| Forfatter |
|
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kazper skrev:
1) 2 år er en EVIGHED for et barn/ungt menneske. Det kan du tilsyneladende ikke sætte dig ind i 2) Der gives langt større erstatninger - både herhjemme og i udlandet, hvortil kommer omkostninger og bøde. Og det har du sagt du synes er helt i orden. 3) Gælden kommer til at ramme barnet/den unge i netop de år hvor han/hun er allermest sårbar og kan negativt påvirke fx uddannelse og derved direkte skade barnet (og samfundet som får en ny utilpasset og vred ung istedet for en der tager en lang uddannelse og bidrager til samfundet)
|
|
|
Jamen så må du jo skrive til vores socialminister og justitsminiter at du har nogle konkrete forslag til hvordan vi bør sanktionere mod unge der ikke kan respektere ophavsretten. Jeg syntes personligt du er for blød, for det er jo forældrene der som værge får girokortet og ikke den unge. Hvis noget skulle være mindre byrdefuldt end det nuværende som skræmmer dig, så kunne det være en kombination af økonomisk straf og samfundstjeneste.
UPDATE: I Rasmus tilfælde kunne dommen have lydt på: 200 timers samfundstjeneste som bordafrydder på et plejehjem i weekenderne + 30.000 alt incl. i erstatning.
|
| Til top |
|
| |
Kani Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 154
|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror ikke jeg kan debattere med en person som er uenig i at der skal være overensstemmelse mellem de rettigheder man tildeles og det ansvar man forventes at bære. Det mangler en meget klar begrundelse som jeg ikke har set fremført.
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
Hans J skrev:
Man afretter altså ikke børn, man udvikler og hjælper dem på vej.
|
|
|
Når vi snakker straf, så er det afretning, det er det der er formålet med straf. |
|
|
Er du fra det 18.århundrede eller hvad ? Den form for "opdragelse" giver en negativ opvækst, stakkels dine børn, hvis du altså har nogen. Synes du skulle søge arbejde hos APG eller Whitewater. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
kari,
Mener du at rettighedshaverne har et ansvar? Vor herre bevares...
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
ctacta skrev:
Hans J skrev:
|
|
|
Når vi snakker straf, så er det afretning, det er det der er formålet med straf.
|
|
|
Er du fra det 18.århundrede eller hvad ?
Den form for "opdragelse" giver en negativ opvækst, stakkels dine børn, hvis du altså har nogen.
Synes du skulle søge arbejde hos APG eller Whitewater.
|
|
|
Prøv nu forhelvede at LÆS hvad der står, det er ikke min personlige holdning, og jeg sætter ikke lighedstegn ved opdragelse og straf - tåbelig påstand!!!! det er meningen med hvad straf i bund og gund er, og har været det igennem mange hundrede år. Afretning, går vi længere tilbage var det ren og skær hævn. Nogle vil også mene at det idag er godt fordi det kan virke afskrækkende. Se eks. med foldsboldstossen der hoppede ind på banen. Er det også synd for han at han idømmes en bøde og er forgældet resten af sit liv? Nej! Og hvorfor går man så hårdt efter ham? For at statuerer et eksempel, så de andre t**ser ikke føler trang til at gøre det samme.
|
| Til top |
|
| |
Kani Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
kari,
Mener du at rettighedshaverne har et ansvar? Vor herre bevares... |
|
|
Nej. Jeg mener at når man ikke tildeles retten til få sine valg respekteret, at bestemme over egne affærer og at stemme ved demokratiske valg så er det dybt inkonsistent at skulle holdes ansvarlig ved en erstatningssag. Hvis ens beslutninger ikke kan regnes som autentiske på andre områder er det inkonsistent at regne dem som autentiske lige netop når det drejer sig om valget at kopiere.
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kani skrev:
ctacta skrev:
|
kari,
|
|
|
Nej. Jeg mener at når man ikke tildeles retten til få sine valg respekteret, at bestemme over egne affærer og at stemme ved demokratiske valg så er det dybt inkonsistent at skulle holdes ansvarlig ved en erstatningssag. Hvis ens beslutninger ikke kan regnes som autentiske på andre områder er det inkonsistent at regne dem som autentiske lige netop når det drejer sig om valget at kopiere. |
|
|
Jamen så lad os da gøre de stakkels unge straffri, erstatningsfritaget og skattefritaget indtil de fylder 18 år. Eller skal det gælder indtil deres hjerne er færdigudviklet som 20 årige? 
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slette
|
| Til top |
|
| |
Kani Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
Kani skrev:
ctacta skrev:
kari,
|
|
|
Nej. Jeg mener at når man ikke tildeles retten til få sine valg respekteret, at bestemme over egne affærer og at stemme ved demokratiske valg så er det dybt inkonsistent at skulle holdes ansvarlig ved en erstatningssag. Hvis ens beslutninger ikke kan regnes som autentiske på andre områder er det inkonsistent at regne dem som autentiske lige netop når det drejer sig om valget at kopiere. |
|
|
Jamen så lad os da gøre de stakkelS unge straffri, erstatningsfritaget og skattefritaget indtil de fylder 18 år. Eller skal det gælder indtil deres hjerne er færdigudviklet som 20 årige?  |
|
|
Hvorfor skulle de fritages fra skat? Men ja dine andre to forslag er ganske udemærkede omend det i nogle alvorlige tilfælde kan være nødvendigt at fjerne barnet fra forældrenes varetægt for at give det en ordentlig opdragelse. Dette er eksempelvis tilfældet hvis et barn begår vold eller gentagne gange udøver hærværk. Så formår forældrene tydeligvis ikke at rette op på problemet og givet barnet en opvækst så det kan klare sig efter det bliver 18.
|
| Til top |
|
| |
Kinnaps Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes det noget sludder, at give musikindustrien skylden. Allerede I starten af 1980'erne kunne computer spil også kopieres. Dengang var der vist ingen, der snakkede om dyre spil, eller griske spilfirmaer. Spil havde en pris som alt andet. Her kunne man bare slippe for at betale. Mere tror jeg ikke der er i det. Iøvrigt tror jeg, at det så småt er ved at gå samme vej for hardwaren idag. Folk køber kopi ting som aldrig før - tøj, smykker, tasker, ure, møbler, lamper og vel efterhånden også hifi. Alt sammen for at spare penge. Hvormange synes der er noget forkert i dét?.
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
Hans J skrev:
ctacta skrev:
Hans J skrev:
|
|
|
Når vi snakker straf, så er det afretning, det er det der er formålet med straf.
|
|
|
Er du fra det 18.århundrede eller hvad ?
Den form for "opdragelse" giver en negativ opvækst, stakkels dine børn, hvis du altså har nogen.
Synes du skulle søge arbejde hos APG eller Whitewater.
|
|
|
Prøv nu forhelvede at LÆS hvad der står, det er ikke min personlige holdning, og jeg sætter ikke lighedstegn ved opdragelse og straf - tåbelig påstand!!!! det er meningen med hvad straf i bund og gund er, og har været det igennem mange hundrede år. Afretning, går vi længere tilbage var det ren og skær hævn. Nogle vil også mene at det idag er godt fordi det kan virke afskrækkende. Se eks. med foldsboldstossen der hoppede ind på banen. Er det også synd for han at han idømmes en bøde og er forgældet resten af sit liv? Nej! Og hvorfor går man så hårdt efter ham? For at statuerer et eksempel, så de andre t**ser ikke føler trang til at gøre det samme. |
|
|
Lær at udtrykke dig klart på skrift så, dine indlæg bære præg af, at det er din personlige holdning. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kinnaps skrev:
Jeg synes det noget sludder, at give musikindustrien skylden. Allerede I starten af 1980'erne kunne computer spil også kopieres. Dengang var der vist ingen, der snakkede om dyre spil, eller griske spilfirmaer. Spil havde en pris som alt andet. Her kunne man bare slippe for at betale. Mere tror jeg ikke der er i det. Iøvrigt tror jeg, at det så småt er ved at gå samme vej for hardwaren idag. Folk køber kopi ting som aldrig før - tøj, smykker, tasker, ure, møbler, lamper og vel efterhånden også hifi. Alt sammen for at spare penge. Hvormange synes der er noget forkert i dét?.
|
|
|
Ved du hvad, du har helt ret, men vi er desværre omgivet af mange tabere i et klassesamfund, der som eneste undskyldning har dårlige undskyldninge for det ene og det andet. Det er aldrig deres skyld, det er samfundet, eller de store stygge multinationale selskaber. 
|
| Til top |
|
| |
Kani Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
Kinnaps skrev:
Jeg synes det noget sludder, at give musikindustrien skylden. Allerede I starten af 1980'erne kunne computer spil også kopieres. Dengang var der vist ingen, der snakkede om dyre spil, eller griske spilfirmaer. Spil havde en pris som alt andet. Her kunne man bare slippe for at betale. Mere tror jeg ikke der er i det.Iøvrigt tror jeg, at det så småt er ved at gå samme vej for hardwaren idag. Folk køber kopi ting som aldrig før - tøj, smykker, tasker, ure, møbler, lamper og vel efterhånden også hifi. Alt sammen for at spare penge. Hvormange synes der er noget forkert i dét?. |
|
|
Ved du hvad, du har helt ret, men vi er desværre omgivet af mange tabere i et klassesamfund, der som eneste undskyldning har dårlige undskyldninge for det ene og det andet. Det er aldrig deres skyld, det er samfundet, eller de store stygge multinationale selskaber.  |
|
|
Ja for søren... borger- og menneskerettighedsforkæmpere har nu altid været nogle egoistiske tølpere som prøver at flygte fra deres ansvar!
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kani skrev:
Hvorfor skulle de fritages fra skat? Men ja dine andre to forslag er ganske udemærkede omend det i nogle alvorlige tilfælde kan være nødvendigt at fjerne barnet fra forældrenes varetægt for at give det en ordentlig opdragelse. Dette er eksempelvis tilfældet hvis et barn begår vold eller gentagne gange udøver hærværk. Så formår forældrene tydeligvis ikke at rette op på problemet og givet barnet en opvækst så det kan klare sig efter det bliver 18. |
|
|
Det var nu bare for at køre dit forslag helt ud i skoven, de stakkels unge skal jo også have råd til at købe alt det musik, film m.m. som de jo så er nød til at købe, for ikke at begå ulovligheder, og derfor bør vi så fritage dem for skat ikke? 
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, det er MORALE den er gal med, så længe det er fint at bruge sort arbejde, købe bilige kopi vare, lave kopier og ens forælder synde at det er
helt find, for så spare man mange penge, at man så saver den gren over man selv sidde på, det kan man ikke se, og grund er vel at vare i DK er
omkringe 40% dyre en i hel EU, så for at kunne overleve i DK er man nød til dette.
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
Kinnaps skrev:
|
|
|
Ved du hvad, du har helt ret, men vi er desværre omgivet af mange tabere i et klassesamfund, der som eneste undskyldning har dårlige undskyldninge for det ene og det andet. Det er aldrig deres skyld, det er samfundet, eller de store stygge multinationale selskaber. 
|
|
|
Og netop dér sank diskussionen ned på niveau hvor jeg ikke gider deltage længere.
Det er fint hvis du ser dig selv som værende hævet over "os" tabere i dit fornøjelige bedrevidende klassesamfund, at du tydeligvis allerhelst ser din omverden præget af kontrol, kæft, trit og retning, at du har et fordrejet forhold til kausalitet mellem den forbrydelse det er at piratkopiere og de erstatningskrav APG stiller, men nu har din arrogance nået et tilpas niveau til at jeg gider spilde mere af min tid på dig...
Held og lykke med dit fascistoide syn på tilværelsen... __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek,
Skal man have musik og film for at overleve som menneske?
|
| Til top |
|
| |
Kani Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
Kani skrev:
| Hvorfor skulle de fritages fra skat? Men ja dine andre to forslag er ganske udemærkede omend det i nogle alvorlige tilfælde kan være nødvendigt at fjerne barnet fra forældrenes varetægt for at give det en ordentlig opdragelse. Dette er eksempelvis tilfældet hvis et barn begår vold eller gentagne gange udøver hærværk. Så formår forældrene tydeligvis ikke at rette op på problemet og givet barnet en opvækst så det kan klare sig efter det bliver 18. |
|
|
Det var nu bare for at køre dit forslag helt ud i skoven, de stakkels unge skal jo også have råd til at det musik, film m.m. som de jo så er nød til at købe, og derfor bør vi så fritage dem for skat ikke?  |
|
|
Næh... det ser jeg ikke nogen grund til at de skal men jeg er da åben for at høre dine argumenter herfor? Umiddelbart tror jeg dog heller ikke det ville være i barnets bedste interesse at vænne det til et så voldsomt forbrug som ikke ville kunne opretholdes senere.
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
|
Og netop dér sank diskussionen ned på niveau hvor jeg ikke gider deltage længere.
Det er fint hvis du ser dig selv som værende hævet over "os" tabere i dit fornøjelige bedrevidende klassesamfund, at du tydeligvis allerhelst ser din omverden præget af kontrol, kæft, trit og retning, at du har et fordrejet forhold til kausalitet mellem den forbrydelse det er at piratkopiere og de erstatningskrav APG stiller, men nu har din arrogance nået et tilpas niveau til at jeg gider spilde mere af min tid på dig...
Held og lykke med dit fascistoide syn på tilværelsen...
|
|
|
Hold da helt op, her prøver man virkelig at være morsom, måske skulle jeg ikke se mere Jul på Vesterbro, for sort humor er vist pludslig bandlyst. Du så ikke min smily til sidst? Eller er du kørt træt?
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
floe skrev:
|
Held og lykke med dit fascistoide syn på tilværelsen...
|
|
|
Hold da helt op, her prøver man virkelig at være morsom, måske skulle jeg ikke se mere Jul på Vesterbro, for sort humor er vist pludslig bandlyst. Du så ikke min smily til sidst? Eller er du kørt træt?
|
|
|
Din kommentar virker for mig at se ikke specielt ironisk  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |