| Forfatter |
|
butkus Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 172
|
| Sendt: 04 Januar 2008 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvom jeg er vild med Bang & olufsen og nok aldrig kunne finde på at købe andet.. Så vil jeg også vove og påstå at du sagtens kan finde noget der lyder bedre til den pris:
250.000 kr er sgu mange penge for sådan et set up... Især med de små højttalere.. De lyder fantastisk størrelsen taget i betragtning, og tror ikke du kan finde nogle der er bedre på samme størrelse!?.. Men prismæssigt kan du sagtens finde højttalere der er betydelig bedre end beolab 3..
Men folk der køber beolab 3 er som regel nogle der ikke har så meget plads, eller gerne vil have en lille diskret lækker højttaler.. Og lækker er den( synes jeg) Og kunne egentlig godt selv bruge et par som baghøjttalere
Hvis jeg selv skulle vælge et setup til den pris, ville jeg smide lidt ekstra penge i, og vælge det setup jeg selv har..
Beovision 9 - 150.000kr ,
Beolab 5 - 132.000kr
Beosound 9000 - 30.000kr
Ialt 312.000 kr
Det setup er så godt nok uden ekstra højttalere, men det gør ikke så meget når der er et par beolab 5 til at spille rummet op.. Fantastisk højttaler.. Og her vil jeg derimod vove og påstå at du ikke finder en højttaler der er bedre til den pris... Har selvfølgelig ikke hørt alle højttalere, men af dem jeg har hørt, har jeg ikke fundet bedre...
Mit beovision 9 er jeg også super tilfreds med.. Uden nogen som helst sammenligning det flotteste tv på markedet og uden sammenligning bedste lyd...(synes jeg)Billedet er også super lækkert, og har lavet en sammenligning med pioneers kuro 50" til ca 50.000 mener jeg det var.. Synes i det store hele at billedet var rimelig ens på de to, dog med et plus til beovion 9 når der blev panoreret meget hurtigt.. sortniveauet klarer begge 2 til perfektion.. kontrasten synes jeg måske var lidt for meget på kuro, hvorimod der mangler lidt på b9 når man direkte sammenligner de 2.. Jeg blev ihvertfald generet i mine øjne af at se på kuro'en en hel aften... Hvilket jeg ikke gør på mit eget b9.. Men det er nok bare et spørgsmål om indstilling af tv'et..
Ps: Jeg gav 112.000 for beolab 5 for ca 3 år siden.. Nu er de steget ca 20.000 uden der er lavet nogle ændringer.. Ikke meget jeg vil tabe på dem, hvis jeg ville sælge idag
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 04 Januar 2008 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
|
chrliv / dfms
Jeg er bare vildt begejstret over lyd billede og design, og tvivler på at det fås bedre.
Min mening. 
|
|
|
Har du nogensinde hørt/set andet end B&O... Det tvivler jeg MEGET stærkt på efter den udtalelse... Vi kan godt blive enige om at det meste de laver har et rigtig flot design... Men især billedet på deres skærme kan fåes bedre på skærme til 1/10 af hvad en B&O skærm koster... Og det er ikke engang løgn...
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 04 Januar 2008 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
|
Men er det mere "fantastisk" end Dynaudio, DST, Audiovector, Densen, Thule, System Audio, Dali, Gamut osv osv osv? Hvis den almindelige forbruger tillod sig at være lige så patriotiske mht. at købe dansk kvalitets-hifi generelt, som de er med at købe B&O, så ville disse mærker jo opblomstres endnu mere. Det er da lidt paradoksalt at Danmark er ét af de ganske få lande hvor Dynaudio netop ikke bruger danskheden som holdepunkt i markedsføringen!
|
|
|
AV Precision
Det kan du have ret i. Et andet fantastisk fenomen er at 90% af den danske befolkning er tilfresse med MP3 musik fra mobil tlf. eller hvad der kommer ud at en Tivoli DAB mono radio. Hvordan får man den danske befolkning på Hi-Fi sporet igen. Skal der i de danske skole indføres tvunget læsning af hifi4all nogle timer om ugen ? __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
butkus Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2008 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
Peter Pan skrev:
|
chrliv / dfms
Jeg er bare vildt begejstret over lyd billede og design, og tvivler på at det fås bedre.
Min mening. 
|
|
|
Har du nogensinde hørt/set andet end B&O... Det tvivler jeg MEGET stærkt på efter den udtalelse... Vi kan godt blive enige om at det meste de laver har et rigtig flot design... Men især billedet på deres skærme kan fåes bedre på skærme til 1/10 af hvad en B&O skærm koster... Og det er ikke engang løgn...
|
|
|
Tror vist i begge to har drukket lidt for meget af natpotten..
Selvfølgelig findes der noget der er bedre end B&O.. Og dem der er bedre end B&O, er der også nogle der er bedre end.. Osv osv..Hvis i forstå??
Men du finder ikke nogle fjernsyn der er bedre end B&O til 1/10 af prisen.. Det vil jeg vædde hvad som helst på... Ligge netop på fjernsynsfronten har B&O altid ligget langt fremme, Både hvad angår lyd og billed( dermed ikke sagt at det er det bedste af det bedste) Men forskellen på B&O og så godt som alle andre mærker, Så har B&O et langt højere bundniveau end andre.. De sender ikke et Fjernsyn på markedet til 6999 kr på tilbud.. selvom det garanteret ville sælge godt...
|
| Til top |
|
| |
butkus Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2008 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|

Peter Pan skrev:
AV Precision skrev:
|
Men er det mere "fantastisk" end Dynaudio, DST, Audiovector, Densen, Thule, System Audio, Dali, Gamut osv osv osv? Hvis den almindelige forbruger tillod sig at være lige så patriotiske mht. at købe dansk kvalitets-hifi generelt, som de er med at købe B&O, så ville disse mærker jo opblomstres endnu mere. Det er da lidt paradoksalt at Danmark er ét af de ganske få lande hvor Dynaudio netop ikke bruger danskheden som holdepunkt i markedsføringen!
|
|
|
AV Precision
Det kan du have ret i. Et andet fantastisk fenomen er at 90% af den danske befolkning er tilfresse med MP3 musik fra mobil tlf. eller hvad der kommer ud at en Tivoli DAB mono radio. Hvordan får man den danske befolkning på Hi-Fi sporet igen. Skal der i de danske skole indføres tvunget læsning af hifi4all nogle timer om ugen ? |
|
|
  ... Fantastisk humor..
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 04 Januar 2008 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme
Jeg har som andre Hi-Fi interesserede været på utallige Hi-Hi messer og lyttet til firkantede kasser i små rum, og set masser af fnidder på HD ready fladskærme fra forskellig producenter, men hver gang har jeg været endnu mere glad for mit set-up når jeg er kommet hjem. Så min mening er stadig, det findes ikke meget bedre til prisen.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 04 Januar 2008 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
butkus skrev:
|
Så har B&O et langt højere bundniveau end andre.. De sender ikke et Fjernsyn på markedet til 6999 kr. på tilbud, selvom det garanteret ville sælge godt.
|
|
|
Du har ganske ret, et eks. er BeoVision 8. Man kan mene om design på dette tv hvad man vil, men den såkaldte "kaminhylde" inde holder et højtaler system der slår samtlige non B&O fladskærme. Det er heller ikke et billigt tv, og alt hvad de store BeoVision modeller indeholder udover at vise TV, skal tilkøbes.
Men kvaliteten af dette tv er i top. Bang & Olufsen vil ikke risikere at det går dem som andre producenter med et prisspænd mellem modellerne på 40.000 kr. at en student betaler 9.000 kr. for en fladskærm, og tror han får kvalitet. Når han så opdager at det er noget L**t, er det alle produkter fra den pågældende producent der er noget L**t. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 04 Januar 2008 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 04 Januar 2008 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja StarTrek
Hvad der er sparet er tjent, og selv om man har B&O er det ikke forbudt selv at finde besparende alternativer, som eks. at købe løse ICEpower moduler til højttalerne, her er der meget at spare, det næste var at mit BV 7-40. MKII blev solgt til en god pris, så BV. 7-40, MKIII Full HD kom i hus til en overkommelig pris.
Så ja __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2008 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
butkus skrev:
Exxtreme skrev:
Peter Pan skrev:
|
chrliv / dfms
Min mening. 
|
|
|
|
|
|
Tror vist i begge to har drukket lidt for meget af natpotten..
Næh... Jeg er ganske enkelt bare ikke forblændet af B&O's overpris-produkter...
Selvfølgelig findes der noget der er bedre end B&O.. Og dem der er bedre end B&O, er der også nogle der er bedre end.. Osv osv..Hvis i forstå??
Ja det er der, endda mange... Men der er ikke noget tv der slår et Pioneer 8G Plasma, uanset pris...
Men du finder ikke nogle fjernsyn der er bedre end B&O til 1/10 af prisen.. Det vil jeg vædde hvad som helst på...
Jamen jeg er helt sikkert klar på at vædde med dig... Jeg vil endda gå så langt som at sige at jeg kan finde et 42 tommer plasma til en 8000 - 9000 kr. der har en bedre billedkvalitet end det B&O LCD...
Ligge netop på fjernsynsfronten har B&O altid ligget langt fremme, Både hvad angår lyd og billed( dermed ikke sagt at det er det bedste af det bedste).
Ja når vi snakker CRT-TV, men det går vi ikke længere... Og bevares jeg har da set tv der er væsentlig ringere end et B&O LCD, men de koster bare ikke det samme som en bil... 
Men forskellen på B&O og så godt som alle andre mærker, Så har B&O et langt højere bundniveau end andre.. De sender ikke et Fjernsyn på markedet til 6999 kr på tilbud.. selvom det garanteret ville sælge godt...
Hvad fanden kan man bruge bundniveauet til når vi snakker om hvor gode tv er... Pioneer bliver da ikke dårligere til at lave tv hvis de lancerer en meget dårlig skærm til 5000,-... De vil stadig være de bedste...
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2008 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
|
Exxtreme
Jeg har som andre Hi-Fi interesserede været på utallige Hi-Hi messer og lyttet til firkantede kasser i små rum, og set masser af fnidder på HD ready fladskærme fra forskellig producenter, men hver gang har jeg været endnu mere glad for mit set-up når jeg er kommet hjem. Så min mening er stadig, det findes ikke meget bedre til prisen.
|
|
|
Jamen det er da fedt nok at du vil give 10 gange så meget for dine ting fordi der er et poppet B&O mærke på og det er lavet i alu... Det ændrer bare ikke på at Pioneer og diverse fabrikanter laver skærme der til en brøkdel af prisen leverer et bedre/mere korrekt billede...
Uden folk som dig ville vi jo slet ikke have B&O længere... Så sælg du bare din bil og køb et 40 tommer LCD for pengene... 
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2008 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
|
...Men kvaliteten af dette tv er i top. Bang & Olufsen vil ikke risikere at det går dem som andre producenter med et prisspænd mellem modellerne på 40.000 kr. at en student betaler 9.000 kr. for en fladskærm, og tror han får kvalitet. Når han så opdager at det er noget L**t, er det alle produkter fra den pågældende producent der er noget L**t.
|
|
|
Det kan du bare ikke mene seriøst... Jeg har set deres "billige" tv flere gange, og alle gangene har jeg været imponeret over så ringe en billedkvalitet det har... Men selvfølgelig stiller alle ikke de samme krav, og nogen vil hellere kunne sige til kollegaen at de har et B&O end at de har et bedre tv, men af et mindre poppet mærke...
|
| Til top |
|
| |
timur Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 395
|
| Sendt: 04 Januar 2008 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Giver Exxtreme ret i at Pioneer´s 8G Plasma er det bedste tv på markedet lige nu.. Uanset pris. Har lige været i byen og ta et kig på BV7-40, og synes altså ikke det kan hamle op med Pioneer 8G´erne. Men det er jo bare min mening (og Exxtreme´s).
Regner da også med at skifte mit LG plasma ud med en Pio snarligt __________________ juhu
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 04 Januar 2008 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Koste ikke Pioneer´s 8G Plasma over 30k ?
Og så er vejen ikke så lang til et B&O TV
Dette kunne værre sjovet med en test (blind test) af B&O´s TV mod fx, nogle af de andre mærker topmodeller, så vi en gange for alle kan få
mytene ryd af vejen
|
| Til top |
|
| |
timur Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 395
|
| Sendt: 04 Januar 2008 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Koste ikke Pioneer´s 8G Plasma over 30k ?
Og så er vejen ikke så lang til et B&O TV
Dette kunne værre sjovet med en test (blind test) af B&O´s TV mod fx, nogle af de andre mærker topmodeller, så vi en gange for alle kan få mytene ryd af vejen  |
|
|
Priserne starter ved ca 18 kilo for Pioneer 428xd
http://www.pricerunner.dk/pl/2-952347/TV/Pioneer-PDP-428XD-S ammenlign-Priser __________________ juhu
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 04 Januar 2008 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme
Sæt dig ned og læs hvad du har skrevet, tænk så efter og find ud af hvad dit argument er for at du skriver.
Gå derefter ind og læs her om alle Pio problemerne som tilsyneladende er omfattende
Måske du skulle overveje LCD næste gang, så vil du også kunne tale i mobil tlf. i nærheden af din fladskærm uden telefon signalet forsvinder i støj fra plasmaskærmen. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 04 Januar 2008 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak timur, mellem 18k og 25k, men det kost hvis omkring de 30k i de stor butikker da de kom frem, men man kan lære at dette der er billige at
købe over nette
Er der stadig poblerm med "Burn-In" på Plasma, tro fakis at dette var løst, og den med mobiltlefon er ny, gad vide og der så er sundhedfarlig at
sidde for tæt på et Plasma TV
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 04 Januar 2008 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 04 Januar 2008 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold da op alle de sure opstød der kommer i dette indlæg 
Har fuld forståelse for dem som ikke bryder sig om B&O, men ligefrem at kalde deres produkter for dårlige syntes jeg er en overdrivelse. JA der findes andet som spiller bedre til billigere penge. Men B&O henvender sig til en bestemt målgruppe og de får noget for pengene. Hammerende flot design, brugervenlighed, kvalitets produkter (bygge mæssigt) som er endten velspillende eller med godt billede, igen kan man få noget som spiller bedre og har bedre billede, men det gør jo ikke B&O ringe. Pioneere går for at have det bedste billede hvad så med alle de andre mærker er de dårlige, nogle ja, men ikke dem alle.
B&O opfylder mange kriterier som B&W, Dali, Snell, Krell, Denon, Primare og alle de andre mærker ikke gør, husk på det.
Jeg har haft mange forskellige anlæg, hvor nogle spillede FANTASTISK (fx. Densen med F3 lyd/ Mirage) men det fyldte og så hammerende rodet ud i stuen. Nu har jeg en C.E.C cdafspiller med et sæt Beolab 5 og det opfylder flere af mine ønsker i hverdagen end nogle af mine tidligere anlæg. Det spiller skide godt, ser godt ud i stuen og er lige til at gå til.
Men skal på ingen måde lægge skjul på at vist jeg havde et extra rum til rådighed i min bolig ville det blivet lavet om til lydrum og det ville ikke være B&O som var der  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 04 Januar 2008 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fin test Peter Pan, syndes at dette TV mangler en HD-DVB-T/C/S digital tuner, til de 80k må det værre mulig for B&O at smiden en såden en i, ud af
TV koste komme til at mere af den grund.
|
| Til top |
|
| |