| Forfatter |
|
plafitracer Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige kontaktet Ken Ball hos ALO Audio - venter bare på svar. Men vil da lige prøve ilounge.com - tak for linket.
Nu er jeg jo kabel-pusher inden for fullsize hifi, så jeg kender alt til vigtigheden af et godt kabel
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
plafitracer skrev:
Sæføli er iPhonen 'knækket', men det er mere for at kunne bruge telefonen, resten behøver ikke at blive 'knækket' - men kan man ikke bruge den
som telefon er den i mine øjne ligegyldig - men den er riddi feeed...
Kan man få Yuin i Danmark? |
|
|
Jeg havde oprindeligt bestilt en iTouch, som ligner en iPhone, bare uden telefon. Telefondelen interesserer mig som sagt ikke, og jeg kan heller ikke komme til at bruge den, for mit iTunes program er alt for nyt. Jeg mener det er for dårligt at et firma som Apple ikke vil lade andre mennesker end en "lukket kreds af abbonenter" bruge deres telefon. Det kalder jeg fis-fornemt, men dem om det. Så tjener de ingen penge på mig. Desværre kunne "forretningen" ikke levere en iTouch, så efter mere end 14 dages venten, afbestilte jeg skidtet. Nu bruger jeg min NANO 3G. Primært til at podcaste ting og sager. Den er riddi riddi feeed  Claus: Du kan da ikke mene at det skal koste mere end en halv NANO for et lille bitte kabel ? Jeg kalder det tyveri, men lad nu det ligge. Jeg har jo heldigvis andre muligheder for at høre musik, så det er jo ikke livet om at gøre, trods alt.
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 01:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror ikke det er selve kablet (materialet) der gør forskellen, mere at der i en dock fra eksempelvis ALO kun er lydelen der bliver sendt til
forstærkeren og derved fjerner man den støj som alle elektriske ting laver...
Men det er rent gæt fra min side, jeg ved bare at med de andre docks jeg har er lyden "forurenet" og heller ikke lige så god og klar som fra min
absurd dyre "mini cryo dock"...Om den så er pengene værd er jo op til den enkelte...
Personligt ville jeg foretrække en dock som er bygget sammen med en jack (lidt lige som en fly adapter bare med en dock og en jack istedet for 2
jacks) så man slap for at have kablet til at stikke ud i bunden af ipodden, men noget sådan er jeg ikke stødt på (endnu), men det ville skisme være
smart.....
Prisen er fuldstændig sindsyg, det vil jeg uden tøven give Kalle ret i men der er jo folk som også har udstyr som Wadia i stedet for en alm
cdafspiller eller for den sags skyld betaler afsindige beløb for italienske forstærkere (f.eks. Rudistor) HEH HEH
Det er gas jeg håber du kan tage det....
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 01:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 03:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
Prøv evt. at søge på head-fi.org elle ilounge.com efter lineout til din Iphone....
Du kan også kontakte Ken ball (ALO Audio) eller evet Turbo via pm på head-fi og høre om de har en løsning... |
|
|
Tjek evt. Turbo's produkter på denne side: http://www.fixup.net/talk/topic.asp?TOPIC_ID=1995Har bestilt en Turbo Diabolous v13, som jeg ikke har fået endnu (skal bruges med Nano 3G og iBasso T2). Sender bare en PM til Turbo - Får mail tilbage med priser og man betaler via Paypal...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 05:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fået svar fra Ken Ball (ALO Audio) - der er forskel på lineout algoritmen på iPhone og Ipod - iPone har indbygget højttaler (ganske rart når
man taler i telefonen). Så selve dock'en er anderledes. I den medfølgende dock er der et mini-jack stik til line out - men den gider man jo ikke at
rende rundt med
Så lønsingen er her: http://www.head-fi.org/forums/f70/plan s-iphone-support-24673 0/index2.html
Kablet er bestilt... &n bsp; &n bsp;
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et turbo dock kabel, som fungerer ganske fint.. Har intet til at sammenligne med dog.. Men det er BETYDELIGT bedre end at tage lyden ud fra jack-udgangen på min nano3..
En anden skrev at IEMs var klart overlegne i forhold til earbuds, hvilket jeg bestemt vil sige ikke passer. earbuds generelt er elendige, men der findes guldklumper imellem. Eksempelvis Yuin PK1, som er ganske gode, men heller ikke billige..
plafitracer - Hvis du har købt en hornet, ville det være spild at købe et sæt Yuin PK2.. Der skal du købe PK1.. Der er virkeligt potentiale i PK1'erne hvis man har en god amp, hvor PK2'erne ikke rigtigt bliver særligt meget bedre med en god amp..
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kalle
Nej det er et produkt som slet ikke findes jeg drømmer om jeg kan nemlig ikke forstå at de ikke bare laver en lille smart ting så det fylder mindre
og samtidigt kan holde min forstærker så jeg slipper for at rende rundt med en kuffert når jeg vil høre dejlig musik...
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
Kalle
Nej det er et produkt som slet ikke findes jeg drømmer om jeg kan nemlig ikke forstå at de ikke bare laver en lille smart ting så det fylder mindre
og samtidigt kan holde min forstærker så jeg slipper for at rende rundt med en kuffert når jeg vil høre dejlig musik... |
|
|
Jeg kan sagtens følge dig Claus, men i den virkelige verden, er det nu (desværre) således, at hvis ting skal være avancerede og "gode", og samtidig (eller på grund af disse 2 ting) udvikler varme, så fylder det altså. Når vi skal bruge "bærbar" lyd må det derfor altid være et kompromis mellem størrelse og ydelse. Det gælder så bare om at finde det "bedste" som samtidig fylder mindst. Take it or leave it
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har da intet med varme eller noget i den retning at gøre lang de fleste binder jo deres forstærker og ipod sammen, dem der laver disse ting er
bare ikke praktisk anlagt....eller enddog fantasiløse...
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
Det har da intet med varme eller noget i den retning at gøre lang de fleste binder jo deres forstærker og ipod sammen, dem der laver disse ting er
bare ikke praktisk anlagt....eller enddog fantasiløse... |
|
|
Når jeg nævnte fysiske størrelser og varmeudvikling, tænke jeg på "hjemme-hifi". IKKE "lomme-hifi"  men ellers har du sikkert ret. Bare de kan tjene kassen på tingene. Det praktiske kommer ikke altid i første række.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Januar 2008 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har fået ligt grej:
Ray Samuels The Hornet
ALO forbindelses kabel
Beyer DT770 Pro
AKG k271
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 17 Januar 2008 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
plafitracer skrev:
Har fået ligt grej:
Ray Samuels The Hornet
ALO forbindelses kabel
Beyer DT770 Pro
AKG k271
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Januar 2008 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Feeeeddd smiley
Der er pics her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49576&TPN=1 0
Ellers kommer de her:
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 17 Januar 2008 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
plafitracer skrev:
Har fået ligt grej:
Ray Samuels The Hornet ALO forbindelses kabel Beyer DT770 Pro AKG k271
|
|
|
amok.. BÅDE DT770 OG K271 ? Skulle du ikke hellere have prøvet en lukket og en åben.. eller en iem også i stedet for to lukkede ?.. eller skal den mindst fortrukne sælges efter en testperiode ? i mit hoved er de lidt i samme klasse/type af hovedtelefoner..
Men lækkert setup allerde.. :)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Januar 2008 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
kolind skrev:
amok.. BÅDE DT770 OG K271 ? Skulle du ikke hellere have prøvet en lukket og en åben.. eller en iem også i stedet for to
lukkede ?.. eller skal den mindst fortrukne sælges efter en testperiode ? i mit hoved er de lidt i samme klasse/type af hovedtelefoner..
Men lækkert setup allerde.. :) |
|
|
Grunden til de lukkede er at jeg skal bruge dem på kontoret og ikke vil forstyrre mere end nødvendigt - det er nok at man sidder med nogle
megabøffer på hovedet.
Umiddelbart er der mere bas i Beyer end i AKG - måske lidt for meget - men pt kører jeg med mp3 filer - jeg skal have rippet nogle over i lossless.
Nu tager jeg det ene sæt med i morgen og hører lidt musik på arbejdet, så kan jeg jo tage det andet sæt med på mandag
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Januar 2008 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ken Ball fra ALO lever vist ekstra godt i disse dage.
Your item left the United States from SAN FRANCISCO at 5:04 PM on January 16, 2008. 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Januar 2008 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og sådan her ser et Jumbo Cryo Dock ud
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Januar 2008 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hva er den a Kalle - er du begyndt at handle oversøisk??
De ser godtnok seje ud de AKG'er med det kabel på
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Januar 2008 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
plafitracer skrev:
Hva er den a Kalle - er du begyndt at handle oversøisk??
De ser godtnok seje ud de AKG'er med det kabel på  |
|
|
JÆS. All the good stuff is not available in the small country called Denmark 
PS: Jeg har osse købt et sæt YUIN PK2 fra Ken Ball (har fået dem). De er dæleme fee 
|
| Til top |
|
| |