Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 22:51   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: STOP TYVERIET (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 37
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1100
Sendt: 10 Januar 2008 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
nemligja skrev:
floe skrev:

ctacta skrev:
Det er lidt ligesom de bistandsklienter der er groet fast i systemet. De har en masse rettigheder, og vil gerne have et meningsfyldt arbejde, men de glemmer at der i deres rettigheder også ligger en række forpligtelser der går den anden vej. Det går begge veje.

Lad nu være med at blande forskellige samfundsdebatter ind i diskussionen. Det her er ikke en politisk debat.

Jamen det har jo da noget at gøre med samfundet. At vores samfund tillader at folk bare kopierer og fildeler lystigt. Hvis samfundet virkelig ville gøre noget ved det så KAN det da også lade sig gøre.. Tag fat i internet udbyderne og få lukket alle portene på serverne der bruges til fildeling. Men problemet er at det vil politikerne ikke gøre.


Så længe man kan købe en 500GB USB-harddisk der kan ligge i inderlommen, vil du aldrig komme fildeling til livs. De fildelere jeg kender flest af, laver en eksakt kopi af en alm. musik-CD. Ikke noget MP3 her.

Hvis MP3 kan være en trussel overfor musikerne, må de levere en kvalitet på deres udgivelser, der er markant bedre kvalitetsmæssigt. Det er her de fejler fælt.

Lige netop. Præcist formuleret. Se evt. tråd om dette emne.



__________________
Mvh
Kenneth
Til top Vis KBAndersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KBAndersen
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6646
Sendt: 10 Januar 2008 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
nemligja skrev:
floe skrev:

ctacta skrev:
Det er lidt ligesom de bistandsklienter der er groet fast i systemet. De har en masse rettigheder, og vil gerne have et meningsfyldt arbejde, men de glemmer at der i deres rettigheder også ligger en række forpligtelser der går den anden vej. Det går begge veje.

Lad nu være med at blande forskellige samfundsdebatter ind i diskussionen. Det her er ikke en politisk debat.

Jamen det har jo da noget at gøre med samfundet. At vores samfund tillader at folk bare kopierer og fildeler lystigt. Hvis samfundet virkelig ville gøre noget ved det så KAN det da også lade sig gøre.. Tag fat i internet udbyderne og få lukket alle portene på serverne der bruges til fildeling. Men problemet er at det vil politikerne ikke gøre.


Så længe man kan købe en 500GB USB-harddisk der kan ligge i inderlommen, vil du aldrig komme fildeling til livs. De fildelere jeg kender flest af, laver en eksakt kopi af en alm. musik-CD. Ikke noget MP3 her.

Hvis MP3 kan være en trussel overfor musikerne, må de levere en kvalitet på deres udgivelser, der er markant bedre kvalitetsmæssigt. Det er her de fejler fælt.

Også er det iorden at stjæle ?

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
ctacta
Lukket konto
Lukket konto


Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1866
Sendt: 10 Januar 2008 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

nemligja skrev:
floe skrev:

ctacta skrev:
Det er lidt ligesom de bistandsklienter der er groet fast i systemet. De har en masse rettigheder, og vil gerne have et meningsfyldt arbejde, men de glemmer at der i deres rettigheder også ligger en række forpligtelser der går den anden vej. Det går begge veje.

Lad nu være med at blande forskellige samfundsdebatter ind i diskussionen. Det her er ikke en politisk debat.

Jamen det har jo da noget at gøre med samfundet. At vores samfund tillader at folk bare kopierer og fildeler lystigt. Hvis samfundet virkelig ville gøre noget ved det så KAN det da også lade sig gøre.. Tag fat i internet udbyderne og få lukket alle portene på serverne der bruges til fildeling. Men problemet er at det vil politikerne ikke gøre.

Man kan ikke lukke alle huller og porte, se bare den fogedretssag hvor en udbyder blev tvunget til at lukke adgangen til allofmp3.com og de 3 andre store fulgte frivilligt med. Men med en proxyserver og lidt dns-snyd var den forhindring nem at omgå.

Der findes også lovlig anvendelse af fildeling, men alle ved at +99,9% af fildelingtrafik er ulovlig og brud og tilsidesættelse af ophavsretten.

Men siden justitsministeren gjorde det lovpligtigt for alle udbydere at logge al datatrafik, så har man idag en udvidet adgang til bevisførelse man ikke tidligere havde. Der er selvfølgelig grænser for hvad man logger, men der er mange der tror at de kan sidde derhjemme og "gemme" sig bag privatlivets fred og deres såkaldte misforståede ytringsfrighed som det så pænt er blevet kaldt herinde

Boligen og privatlivet er ukrænkeligt, men man kan jo heller ikke idag ustraffet ringe og true med bomber i en lufthavn derhjemme fra IP-telefonen, hente og distribuere børneporno, eller for den sags skyld krænke andres ophavsret, uden et retsligt efterspil.

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta
 
ctacta
Lukket konto
Lukket konto


Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1866
Sendt: 10 Januar 2008 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

Andre skrev:

ctacta skrev:
Det er lidt ligesom de bistandsklienter der er groet fast i systemet. De har en masse rettigheder, og vil gerne have et meningsfyldt arbejde, men de glemmer at der i deres rettigheder også ligger en række forpligtelser der går den anden vej. Det går begge veje.

Så du vil give dem meningsløse jobs uden værdi for samfundet.Den absolut bedste måde, at få folk til at opføre sig som idioter er at behandle dem som idioter.Men jeg har dig mistænkt for at ville hygge dig over, at bistandsklienter sad og udførte fordummende arbejde for dine skattekroner. Så kan de lære det ikke sandt.

MVH

André Jensen 



Det har jeg aldrig udtalt mig om, så lad venligst vær med at lægge ord i munden på mig. Det jeg mener det er at der er en stor generation der kæfter op og kræver ind, uden at stille sig selv det spørgsmål, hvad bidrager jeg med? Og hvad er mine pligter. Altså den anden vej.

Hvis man føler man har et meningsløst arbejde, så må man gøre sig fortjent til noget mere spændende, og det sker ved uddannelse, og herhjemme er uddannelse gratis, så jeg kan ikke se hvorfor folk piver.

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6374
Sendt: 10 Januar 2008 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
Spencer skrev:
nemligja skrev:
floe skrev:

ctacta skrev:
Det er lidt ligesom de bistandsklienter der er groet fast i systemet. De har en masse rettigheder, og vil gerne have et meningsfyldt arbejde, men de glemmer at der i deres rettigheder også ligger en række forpligtelser der går den anden vej. Det går begge veje.

Lad nu være med at blande forskellige samfundsdebatter ind i diskussionen. Det her er ikke en politisk debat.

Jamen det har jo da noget at gøre med samfundet. At vores samfund tillader at folk bare kopierer og fildeler lystigt. Hvis samfundet virkelig ville gøre noget ved det så KAN det da også lade sig gøre.. Tag fat i internet udbyderne og få lukket alle portene på serverne der bruges til fildeling. Men problemet er at det vil politikerne ikke gøre.




Hvis MP3 kan være en trussel overfor musikerne, må de levere en kvalitet på deres udgivelser, der er markant bedre kvalitetsmæssigt.

Det skyldes vel lige så meget, at hr. og fru flæskesteg ikke er synderligt kvalitetsbevidste.


Det er så her der skal sættes ind.
Jeg kender mange der i starten tog imod MP3 med kyshånd, og efterhånden ikke gider det mere, da de først begyndte at sammenligne.

Min bekendskabskreds ligger dog ikke i den aldersgruppe hvor musikindustrien lægger deres reklamekræfter.

Det der skal til, er at få de unge gjort mere krævende mht. varens kvalitet, og musikkens dynamik.
På film er det lykkedes meget godt, med at få DTS fremhævet som noget godt, selvom Dolby Digital faktisk også er rigtig godt (godt nok til mig i hvert fald, når vi taler hjemmebio).

Med højopløselig stereo går det derimod trægt.
Der skal en decideret trend til, hvor det bliver lidt inn at være kvalitetsbevidst.


__________________
Blondine-energi løser verdens problemer!
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
ctacta
Lukket konto
Lukket konto


Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1866
Sendt: 10 Januar 2008 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

Hvad med bare at gøre det inn at respektere andres ophavsret og værdier?
Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6374
Sendt: 10 Januar 2008 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Spencer skrev:
nemligja skrev:
floe skrev:

ctacta skrev:
Det er lidt ligesom de bistandsklienter der er groet fast i systemet. De har en masse rettigheder, og vil gerne have et meningsfyldt arbejde, men de glemmer at der i deres rettigheder også ligger en række forpligtelser der går den anden vej. Det går begge veje.

Lad nu være med at blande forskellige samfundsdebatter ind i diskussionen. Det her er ikke en politisk debat.

Jamen det har jo da noget at gøre med samfundet. At vores samfund tillader at folk bare kopierer og fildeler lystigt. Hvis samfundet virkelig ville gøre noget ved det så KAN det da også lade sig gøre.. Tag fat i internet udbyderne og få lukket alle portene på serverne der bruges til fildeling. Men problemet er at det vil politikerne ikke gøre.


Så længe man kan købe en 500GB USB-harddisk der kan ligge i inderlommen, vil du aldrig komme fildeling til livs. De fildelere jeg kender flest af, laver en eksakt kopi af en alm. musik-CD. Ikke noget MP3 her.

Hvis MP3 kan være en trussel overfor musikerne, må de levere en kvalitet på deres udgivelser, der er markant bedre kvalitetsmæssigt. Det er her de fejler fælt.

Også er det iorden at stjæle ?


Jeg har en hel bærepose med gamle kassettebånd, som jeg har spillet over fra ridsede LP'er.
Disse bånd kan vist iøvrigt ikke afspilles længere grundet fugt, men om det var lovligt dengang jeg lavede dem, kan jeg ikke engang huske nu.

Er det værre at kopiere digitalt ?
Det mener jeg ikke at det er, da begge dele er en omgåelse af kunstnerens rettigheder.

Måske kan der komme lidt trend i vinyl, så priserne på det gamle medie kan komme lidt ned.
Sker det, så investerer jeg også i en god pladespiller igen.

Kvalitetskravet er det der kan bremse kopiering, når det gælder MP3.
Filmindustrien står overfor en anderledes vanskelig opgave, men tjener dog fint de første uger en film går i biografen.


__________________
Blondine-energi løser verdens problemer!
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
Bojsenbord
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 December 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 636
Sendt: 10 Januar 2008 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  


Til top Vis Bojsenbord's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bojsenbord
 
floe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3160
Sendt: 10 Januar 2008 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:
Hvad med bare at gøre det inn at respektere andres ophavsret og værdier?

Hvordan vil du operationalisere dette? Hvad skal der med dine EGNE ord til for at vi kan stoppe pirateriet, det synes jeg endnu du mangler at give dit bud på



__________________
Floes Pro-Ject god lyd på kontoret

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6374
Sendt: 10 Januar 2008 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:
Hvad med bare at gøre det inn at respektere andres ophavsret og værdier?

Og samtidig køre det tilladte på vejen, samt ikke overhale hvor der er fuldt optrukkent, undlade at smide skrald ud af bilerne, ikke drikke alkohol i nærheden af børn, aflevere brugte batterier på apoteket hvis de indeholder giftige stoffer, undlade at skyde krysantemumbomber af i beboede områder... osv...osv...osv...


__________________
Blondine-energi løser verdens problemer!
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
ctacta
Lukket konto
Lukket konto


Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1866
Sendt: 10 Januar 2008 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

floe skrev:

ctacta skrev:
Hvad med bare at gøre det inn at respektere andres ophavsret og værdier?

Hvordan vil du operationalisere dette? Hvad skal der med dine EGNE ord til for at vi kan stoppe pirateriet, det synes jeg endnu du mangler at give dit bud på

Holdningsbearbejdning! forældrene har et stort ansvar, skolerne ligeledes, denne fokusgrupper er vigtig, de voksne ved godt hvad man må og ikke må, så her er der ikke så meget at gøre holdningsmæssigt. Vi har domstolene til at banke dem på plads der tages med bukserne nede.

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta
 
André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2153
Sendt: 10 Januar 2008 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:
Hvad med bare at gøre det inn at respektere andres ophavsret og værdier?

Jeg kunne finde mange mennskers værdier jeg under ingen omstændigheder vil respektere,da de er i direkte modstrid til egne værdier.

MVH

André Jensen

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen
 
ctacta
Lukket konto
Lukket konto


Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1866
Sendt: 10 Januar 2008 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

Jeg sad igår aftes og snakkede med en god ven der også rystede på hoved over de vanvittige argumenter folk har for at sige det er ok at piratkopiere. Det mest vanvittige er den misforståede opfattelse af ytringsfrihed....menneskerettigheder etc... Den lader vi lige ligge.

Den anden er at man ikke stjæler noget, man laver jo "bare" en kopi, ak ja. Og samme analogi blev brugt til at det også er ok at kopiere en bil, eller naboen Webergrill. Og sådan kunne det blive ved.

Jamen så må jeg spørge de kloge herinde: hvad forhindre Jer så i at lave kopier af pengesedler?

Det er jo også "bare" en kopi, og jeg stjæler jo ikke noget fra nogen, jeg laver den jo selv. Det er jo bare data fra min scanner, min pc'er og små prikker som farveprinteren spytter ud. Og jeg har selv betalt for toner og papir! Så hvad er der galt i det?

Hvis folk havde samme holdning til falskmønteri, så ville inflationen stige med rakatfart, måske samme hastighed som aktien faldt på B&O (30,4% på 3 timer) og inden der var gået 1 måned, så ville samfundet være smadret til ukendelighed

Det samme er faktisk det man gør ved en hel del brancher. Musik. Film. Software.

Og tro mig, det vil hverken industrien eller politikerne lade ske, så skal vi ikke se at stoppe hykleriet, betale for det vi forbruger og komme videre?

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta
 
Furious jt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juli 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 443
Sendt: 10 Januar 2008 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Jeg synes du kæmper en brav kamp ctacta

Og jeg er enig med dig et langt stykke af vejen!

 

Til top Vis Furious jt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Furious jt
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6374
Sendt: 10 Januar 2008 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

@ctacta

Det kan ikke betale sig at trykke sine egne pengesedler idag, med de priser der er på printerblæk. 
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
ctacta
Lukket konto
Lukket konto


Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1866
Sendt: 10 Januar 2008 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
@ctacta

Det kan ikke betale sig at trykke sine egne pengesedler idag, med de priser der er på printerblæk. 

Læg mærke til at jeg skrev toner - det er også usmart at stå nede på tanken med våde sedler fordi det regnede og farven smitter af mellem hænderne og på den stakkels pige ved kassen ikke?  

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta
 
André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2153
Sendt: 10 Januar 2008 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Ctacta naturligvis er det ikke iorden, hvis alle begyndte at trykke deres egne penge sedler.Det vil få hele samfundet til at bryde sammen.Det gør pirat kopiering ikke.Tænk dig om før du skriver  .

MVH

André Jensen

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen
 
ctacta
Lukket konto
Lukket konto


Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1866
Sendt: 10 Januar 2008 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Andre skrev:

Ctacta naturligvis er det ikke iorden, hvis alle begyndte at trykke deres egne penge sedler.Det vil få hele samfundet til at bryde sammen.Det gør pirat kopiering ikke.Tænk dig om før du skriver  .

MVH

André Jensen

Det forstår jeg ikke, eller skal jeg forstå det sådan, at det ikke er ok at smadre hele samfundet, men ok at smadre store dele af det?  Jeg forstår dig slet ikke..... 

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6374
Sendt: 10 Januar 2008 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:
Andre skrev:

Ctacta naturligvis er det ikke iorden, hvis alle begyndte at trykke deres egne penge sedler.Det vil få hele samfundet til at bryde sammen.Det gør pirat kopiering ikke.Tænk dig om før du skriver  .

MVH

André Jensen

Det forstår jeg ikke, eller skal jeg forstå det sådan, at det ikke er ok at smadre hele samfundet, men ok at smadre store dele af det?  Jeg forstår dig slet ikke..... 


Her er et praktisk forslag, der kan komme grænsehandlen til livs, og gavne samfundet...

Jyder må ikke have trækkrog på bilen.


__________________
Blondine-energi løser verdens problemer!
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
floe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3160
Sendt: 10 Januar 2008 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:
floe skrev:

ctacta skrev:
Hvad med bare at gøre det inn at respektere andres ophavsret og værdier?

Hvordan vil du operationalisere dette? Hvad skal der med dine EGNE ord til for at vi kan stoppe pirateriet, det synes jeg endnu du mangler at give dit bud på

Holdningsbearbejdning! forældrene har et stort ansvar, skolerne ligeledes, denne fokusgrupper er vigtig, de voksne ved godt hvad man må og ikke må, så her er der ikke så meget at gøre holdningsmæssigt. Vi har domstolene til at banke dem på plads der tages med bukserne nede.

Det er jo den stil der køres i øjeblikket. Synes du selv den fungerer ret godt, du må da indrømme at der skal ske noget banebrydende nyskabende, hvis man vil piratkopiering til livs?



__________________
Floes Pro-Ject god lyd på kontoret

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe
 

<< Forrige Side af 37 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes