Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 15:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: STOP TYVERIET (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 37
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 08 Januar 2008 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Kani skrev:

Næh... det ser jeg ikke nogen grund til at de skal men jeg er da åben for at høre dine argumenter herfor? Umiddelbart tror jeg dog heller ikke det ville være i barnets bedste interesse at vænne det til et så voldsomt forbrug som ikke ville kunne opretholdes senere.[/QUOTE]

Så er vi faktisk helt enige!  Men hvordan straffes, eller sanktioneres der så mod brud på ophavsretten? når vi snakker unge under 18 år...

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

Kani
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 Januar 2008 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
[QUOTE=ctacta][QUOTE=floe]

Din kommentar virker for mig at se ikke specielt ironisk

Det er fordi vi spader, tåber og tabere ikke forstår ironi :)
Til top Vis Kani's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kani

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 08 Januar 2008 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

floe

[/QUOTE skrev:

Sort humor er nogle gange sundt, og jeg tror vi skal genstarte debatten. For hvad der er rigtig og forkert mht. op

Sort humor er nogle gange sundt, og jeg tror vi skal genstarte debatten. For hvad der er rigtig og forkert mht. ophavsret kan vel ikke diskuteres mere. Så hvordan straffes/sanktioneres der for brud på ophavsretten overfor unge under 18 år i fremtiden?

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 08 Januar 2008 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Slette
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Sendt: 08 Januar 2008 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:
floe skrev:

Sort humor er nogle gange sundt, og jeg tror vi skal genstarte debatten. For hvad der er rigtig og forkert mht. ophavsret kan vel ikke diskuteres mere. Så hvordan straffes/sanktioneres der for brud på ophavsretten overfor unge under 18 år i fremtiden?

Jamen i så fald er jeg da parat til at give dig en undskyldning

Jeg dropper dog alligevel ud, da debatten er kørt lidt af sporet... Også for mit vedkommende

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 08 Januar 2008 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:

Kinnaps skrev:
Jeg synes det noget sludder, at give musikindustrien skylden. Allerede I starten af 1980'erne kunne  computer spil også kopieres. Dengang var der vist ingen, der snakkede om dyre spil, eller griske spilfirmaer. Spil havde en pris som alt andet. Her kunne man bare slippe for at betale. Mere tror jeg ikke der er i det.
Iøvrigt tror jeg, at det så småt er ved at gå samme vej for hardwaren idag. Folk køber kopi ting som aldrig før - tøj, smykker, tasker, ure, møbler, lamper og vel efterhånden også hifi. Alt sammen for at spare penge. Hvormange synes der er noget forkert i dét?.

Ved du hvad, du har helt ret, men vi er desværre omgivet af mange tabere i et klassesamfund, der som eneste undskyldning har dårlige undskyldninge for det ene og det andet. Det er aldrig deres skyld, det er samfundet, eller de store stygge multinationale selskaber.

Du får jo ligefrem "våde mundvige" når du fantaserer om afstraffelses af børn, det er ret ud sagt sygeligt, eller er det noget "andet" du forsøger at fortælle os ?

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

Kani
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 Januar 2008 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:

Kani skrev:
Næh... det ser jeg ikke nogen grund til at de skal men jeg er da åben for at høre dine argumenter herfor? Umiddelbart tror jeg dog heller ikke det ville være i barnets bedste interesse at vænne det til et så voldsomt forbrug som ikke ville kunne opretholdes senere.

Så er vi faktisk helt enige! Men hvordan straffes, eller sanktioneres der så mod brud på ophavsretten? når vi snakker unge under 18 år...

[/QUOTE]

Det handler om at barnet skal have det bedst mulige grundlag for at begå sig i samfundet når det når myndighedsalderen. Til det formål må man hele tiden overveje om barnet er bedst tjent ved at blive opdraget af forældrene eller at blive frataget disse. I lyset af de alt andet end fantastiske resultater på diverse institutioner skal forældrenes evne til at opdrage barnet være RET skidt for at det er fordelagtigt at fjerne barnet fra hjemmet. Der er dog forhold hvor det kan være aktuelt; eksempelvis ved gentagne alvorlige forbrydelser eller ved forbrydelser som samfundet ikke kan tillade sig at lade ske igen såsom hård vold. Jeg mener ikke at barnets piratkopiering er udtryk for en tilstrækkelig sygelig adfærd til at det er til barnets fordel at blive fjernet fra hjemmet. Ej heller er det i barnets interesse at blive tildelt en kæmpe bøde. Vurderer man at børns piratkopieringer er et stort problem ville en mere konstruktiv og mindre ødelæggende måde at håndtere problemet være at underlægge forældrene en vis kontrol med barnets computer gennem uventet besøg af sociale myndigheder. Jeg er dog stærkt uenig i at børns kopiering skulle udgøre et sådant samfundsmæssigt problem.
Til top Vis Kani's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kani

Kinnaps
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 08 Januar 2008 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
ctacta skrev:

Kinnaps skrev:
Jeg synes det noget sludder, at give musikindustrien skylden. Allerede I starten af 1980'erne kunne  computer spil også kopieres. Dengang var der vist ingen, der snakkede om dyre spil, eller griske spilfirmaer. Spil havde en pris som alt andet. Her kunne man bare slippe for at betale. Mere tror jeg ikke der er i det.
Iøvrigt tror jeg, at det så småt er ved at gå samme vej for hardwaren idag. Folk køber kopi ting som aldrig før - tøj, smykker, tasker, ure, møbler, lamper og vel efterhånden også hifi. Alt sammen for at spare penge. Hvormange synes der er noget forkert i dét?.

Ved du hvad, du har helt ret, men vi er desværre omgivet af mange tabere i et klassesamfund, der som eneste undskyldning har dårlige undskyldninge for det ene og det andet. Det er aldrig deres skyld, det er samfundet, eller de store stygge multinationale selskaber.

Og netop dér sank diskussionen ned på niveau hvor jeg ikke gider deltage længere.

Det er fint hvis du ser dig selv som værende hævet over "os" tabere i dit fornøjelige bedrevidende klassesamfund, at du tydeligvis allerhelst ser din omverden præget af kontrol, kæft, trit og retning, at du har et fordrejet forhold til kausalitet mellem den forbrydelse det er at piratkopiere og de erstatningskrav APG stiller, men nu har din arrogance nået et tilpas niveau til at jeg gider spilde mere af min tid på dig...

Held og lykke med dit fascistoide syn på tilværelsen...

Er det ikke interessant, at vi diskuterer hvad børn ikke må, mens vi selv gør det.
Til top Vis Kinnaps's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kinnaps

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 Januar 2008 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.php/id-9955303.html?fo rside

Hvad mon straffen er for at blive snuppet 13 gange uden kørekort ?

Sikkert mindre end hvad den knægt fik, for at deltage i det copyparty.
Hvis man ved at éns bil bliver konfiskeret, kan man jo købe brugte biler for kr. 2000,- stk. og lade politiet om at klare skrotningen.

Man sparer jo besværet med at skulle skrotte sin bil, når den er konfiskeret.

Gad vide om der er en straf for at sælge skrotbiler til folk uden kørekort ?
Hvis ikke, er her en forretningsmulighed for pengetrængende folk.

EDIT: Er det klogt at køre bil, når man har været på militærøvelse, og uden søvn i dagevis ?

http://forsvaret.dk/FAUK/Publikationer/Artikler/tr%C3%A6thed sk%C3%B8rsel+i+forsvaret/

Hvis straffen er en bøde på kr. 600,- og en betinget frakendelse af kørekortet, så er det nok ikke så farligt.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 09 Januar 2008 kl. 09:46 | IP-adresse registreret  

StylaH skrev:
Jeg downloader flittigt! - Men køber bestemt også de titler jeg syntes er fede!

Har simpelthen ikke råd til at købe alt det jeg gerve vil have, så jeg låner lidt uden at spørge om lov.

De fede titler jeg gerne selv vil have på hylden, køber jeg så :)

Og til dem der siger det er at "stjæle", så NEJ NEJ NEJ, slå ordet op i ordbogen...

???.

Der er mange ting jeg gerne vil have skal jeg så bare tag dem ?.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Sendt: 09 Januar 2008 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

StylaH skrev:
Jeg downloader flittigt! - Men køber bestemt også de titler jeg syntes er fede!

Har simpelthen ikke råd til at købe alt det jeg gerve vil have, så jeg låner lidt uden at spørge om lov.

De fede titler jeg gerne selv vil have på hylden, køber jeg så :)

Og til dem der siger det er at "stjæle", så NEJ NEJ NEJ, slå ordet op i ordbogen...

???.

Der er mange ting jeg gerne vil have skal jeg så bare tag dem ?.

Jeg mener nu der er en forskel på, om man tager noget der eksistere fysisk, eller man tager noget der kun eksistere som bits.Ihvertfald når man taler moral og etik.Heldigvis er tanker stadigt toldfrie.

MVH

André Jensen

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

Jakob5_10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: København
Sendt: 09 Januar 2008 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

det var sgu nemmere i gamle dage hvor al digital kopiering var forbudt!!! at det så betød at du hvis du skulle følge lovens bogstav ikke måtte ligge dit Word perfekt dokument over på en flobby det  var der nok ikke nogen som tog alvorligt!!!

Morale: bare fordi noget er lov behøver det ikke at være den endegyldige sandhed!!!

mbm1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 09 Januar 2008 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

Hvis man ved at éns bil bliver konfiskeret, kan man jo købe brugte biler for kr. 2000,- stk. og lade politiet om at klare skrotningen.

EDIT: Er det klogt at køre bil, når man har været på militærøvelse, og uden søvn i dagevis ?

http://forsvaret.dk/FAUK/Publikationer/Artikler/tr%C3%A6thed sk%C3%B8rsel+i+forsvaret/

Hvis straffen er en bøde på kr. 600,- og en betinget frakendelse af kørekortet, så er det nok ikke så farligt.

Det er så her jeg har lært noget af ctacta.

De sager du beskriver er straffesager, og disse giver ikke særlig hård konsekvens.

Sager vedr. kopi/fildeling er erstatnings-sager. I disse er konsekvensen ekstrem hård.

Troede vi levede i et nogenlunde fornuftigt samfund. Jeg er blevet skuffet.

Til top Vis mbm1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbm1

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Sendt: 09 Januar 2008 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

mbm1 skrev:

Spencer skrev:

De sager du beskriver er straffesager, og disse giver ikke særlig hård konsekvens.

Sager vedr. kopi/fildeling er erstatnings-sager. I disse er konsekvensen ekstrem hård.

Hvad havde i regnet med, når store multinationale firmaer bliver forulempet, af en fjorten årig knægt,så skal hammeren da falde hårdt, så den forsmædelige knægt aldrig glemmer det.Så pyt med de samme selskaber de sidste 15-20år, har forulempet mig med skandaløst ringe udgivelser.

MVH

André Jensen

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 09 Januar 2008 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Hvad havde i regnet med, når store multinationale firmaer bliver forulempet, af en fjorten årig knægt,så skal hammeren da falde hårdt, så den forsmædelige knægt aldrig glemmer det.Så pyt med de samme selskaber de sidste 15-20år, har forulempet mig med skandaløst ringe udgivelser.

MVH

André Jensen

Det er rigtigt, men jeg hørte lige i radioen at rettighedshaverne nu kæmper hårdt for at lovovertrædere i den 3. verden skal acceptere at de såfremt de bliver taget, skal acceptere udtagning og salg af organer som de kan undvære, f.eks. 1 nyre, 1 lunge, op til 1,3 liter blod, knoglemarv m.m. eller indgå i videnskabelige eksperimenter uden yderligere honorar herfor.

Og dansk folkeparti vil have unge bag lås og slå med det samme, også unge ned til 12 år, og græsen går ved en håndfuld mp3-filer i 128kb kvalitet.

Nu går de godt nok for vidt

UPDATE: Inden I går helt amok, dem af Jer der ikke fangede at ovenstående er en grov joke, ja, så er der intet alvorligt ment med ovenstående, det var bare for at få Jer op af kontorstolen

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 Januar 2008 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

Andre skrev:
mbm1 skrev:

Spencer skrev:

MVH

André Jensen

Hvis du kan dokumentere at din livskvalitet er blevet mærkbart forringet af den dårlige kvalitet, så har du muligvis en erstatningssag.

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 09 Januar 2008 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

Det er starfbart at overlade rattet til en person uden kørekort uanset om man er forhandler eller ej. Det er ikke et krav at man har kørekort for at kunne købe og eje en bil, man skal blot være fyldt 18 og have tegnet lovpligtig ansvarsforsikring.

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 09 Januar 2008 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

Burte det ikke værre lovlig at man kun købe en bil hvis man havde en gyldig kørekort, for så kunne man komme de folk hvor de var døm til aldrig
igen at købe en bil, det hjælper jo ikke at man kan blive fradømt rette til at føre bil, og bilen er blive taget af polit og så gå man bare ud og køber en
ny bil.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 09 Januar 2008 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Burte det ikke værre lovlig at man kun købe en bil hvis man havde en gyldig kørekort, for så kunne man komme de folk hvor de var døm til aldrig
igen at købe en bil, det hjælper jo ikke at man kan blive fradømt rette til at føre bil, og bilen er blive taget af polit og så gå man bare ud og køber en
ny bil.

Det kunne måske arrangeres rimelig let ved salg af spritnye biler, altså forhandler og privatkunde, men ved salg imellem privatkunder ville det blive alt for omstændigt.

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Bruger siden: 08 Juni 2007
Lokalitet: Øerne
Sendt: 09 Januar 2008 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Hvad så med de folk som enten downloader, eller køber CD´er og DVD´er og kopierer dem i flere/mange stk tal og sælger dem ?

Hvad skal man stille op med dem ? De er jo med til at ALT bliver dyrere for os, som GERNE vil KØBE CD´erne eller DVD´erne.

Melder man sådan en person til Antipiratgruppen, er det jo en VOLDSOM bøde, erstatningskrav og evt fængsel der venter dem ?

Er det fair at anmelde sådan en person ?

Til top Vis heltny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltny

<< Forrige Side af 37 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes