| Forfatter |
|
butkus Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 172
|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sorry ... Det var mig der skrev forkert.. Jeg mente B&O's skærme??
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
Peter Pan skrev:
| Her et område hvor B&O har den filosofi at det behøver Otto ikke komme og justere, for det er gjort fra fabrikken. |
|
|
Det er ikke så meget dét at de ikke mener der skal efterjusteres, som dét at den reference de justerer efter fra fabrikken, ganske enkelt ligger temmeligt fjernt fra min reference. Selv med justeringerne i service-menuen er det ikke muligt at justere tv'et til et billede der er i nærheden af dét jeg betragter som referencen. Det er tv'et ganske enkelt ikke designet til. Jeg kan formentligt bringe det tættere på dét jeg mener er referencen, men det vil stadig være så langt fra at det i virkeligheden nok vil være at sætte sig mellem to stole. Hvis man bestiller mig til en kalibrering, så er det fordi man interesserer sig for at få billedet gengivet korrekt, og gør man dét skulle man ikke have købt B&O fra starten. Jeg kan acceptere at en kalibrering kan være med til at gøre et dårligt billede tåleligt, hvis det er et billigt tv kan det være den eneste redning. Men med et tv til denne prisklasse, skal kalibreringen ikke være at modarbejde producenten - det skal være en fintuning af dé justeringsmuligheder producenten stiller til rådighed.
|
|
|
Otto
Efter at have taget lidt af farven, og givet lidt mere lys, syntes jeg billedet er naturligt og afspejler virkeligheden fint. Lægger jeg en DVD i afspilleren er det også tydeligt forskel på indspilnings kvaliteten fra DVD til DVD men det kan ikke være anderledes. At du er professionel, og har set mange flere TV skærme end jeg er der heller ingen tvivl om, men jeg kan desværre ikke se med dine øjne, og forstår ikke hvad man kan forvente mere af et billede end hvad man ser fra eks. Discovery HD på kanal 84 på kabelnet. Jeg syntes det står så flot.
Jeg lægger ikke på til diskussion, og tak for dine indlæg. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
| Efter at have taget lidt af farven, og givet lidt mere lys, syntes jeg billedet er naturligt og afspejler virkeligheden fint. Lægger jeg en DVD i afspilleren er det også tydeligt forskel på indspilnings kvaliteten fra DVD til DVD men det kan ikke være anderledes. At du er professionel, og har set mange flere TV skærme end jeg er der heller ingen tvivl om, men jeg kan desværre ikke se med dine øjne, og forstår ikke hvad man kan forvente mere af et billede end hvad man ser fra eks. Discovery HD på kanal 84 på kabelnet. Jeg syntes det står så flot. |
|
|
Det er også fint. Vi har alle forskellige kriterier for hvornår noget er "godt nok". Min holdning til dét kan findes i min signatur...  __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
|
Rohlander
Det er da en udmærket holdning. Jeg har valgt at følge med udviklingen her og nu, og bytter så skærm når der er nye opdateringer som jeg mener har betydning. Andre vil gerne have den sidste nye model i det bilmærke de nu holder af, og sådan skal det da også være. Vi lever kun en gang.
|
|
Den har jeg da læst, og den underbygger IKKE din påstand... Så du har stadig ikke ret... Fat det dog snart... 
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
| Når du nu både beder folk om at lære at læse, og at "sætte sig ind i alting", så bliver jeg jo nødt til at rette lidt på dig: For det første, så er 1366x768 skærme absolut HD Ready, som Exxtreme påpeger. Når en skærm sælges som "HD Ready", kan du være helt og aldeles sikker på at de ER "HD Ready". |
|
|
Glem det... Manden vil åbenlyst ikke indrømme at han tog fejl... Han snakker udenom hver gang... Hvorherre bevares... 
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
butkus skrev:
| Til Extreeme..
Jeg mangler stadig at få en navnet på hvilken 50" skærm til 15.000 der er bedre end mit Beovision 9.. Hvis du samtidig kan fortælle hvor i Kbh jeg kan teste det? vil det være helt perfekt.. |
|
|
Kig på Panasonics nyeste serier...
Dette viser klart et mere korrekt billede end dit LCD: http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=379097
Og dette viser et mere korrekt billede end Peter Pan's: http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=398891
Begge til omkring 1/10 af prisen...
Design og finish er en ting, men billedmæssigt er de noget af det bedste på markedet... Og tager man prisen i betragtning, så finder du ikke et bedre pris/billedkvalitets forhold... Du skulle tage og kigge lidt på dem...
|
| Til top |
|
| |
butkus Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
butkus skrev:
| Til Extreeme..
Jeg mangler stadig at få en navnet på hvilken 50" skærm til 15.000 der er bedre end mit Beovision 9.. Hvis du samtidig kan fortælle hvor i Kbh jeg kan teste det? vil det være helt perfekt.. |
|
|
Dette viser klart et mere korrekt billede end dit LCD: http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=379097
Og dette viser et mere korrekt billede end Peter Pan's: http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=398891
Design og finish er en ting, men billedmæssigt er de noget af det bedste på markedet... Og tager man prisen i betragtning, så finder du ikke et bedre pris/billedkvalitets forhold... Du skulle tage og kigge lidt på dem...
|
|
|
Nu er Beovision 9 ikke et LCD.. Har du nogensinde set det i funktion?? eller udtaler du dig bare som så mange andre, fordi du TROR det er sådan??? Det lyder sådan hvis du tror det er et LCD..
Men fair nok, jeg vil se om jeg kan finde en forhandler hvor jeg kan hvad det duer til...Tak for linket
|
| Til top |
|
| |
butkus Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
butkus skrev:
| Til Extreeme..
|
|
Design og finish er en ting, men billedmæssigt er de noget af det bedste på markedet... Og tager man prisen i betragtning, så finder du ikke et bedre pris/billedkvalitets forhold... Du skulle tage og kigge lidt på dem... |
|
|
Og hvis du venligst gider at definere korrekt?? Viser B&O ukorrekte billeder eller hvad mener du?? Er sgu ikke helt med..
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
butkus skrev:
| Og hvis du venligst gider at definere korrekt?? Viser B&O ukorrekte billeder eller hvad mener du?? Er sgu ikke helt med.. |
|
|
I forhold til de billed-standarder kilderne er produceret efter: Ja. B&O har benyttet sit panel af "gyldne øjne" til at nå frem til en reference for hvordan almindelige mennesker foretrækker at et billede ser ud, og så benytter de dét som reference for opsætningen af billedet. At det svarer til at fremvise Mona Lisa bag farvet glas, det er så en prioritering B&O har valgt at tage (sammen med 95% af de øvrige producenter, vil jeg så lige tilføje). __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kort sagt: B&O tager udgangspunkt i hvad de tror forbrugeren gerne vil se. "Den korrekte gengivelse" tager udgangspunkt i hvad film-producenten gerne vil vise forbrugeren. B&O's udgangspunkt fjerner film-producentens indflydelse på udseendet af filmen, og det er dét jeg er modstander af - også selv om billedet ser nok så "flot" ud for den almindelige forbruger. Det er et simpelt spørgsmål om om du vil se billedkvalitet, eller om du vil se film. At gå efter en korrekt gengivelse er at ville se film, frem for billedkvalitet - det er den _eneste_ måde du kan give film-producenten lov til at styre hvad det er du ser.
Jeg skriver heller ikke Romeo & Julie om, bare fordi jeg synes den ville være bedre med en lykkelig slutning. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
butkus Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
butkus skrev:
| Og hvis du venligst gider at definere korrekt?? Viser B&O ukorrekte billeder eller hvad mener du?? Er sgu ikke helt med.. |
|
|
I forhold til de billed-standarder kilderne er produceret efter: Ja. B&O har benyttet sit panel af "gyldne øjne" til at nå frem til en reference for hvordan almindelige mennesker foretrækker at et billede ser ud, og så benytter de dét som reference for opsætningen af billedet. At det svarer til at fremvise Mona Lisa bag farvet glas, det er så en prioritering B&O har valgt at tage (sammen med 95% af de øvrige producenter, vil jeg så lige tilføje).
|
|
|
Nu må i meget undskylde... Men det må da også være det der er det mest optimale.. hvorimod du foretrækker det der ser mest "rigtig" ud på papiret... Hvor fedt er det at sidde og kigge på et "korrekt" billed hvis det ikke er behageligt at se på? og man får ondt i øjnene af at se på det mere end 2 timer af gangen...
Der må da også være en rigtig god grund til at 95% af producenterne vælger at gøre det..Oddsene for at de sidste 5% har ret, er vist ikke ret store..
Men ok, flertallet kan selvfølgelig tage fejl.. Men jeg tvivler..
Det svarer vel lidt til at man sammenligner 2 højttalere, og hvor den ene på de fleste målinger viser de bedste resultater.. Og som på papiret burde være den bedste... Men sådan er det jo ikke altid.. Det tror jeg vist de fleste herinde kan nikke genkendende til
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto,
Jeg tror du taler for døve øre, manden kan eller åbenlyst ikke indrømme noget som helst. Du kan se det på hans post, midt i denne tråd kommer der "historier" om hvor fantastiske B&O's gamle radioer var og hvad de kostede, før 2. verdens krig. Det taler for sig selv, han er et tågehorn og en typisk bedrevidende kunde, jeg tror han lider af en Beodepression og har Beomani Men du har fuldstændig ret, iøvrigt nogle gode indlæg du skriver 
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
|
Jeg tror du taler for døve øre, manden kan eller åbenlyst ikke indrømme noget som helst. Du kan se det på hans post, midt i denne tråd kommer der "historier" om hvor fantastiske B&O's gamle radioer var og hvad de kostede, før 2. verdens krig. Det taler for sig selv, han er et tågehorn og en typisk bedrevidende kunde, jeg tror han lider af en Beodepression og har Beomani Men du har fuldstændig ret, iøvrigt nogle gode indlæg du skriver 
|
|
|
Tak. Jeg skriver af princip mindst lige så meget af hensyn til dem der læser med, som af hensyn til dem jeg diskuterer med. Jeg er helt klar over at mange af de diskussioner jeg kaster mig ud i ikke kan "vindes", men det ser jeg heller ikke som det vigtigste - det vigtigste for mig er at jeg kommer ud med mit budskab - hvis jeg mener jeg har ret og "modstanderen" tager fejl, og der ikke kan nås til enighed - så må jeg jo sørge for at mit budskab står stærkere og mere velunderbygget end modstanderens...  __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Ville tro at Otto nogle gang har værre kaldt ud for at lave en ifs Kalibrering på en B&O skærme, og har vel opgivet dette, derfor må man sige at Otto ved hvad han skriver om  |
|
|
Jeg har faktisk i praksis ikke været sat til at kalibrere et eneste B&O endnu, nej. Som sagt, så er B&O's målsætning ganske enkelt en anden end min, og det skinner igennem på de kunder der køber B&O (som det vel også fremgår af diskussionen her). Jeg har afvist et par stykker fordi forventningerne der blev udtrykt ikke hang sammen med hvad jeg kan tilbyde, så jeg nåede ikke så langt som til at påbegynde kalibreringen. Derudover har jeg besøgt B&O ejere af rent faglig interesse, for at blive klogere på hvordan de performede - det er dog et stykke tid siden jeg har gjort dette, inden jeg for nyligt fik lejlighed til at kigge nærmere på det nye Beovision 7. Desuden har jeg konfereret med andre ISF konsulenter (i udlandet), og dérfra skaffet nogle oplysninger om visse modellers performance, uden at jeg selv har haft fingrene i dem. Helt ærligt, så interesserer B&O mig ikke rigtigt nok til at jeg gider gå i dybden omkring hvilken teknik der sidder i hvad, netop fordi de går i en anden retning end mig. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan så lede det til at det er umulig for B&O ejer at få deres TV ISF Kalibrering, det er da en rigtig vigtig oplysning, set i lys af man har givet
omkring 80k for et B&O TV, da B&O´s performede er for ringe, jeg ville bl.a. ikke køben en TV der ikke kan ISF Kalibrering, vel som Otto også
skriver så ligge B&O´s kunders målsætning et andet sted, håber ikke at Peter Pan tage dette for personlig, nu da der er komme fakta på bordet
|
| Til top |
|
| |
chrliv Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 517
|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan som vi kender ham fra bl.a. Disney filmene lever i en fantasiverden, det gør HIFI4ALL´s Peter Pan med al tydelighed også. Derfor Peter Pan vil jeg foreslå dig at sælge alt hvad du ejer og har. Optag så stort et lån som muligt, og tag derefter op til Struer for at få Bang & Olufsen til at lave et helt specielt skræddersyet A/V system kun til dig. Når du så har fået det, kan du lave endnu en tråd om at alle bare skal gøre ligesom dig.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
butkus skrev:
AV Precision skrev:
butkus skrev:
|
|
I forhold til de billed-standarder kilderne er produceret efter: Ja. B&O har benyttet sit panel af "gyldne øjne" til at nå frem til en reference for hvordan almindelige mennesker foretrækker at et billede ser ud, og så benytter de dét som reference for opsætningen af billedet. At det svarer til at fremvise Mona Lisa bag farvet glas, det er så en prioritering B&O har valgt at tage (sammen med 95% af de øvrige producenter, vil jeg så lige tilføje).
|
|
|
|
|
|
butkus skrev:
|
Nu må i meget undskylde... Men det må da også være det der er det mest optimale.. hvorimod du foretrækker det der ser mest "rigtig" ud på papiret... Hvor fedt er det at sidde og kigge på et "korrekt" billed hvis det ikke er behageligt at se på? og man får ondt i øjnene af at se på det mere end 2 timer af gangen...
|
|
|
At have et display med naturlige farver giver da netop ikke ondt i øjnene, hvorimod en typisk standard indstillet fladskærm bliver trættende i længden.
butkus skrev:
|
Der må da også være en rigtig god grund til at 95% af producenterne vælger at gøre det..Oddsene for at de sidste 5% har ret, er vist ikke ret store..
|
|
|
Der var også engang hvor enhver hifi forstærker havde en loudness knap, som kunne hæve bas og diskant. B&O lavede endda en radio hvor loudness ikke kunne kobles fra! Producenterne vurderede at det var det som kunderne ville have, men senere fandt man ud af at ingen rigtigt brugte denne funktion, da lyden jo unægteligt blev unaturlig, oppumpet og irriterende efter et stykke tid. Selv B&O fjernede den evige loudness funktion fra deres radioer. Det er længe siden jeg er stødt på en loudness knap på en ny hifi-forstærker. De unaturlige "oppumpede farver" virker præcis som loudness på de gamle forstærkere. For nogen ser det umiddelbart fantastisk ud, men bliver trættende i længden.
Jeg hører tit at fok synes at billedet er bedre på et CRT TV, og nævner stort set altid unaturlige farver som et af kritikpunkterne ved fladskærme. Jeg tror og håber derfor at man på sigt vil højne standarden og at de unaturlige solariefarver lider samme død som loudness knappen.
butkus skrev:
|
Det svarer vel lidt til at man sammenligner 2 højttalere, og hvor den ene på de fleste målinger viser de bedste resultater.. Og som på papiret burde være den bedste... Men sådan er det jo ikke altid.. Det tror jeg vist de fleste herinde kan nikke genkendende til
|
|
|
Jeg kan sagtens se hvor du vil hen. Præcis som nogen foretrækker lyden med loudness knappen trykket ind, er der helt sikkert også nogen der foretrækker det unaturlige billede med høj farvetemperatur, red, push, white expansion, dynamic contrast boost, noise reduction, edge enhancement og hele molevitten. Det kan også se vældigt imponerende ud, bare det ikke er for længe af gangen. (Gerne under 1 minut tak!). Bare man så fik muligheden for at slå alt skidtet fra, ligesom med loudness knappen, så ville alle være glade. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan har B&O som hobby som han skriver i sin profil, og han opretter tråde og dit og dat, hvordan kabler laves, sammensættes, hvor fantastisk det ene er i forhold til alt andet, uden egentlig at komme ind under huden og teknik.
|
| Til top |
|
| |