| Forfatter |
|
KBAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 10 Januar 2008 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
nemligja skrev:
floe skrev:
ctacta skrev:
| Det er lidt ligesom de bistandsklienter der er groet fast i systemet. De har en masse rettigheder, og vil gerne have et meningsfyldt arbejde, men de glemmer at der i deres rettigheder også ligger en række forpligtelser der går den anden vej. Det går begge veje. |
|
|
Lad nu være med at blande forskellige samfundsdebatter ind i diskussionen. Det her er ikke en politisk debat.
|
|
|
Jamen det har jo da noget at gøre med samfundet. At vores samfund tillader at folk bare kopierer og fildeler lystigt. Hvis samfundet virkelig ville gøre noget ved det så KAN det da også lade sig gøre.. Tag fat i internet udbyderne og få lukket alle portene på serverne der bruges til fildeling. Men problemet er at det vil politikerne ikke gøre.
|
|
|
Så længe man kan købe en 500GB USB-harddisk der kan ligge i inderlommen, vil du aldrig komme fildeling til livs. De fildelere jeg kender flest af, laver en eksakt kopi af en alm. musik-CD. Ikke noget MP3 her.
Hvis MP3 kan være en trussel overfor musikerne, må de levere en kvalitet på deres udgivelser, der er markant bedre kvalitetsmæssigt. Det er her de fejler fælt.
|
|
|
Lige netop. Præcist formuleret. Se evt. tråd om dette emne. __________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 10 Januar 2008 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
nemligja skrev:
floe skrev:
ctacta skrev:
| Det er lidt ligesom de bistandsklienter der er groet fast i systemet. De har en masse rettigheder, og vil gerne have et meningsfyldt arbejde, men de glemmer at der i deres rettigheder også ligger en række forpligtelser der går den anden vej. Det går begge veje. |
|
|
Lad nu være med at blande forskellige samfundsdebatter ind i diskussionen. Det her er ikke en politisk debat.
|
|
|
Jamen det har jo da noget at gøre med samfundet. At vores samfund tillader at folk bare kopierer og fildeler lystigt. Hvis samfundet virkelig ville gøre noget ved det så KAN det da også lade sig gøre.. Tag fat i internet udbyderne og få lukket alle portene på serverne der bruges til fildeling. Men problemet er at det vil politikerne ikke gøre.
|
|
|
Så længe man kan købe en 500GB USB-harddisk der kan ligge i inderlommen, vil du aldrig komme fildeling til livs. De fildelere jeg kender flest af, laver en eksakt kopi af en alm. musik-CD. Ikke noget MP3 her.
Hvis MP3 kan være en trussel overfor musikerne, må de levere en kvalitet på deres udgivelser, der er markant bedre kvalitetsmæssigt. Det er her de fejler fælt.
|
|
|
Også er det iorden at stjæle ?
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 10 Januar 2008 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
nemligja skrev:
floe skrev:
ctacta skrev:
| Det er lidt ligesom de bistandsklienter der er groet fast i systemet. De har en masse rettigheder, og vil gerne have et meningsfyldt arbejde, men de glemmer at der i deres rettigheder også ligger en række forpligtelser der går den anden vej. Det går begge veje. |
|
|
Lad nu være med at blande forskellige samfundsdebatter ind i diskussionen. Det her er ikke en politisk debat.
|
|
|
Jamen det har jo da noget at gøre med samfundet. At vores samfund tillader at folk bare kopierer og fildeler lystigt. Hvis samfundet virkelig ville gøre noget ved det så KAN det da også lade sig gøre.. Tag fat i internet udbyderne og få lukket alle portene på serverne der bruges til fildeling. Men problemet er at det vil politikerne ikke gøre.
|
|
|
Man kan ikke lukke alle huller og porte, se bare den fogedretssag hvor en udbyder blev tvunget til at lukke adgangen til allofmp3.com og de 3 andre store fulgte frivilligt med. Men med en proxyserver og lidt dns-snyd var den forhindring nem at omgå.
Der findes også lovlig anvendelse af fildeling, men alle ved at +99,9% af fildelingtrafik er ulovlig og brud og tilsidesættelse af ophavsretten.
Men siden justitsministeren gjorde det lovpligtigt for alle udbydere at logge al datatrafik, så har man idag en udvidet adgang til bevisførelse man ikke tidligere havde. Der er selvfølgelig grænser for hvad man logger, men der er mange der tror at de kan sidde derhjemme og "gemme" sig bag privatlivets fred og deres såkaldte misforståede ytringsfrighed som det så pænt er blevet kaldt herinde 
Boligen og privatlivet er ukrænkeligt, men man kan jo heller ikke idag ustraffet ringe og true med bomber i en lufthavn derhjemme fra IP-telefonen, hente og distribuere børneporno, eller for den sags skyld krænke andres ophavsret, uden et retsligt efterspil.
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 10 Januar 2008 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
ctacta skrev:
| Det er lidt ligesom de bistandsklienter der er groet fast i systemet. De har en masse rettigheder, og vil gerne have et meningsfyldt arbejde, men de glemmer at der i deres rettigheder også ligger en række forpligtelser der går den anden vej. Det går begge veje. |
|
|
Så du vil give dem meningsløse jobs uden værdi for samfundet.Den absolut bedste måde, at få folk til at opføre sig som idioter er at behandle dem som idioter.Men jeg har dig mistænkt for at ville hygge dig over, at bistandsklienter sad og udførte fordummende arbejde for dine skattekroner. Så kan de lære det ikke sandt.
MVH
André Jensen
|
|
|
Det har jeg aldrig udtalt mig om, så lad venligst vær med at lægge ord i munden på mig. Det jeg mener det er at der er en stor generation der kæfter op og kræver ind, uden at stille sig selv det spørgsmål, hvad bidrager jeg med? Og hvad er mine pligter. Altså den anden vej.
Hvis man føler man har et meningsløst arbejde, så må man gøre sig fortjent til noget mere spændende, og det sker ved uddannelse, og herhjemme er uddannelse gratis, så jeg kan ikke se hvorfor folk piver.
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 10 Januar 2008 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
Spencer skrev:
nemligja skrev:
floe skrev:
ctacta skrev:
| Det er lidt ligesom de bistandsklienter der er groet fast i systemet. De har en masse rettigheder, og vil gerne have et meningsfyldt arbejde, men de glemmer at der i deres rettigheder også ligger en række forpligtelser der går den anden vej. Det går begge veje. |
|
|
Lad nu være med at blande forskellige samfundsdebatter ind i diskussionen. Det her er ikke en politisk debat.
|
|
|
Jamen det har jo da noget at gøre med samfundet. At vores samfund tillader at folk bare kopierer og fildeler lystigt. Hvis samfundet virkelig ville gøre noget ved det så KAN det da også lade sig gøre.. Tag fat i internet udbyderne og få lukket alle portene på serverne der bruges til fildeling. Men problemet er at det vil politikerne ikke gøre.
|
|
|
Hvis MP3 kan være en trussel overfor musikerne, må de levere en kvalitet på deres udgivelser, der er markant bedre kvalitetsmæssigt.
|
|
|
Det skyldes vel lige så meget, at hr. og fru flæskesteg ikke er synderligt kvalitetsbevidste. |
|
|
Det er så her der skal sættes ind. Jeg kender mange der i starten tog imod MP3 med kyshånd, og efterhånden ikke gider det mere, da de først begyndte at sammenligne. Min bekendskabskreds ligger dog ikke i den aldersgruppe hvor musikindustrien lægger deres reklamekræfter. Det der skal til, er at få de unge gjort mere krævende mht. varens kvalitet, og musikkens dynamik. På film er det lykkedes meget godt, med at få DTS fremhævet som noget godt, selvom Dolby Digital faktisk også er rigtig godt (godt nok til mig i hvert fald, når vi taler hjemmebio). Med højopløselig stereo går det derimod trægt. Der skal en decideret trend til, hvor det bliver lidt inn at være kvalitetsbevidst. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 10 Januar 2008 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med bare at gøre det inn at respektere andres ophavsret og værdier?
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 10 Januar 2008 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Spencer skrev:
nemligja skrev:
floe skrev:
ctacta skrev:
| Det er lidt ligesom de bistandsklienter der er groet fast i systemet. De har en masse rettigheder, og vil gerne have et meningsfyldt arbejde, men de glemmer at der i deres rettigheder også ligger en række forpligtelser der går den anden vej. Det går begge veje. |
|
|
Lad nu være med at blande forskellige samfundsdebatter ind i diskussionen. Det her er ikke en politisk debat.
|
|
|
Jamen det har jo da noget at gøre med samfundet. At vores samfund tillader at folk bare kopierer og fildeler lystigt. Hvis samfundet virkelig ville gøre noget ved det så KAN det da også lade sig gøre.. Tag fat i internet udbyderne og få lukket alle portene på serverne der bruges til fildeling. Men problemet er at det vil politikerne ikke gøre.
|
|
|
Så længe man kan købe en 500GB USB-harddisk der kan ligge i inderlommen, vil du aldrig komme fildeling til livs. De fildelere jeg kender flest af, laver en eksakt kopi af en alm. musik-CD. Ikke noget MP3 her.
Hvis MP3 kan være en trussel overfor musikerne, må de levere en kvalitet på deres udgivelser, der er markant bedre kvalitetsmæssigt. Det er her de fejler fælt.
|
|
|
Også er det iorden at stjæle ? |
|
|
Jeg har en hel bærepose med gamle kassettebånd, som jeg har spillet over fra ridsede LP'er. Disse bånd kan vist iøvrigt ikke afspilles længere grundet fugt, men om det var lovligt dengang jeg lavede dem, kan jeg ikke engang huske nu. Er det værre at kopiere digitalt ? Det mener jeg ikke at det er, da begge dele er en omgåelse af kunstnerens rettigheder. Måske kan der komme lidt trend i vinyl, så priserne på det gamle medie kan komme lidt ned. Sker det, så investerer jeg også i en god pladespiller igen. Kvalitetskravet er det der kan bremse kopiering, når det gælder MP3. Filmindustrien står overfor en anderledes vanskelig opgave, men tjener dog fint de første uger en film går i biografen. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Bojsenbord Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 636
|
| Sendt: 10 Januar 2008 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 10 Januar 2008 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
Hvad med bare at gøre det inn at respektere andres ophavsret og værdier?  |
|
|
Hvordan vil du operationalisere dette? Hvad skal der med dine EGNE ord til for at vi kan stoppe pirateriet, det synes jeg endnu du mangler at give dit bud på  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 10 Januar 2008 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
Hvad med bare at gøre det inn at respektere andres ophavsret og værdier?  |
|
|
Og samtidig køre det tilladte på vejen, samt ikke overhale hvor der er fuldt optrukkent, undlade at smide skrald ud af bilerne, ikke drikke alkohol i nærheden af børn, aflevere brugte batterier på apoteket hvis de indeholder giftige stoffer, undlade at skyde krysantemumbomber af i beboede områder... osv...osv...osv... __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 10 Januar 2008 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
ctacta skrev:
Hvad med bare at gøre det inn at respektere andres ophavsret og værdier?  |
|
|
Hvordan vil du operationalisere dette? Hvad skal der med dine EGNE ord til for at vi kan stoppe pirateriet, det synes jeg endnu du mangler at give dit bud på 
|
|
|
Holdningsbearbejdning! forældrene har et stort ansvar, skolerne ligeledes, denne fokusgrupper er vigtig, de voksne ved godt hvad man må og ikke må, så her er der ikke så meget at gøre holdningsmæssigt. Vi har domstolene til at banke dem på plads der tages med bukserne nede.
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 10 Januar 2008 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
Hvad med bare at gøre det inn at respektere andres ophavsret og værdier?  |
|
|
Jeg kunne finde mange mennskers værdier jeg under ingen omstændigheder vil respektere,da de er i direkte modstrid til egne værdier.
MVH
André Jensen
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 10 Januar 2008 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg sad igår aftes og snakkede med en god ven der også rystede på hoved over de vanvittige argumenter folk har for at sige det er ok at piratkopiere. Det mest vanvittige er den misforståede opfattelse af ytringsfrihed....menneskerettigheder etc... Den lader vi lige ligge.
Den anden er at man ikke stjæler noget, man laver jo "bare" en kopi, ak ja. Og samme analogi blev brugt til at det også er ok at kopiere en bil, eller naboen Webergrill. Og sådan kunne det blive ved.
Jamen så må jeg spørge de kloge herinde: hvad forhindre Jer så i at lave kopier af pengesedler?
Det er jo også "bare" en kopi, og jeg stjæler jo ikke noget fra nogen, jeg laver den jo selv. Det er jo bare data fra min scanner, min pc'er og små prikker som farveprinteren spytter ud. Og jeg har selv betalt for toner og papir! Så hvad er der galt i det? 
Hvis folk havde samme holdning til falskmønteri, så ville inflationen stige med rakatfart, måske samme hastighed som aktien faldt på B&O (30,4% på 3 timer) og inden der var gået 1 måned, så ville samfundet være smadret til ukendelighed 
Det samme er faktisk det man gør ved en hel del brancher. Musik. Film. Software.
Og tro mig, det vil hverken industrien eller politikerne lade ske, så skal vi ikke se at stoppe hykleriet, betale for det vi forbruger og komme videre?
|
| Til top |
|
| |
Furious jt Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 443
|
| Sendt: 10 Januar 2008 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes du kæmper en brav kamp ctacta 
Og jeg er enig med dig et langt stykke af vejen!
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 10 Januar 2008 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ ctacta
Det kan ikke betale sig at trykke sine egne pengesedler idag, med de priser der er på printerblæk.
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 10 Januar 2008 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
@ctacta
Det kan ikke betale sig at trykke sine egne pengesedler idag, med de priser der er på printerblæk.  |
|
|
Læg mærke til at jeg skrev toner - det er også usmart at stå nede på tanken med våde sedler fordi det regnede og farven smitter af mellem hænderne og på den stakkels pige ved kassen ikke?
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 10 Januar 2008 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ctacta naturligvis er det ikke iorden, hvis alle begyndte at trykke deres egne penge sedler.Det vil få hele samfundet til at bryde sammen.Det gør pirat kopiering ikke.Tænk dig om før du skriver .
MVH
André Jensen
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 10 Januar 2008 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
|
Ctacta naturligvis er det ikke iorden, hvis alle begyndte at trykke deres egne penge sedler.Det vil få hele samfundet til at bryde sammen.Det gør pirat kopiering ikke.Tænk dig om før du skriver .
MVH
André Jensen
|
|
|
Det forstår jeg ikke, eller skal jeg forstå det sådan, at det ikke er ok at smadre hele samfundet, men ok at smadre store dele af det? Jeg forstår dig slet ikke.....
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 10 Januar 2008 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
Andre skrev:
|
Ctacta naturligvis er det ikke iorden, hvis alle begyndte at trykke deres egne penge sedler.Det vil få hele samfundet til at bryde sammen.Det gør pirat kopiering ikke.Tænk dig om før du skriver .
MVH
André Jensen
|
|
|
Det forstår jeg ikke, eller skal jeg forstå det sådan, at det ikke er ok at smadre hele samfundet, men ok at smadre store dele af det? Jeg forstår dig slet ikke..... |
|
|
Her er et praktisk forslag, der kan komme grænsehandlen til livs, og gavne samfundet... Jyder må ikke have trækkrog på bilen. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 10 Januar 2008 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
floe skrev:
ctacta skrev:
Hvad med bare at gøre det inn at respektere andres ophavsret og værdier?  |
|
|
Hvordan vil du operationalisere dette? Hvad skal der med dine EGNE ord til for at vi kan stoppe pirateriet, det synes jeg endnu du mangler at give dit bud på 
|
|
|
Holdningsbearbejdning! forældrene har et stort ansvar, skolerne ligeledes, denne fokusgrupper er vigtig, de voksne ved godt hvad man må og ikke må, så her er der ikke så meget at gøre holdningsmæssigt. Vi har domstolene til at banke dem på plads der tages med bukserne nede.
|
|
|
Det er jo den stil der køres i øjeblikket. Synes du selv den fungerer ret godt, du må da indrømme at der skal ske noget banebrydende nyskabende, hvis man vil piratkopiering til livs? __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |