| Forfatter |
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 03:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Det kan du have ret i. Et andet fantastisk fenomen er at 90% af den danske befolkning er tilfresse med MP3 musik fra mobil tlf. eller hvad der kommer ud at en Tivoli DAB mono radio. Hvordan får man den danske befolkning på Hi-Fi sporet igen. Skal der i de danske skole indføres tvunget læsning af hifi4all nogle timer om ugen ?
|
|
|
Tja... For at holde os i B&O sporet, så har B&O mig bekendt lagt en del kræfter i MP3-understøttelse i diverse udstyr... Så er det jo svært at overbevise den almindelige forbruger: "hvis det er godt nok til B&O, så er det også godt nok til mig!". __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 03:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
|
Hold da op alle de sure opstød der kommer i dette indlæg  |
|
|
Dem beder man efter min mening selv lidt om, når man kommer med et - sorry Peter - rimeligt indholdsløst indlæg der ikke har til formål at gøre andet end at forherlige B&O. Hvis man nu rent faktisk kom med lidt argumenter i indlægget for hvorfor det netop er B&O man skal bruge en kvart million på, i stedet for at liste nogle modeller op, så kunne det jo være at man kunne lokke folk til at levere nogle lidt mere nuancerede svar. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 03:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Koste ikke Pioneer´s 8G Plasma over 30k ?
Og så er vejen ikke så lang til et B&O TV
Dette kunne værre sjovet med en test (blind test) af B&O´s TV mod fx, nogle af de andre mærker topmodeller, så vi en gange for alle kan få mytene ryd af vejen  |
|
|
Problemet er at der ikke er langt OP til et B&O, der efter min mening er et klart ringere tv. Jeg har haft lejlighed til at kigge nærmere på det nye Beovision 7. Det skal siges at jeg brugte mere tid på at nærstudere specifikke egenskaber i signalbehandlingen, da det netop var dette der blev fremhævet ved den, og specifikt blev det i en diskussion om hvorvidt en Pioneer plus en high-end scaler er det bedste tv på markedet. Mit indtryk af billedet er, at det er et meget typiskt "flot" billede, som virker meget tiltalende på mange mennesker, men som er meget utro overfor kildematerialet. Det forsøger at få alle billedet til at se "pæne" ud. Det kan godt vinde éns gunst i nogen tid, og derfor også godt vinde en A/B sammenligning med ukendt materiale. Især fordi det lykkes B&O at pille ufatteligt meget i billedet, uden at det går HELT så galt som det gør på de fleste andre LCD-tv. Eksempelvis formår de at have en ekstremt høj farvetemperatur, men takket være avanceret signalbehandling undgå at ansigtsfarver ender helt ude i hampen - farvegengivelsen er med andre ord ikke lineær. Men tager man de kritiske briller på og forholder sig til billedet fra et high-end synspunkt, hvor målsætningen er en korrekt gengivelse af kildematerialet, så falder det helt igennem. Der er først og fremmest ekstremt meget kunstig sharpness, som det ikke lykkedes at justere væk, ej heller i service-menuen. Dette punkt _alene_ ville få mig til at foretrække et Pioneer... Det virkede også som om at der konsekvent var støjreduktion på billedet, som ikke kunne slås fra. Derudover pilles der som sagt meget i billedet, med en masse dynamisk kontrast osv, som får nogle billeder til at se "pumpede" ud. Men dét jeg blev mest skuffet over var i virkeligheden at den grundlæggende _kvalitet_ af signalbehandlingen var yderst gennemsnitlig - de-interlacingen var ikke bedre end på en gennemsnitlig DVD-afspiller i 3-4.000,-s klassen, og at sammenligne det med Lumagen og DVDO er helt ude i skoven. Derudover er der så de "sædvanlige" issues med Sony/Samsung LCD-paneler, som får især gradueringer af visse toner til at blive meget unaturlige (ses især på f.eks. gengivelsen af hår)
Jeg er sikker på at B&O er nået frem til dén ydelse de har jagtet, men det er bare meget langt fra dén ydelse JEG jagter. B&O praler med markedets mest avancerede "billedmotor" - det er jeg sikker på er rigtigt, men den er kun avanceret fordi de foretager nogle ting med billedet som jeg mener man slet ikke skulle foretage fra starten. Hvis man er tilhænger af "flotte" billeder frem for at gengive en films egentlige indhold, så er jeg sikker på at man vil mene det er et godt tv, og i forhold til langt de fleste _LCD_ tv på markedet, så er det klart bedre - for de fleste LCD-tv forsøger at lave samme "stunts" som B&O, de lykkes bare ikke så godt med det. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 08:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Otto,
Godt at se at du har fået noget ud af besøget hos Michael.
Tak for dit indlæg.

Her ses et billede fra min skærm i HD kvalitet.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977 skrev:
Pierre skrev:
Det ved jeg nu ikke om er sandt Jeg kender ikke til ret mange andre mærker (læs ingen ) inden for lyd og billede som taber så lidt i værdi som B&O |
|
|
Du har vist ikke snakket med en Beovision 5 ejer for nyligt. B&O's groft underspec'ede 480p skærm blev indtil for nyligt solgt for over 150.000,- i butikkerne. Nu skal man være mere end heldig hvis man får 50.000,- for et med under et år på bagen.
B&O laver mange fede produkter... også flere end de får kredit for (især her på siden), men jeg bryder mig virkelig meget lidt om den direkte udnyttelse af folks manglende indsigt og eget ry og rygte til at tage røven på folk, som det er tilfælde med ovenstående skærm. Det er ikke andet en et outdated og rebranded Panasonic panel i en ramme der får det til at fylde som et billedrørsfjernsyn... til mindst 15 gange prisen.
De skulle skamme sig 
|
|
|
Har de ikke altid gjort det.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen
Du får det til at se ud som et fænomen som kun forekommer på B&O produkter. Men sandheden er at der inden for en kort tidsramme er sket en rivende teknologisk udvikling med LCD skærmene, og hvad producenten end hedder prøver man at komme af med de gamle modeller.
Fortæl mig hvorfor der stadig står HD Ready (1366x768) på mange skærme der sælges lige nu, når de IKKE er det.
Standarten Full HD 1920x1080 blev ændret i sidste halvdel af 2006, og mærkningen er nu HD ready 1080p. Man er forbandet nødt til at sætte sig ind i alting før man foretager et køb, for ikke at blive snydt, og det spænder lige fra banker til Hi-Fi. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
mmma skrev:
|
Hej Peter
Her er et anlæg fra pioneer og sufire som ville kunne handles for ca. 150.000 -så kan du købe en helt ny bil nr. 2 for de sidste 100.000 Det fylder ikke mere end dit B&O. Men lyd og billed vil nu være High end. Der er stadig kun en fjernbetjening. Du må til gengæld rykke sofaen lidt tilbage så du også kan se underteksterne på din 50" plasmaskærm
|
|
|
Hej mmma
Tusind tak for dit indlæg med alternativer til B&O, men jeg har allerede et skab fuld af non B&O produkter, og når jeg får min nye Hi-FI reol bliver der sat en låge for, fordi det ikke er særligt kønt at se på.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er sådan det ligeglad med hvad der står nu.
De har i mange år brugt andre mærker dom indmad, nok det de har tjent alle dere penge på.
I mine øjne er der ingen der når PIO, selv deres low price DVD afspiller slår mange meget dyre.
Hvis de bare tog sig samme og lavet noget så flot som deres plasma ville de sælge som svin.

Forsætter de i den stil så vinder de på det, også til de priser i forhold til andet.
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter Pan,
B&O er og bliver aldrig super A/V. Det er flot design og god betjening. Det er statussymbol for mange, især de fattigfine. Men det er og bliver aldrig rigtig hifi og er slet ikke så fantastisk som du ofte vil gøre det til. ICEpower og Beolab 5 er perler, men resten må de godt beholde for sig selv.
Venligst,
|
| Til top |
|
| |
mmma Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 34
|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
mmma skrev:
|
Hej Peter
Her er et anlæg fra pioneer og sufire som ville kunne handles for ca. 150.000 -så kan du købe en helt ny bil nr. 2 for de sidste 100.000 Det fylder ikke mere end dit B&O. Men lyd og billed vil nu være High end. Der er stadig kun en fjernbetjening. Du må til gengæld rykke sofaen lidt tilbage så du også kan se underteksterne på din 50" plasmaskærm
|
|
|
Hej mmma
Tusind tak for dit indlæg med alternativer til B&O, men jeg har allerede et skab fuld af non B&O produkter, og når jeg får min nye Hi-FI reol bliver der sat en låge for, fordi det ikke er særligt kønt at se på. 
|
|
|
Personligt syntes Jeg B&O er lidt kedeligt at se på, kan fx bedre lide forstærkerdesign med udvendige køleribber, bygget i tyk aluminium med en stor volumknap, så vi ligger i hver sin ende af design skalaen, når vi snakker om A/V i det her prisleje.
For mig er det vigtigste at jeg for det bedste lyd og billede for mine penge, og det for man med 110 % sikkerhed ikke når man vælger B&O. Det må du da indrømme.. Men din smag for design og funktionalitet er selvfølgelig en smagssag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen
Når B&O propper et Phillips modul ind i deres aluminiums kasser og blot tilpasser betjeningen til Beo4, og stadig kun har et scart udtag og analog RCA bøsninger, er jeg godt nok også stået af. Jeg vil aldrig købe det til den pris de forlanger.
Som du kan se hvis du trykker på mit set-up, har jeg kun købt produkter fra B&O hvor de har forbedret produktet væsentligt som eks. er med BeoVision 7 MKIII hvor Samsung ikke, af en eller anden årsag kan få det samme resultat ud af deres egne LCD paneler.
Hej ctacta
Jeg tror du er nødt til igen at rejse langt væk.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
| Fortæl mig hvorfor der stadig står HD Ready (1366x768) på mange skærme der sælges lige nu, når de IKKE er det.
|
|
|
Det er de da også... Prøv lige at følge lidt op på hvilke kriterier et tv skal opfylde for at kaldes HD-Ready... En af de vigtigste i denne sammenhæng er at det skal have et panel der kan vise mindst 720 linier progressivt, og sidst jeg regnede efter var 768 mere end 720...
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
mmma skrev:
|
For mig er det vigtigste at jeg for det bedste lyd og billede for mine penge, og det for man med 110 % sikkerhed ikke når man vælger B&O. Det må du da indrømme.. Men din smag for design og funktionalitet er selvfølgelig en smagssag
|
|
|
Siden Beomaster 4400 (forstærker) har jeg elsket Bang & Olufsens design selv om det idag ser helt anderledens ud. Og så lige en ting du ikke må glemme, det er ikke noget problem at bevare et godt ægteskab med B&O i stuen.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme
For at et firma ( også B&O) må mærke et produkt med EICTA's officielle "HD ready 1080p" logo, skal skærmen have en opløsning på mindst 1.920 x 1.080 pixel.
Det lille "p" efter 1080 står for progressiv, og det vil sige at skærm billedet skal optegnes i én arbejdsgang. - Modsat står "i" for interlace teknologi, hvor kun halvdelen af de vandrette linier optegnes i hver proces.
Herudover skal en "HD redy 1080p" skærm ikke blot kunne gengive de gængse 50 Hz og 60 Hz signalformater, men også 24 Hz billede frekvensen, som bruges i film industrien og kan overføres til High Definition spille film på Blu-rey Disc og/ eller HD DVD.
Tag nu og følg lidt mere med i udviklingen. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
Peter Pan skrev:
| Fortæl mig hvorfor der stadig står HD Ready (1366x768) på mange skærme der sælges lige nu, når de IKKE er det.
|
|
|
Det er de da også... Prøv lige at følge lidt op på hvilke kriterier et tv skal opfylde for at kaldes HD-Ready... En af de vigtigste i denne sammenhæng er at det skal have et panel der kan vise mindst 720 linier progressivt, og sidst jeg regnede efter var 768 mere end 720...
|
|
|
Peter Pans lommeregner er en ældre model fra B&O 
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta
Du har måske allerede rejst for meget, siden du kommer med den komentar.
Hvordan går det egentligt med de trådløde A/V sendere du roder med ? er de klar til salg. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
|
Exxtreme
For at et firma ( også B&O) må mærke et produkt med EICTA's officielle "HD ready 1080p" logo, skal skærmen have en opløsning på mindst 1.920 x 1.080 pixel.
Hvem snakker om HD Ready 1080P??? Du skrev bare HD Ready... og det har altid været 720P... Så du tager altså fejl når du regner med det kun er 1080P skærme der er HD-Ready...
Det lille "p" efter 1080 står for progressiv, og det vil sige at skærm billedet skal optegnes i én arbejdsgang. - Modsat står "i" for interlace teknologi, hvor kun halvdelen af de vandrette linier optegnes i hver proces.
Alt det der ved jeg alt om, og det ved du, så lad nu være med at snakke udenom fordi du tog fejl...
Herudover skal en "HD redy 1080p" skærm ikke blot kunne gengive de gængse 50 Hz og 60 Hz signalformater, men også 24 Hz billede frekvensen, som bruges i film industrien og kan overføres til High Definition spille film på Blu-rey Disc og/ eller HD DVD.
Nu snakker du igen om HD-Ready 1080P... Læs dog hvad du selv skrev, og hvad det var jeg svarede på...
Tag nu og følg lidt mere med i udviklingen.
Jeg er langt mere med i udviklingen end du er... Det har du lige bevist ved at hævde et det kun er 1080P skærme der må bære navnet HD-Ready...  |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
Exxtreme skrev:
Peter Pan skrev:
|
|
|
|
|
|
Peter Pans lommeregner er en ældre model fra B&O 
|
|
|
Right on!... Hehe
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
|
Fortæl mig hvorfor der stadig står HD Ready (1366x768) på mange skærme der sælges lige nu, når de IKKE er det.
Standarten Full HD 1920x1080 blev ændret i sidste halvdel af 2006, og mærkningen er nu HD ready 1080p. Man er forbandet nødt til at sætte sig ind i alting før man foretager et køb, for ikke at blive snydt, og det spænder lige fra banker til Hi-Fi.
|
|
|
Exxtreme
Jeg ved godt at du ikke er meget for at læse, men prøv alligevel, jeg skriver den ny HD Ready standart og tænker på BV 7-40 Full HD i dette tilfælde, og hvis du vil sætte en anden dageorden, så start en tråd.
http://www.magasinetdigitalt.dk/fileadmin/user_upload/2007_n ovember/tv.pdf __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |