Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 22:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør til hjemmebiografen
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør til hjemmebiografen
Emne Emne: B&O’s DD 7.1 surround A/V system ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 16
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 05 Januar 2008 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:
Undskyld hvis jeg forvirre begreberne, men det har bestemt ikke noget med kværulere, ignorance og bedre viden hed at gøre, at jeg læser om en ny standart, og forsøger at formidle den. Jeg er almindelig forbruger og forholder mig blot til hvad der skrives eller ikke skrives i den nye standart. Vi har jo ikke andre muligheder når vi vil sikre os før vi køber. Jeg har jo selv for 19 mdr. siden købt et TV med HD ready logo, som jeg har skiftet både på grund af 4 HDMI indgange men også fordi det har fået andre nye teknologier så som Full HD. At mange så ikke tillægger det nogen betydning er jo et valg.

Jeg gentager: Det er fint nok at sætte sig ind i hvordan standarden virker, men det nytter ikke meget hvis man ikke kan finde ud af om tv'et overholder standarden! Så er jeg sådan set rimeligt ligeglad med om den rent faktisk gør det eller ej, det er - især hvis man skal følge DIN tankegang - et problem at B&O slet ikke oplyser noget om hvilke HD formater de rent faktisk kan gengive, og hvilke standarder de overholder.

Fakta er at da Beovision 7 blev lanceret oprindeligt, var det et 1366x768 tv uden Component og uden HDCP på DVI indgangen - hvilket betød at det var langtfra HD Ready, og i realiteten direkte ubrugeligt til HD. Der kom så opdateringer hen ad vejen, så det blev løst, men det er da et eksempel på at B&O leverer modeller der er forældede når de kommer på gaden. Jeg vil ikke tage som en selvfølge at Beovision 7 Full HD er HD Ready 1080P, hvis de ikke specifikt skriver det.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Otto

Nogen har lavet dette skema, og efter en lang forklaring under udfor HD ready 1080p skrevet BeoVision 7-40 fra efterår 2007, og det er allene det jeg forholder mig til. 

Eh, ja, men det er IKKE B&O der har skrevet HD Ready 1080P ud for dette skema. Kig i den oprindelige artikel du linkede til, dér er der ingen HD Ready logoer ovenover skemaet. At "nogen" siger tv'et er HD Ready 1080P gør det ikke rigtigt - det interessante er om _B&O_ siger det.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

TheAirwalker skrev:
Før i tiden brugte de f.eks. Panasonic. Så har jeg personligt svært ved at stå at sige at den er bedre end end given Panasonic skærm. Når det nu faktisk er samme skærm i et andet kabinet (Som vel og mærket efter min mening også er flottere end det originale Panasonic plast).

Ret skal være ret: Bare fordi man bruger et Panasonic eller et Samsung panel, behøver ydelsen ikke være lig med Panasonic eller Samsung. Når det så er sagt, så er jeg ret sikker på at netop Beovision 9 ikke har ret meget der adskiller den billedmæssigt fra Panasonic's Pro-paneler.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 05 Januar 2008 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

Eh, ja, men det er IKKE B&O der har skrevet HD Ready 1080P ud for dette skema. Kig i den oprindelige artikel du linkede til, dér er der ingen HD Ready logoer ovenover skemaet. At "nogen" siger tv'et er HD Ready 1080P gør det ikke rigtigt - det interessante er om _B&O_ siger det.

Ja gid at Bang & Olufsen vil svare på det, men de holdt lav profil indtil de foregående modeller er solgt. BeoLab 4000 er for længe siden fornyet med ICEpower istedet for A/B forstærker, men det kan du heller ikke læse på deres hjemme side.

Jeg forstår godt hvorfor de gør sådan, men hvis man som forbruger skal tage stilling, gør de det ikke let for os, så længe der står gamle modeller på lagerne. 

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Ja gid at Bang & Olufsen vil svare på det, men de holdt lav profil indtil de foregående modeller er solgt.

Uanset hvordan man vender og drejer det, så er et useriøs markedsføring at det skal være så svært at finde ud af. På den anden side, så arbejder B&O jo gennem sine forhandlere, så inden jeg brokker mig for meget bør jeg naturligvis principielt opsøge en forhandler for at få svar.

Peter Pan skrev:
Jeg forstår godt hvorfor de gør sådan, men hvis man som forbruger skal tage stilling, gør de det ikke let for os, så længe der står gamle modeller på lagerne. 

Og det er jo så dér jeg siger at din holdning om at undersøge tingene før man køber, ikke går særligt godt i spænd med B&O's informations-niveau. Hvis jeg skal følge dit råd om at holde mig til tv der er HD Ready 1080P, så må jeg konkludere at jeg indtil videre må gå uden om B&O, eftersom jeg ikke kan få oplyst om de er det eller ej. Det er præcist lige så skidt som at de ikke er det.

(hvis det virker som om jeg går hårdt til sagen, så er det for at gå hårdt til B&O, ikke for at gå hårdt til dig - men nu taler du jo B&O's sag her, så ender du i skudlinien... )

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 Januar 2008 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

Så er det lidt dum at købe B&O lige nu, når der står gammle forælde modllle på lager, som bliver soldt til samme pris som de ny, eller burte B&O
give en stor rabat på den gammle model, eller er der ingen logik i hvad B&O gør, for andre mærker er det vigtig at få tømt lagert så hurtig som
mulig, men vel B&O har altid værret længe om at indfør det ny, måske er forbruge ligeglad elle dette ikke intresse dem bare der stå B&O på det
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

mmma
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2007
Sendt: 05 Januar 2008 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Må give Star trek lidt ret, det er sgu frækt at man skal betale måske den højeste pris for en flad skærm fra B&O, og så holder de oplysninger tilbage for at sælge ud af gamle forællede modeller..

Til top Vis mmma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mmma

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Jeg har på en Samsung tråd for et stykke tid siden prøvet at finde ud af i hvad for en Samsung model de selv bruger panel LTA400HS-LH2 som bruges af B&O til 7-40 Full HD, men tilsyneladende bruger Samsung det ikke selv. Ingen kunne komme med et bud. Det havde måske på den måde været muligt at få nogle svar. 

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:
Jeg har på en Samsung tråd for et stykke tid siden prøvet at finde ud af i hvad for en Samsung model de selv bruger panel LTA400HS-LH2 som bruges af B&O til 7-40 Full HD, men tilsyneladende bruger Samsung det ikke selv. Ingen kunne komme med et bud. Det havde måske på den måde været muligt at få nogle svar. 

Det bør ikke være en begrænsning i panelet, hvis tv'et ikke understøtter 24 fps, det er der mange af Samsung's egne tv der gør. Jeg tror iøvrigt gerne at Samsung ikke selv bruger dette panel, og dem der tror at Beovision 7 bare er et Samsung i forklædning, har grundigt misforstået nogle ting.

EDIT: Iøvrigt er det også ret ligegyldigt hvad årsagen er, det interessante er at de tilbageholder en oplysning som du selv fremførte er særdeles væsentlig for valget af tv.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

Beovision 7 er vel et ringe TV en et Samsung, men i en pæne kasse

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

StarTrek

Nå nå,- fordi at Otto og jeg søger svar kan det jo være at er Beovision 7 Full HD er HD Ready 1080p. Det stoler jeg på til andet er bevist, og ikke kun fordi jeg selv har et.

Så skal det også sættes på plads at MK II nr. 9361 i dag med centerhøjttaler og Beo4 koster 79.995 Kr. og MK III nr. 9376 (det nye) med centerhøjttaler (pris 23.999 Kr.) og Beo5 (4.195 Kr),  koster 87.270 Kr.

Så de sælger ikke de to modeller til samme pris.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:

Det kan jeg så garantere dig for at det IKKE er. Beovision 7 er klart bedre end et hvilket som helst Samsung LCD jeg har set, så kan HD Ready være HD Ready. Det er en principiel diskussion, som vedrører B&O's marketings-strategi, samt Peters udtalelser. Det har som sådan ikke noget med tv'ets kvalitet at gøre, for som jeg skrev i et tidligere indlæg, så er det et udmærket - men ikke exceptionelt - tv, og blandt de absolut bedste LCD-tv på markedet, men det har en billedgengivelse jeg grundlæggende er modstander af. Derfor bliver det aldrig et af de tv du hører mig anbefale at købe. Jeg respekterer at man kan have andre holdninger end mine, men hvis man spørger mig hvad der er bedst, så må man nu engang forvente at få svar ud fra hvad min holdning er: Indholdet i kilden skal gengives så troværdigt som muligt.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Problmet at B&O openbart kan find på at skifet indmand i en prod. uden af info. forbruger om dette, de fusker med indstilling så et se meget pænt
ud, men ville aldrig kunne justres til sandart for TV, er dette ikke slemt nok ?

butkus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2003
Sendt: 05 Januar 2008 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

Jeg synes dene her tråd viser tydelige tegn på at det er de færreste der i virkligheden har oplevet Bla Beovision 7 som er omtalt en del i denne debat..

De udtaler sig ud fra hvad tror, og ikke ud fra reel viden og erfaring.. Jeg kan sagtens forstå at man forsvarer det produkt man nu engang har købt.. Men at gå derfra, og til at påstå at "alt" andet ikke virker.. Er sgu en smule smalsporet og naivt.. Nu er der flere der skamroser Pioneers skærme og er sikre på at der ikke er noget der bare er i nærheden af deres tv.. Uanset pris.. Fald lige ned fra hesten gutter.. Pioneer laver fremragende skærme,helt sikkert.. men der er altså et alternativ..

Ligesom der også er det til B&O.. Hvis der virkelig var en producent der skilte sig så meget ud som mange inde her påstår, Hvorfor skulle folk så købe andet?? Af uvidenhed?? eller måske fordi der er et alternativ??.. Desuden ville samtlige andre tvproducenter da kopiere( inden for lovlighedens  grænser selvfølgelig) Pioneer hvis de var så meget bedre... 

Til jer der evig og altid rakker B&O ned(uden undtagelser).. Prøv en dag hvor i har masser af tid, og tag ned i den lokale B&O forretning og virkelig teste deres modeller.. Jeg tror i ville blive overrasket..

Og igen, jeg indrømmer gerne at du godt på nogle af deres modeller kan få mere billed for pengene ved at vælge et andet mærke.. Men så får du heller ikke samme design, byggekvalitet, lyd og ikke mindst fjernbetjening..

Til Extreeme..

Jeg mangler stadig at få en navnet på hvilken 50" skærm til 15.000 der er bedre end mit Beovision 9.. Hvis du samtidig kan fortælle hvor i Kbh jeg kan teste det? vil det være helt perfekt..

Til top Vis butkus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af butkus

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Problmet at B&O openbart kan find på at skifet indmand i en prod. uden af info. forbruger om dette, de fusker med indstilling så et se meget pænt
ud, men ville aldrig kunne justres til sandart for TV, er dette ikke slemt nok ?

Jeg kan finde på mange grimme ting at sige om B&O (og nogle pæne), men det betyder ikke at jeg mener det er ringere end Samsung. Så kan man selv begynde at filosofere over hvad dét siger om min holdning til Samsung tv, men det er en helt anden historie...

butkus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

StarTrek skrev:

Det kan jeg så garantere dig for at det IKKE er. Beovision 7 er klart bedre end et hvilket som helst Samsung LCD jeg har set, så kan HD Ready være HD Ready. Det er en principiel diskussion, som vedrører B&O's marketings-strategi, samt Peters udtalelser. Det har som sådan ikke noget med tv'ets kvalitet at gøre, for som jeg skrev i et tidligere indlæg, så er det et udmærket - men ikke exceptionelt - tv, og blandt de absolut bedste LCD-tv på markedet, men det har en billedgengivelse jeg grundlæggende er modstander af. Derfor bliver det aldrig et af de tv du hører mig anbefale at købe. Jeg respekterer at man kan have andre holdninger end mine, men hvis man spørger mig hvad der er bedst, så må man nu engang forvente at få svar ud fra hvad min holdning er: Indholdet i kilden skal gengives så troværdigt som muligt.

Dejligt med en der taler af erfaring, og ikke bare giver den ene ligegyldige smøre efter den anden..

At respektere at andre har en anden mening end en selv, er der en del herinde der kunne lære noget af..

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:

de fusker med indstilling så et se meget pænt ud, men ville aldrig kunne justres til sandart for TV, er dette ikke slemt nok ?

StarTrek

Her et område hvor B&O har den filosofi at det behøver Otto ikke komme og justere, for det er gjort fra fabrikken. Farver og lys/mørk ligger lige for at justere, så kan en teknikker fra B&O gratis komme og trykke MENU00GO på fjernbetjeningen hvis den ny ejer ønsker det anderledes.

Så kan man mene om det hvad man vil.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:
Her et område hvor B&O har den filosofi at det behøver Otto ikke komme og justere, for det er gjort fra fabrikken.

Det er ikke så meget dét at de ikke mener der skal efterjusteres, som dét at den reference de justerer efter fra fabrikken, ganske enkelt ligger temmeligt fjernt fra min reference. Selv med justeringerne i service-menuen er det ikke muligt at justere tv'et til et billede der er i nærheden af dét jeg betragter som referencen. Det er tv'et ganske enkelt ikke designet til. Jeg kan formentligt bringe det tættere på dét jeg mener er referencen, men det vil stadig være så langt fra at det i virkeligheden nok vil være at sætte sig mellem to stole. Hvis man bestiller mig til en kalibrering, så er det fordi man interesserer sig for at få billedet gengivet korrekt, og gør man dét skulle man ikke have købt B&O fra starten. Jeg kan acceptere at en kalibrering kan være med til at gøre et dårligt billede tåleligt, hvis det er et billigt tv kan det være den eneste redning. Men med et tv til denne prisklasse, skal kalibreringen ikke være at modarbejde producenten - det skal være en fintuning af dé justeringsmuligheder producenten stiller til rådighed.

butkus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1382&zoneid=1

Er der nogle der har erfaring med ovenstående tv? og hvor langt væk ligger den fra Pioneers skærme??

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

butkus skrev:

http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1382&zoneid=1

Er der nogle der har erfaring med ovenstående tv? og hvor langt væk ligger den fra Pioneers skærme??

Det har vel ikke meget med en tråd om B&O at gøre?

<< Forrige Side af 16 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes