Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 21:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør til hjemmebiografen
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør til hjemmebiografen
Emne Emne: B&O’s DD 7.1 surround A/V system ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 16
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rohlander
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 05 Januar 2008 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Når jeg engang får købt en fladskærm så bliver det nok også en Pioneer - er flot nok design til mig.

Ikke om jeg vil drømme om at give 60000 kr. for en fladskærm........udviklingen på det område går stadigvæk alt for hurtig. Om 2 år kan man få noget meget bedre.

Og er heller ikke designfreak nok til at betale så høj premium generelt - men meget B&O er da drønlækkert design og hvis jeg havde den lækreste designerlejlighed så ville jeg måske overveje det

På hifi området går det noget langsommere så dér har jeg valgt at skyde en masse basseører af.

Mht. TV sø nøjes jeg ved et af de bedre billedrørs-tv.......et Philips 9509 købt brugt til 1500 kr.

Haha kunne købe 50 af dem for hvad jeg har brugt på det hifi jeg pt. har stående

Martin Logan Spire
Soveværelse:
Hofli Integra 5.1
Holfi Xara NFB REX
Marin Logan Motion 4
Audio Physic Luna
Reserve:
Nad S300
Til top Vis Rohlander's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rohlander

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 05 Januar 2008 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:
Peter Pan skrev:

Fortæl mig hvorfor der stadig står HD Ready (1366x768) på mange skærme der sælges lige nu, når de IKKE er det.

Standarten Full HD 1920x1080 blev ændret i sidste halvdel af 2006, og mærkningen er nu HD ready 1080p. Man er forbandet nødt til at sætte sig ind i alting før man foretager et køb, for ikke at blive snydt, og det spænder lige fra banker til Hi-Fi.

Exxtreme

Jeg ved godt at du ikke er meget for at læse, men prøv alligevel, jeg skriver den ny HD Ready standart og tænker på BV 7-40 Full HD i dette tilfælde, og hvis du vil sætte en anden dageorden, så start en tråd.

http://www.magasinetdigitalt.dk/fileadmin/user_upload/2007_n ovember/tv.pdf

Hør nu her Karl Smart... Jeg kan godt forstå du ikke ved hvad du skal skrive, når du åbenlyst ikke vil indrømme du tager fejl, om som så ofte før taler over evne, men du talte netop IKKE om dit Full HD tv... For dette var hvad du skrev:

Fortæl mig hvorfor der stadig står HD Ready (1366x768) på mange skærme der sælges lige nu, når de IKKE er det.

Der skriver du jo ordret at en 1366*768 skærm ikke er HD Ready, hvilket ikke kunne være mere forkert... Men det at du ikke vil indrømme at du har taget fejl, passer jo også meget godt med at du vælger B&O...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 05 Januar 2008 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Rohlander

Det er da en udmærket holdning. Jeg har valgt at følge med udviklingen her og nu, og bytter så skærm når der
er nye opdateringer som jeg mener har betydning. Andre vil gerne have den sidste nye model i det bilmærke
de nu holder af, og sådan skal det da også være. Vi lever kun en gang.

Exxtreme

Læs nu den pdf fil, du lever godt op til dit navn.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 Januar 2008 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Standarten Full HD 1920x1080 blev ændret i sidste halvdel af 2006, og mærkningen er nu HD ready 1080p. Man er forbandet nødt til at sætte sig ind i alting før man foretager et køb, for ikke at blive snydt, og det spænder lige fra banker til Hi-Fi. 

Når du nu både beder folk om at lære at læse, og at "sætte sig ind i alting", så bliver jeg jo nødt til at rette lidt på dig: For det første, så er 1366x768 skærme absolut HD Ready, som Exxtreme påpeger. Når en skærm sælges som "HD Ready", kan du være helt og aldeles sikker på at de ER "HD Ready". Måske ikke lige dét DU definerer som HD, men det gør det ikke forkert at bruge mærkatet. For det andet, så har der aldrig været en standard der hed Full HD, og der er ikke noget der er "ændret" til HD Ready 1080P. Full HD er (stadig!) en marketings-betegnelse som mange producenter valgte at bruge, og diverse Full HD logo'er du har set, har været uofficielle som producenterne selv har opdigtet. HD Ready 1080P er en overbygning til HD Ready, og heller ikke en erstatning for denne. Problemet er at en skærm der ikke er HD Ready 1080P, sagtens kan markedsføres som Full HD - eftersom det er producenten selv der bestemmer hvornår han vil kalde en skærm for Full HD.

En sidste bemærkning, der ikke har så meget med dig at gøre, er at det _sagtens_ kan lade sig gøre at have et TV der opfylder de tekniske krav til "HD Ready 1080P", uden at det er i _nærheden_ af at gengive en detaljegrad der svarer til 1080P.

Screenshots giver jeg iøvrigt ikke meget for. For det første vil farvegengivelsen være afhængig af dén skærm screenshottet vises på, for det andet har jeg lidt svært ved at se hvordan et still-billede med en opløsning, på hvad, 600x400? skal kunne vise hvor godt et tv er til at gengive 1920x1080 materiale... Lidt ligesom når folk bruger screenshots vist på deres billige LCD-monitor med 400:1 i kontrast hvis de er heldige, til at bedømme hvilken skærm der er bedst til at vise sort...

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:
Tusind tak for dit indlæg med alternativer til B&O, men jeg har allerede et skab fuld af non B&O produkter, og når jeg får min nye Hi-FI reol bliver der sat en låge for, fordi det ikke er særligt kønt at se på. 

Man har jo så også 100.000,- at købe skabe og RF-fjernbetjeninger for...

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Godt at se at du har fået noget ud af besøget hos Michael.

Det var et ganske lærerigt besøg, ja. Og Michael tog iøvrigt min kritik rigtigt pænt, stor ros for det, og tak for at have inviteret mig.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Dette er den nye standart, så når der på et tv kun står HD ready, og ikke HD ready 1080p er det et tv der kun lever op til den gamle standart.

For at et firma  må mærke et produkt med EICTA's officielle "HD ready 1080p" logo, skal skærmen have en opløsning på mindst 1.920 x 1.080 pixel.

Det lille "p" efter 1080 står for progressiv, og det vil sige at skærm billedet skal optegnes i én arbejdsgang. - Modsat står "i" for interlace teknologi, hvor kun halvdelen af de vandrette linier optegnes i hver proces.

Herudover skal en "HD redy 1080p" skærm ikke blot kunne gengive de gængse 50 Hz og 60 Hz signalformater, men også 24 Hz billede frekvensen, som bruges i film industrien og kan overføres til High Definition spille film på Blu-rey Disc og/ eller HD DVD.

Hvordan forklare du så det som firmaerne bakker op om? 

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Jeg synes ikke artiklen giver specifikt svar på det, og kan ikke lige finde specs der oplyser det: Kan den nye Beovision modtage 1080P/24 signaler?

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 05 Januar 2008 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:
Dette er den nye standart, så når der på et tv kun står HD ready, og ikke HD ready 1080p er det et tv der kun lever op til den gamle standart.

Det er der heller ingen der modsiger dig, men en skærm på 1366x768 med et HD Ready er HD Ready, hvilket du skrev at det ikke var.

De to mærker er begge gyldige og har hver deres krav.

HD Ready 1080p er et selvstændigt mærke.
Til top Vis lunddal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunddal

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

Peter Pan skrev:

Jeg synes ikke artiklen giver specifikt svar på det, og kan ikke lige finde specs der oplyser det: Kan den nye Beovision modtage 1080P/24 signaler?

Ja fra efteråret 2007, altså den model Michal og jeg har. Hvis du ruller ned i pdf filen ståt det højt og tydeligt. 

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:
Ja fra efteråret 2007, altså den model Michal og jeg har. Hvis du ruller ned i pdf filen ståt det højt og tydeligt. 

Det står netop IKKE højt og tydeligt. B&O bruger ingen steder den officielle betegnelse "HD Ready 1080P", de skriver konsekvent "Full HD". De snakker udenom i artiklen, uden at forholde sig til HD Ready 1080P standarden overhovedet, og siger intet om hvorvidt deres tv opfylder kravene. Specs på deres hjemmeside er såvidt jeg kan se stadig den gamle model, men jeg kan ikke finde et eneste sted hvor HD Ready 1080P logoet rent faktisk er brugt af B&O. Kan du finde en reference hvor B&O rent faktisk bruger HD Ready 1080P logo'et - evt. manualen? Eller bare et sted (igen, evt. manualen) hvor det bekræftes at det kan modtage 1080P/24?

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004
Sendt: 05 Januar 2008 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Synes godt nok det er langt ude Peter Pan, synes du har bidraget med meget godt til dette forum, og har selv draget nytte af din viden..
Men synes godt nok din snak om HD Ready og HD Ready 1080p er den største gang kværuleren, ignorance og bedrevidenhed, jeg længe har set.. Indrøm du formulerede dig forkert i dit indlæg og kom videre.. Vi er alle med på hvad du mente, men det var ikke hvad du skrev og faktum er at der i dag findes 2 officielle mærkninger.

HD Ready som er minimum 720p

og

HD Ready 1080p som er minimum 1080p

Stop kværuleringen og kom videre, og så accepter da i øvrigt at B&O ikke er svaret på alt og for alle, vi har hver især vores præferencer som vi følger og det er fint..

I øvrigt god weekend..

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

lunddal

Når vi forbruger skal sikre os at den fladskærm vi står for at købe indeholder den nyeste teknologi, vil jeg efter hvad jeg læser mene at et tv mærket med "HD ready 1080p" er bedre end at vælge en skærm med logoet HD ready, da dette har været anvendt i flere år.

Hvis vi som forbruger ikke kan stole på nye officiale standarter, er vi på herrens mark.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

Rune|WildChild skrev:

Stop kværuleringen og kom videre, og så accepter da i øvrigt at B&O ikke er svaret på alt og for alle, vi har hver især vores præferencer som vi følger og det er fint..

Jeg har ikke tænkt mig at stoppe kværuleringen, for jeg er rent faktisk blevet i tvivl om hvorvidt Beovision 7 40" Full HD overhovedet opfylder HD Ready 1080P standarden. Det vil jeg gerne have bekræftet, men det er komplet umuligt at finde info om nogen steder. B&O's hjemmeside er outdated, så der er ikke megen hjælp at hente dér. Hvis én af ejerne evt. kan bekræfte at deres Beovision 7 Full HD (eller Beovision 4 Full HD for den sags skyld) kan modtage 24 fps fra f.eks. PS3, så vil jeg have ro i sindet. Indtil da, så tillader jeg mig at stille spørgsmålstegn ved det. Artiklen der er linket til, giver ikke tydeligt svar på dét - journalisten forudsætter at B&O's definition af Full HD "bør kunne oversættes" til HD Ready 1080P, men hvem siger han har ret i dét? Det er næppe for sjov at B&O har leveret et standard-svar, i stedet for at svare på hvordan de har tænkt sig at benytte betegnelsen HD Ready 1080P. Under alle omstændigheder, så må selv Peter da kunne blive enig med mig i at det er et problem, når man nu skal "følge med i udviklingen", at man så slet ikke kan finde en så simpel oplysning nogen steder.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Men kvaliteten af dette tv er i top. Bang & Olufsen vil ikke risikere at det går dem som andre producenter med et prisspænd mellem modellerne på 40.000 kr. at en student betaler 9.000 kr. for en fladskærm, og tror han får kvalitet. Når han så opdager at det er noget L**t, er det alle produkter fra den pågældende producent der er noget L**t. 

Jeg tager lige fat i denne udtalelse fra lidt tidligere i tråden. Jeg vil ikke jokke nogen over tæerne, men hvordan synes du selv denne udtalelse hænger sammen med:

Peter Pan skrev:

Når B&O propper et Phillips modul ind i deres aluminiums kasser og blot tilpasser betjeningen til Beo4, og stadig kun har et scart udtag og analog RCA bøsninger, er jeg godt nok også stået af. Jeg vil aldrig købe det til den pris de forlanger.

Som du kan se hvis du trykker på mit set-up, har jeg kun købt produkter fra B&O hvor de har forbedret produktet væsentligt som eks. er med BeoVision 7 MKIII hvor Samsung ikke, af en eller anden årsag kan få det samme resultat ud af deres egne LCD paneler.

Dvs. B&O laver, i modsætning til andre producenter, god kvalitet HVER gang - altså lige bortset fra de gange hvor de ikke gør?

Måske kan du også fortælle mig hvorfor de har en vældigt fin og lækker opsætnings-menu på deres Beovision 7 tv, og når man så skal bruge opsætningen til selve DVD-afspiller delen, så får man en Pioneer menu? Det virker da om noget temmeligt "påklistret", at man ikke har været i stand til at indbygge opsætningen af DVD-delen i deres egen menu.

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004
Sendt: 05 Januar 2008 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

Rune|WildChild skrev:

Jeg har ikke tænkt mig at stoppe kværuleringen, for jeg er rent faktisk blevet i tvivl om hvorvidt Beovision 7 40" Full HD overhovedet opfylder HD Ready 1080P standarden. Det vil jeg gerne have bekræftet, men det er komplet umuligt at finde info om nogen steder. B&O's hjemmeside er outdated, så der er ikke megen hjælp at hente dér. Hvis én af ejerne evt. kan bekræfte at deres Beovision 7 Full HD (eller Beovision 4 Full HD for den sags skyld) kan modtage 24 fps fra f.eks. PS3, så vil jeg have ro i sindet. Indtil da, så tillader jeg mig at stille spørgsmålstegn ved det. Artiklen der er linket til, giver ikke tydeligt svar på dét - journalisten forudsætter at B&O's definition af Full HD "bør kunne oversættes" til HD Ready 1080P, men hvem siger han har ret i dét? Det er næppe for sjov at B&O har leveret et standard-svar, i stedet for at svare på hvordan de har tænkt sig at benytte betegnelsen HD Ready 1080P. Under alle omstændigheder, så må selv Peter da kunne blive enig med mig i at det er et problem, når man nu skal "følge med i udviklingen", at man så slet ikke kan finde en så simpel oplysning nogen steder.

Nu var det skam også møntet på Peter Pan og hans evindelige venden tilbage til hvad han skrev og ikke skrev og hvad standarderne står for og ikke står for etc...
I øvrigt interessant pointe, du har der..

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Når vi forbruger skal sikre os at den fladskærm vi står for at købe indeholder den nyeste teknologi, vil jeg efter hvad jeg læser mene at et tv mærket med "HD ready 1080p" er bedre end at vælge en skærm med logoet HD ready, da dette har været anvendt i flere år.

Hvis vi som forbruger ikke kan stole på nye officiale standarter, er vi på herrens mark.

Præcist derfor er jeg interesseret i at få bekræftet at Beovision 7 ER "HD Ready 1080P", hvordan gør jeg dét? Det fremgår som sagt ikke af B&O's hjemmeside.

EDIT: Det er iøvrigt stadig udenomssnak i forhold til din oprindelige udmelding, jeg forstår ikke hvorfor du ikke bare indrømmer at du skrev noget andet end du mente, så vi kan komme videre.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Rune|WildChild

Undskyld hvis jeg forvirre begreberne, men det har bestemt ikke noget med kværulere, ignorance og bedre viden hed at gøre, at jeg læser om en ny standart, og forsøger at formidle den. Jeg er almindelig forbruger og forholder mig blot til hvad der skrives eller ikke skrives i den nye standart. Vi har jo ikke andre muligheder når vi vil sikre os før vi køber. Jeg har jo selv for 19 mdr. siden købt et TV med HD ready logo, som jeg har skiftet både på grund af 4 HDMI indgange men også fordi det har fået andre nye teknologier så som Full HD. At mange så ikke tillægger det nogen betydning er jo et valg.

TheAirwalker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 05 Januar 2008 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

Jeg håber vi fleste kan blive enige om at B&O´s position på markedet har ændret sig meget, og det syntes jeg at der er mange der har svært ved at acceptere.
Før i tiden var B&O nyskabende, og det fik de succes på.

At kalde dem nyskabende stadigvæk, ja .... det syntes jeg på ingen måde passer. Bare når vi kigger på de forskellige standarder både på lyd og billede siden. De er på ingen måde med på resten af markedet. Det er super at de kommer med deres nye 1080p (Full HD som nogle kalder det) skærme, det er bare meget senere end alle andre. At man så sidder og diskuterer at det er meget bedre skærme end hvad der ellers er, ja selvfølgelig når vi sammenligner med Prosonic og hvad der ellers findes. Problemet ved det hele er jo også at B&O jo ikke selv laver deres LCD skærme/paneler. Før i tiden brugte de f.eks. Panasonic. Så har jeg personligt svært ved at stå at sige at den er bedre end end given Panasonic skærm. Når det nu faktisk er samme skærm i et andet kabinet (Som vel og mærket efter min mening også er flottere end det originale Panasonic plast).
Jeg syntes de bliver bedre og bedre (Efter min mening, værre og værre) til at låne af andre producenter, og så længe de gør det, så bliver de aldrig bedre end det de har startet med.
Et godt eksempel er deres badevægt lignende anlæg, som er rigtig lækkert at se og røre ved. Da jeg så det første gang var jeg virkelig imponeret. Dansk menu og det hele, indtil man trykkede på DVD. Så skiftede vi til Engelsk, og så kom samme skærm frem som på min dengang Hitachi DVD. Bare hvor logoet i hjørnet var fjernet. Det er ikke som jeg kender B&O. Men de tendenser synes jeg vi ser flere og flere af. Og derfor må jeg indrømme at jeg ikke ser dem som meget mere end alm. stue grej.

Men de er på ingen måder Hi-Fi i mit hoved (Høj troværdighed ....). Deres højttalere er velspillende osv, men jeg tror vi alle kan blive enige om at de ikke er tro mod kildematerialet. Og det er der hvor den glipper personligt for mig. Så vil jeg ikke længere kalde det Hi-Fi, når der sidder indbyggede dit og dat for at korrigere og lægge diverse filtre på. Så gælder det bare om at pynte på lyden så dine ører syntes det lyder godt.

Efter min mening skal man lade være med at sammenligne B&O med andet Hi-Fi. De markedsfører sig jo heller ikke med at lave verdens bedst lydende højttalere eller verdens bedste skærme som gengiver billederne tro mod kilden, de markedsfører sig med flot design, og en fornuftig teknisk løsning. Og det er vel det de leverer?

Om folk så vil betale 150.000 kr. for et par flotte højttalere der spiller som et sæt til 10000 kr. i Hi-Fi klubben f.eks, det skal være op til folk selv.

Mine synspunkter :-) ...

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Otto

Nogen har lavet dette skema, og efter en lang forklaring under udfor HD ready 1080p skrevet BeoVision 7-40 fra efterår 2007, og det er allene det jeg forholder mig til. 

<< Forrige Side af 16 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes