Til top Vis Kani's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kani
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 11 Januar 2008 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Nu er det meget dyrt at udviklet ny bil modller, vel grunden til at vi ikke se kopi biler på market, så ind til vider kan BMW udvikler udviklen ny biler,
men ind for reservedele er der et meget stor marke for kopi dele, som mange gange er i en ringe kvalittet en de orginale, og hvis de bliver soldt
som orginal reservedele er det ulovlig, men blive de soldt som kopi reservedele så er de pludslig lovlig, hvorfor er mig en gåde
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 

<< Forrige Side af 37 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes