Emne: STOP TYVERIET ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
mbm1 skrev:
ctacta skrev:
Een enkelt sag der er tabt, det har nok ikke den helt store betydning Nu går APG jo ikke efter børn men voksne, børn kan ikke tegne bredbåndsabn. |
|
|
det var såmænd bare en sag jeg stødte på. Har du et link til en sag der er kørt ved domstolen som APG har vundet?
I dine indlæg henviser du da til 14-15 årige der har fået APG på nakken.
|
|
|
Som jeg skrev så har jeg desværre ikke dommen liggende i pdf mere på den 15 årige. Men du kan søge aktindsigt igennem Kbh. byret eller Landsretten.
|
| Til top |
|
| |
mbm1 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 913
|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
mbm1 skrev:
ctacta skrev:
Een enkelt sag der er tabt, det har nok ikke den helt store betydning Nu går APG jo ikke efter børn men voksne, børn kan ikke tegne bredbåndsabn. |
|
|
det var såmænd bare en sag jeg stødte på. Har du et link til en sag der er kørt ved domstolen som APG har vundet?
I dine indlæg henviser du da til 14-15 årige der har fået APG på nakken.
|
|
|
Som jeg skrev så har jeg desværre ikke dommen liggende i pdf mere på den 15 årige. Men du kan søge aktindsigt igennem Kbh. byret eller Landsretten.
|
|
|
Een enkelt sag der er vundet, det har nok ikke den helt store betydning
Synes ellers lige du skrev at de ikke gik efter børn?
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er flere sager der er vundet, men det er den mest interessante jeg har haft kendskab, kontakt APG, jeg tror ikke de har noget imod at fortælle dig hvordan landet ligger.
|
| Til top |
|
| |
mbm1 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
| Der er flere sager der er vundet, men det er den mest interessante jeg har haft kendskab, kontakt APG, jeg tror ikke de har noget imod at fortælle dig hvordan landet ligger. |
|
|
Nej ved du hvad det gider jeg ærlig talt ikke bruge min tid på.
Det lyder bare lidt som om du er ude at rasle med sablerne for APG.
Personligt rager det ikke mig om folk stjæler, mener bare det må være en sag for politiet og ikke APG med deres latterlige metoder og trusler.
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det forstår jeg ikke det argument. Folketinget har jo netop besluttet at det har politiet ikke resourcer til, så derfor har man givet rettighedshaverne udvidede muligheder for at retsforfølge dem der krænker deres rettigheder. Det er lov. Og derfor noget man bør forholde sig til.
Jeg repræsenterer ikke APG på nogen måde, jeg prøver kun at oplyse i det omfang jeg kan her i debatten. Personligt er jeg ved at brække mig over dem der ikke kan kende forskel på dit-og-mit og bare rager til sig, uden at betale. Det går inddirekte udover os andre.
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mbm1 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
|
Det forstår jeg ikke det argument. Folketinget har jo netop besluttet at det har politiet ikke resourcer til, så derfor har man givet rettighedshaverne udvidede muligheder for at retsforfølge dem der krænker deres rettigheder. Det er lov. Og derfor noget man bør forholde sig til.
Jeg repræsenterer ikke APG på nogen måde, jeg prøver kun at oplyse i det omfang jeg kan her i debatten. Personligt er jeg ved at brække mig over dem der ikke kan kende forskel på dit-og-mit og bare rager til sig, uden at betale. Det går inddirekte udover os andre.
|
|
|
Du skriver om at APG har vundet nogle sager. Først den med de 70.000kr, som så viste sig at være et forlig. Nu bliver du ved med at skrive, at der er flere tilfælde hvor der er kommet dom i lignende sager. Men burde sådanne sager ikke være at finde i medierne?
Ja det er da irriterende at folk ikke kan finde ud af hvad der er dit og mit, men det retfærdiggøre ikke APG´s metoder synes jeg.
Vi lever i et retssamfund. Og efter hvad jeg har fået opfattelsen af, så underminere APG det fuldstændig.
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
floe skrev:
Hans J skrev:
Faktisk stjæler folk som piratkopiere inddirekte fra dem som lovligt brugere CD-R, DVD+R, DVD-RAM osv osv.
Vi betaler faktiskPara-fiskal afgift for at kompensere for kunsteres tab
på disse medier når vi skal gemme vores billeder, hjemmestrikkede videoer, selvkomponerede musik osv osv.
|
|
|
En spøjs måde at anskue situationen på. Jeg ser (lidt) sådan på det, at har jeg først betalt afgift for at medierne kan benyttes til piratkopiering, så er jeg også moralsk berettiget til at må benytte skiverne i denne henseende.
|
|
|
Det var så din undskyldning for at begå noget ulovligt, håber det dulmer samvittigheden. Nu hvor du har været så ærlig, kan du så ikke også fortælle os hvor du køber dine skiver? Det er jo så vidt jeg kan gætte ikke i DK...
Update: Blankmedieafgiften, der er sat kraftigt ned, lovliggør ikke ulovlige kopier, men er kompentation for den lovlige kopiering man som forbruger må foretage. http://infokiosk.dk |
|
|
@floe : Jeg opfattede faktisk også dit svar som en blåstempling af piratkopiering og du faktisk gjorde det  . __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
| ctacta > Har du ikke set mit sidste indlæg på side 9, eller blot undladt at svare derpå? |
|
|
Det har jeg da bestemt, men jeg mente ikke det fortjente nogen yderligere kommentar herfra, da din første udtalelse står i skærende kontrast til det du efterfølgende beskriver/argumentere.
"En spøjs måde at anskue situationen på. Jeg ser (lidt) sådan på det, at har jeg først betalt afgift for at medierne kan benyttes til piratkopiering, så er jeg også moralsk berettiget til at må benytte skiverne i denne henseende."
I ovenstående skriver du direkte at har man betalt for medier med afgift, så er man også berettiget til at anvende dem til piratkopiering. Dertil har jeg henledt din opmærksom på at afgiften ikke er kompentation for ulovlig piratkopiering, men alene kompentation for den lovlige og idag meget begrænsede kopiering der kan finde sted iht. lovgivningen.
Jeg tillod mig derfor at spørge om du betalte afgift på dine medier, det gør du så ikke, men fortæller nu at du kun anvender dem til andre formål end piratkopier. Jeg har svært ved at se sammenhænget mellem din første bemærkning i den sidste, og det var egentlig årsagen til at jeg undlod at kommentere den yderligere, men nu når du forlanger et svar, så har du hermed fået det.
Jeg tror at der er flere herinder der opfattede dit indlæg som en klar blåstempling af piratkopiering og at du selv praktiserer det. Det er ikke noget personligt angreb, blot en antagelse udfra det du selv beskriver med egne ord.
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
mbm1 skrev:
| Vi lever i et retssamfund. Og efter hvad jeg har fået opfattelsen af, så underminere APG det fuldstændig. |
|
|
Hvordan..? Downloaderen bliver tilbudt et forlig - hvis det ikke er "spiseligt" står det ham/hende frit for at tage slagsmålet i en retssal. At folk vælger ikke at forfølge sagen, har ikke noget med manglende retssikkerhed at gøre. __________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
mbm1 skrev:
ctacta skrev:
|
|
|
|
Du skriver om at APG har vundet nogle sager. Først den med de 70.000kr, som så viste sig at være et forlig. Nu bliver du ved med at skrive, at d
er er flere tilfælde hvor der er kommet dom i lignende sager. Men burde sådanne sager ikke være at finde i medierne?
Ja det er da irriterende at folk ikke kan finde ud af hvad der er dit og mit, men det retfærdiggøre ikke APG´s metoder synes jeg.
Vi lever i et retssamfund. Og efter hvad jeg har fået opfattelsen af, så underminere APG det fuldstændig.
|
|
|
APG afgør ikke noget som helst, det gør domstolene, så hvordan APG undemrinere retssamfundet, det er mig en gåde. Hvis man er uskyldig eller finder et forlig urimeligt, så får man det da bare afgjort via domstolene, det er jo den eneste instans der kan idømme en person noget i sådan en sag. Argumentet om at folk p**** i bukserne ved brevene fra APG det forstår jeg ikke, hvis man er uskyldig så er det da meget nemt, præcis som når man ryger til inkasso for noget man aldrig har bestilt eller fået (bogklubber m.m.)
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
floe skrev:
| ctacta > Har du ikke set mit sidste indlæg på side 9, eller blot undladt at svare derpå? |
|
|
Det har jeg da bestemt, men jeg mente ikke det fortjente nogen yderligere kommentar herfra, da din første udtalelse står i skærende kontrast til det du efterfølgende beskriver/argumentere.
"En spøjs måde at anskue situationen på. Jeg ser (lidt) sådan på det, at har jeg først betalt afgift for at medierne kan benyttes til piratkopiering, så er jeg også moralsk berettiget til at må benytte skiverne i denne henseende."
I ovenstående skriver du direkte at har man betalt for medier med afgift, så er man også berettiget til at anvende dem til piratkopiering. Dertil har jeg henledt din opmærksom på at afgiften ikke er kompentation for ulovlig piratkopiering, men alene kompentation for den lovlige og idag meget begrænsede kopiering der kan finde sted iht. lovgivningen.
Jeg tillod mig derfor at spørge om du betalte afgift på dine medier, det gør du så ikke, men fortæller nu at du kun anvender dem til andre formål end piratkopier. Jeg har svært ved at se sammenhænget mellem din første bemærkning i den sidste, og det var egentlig årsagen til at jeg undlod at kommentere den yderligere, men nu når du forlanger et svar, så har du hermed fået det.
Jeg tror at der er flere herinder der opfattede dit indlæg som en klar blåstempling af piratkopiering og at du selv praktiserer det. Det er ikke noget personligt angreb, blot en antagelse udfra det du selv beskriver med egne ord. |
|
|
Med min kommentar er jeg udelukkende interesseret i, at komme med min mening om hvorvidt en afgift på medier som følge af at de KAN benyttes til piratkopiering, er moralsk forkert, når piratkopiering i sig selv er ulovligt. Afgiften blev i sin til pålagt med denne begrundelse, og at dette senere er blevet omformuleret, er nok mere udtryk for politisk demagogi, end reelle hensigter. Det blåstempler dog på ingen måde piratkopiering som moralsk korrekt, men er udtryk for en dobbeltmoral der ikke hører hjemme. Jeg er i og for sig også ligeglad med hvorvidt folk tvivler på at jeg kopierer musikalske værker ulovligt eller ej, jeg ved at jeg har mit på det rene i denne henseende. At jeg køber medier i udlandet ser jeg ikke som amoralsk eller des lige. Det står mig fuldt ud frit for, om jeg vil importerer skiver eller købe dem her i landet - jeg køber hvor det er billigst, og de bliver ikke engang benyttet til kopier af mit eget indkøbte musik. __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
Kinnaps Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
mbm1 skrev:
ctacta skrev:
|
|
|
|
Du skriver om at APG har vundet nogle sager. Først den med de 70.000kr, som så viste sig at være et forlig. Nu bliver du ved med at skrive, at der er flere tilfælde hvor der er kommet dom i lignende sager. Men burde sådanne sager ikke være at finde i medierne?
|
|
|
Det er jo altid et problem, når nogen misbruger systemet. Det regeringen sætter i værk, for at forhindre dette misbrug, vil uvægerligt gå ud over andre. Loven skal gælde for alle, så hvis selv den mest forhærdede piratkopist skal have respekt for loven, vil den synes for hård for andre. Hvis nogen havde fortalt mig for 20 år siden, at man kunne risikere et kropsvisitering midt på gaden  , havde vedkommende da fået en smiley af mig  .
|
| Til top |
|
| |
mbm1 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemet er jo at APG truer folk til at betale disse vanvittige erstatninger. Det kan ikke være rigtigt at det kan forekomme. Derfor skal det være en retslig instans som skal ordne disse sager. Men så langt når det jo sjældent pga disse trusler.
Det er selvfølgelig svært at diskutere ikke konkrette sager. Men lad os antage at den sag om Adobe programmet er sand. Så ville det jo svare til at jeg gik ned i en butik og stjal programmet, og så ville et privat bounty-hunter firma komme efter mig og tilbyde mig at betale 70.000kr + deres omkostninger. for at slippe for at blive meldt til politiet.
Tvivler på det at stjæle en varer i en butik takseres til dette beløb!
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Floe, eller Jacob som du jo hedder kan jeg se, jeg kom til at tænke på en anden sag lige før Rasmus på de 15 år, det var et kollegie ude i Lyngby ved DTU, der indgik stort set alle forlig, på nær dem der fik forlig på 200-300.000 kr. De benægtede alt, selv om det var dem der hostede filerne i et lokalnetværk, og de blev senere idømt at betale erstatningen. Skal se om jeg kan fremskaffe dommene, herunder den på den 15 årige.
Der er intet underligt i at folk benægter alt når man tager dem med bukserne nede. Det sker i mange sager, men det er ærgeligt at kommer til at betale alle de mange sagsomkostninger + renter for noget man ikke kan løbe fra, selv om man lyver og benægter som 10 heste kan rende.
APG kan ikke sagsøge gud og hver mand, men man forsøger at statuere nogle eksempler, til skræk og advarsel, med det formål at forsøge at lave en holdningsændring og dermed anden adfærd og omgang med ophavsretsligt beskyttet materiale.
Forældrene har svigtet big time hvis I spørg mig. Men det er ligesom sort arbejde og den rådne moral.
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
mbm1 skrev:
|
Problemet er jo at APG truer folk til at betale disse vanvittige erstatninger. Det kan ikke være rigtigt at det kan forekomme. Derfor skal det være en retslig instans som skal ordne disse sager. Men så langt når det jo sjældent pga disse trusler.
Det er selvfølgelig svært at diskutere ikke konkrette sager. Men lad os antage at den sag om Adobe programmet er sand. Så ville det jo svare til at jeg gik ned i en butik og stjal programmet, og så ville et privat bounty-hunter firma komme efter mig og tilbyde mig at betale 70.000kr + deres omkostninger. for at slippe for at blive meldt til politiet.
Tvivler på det at stjæle en varer i en butik takseres til dette beløb!
|
|
|
Nu glemmer du en vigtig ting, hvordan vedkommende fik fat i programmerne, det var ved fildeling, og under denne, er man med til at distribuere, derfor skal du lige gange med faktor 3 af udsalgsprisen, og derfor det høje krav!
Ved tyveri af en fysisk vare, der får man en bøde der er 1-2 gange højere end varens udsalgspris, og varen får du ikke lov at beholde. Du får så også en anmærkning i din straffeattest i 2 år om butikstyveri. Er det rigtig groft tyveri, så ordnes butikstyveri ikke administrativt af politimesteren, men så stilles man for en dommer, og i de grove tilfælde, så ryger man i fængsel + bøde.
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
Floe, eller Jacob som du jo hedder kan jeg se, jeg kom til at tænke på en anden sag lige før Rasmus på den 15 år, det var et kollegie ude i Lyngby ved DTU, der indgik stort set alle forlig, på nær dem der fik forlig på 200-300.000 kr. De benægtede alt, selv om det var dem der hostede filerne i et lokalnetværk, og de blev senere idømt at betale erstatningen. Skal se om jeg kan fremskaffe dommene, herunder den på den 15 årige.
Der er intet underligt i at folk benægter alt når man tager dem med bukserne nede. Det sker i mange sager, men det er ærgeligt at kommer til at betale alle de mange sagsomkostninger + renter for noget man ikke kan løbe fra, selv om man lyver og benægter som 10 heste kan rende.
APG kan ikke sagsøge gud og hver mand, men man forsøger at statuere nogle eksempler, til skræk og advarsel, med det formål at forsøge at lave en holdningsændring og dermed anden adfærd og omgang med ophavsretsligt beskyttet materiale.
Forældrene har svigtet big time hvis I spørg mig. Men det er ligesom sort arbejde og den rådne moral. Hovhov sort arbejde er godt 
|
|
|
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det mener Rockwool-fonden bare ikke, ej heller økonomerne, eller politikerne, eller for den sags skyld undertegnede.
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
RogueAgent skrev:
mbm1 skrev:
| Vi lever i et retssamfund. Og efter hvad jeg har fået opfattelsen af, så underminere APG det fuldstændig. |
|
|
Hvordan..? Downloaderen bliver tilbudt et forlig - hvis det ikke er "spiseligt" står det ham/hende frit for at tage slagsmålet i en retssal. At folk vælger ikke at forfølge sagen, har ikke noget med manglende retssikkerhed at gøre. |
|
|
Vi lever naturligvis i et retsamfund.Her er der opstillet nogle love man bliver dømt på, hvis det kan bevises man er skylding.Og sådan skal det naturligvis være.Problemmet er bare, at loven som den er nu, kan give nogle vanvittige erstatninger til pladeselskaberne.Som jeg mener ingen hold har i virkeligheden.Så du står som sagsøgt, i en situation, hvor du kan vælge at betale forliget, eller du kan tage retsagen, hvor du muligvis kan få nedsat erstatningen. Men du skal betale sagsomkosningerne på måske 100000kr.Jeg gad godt se den advokat, der siger den sag skal du køre.
MVH
André Jensen
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
| Det mener Rockwool-fonden bare ikke, ej heller økonomerne, eller politikerne, eller for den sags skyld undertegnede. |
|
|
Nu skal vi ikke dreje tråden væk fra emnet, men politikerne kan rende mig, de er sgu kun interesseret i toppen af samfundet. Os malkekøer skal bare ud på marken og have et skud med en boltpistol når vi er færdigmalket  . Konsekvensen af sort arbejde er efter min egen overbevisning, ikke helt så sort som de vil gøre det til. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|