Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 03:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør til hjemmebiografen
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør til hjemmebiografen
Emne Emne: B&O’s DD 7.1 surround A/V system ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 16
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 05 Januar 2008 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:

Hej Peter Pan,

B&O er og bliver aldrig super A/V. Det er flot design og god betjening. Det er statussymbol for mange, især de fattigfine. Men det er og bliver aldrig rigtig hifi og er slet ikke så fantastisk som du ofte vil gøre det til. ICEpower og Beolab 5 er perler, men resten må de godt beholde for sig selv.

Venligst,

fattigfine

Haha gode ord for det er lige hvad det er.

Det er ikke fordi de går op i lyd og hvor kvali er , næ det er for at vise det frem.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 Januar 2008 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

butkus skrev:
Nu må i meget undskylde... Men det må da også være det der er det mest optimale.. hvorimod du foretrækker det der ser mest "rigtig" ud på papiret... Hvor fedt er det at sidde og kigge på et "korrekt" billed hvis det ikke er behageligt at se på? og man får ondt i øjnene af at se på det mere end 2 timer af gangen...

Det er fordi du misforstår hvad "korrekt gengivelse" går ud på. Punkt 1: Hvem har bildt dig ind at et korrekt billede ikke er behageligt at se på? Med et korrekt billede, så er det helt og holdent op til film-producenten hvordan billedet skal se ud. Hvis Michael Bay synes Transformers skal have boosted kontrast og boostede farver (hvilket JEG f.eks. ikke synes er specielt behageligt at se på), så er det et valg han kan tage. Det er ikke noget jeg, eller mit tv, skal bestemme - det er filmproducenten der har afgjort at sådan skal det se ud.

Punkt 2: Hvem sagde at B&O's "gyldne øjne" nåede frem til et "behageligt" billede? Den kunstige sharpness, som denne subjektive vurdering er nået frem til, giver netop billedet et mere "hårdt" look end den korrekte gengivelse ville opnå, simpelthen fordi det subjektivt opleves som "skarpere". En korrekt gengivelse vil give et _blødere_ billede. Spørg _enhver_ der har fået kalibreret et tv af mig, om ikke en væsentlig del af forbedringen har været at billedet er blevet behageligt at se på. Jeg har formentligt en del kunder der følger med i en diskussion som denne, så jeg råber ud i plænum: Hvem vil række hånden op og sige at det kalibrerede billede ikke er det mest behagelige at se på?

butkus skrev:
Der må da også være en rigtig god grund til at 95% af producenterne vælger at gøre det..Oddsene for at de sidste 5% har ret, er vist ikke ret store.. Men ok, flertallet kan selvfølgelig tage fejl.. Men jeg tvivler..

95%, eller rettere 100%, af producenterne har ét formål: At tjene så mange penge som muligt, dvs sælge så mange tv som muligt. Det kan man blandt andet gøre ved at give folk det de tror de har brug for, i stedet for det de HAR brug for. De 5% er de få producenter der forsøger at tjene penge ved at ramme de få forbrugere der ved hvad et godt billede egentlig er.

Nu har jeg bitchet nok til at jeg lige vil fyre en disclaimer af igen: Jeg siger ikke B&O er dårlig kvalitet. Jeg siger deres målsætning er anderledes end min. Og jeg har demonstreret min "vej" mod god billedkvalitet nok gange nu til at jeg tør sige at 95% af befolkningen synes den korrekte gengivelse er den bedste, hvis de bare får den at se. Der er så masser der kan nøjes med mindre, det er en helt anden snak. Men jeg har aldrig prøvet at gengive et tilnærmelsesvist korrekt billede, uden at langt størstedelen har siddet med åben mund og polypper og sagt at det er noget af det bedste de har set.

[/QUOTE]

Det svarer vel lidt til at man sammenligner 2 højttalere, og hvor den ene på de fleste målinger viser de bedste resultater.. Og som på papiret burde være den bedste... Men sådan er det jo ikke altid.. Det tror jeg vist de fleste herinde kan nikke genkendende til

[/QUOTE]

Nej, det er to helt forskellige ting, for jeg siger ikke at når et display måler rigtigt, så er det per definition godt. Jeg siger at jeg vil have en korrekt gengivelse, men det er ikke alle aspekter af en korrekt gengivelse der kan måles. Det gælder eksempelvis førnævnte sharpness, der findes ingen måling der kan fortælle dig at sharpness er for høj.

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 Januar 2008 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Lidt ordforklaring:

En snob er et menneske, der går for at have fine fornemmelser.

Normalt er det mennesker i en lavere rangklasse, der har en hang til at opføre sig, som om de er bedre vant. F.eks. ved at opbygge en facade udadtil, som synes rig - mens bagsiden af økonomiske grunde halter bagefter.

En snob kan også kendes ved at hun/han imiterer kendte personligheders livsstil, klædemåde, talemåde osv. Et eksempel fra tv-seriens verden er den engelske: Fint skal det være. Her har fruen i huset valgt et familienavn: Bucket, der efter hendes mening skal udtales på fransk (Bou-quet) - men som oftes bliver fortolket som Bucket (spand).

Andre navne for en snob er: nyrig (nouveau riche) og fattigfin.

Man kan også snobbe nedad - hvilke f.eks. kan ske, hvis en skibsreder eller anden rig person kører på cykel til/fra arbejde i stedet for at benytte firmabilen. Eller holder op med at bruge mobiltelefon, når det er hvermandseje.

Hentet fra "http://da.wikipedia.org/wiki/Snob"

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
He, he, syndes at Peter Pan er lidt stille, lige nu, måske er han gået i tænke boxen (og det ville da værre god)

Rolig nu, man skal trods alt have lov til at have et liv uden for Hifi4all...

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 05 Januar 2008 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
ctacta skrev:

Hej Peter Pan,

B&O er og bliver aldrig super A/V. Det er flot design og god betjening. Det er statussymbol for mange, især de fattigfine. Men det er og bliver aldrig rigtig hifi og er slet ikke så fantastisk som du ofte vil gøre det til. ICEpower og Beolab 5 er perler, men resten må de godt beholde for sig selv.

Venligst,

fattigfine

Haha gode ord for det er lige hvad det er.

Det er ikke fordi de går op i lyd og hvor kvali er , næ det er for at vise det frem.

Ja, det er rigtigt et langt stykke hen af vejen. Der er mange der har B&O som et statussymbol. Men der er jo også mange der har dyre køkkener, motorcykler og dyre importerede fliser i indkørslen for at have noget at prale af. Hvis de er glade for det er det vel også OK?

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 05 Januar 2008 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

"Rolig nu, man skal trods alt have lov til at have et liv uden for Hifi4all..."

Det er rigtig at B&O er et statussymbol. Som dyre køkkener, motorcykler og dyre importerede fliser, men debat gå vel lidt hen i mod om det så
også lev. første klasse billde og lyd kvalittet og ikke bare se pænt ud
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:
Der var også engang hvor enhver hifi forstærker havde en loudness knap, som kunne hæve bas og diskant. B&O lavede endda en radio hvor loudness ikke kunne kobles fra!

Hvad mener du med "lavede"? Loudness er en integreret del af i hvert fald nogle af Beolab højttalerne. B&O brugte under en salgstræning jeg var med til engang netop en demonstration af dette til at argumentere for at det aktive system er bedre end passive højttalere, loudness kan tilpasses højttalerens egenskaber. Jeg skal ikke kunne sige om de har ændret dette siden Beolab 8000. Det er dérfor der ikke er loudness på en B&O radio længere, den sidder i højttalerne.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 05 Januar 2008 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

I dag skal man ikke køben en hifi forstærker med en loudness knap, man købe bare en af de ny CD udgivlser, så er det problem løst
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

butkus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2003
Sendt: 05 Januar 2008 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Det er sgu en smule sørgeligt som denne tråd har udviklet sig.. Den måde trådstarteren bliver svinet til på er langt under lavmålet... Jeg er bestemt heller ikke enig med Peter Pan på alle områder, men man kan ikke tage fra ham at han har bidraget med en masse postivt i diverse tråde... Hjælper flinkt til med råd og vejledning osvosv.. Også selvom de stik man skal lave ikke passer til B&O..

Er virkelig seriøst ved at brække mig over jer der bliver ved med at sige at dem der har B&O, kun har det fordi det er et statussymbol, og fordi de gerne vil prale.. Der er sikkert nogle der har det sådan.. men at generalisere på denne måde, er jo dumt og uvidende..

Til top Vis butkus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af butkus

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

butkus skrev:

Det er sgu en smule sørgeligt som denne tråd har udviklet sig.. Den måde trådstarteren bliver svinet til på er langt under lavmålet... Jeg er bestemt heller ikke enig med Peter Pan på alle områder, men man kan ikke tage fra ham at han har bidraget med en masse postivt i diverse tråde... Hjælper flinkt til med råd og vejledning osvosv.. Også selvom de stik man skal lave ikke passer til B&O..

Jeg er helt enig. Vi burde kunne diskutere og være uenige, uden at det skal drives til dén gang mobning.

butkus skrev:
Er virkelig seriøst ved at brække mig over jer der bliver ved med at sige at dem der har B&O, kun har det fordi det er et statussymbol, og fordi de gerne vil prale.. Der er sikkert nogle der har det sådan.. men at generalisere på denne måde, er jo dumt og uvidende..

Dér vil jeg så dog sige, at når man starter en tråd der ikke rigtigt har noget specifikt formål andet end at sige "B&O er fedt", så ligger tråden jo rimeligt åben for holdninger for og imod B&O og dem der køber det, og hvis der nu blev argumenteret lidt mere fornuftigt den anden vej, især på de områder hvor Peter med al respekt har skrevet nogle lodret forkerte ting, så ville svarene måske også være lidt mere nuancerede. Hvis man bare siger "B&O er fedt, og dem der ikke har det er bare sure fordi de ikke har råd", så beder man jo lidt selv om at der bliver kastet noget den anden vej. Som man råber i skoven får man svar...

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Butkus,

Prøv - selv om det er svært - at læse hvad der står. Der er ingen der har skrevet at alle folk der har B&O er fordi det er et statussymbol og for at kunne prale, men for mange forholder det sig således. Det har en signalværdi for de fattigfine, de rigtige rige ville aldrig vælge B&O, se bare USA og Asien, der slår det slet ikke igennem. Der er en stor forskel.

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 05 Januar 2008 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

perejvind skrev:
Der var også engang hvor enhver hifi forstærker havde en loudness knap, som kunne hæve bas og diskant. B&O lavede endda en radio hvor loudness ikke kunne kobles fra!

Hvad mener du med "lavede"? Loudness er en integreret del af i hvert fald nogle af Beolab højttalerne. B&O brugte under en salgstræning jeg var med til engang netop en demonstration af dette til at argumentere for at det aktive system er bedre end passive højttalere, loudness kan tilpasses højttalerens egenskaber. Jeg skal ikke kunne sige om de har ændret dette siden Beolab 8000. Det er dérfor der ikke er loudness på en B&O radio længere, den sidder i højttalerne.

Det giver vel også lidt mere mening, idet man blot tilpasser elektronikken til en specifik højttaler og dermed kompenserer for de mangler som den måtte have. Det er også mange aktive subwoofere der er EQ´ede ret kraftigt for at opnå ret frekvensgang.

Det er iøvrigt længe siden jeg selv har været med til B&O salgstræning. Det var dengang de lavede Video-2000. Jeg kan dog stadigvæk huske at maden var rigtig god.

hififreak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2005
Sendt: 05 Januar 2008 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

nu så jeg overskriften og ville se super a/v setuppen . man behøver ikke svine hinanden til bare fordi man har en en holding til tingene,har selv haft B&0 i mange år, men har solgt alt mit på nær mine 8000 højtalere som jeg bruger som baghøjtalere ,B&0 er super flot at have stående nogle af de ting de har lavet kan faktisk godt spille musik, men pris  og kvalitet synes jeg ikke hænger sammen , de lavede helt klar de bedste billederørs tv ,men med fladskærme synes jeg kæden er hoppet af i forhold til prisen, har købt mig et pioneer 508xd .en rotel rsp 1068 processer.nogle acr/fostex dynamiske/bånd højtalere, newclassd monotrin, en ja fandens også toshiba XE1 hdafspiler, skulle have valgt blueray,en dls wide centerhøjtaler ,og til sidst en sunfire true subwoofer , en logitech pochuniversal remote  så jeg har stadigvæk kun en fjernbetjening, dette setup har kostet ca de samme som alt mit brugte b&0 og har aldrig fortrudt skiftet ,har aldrig haft bedre billede og lyd .ja lyden kan slet ikke samlingnes 

Til top Vis hififreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hififreak

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:
Det giver vel også lidt mere mening, idet man blot tilpasser elektronikken til en specifik højttaler og dermed kompenserer for de mangler som den måtte have. Det er også mange aktive subwoofere der er EQ´ede ret kraftigt for at opnå ret frekvensgang.

EQ'ede, ja, men næppe loudness'ede... Det kan så diskuteres om loudness er en dårlig ting, hvis det er tilpasset højttalerens egenskaber.

perejvind skrev:
Det er iøvrigt længe siden jeg selv har været med til B&O salgstræning. Det var dengang de lavede Video-2000. Jeg kan dog stadigvæk huske at maden var rigtig god.

Hehe, sidst jeg var til B&O salgstræning havde de rigtigt travlt med at forsøge at overbevise os om at der absolut IKKE sidder en VCD-afspiller i et AV 5... Det var skam meget underholdende!

EDIT: Modelnavn ændret, hukommelsen svigtede...

hififreak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2005
Sendt: 05 Januar 2008 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

av precision  i mit gamle avant dvd til 60000kr sad der et meget billigt philips dvd drev der der larmede som en gal og før virkede ordentligt da der kom uautorisert soft i så det blev kodefrit
Til top Vis hififreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hififreak

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

hififreak skrev:
av precision  i mit gamle avant dvd til 60000kr sad der et meget billigt philips dvd drev der der larmede som en gal og før virkede ordentligt da der kom uautorisert soft i så det blev kodefrit

I know, AV 5 historien var meget sjovere end OEM-ballade - de sendte et system på gaden til omkring 50.000,- med et 25" 4:3 tv og en indbygget CD-i/VCD afspiller på gaden, lige da alle andre var ved at få øjnene op for widescreen (avant havde været på markedet i flere år), og DVD var lige om hjørnet... Det blev (ifølge B&O selv) en bragende fiasko, alle andre steder end i Holland, hvor den lokale distributør som det ENESTE land ganske enkelt ikke sagde et ord om CD-i og VCD, undlod at sende VCD demo-skiverne med i kasserne, og kaldte den en CD-afspiller. Og så netop i Holland (aka The Land of Philips), som var det _eneste_ sted i Europa hvor CD-i og VCD kunne siges at have bare minimalt fodfæste... Det var en bommert _af rang_ fra B&O's side, og hvor de ved den første salgstræning jeg var til efterfølgende forsøgte med næb og kløer at forsvare VCD afspilleren, blev der ved den næste gjort meget ud af at forklare at vi skulle glemme alt om at dén afspiller nogensinde havde kunnet afspille VCD, og betragte det som en CD-afspiller... Dét, kombineret med noget med at man kunne høre CD i ét rum og radio i et andet (her bliver min B&O hukommelse lidt tyndt) som man vist ikke kunne med de andre løsninger, gjorde at der kom LIDT gang i hjulene igen, men en succes tror jeg aldrig det blev...

Det havde så iøvrigt et fremragende billede af et 25" CRT at være, og hvis man lagde sig ned på gulvet var lyden nok noget nær det bedste der har været fra et TV, men det var der bare ikke ret mange der opdagede, og selv dengang var 50k for et 25" CRT "lidt" til den hampre side... Men der skal nok stå nogle rundt omkring i soveværelserne hos de mest fanatiske B&O tilhængere. Der var egentlig ikke noget galt med produktet, det var bare _ekstremt_ malplaceret.

EDIT: Jeg huskede forkert med modelnummeret, systemet hed AV 5, ikke Beosystem 5...

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

AV 5 kan iøvrigt ses her:

http://www.beocentral.com/products/av5

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 05 Januar 2008 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:

Lidt ordforklaring:

En snob er et menneske, der går for at have fine fornemmelser.

Normalt er det mennesker i en lavere rangklasse, der har en hang til at opføre sig, som om de er bedre vant. F.eks. ved at opbygge en facade udadtil, som synes rig - mens bagsiden af økonomiske grunde halter bagefter.

En snob kan også kendes ved at hun/han imiterer kendte personligheders livsstil, klædemåde, talemåde osv. Et eksempel fra tv-seriens verden er den engelske: Fint skal det være. Her har fruen i huset valgt et familienavn: Bucket, der efter hendes mening skal udtales på fransk (Bou-quet) - men som oftes bliver fortolket som Bucket (spand).

Andre navne for en snob er: nyrig (nouveau riche) og fattigfin.

Man kan også snobbe nedad - hvilke f.eks. kan ske, hvis en skibsreder eller anden rig person kører på cykel til/fra arbejde i stedet for at benytte firmabilen. Eller holder op med at bruge mobiltelefon, når det er hvermandseje.

Hentet fra "http://da.wikipedia.org/wiki/Snob"

Ctacta    

Lidt ordforklaring du aldrig kom med, kan du så også passende komme med.  

gichael3257 skrev

Så må jeg jo spørge, hvilke højttalere det er???? De ser ret lækre ud!

ctacta skrev

Hjemmebryg med 4 stk. 3" enheder, og ja de spiller ikke dybt, men det gør sub'en

Morton skrev

Hej.....
Jeg tror at han laver pjatrøv med os...

Højttalerne er Argon og er fra Hifiklubben, men føres ikke mere da B&O brokkede sig...( det forstår man jo godt)..har selv et par
og de spiller faktisk fedt, når man tænker på at de kun kostede 1695 pr stk..

Det var alt for denne gang

Morton

Link til omtalte højttaler:

ctacta skrev

Ak ja ak ja,

Man skal åbenbart være meget påpasselig med at love noget på datoer (forkert gjort af mig) og farer man ikke lige i kridthuset på et splitsekund, så smadres tråde herinde desværre fuldstændigt til  æv æv siger jeg bare...

Derfor vil jeg sige tak for denne omgang, jeg orker simpelthen ikke at høre på dem der pladrer alt og alle til herinde. Det syntes jeg ærlig talt at min fritid er for kort og kostbar til. Hvis ikke der er det ene galt, så er det noget andet, og hvis noget ligner det som naboen har, så er man fuld af løgn eller noget helt 4.

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Peter Pan,

Jeg ved at du lider af en mani, men som jeg pænt skrev dengang, så blev der ikke skrevet mere i den tråd om den højttaler, før den er kommerciel. Og hvis du har fulgt med på min blog, så kan du også se at den er på vej, Project Hope, den bliver faktisk vist frem på et sideshow på CES på mandag, på et hotel. Så klap hesten min ven.

Men dette er personfnider Peter Pan, nu gør du som de små børn nede i børnehaven, nu forsøger du at mudre din debattråd til, men ting som intet har med det som du fremfører herinde. Jeg ved ikke hvad dit formål er? Eller om du har et personligt problem når folk taler dig imod eller stiller spørgsmål.

Jeg er ihvertfald nået til den personlige konklusion at du bare er en tom tønde der buldre derud af, og at du har fundet din rette hylde herinde. Tillykke med det.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 05 Januar 2008 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

Du kan mene hvad du vil, men jeg bidler ikke bevist folk noget ind der ikke passer

<< Forrige Side af 16 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes