Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 04:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør til hjemmebiografen
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør til hjemmebiografen
Emne Emne: B&O’s DD 7.1 surround A/V system ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 16
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
butkus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 10 Januar 2008 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

timur skrev:

Der er da andre der har opfundet det hjul før

[img]http://img410.imageshack.us/img410/7729/blogimageuj7.jpg[ /img]

Nu kan man vist ikke rigtigt sammenligne med den.. Men den måde man bruger hjulet på til at bladre igennem navne, tlfnr osv er det da B&O der kom først med.. Er ikke 100% sikker, men det er da også hvad jeg altid har fået af vide.. Nokia mener jeg også prøvede at kopiere "hjulet" , men uden succes..

Til top Vis butkus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af butkus

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 20 Januar 2008 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:
AV Precision skrev:

Jeg synes ikke artiklen giver specifikt svar på det, og kan ikke lige finde specs der oplyser det: Kan den nye Beovision modtage 1080P/24 signaler?

Ja fra efteråret 2007, altså den model Michal og jeg har. Hvis du ruller ned i pdf filen ståt det højt og tydeligt. 

For nu at få tråden tilbage på sporet: Jeg har fået bekræftet fra B&O's produktchef at Beovision 7, og andre TV med Beosystem 3 "motoren", IKKE kan modtage 1080P/24 signaler, og dermed IKKE er HD Ready 1080P. Der kommer angiveligt en opdatering til sommer, som løser dette problem - der er dog ingen informationer om hvorvidt det betyder at tv'ene rent faktisk gengiver 24 Hz uden judder, eller om de konverterer til 60 Hz - men det er så heller ikke et krav for at være HD Ready 1080P. Jeg afventer ligeledes svar på om de eksisterende tv vil kunne opdateres, men det vil jeg tro at de kan.

Faktum er at B&O måske ikke ligefrem har fejlinformeret om dette, men i hvert fald på en direkte forespørgsel snakket så meget udenom at selv en så hårdnakket B&O entusiast som Peter Pan har misforstået budskabet. Det synes jeg er rimeligt usmageligt, og da jeg er ret enig i Peter's holdning til at man som forbruger er nødt til at sætte sig ind i tingene før man handler, så betyder det jo at det er svært at anbefale at købe et produkt fra en producent der skjuler informationer som du, Peter, selv har angivet som værende væsentlige for et køb. Jeg er helt klar over at B&O ikke har gjort noget tilnærmelsesvist ulovligt her, og det er helt i tråd med deres koncept at undgå at snakke teknik. Men det hænger bare ikke rigtigt sammen med budskabet om at Beovision 7 skulle være det bedste, mest moderne og mest avancerede LCD-tv på markedet. Skal man følge Peter Pan's egen definition af hvad man bør gå efter ved et TV, kan det således ikke anbefales at købe et Beovision 7 p.t.... Det vil jeg da gerne høre Peter's kommentar til?

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 20 Januar 2008 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

butkus skrev:
Nu kan man vist ikke rigtigt sammenligne med den.. Men den måde man bruger hjulet på til at bladre igennem navne, tlfnr osv er det da B&O der kom først med.. Er ikke 100% sikker, men det er da også hvad jeg altid har fået af vide.. Nokia mener jeg også prøvede at kopiere "hjulet" , men uden succes..

Det er stadig tamt at forsøge at tage æren for opfindelsen, da Apple's implementation er noget anderledes end B&O's. En Beocom 6000 har en drejeskive du fysisk drejer på, hvor Apple's er en touch-skive der samtidig fungerer som trykknapper. Jeg synes det er en latterlig udtalelse, der på én gang viser tegn på selvfedhed og bedrevidenhed, samtidig med at man direkte praler med sin egen dårlige forretningssans.

lexus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 20 Januar 2008 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

osse mig ! ----ka godt lide B&Os produkter,men prisen

for lyd og billede er sat for højt....de ser dog ud til at

holde både priser og design,det er der ikke meget der

gør....Embarrassed

Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 20 Januar 2008 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

He, he, tro ikke at Peter Pan, kan nås da den gode mand er helt vild med B&O, han står jo også bag en B&O fan klub, det siger alt, ikke ? (og
fred værre med det) og derved ikke kan se sandheden om Beovision 7

Tro mere på Otto end Peter Pan, Otto har en tekninsk indgangs vinklet til det, og der er jo Otto der kan blive kaldet ud for at ifs justere et
Beovision 7 (hvad han ikke kan), man burte lave en tråd der skulle hedde "Sandheden om B&O", hvor B&O kan blive pille ned for sin høje hylde,
og hvor vi se bort fra designe, for her vinder B&O hver gang.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 20 Januar 2008 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:

Tro mere på Otto end Peter Pan,

Jeg synes ikke det er et spørgsmål om at man skal tro på den ene eller den anden. Man skal lytte til andres holdninger, men danne sig sin egen. Mht. de faktuelle oplysninger jeg peger på, så skal du hverken tro på mig eller på Peter, men på B&O.

StarTrek skrev:
man burte lave en tråd der skulle hedde "Sandheden om B&O", hvor B&O kan blive pille ned for sin høje hylde,
og hvor vi se bort fra designe, for her vinder B&O hver gang.

Det kan jeg virkeligt ikke se noget produktivt formål i. B&O er en total-løsning, som man kan lide eller lade være. At se bort fra væsentlige grund-elementer i produktet, såsom designet, beviser ikke noget som helst andet end at man ikke forstår den grundlæggende mening med produktet. At bevise at et andet produkt leverer samme ydelse til lavere pris, kommer man ingen steder med. Derimod synes jeg det er relevant at modargumentere når B&O eller deres følge postulerer at et specifikt produkt er markedets bedste/mest avancerede, når det ikke er tilfældet. Ligefrem at skabe en hade-klub, og "pille B&O ned" bare for at gøre det, kan jeg ikke se noget formål med. Der skal være plads til forskellige indgangsvinkler. Jeg har da heller ikke lyst til at nogen danner en hade-klub mod mig, bare fordi de er uenige i min indgangsvinkel til tingene. Jeg forstår i det hele taget ikke hvorfor hifi-interessen tilsyneladende altid skal koncentreres om at bitche over ting der er dårlige, i stedet for at glædes over ting der er fede.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 20 Januar 2008 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Det var nu ikke få at laven en hade-klub imod B&O, men mere om at få nogle sandheder om B&O frem i lyset, god som dårlig

Men jeg tro nu mere på dig end Peter Pan, når det komme til det teknisk

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 20 Januar 2008 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Iøvrigt forsøger jeg ikke at overbevise Peter Pan om at han skal købe noget andet end B&O. Man skal have lov til at kunne lide B&O, hvis det er dét der tænder én. Jeg forsøger bare at undgå at der bliver dannet nogen konklusioner på baggrund af decideret fejlagtige oplysninger. Det er helt i orden at Peter er glad for sit B&O, og det er også i orden at han (du) anbefaler det til andre, HVIS det sker på det rigtige grundlag. Det holder ikke at fortælle folk at de skal købe B&O fordi det er vigtigt at tv'et er HD Ready 1080P, når tv'et så viser sig ikke at være det. Jeg er overbevist om at det er gjort i bedste mening, men jeg er også overbevist om at argumentet om at HD Ready 1080P er fundet frem som argument fordi det kunne bruges til at fremhæve B&O's fortræffeligheder - hvilket så viste sig at være et selvmål...

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 20 Januar 2008 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

Otto skriver på side 6.

AV Precision skrev:

jeg er rent faktisk blevet i tvivl om hvorvidt Beovision 7 40" Full HD overhovedet opfylder HD Ready 1080P standarden. Det vil jeg gerne have bekræftet, men det er komplet umuligt at finde info om nogen steder. B&O's hjemmeside er outdated, så der er ikke megen hjælp at hente dér. Hvis én af ejerne evt. kan bekræfte at deres Beovision 7 Full HD (eller Beovision 4 Full HD for den sags skyld) kan modtage 24 fps fra f.eks. PS3, så vil jeg have ro i sindet. Indtil da, så tillader jeg mig at stille spørgsmålstegn ved det. Artiklen der er linket til, giver ikke tydeligt svar på dét - journalisten forudsætter at B&O's definition af Full HD "bør kunne oversættes" til HD Ready 1080P, men hvem siger han har ret i dét? Det er næppe for sjov at B&O har leveret et standard-svar, i stedet for at svare på hvordan de har tænkt sig at benytte betegnelsen HD Ready 1080P. Under alle omstændigheder, så må selv Peter da kunne blive enig med mig i at det er et problem, når man nu skal "følge med i udviklingen", at man så slet ikke kan finde en så simpel oplysning nogen steder.

På Bang & Olufsens hjemme side ligger denne pdf fil.

Og under BeoVision 7- 40 skriver de (FULL HD)

Som jeg tidligere har beskrevet, er vi forbruger på herrens mark hvis vi ikke kan stole på producenternes oplysninger, og være sikre på at de følger de nye officialen standarter. Jeg syntes absolut ikke at B&O normalt slynge om sig med data, vi kan vist godt blive enige om at set i forhold til andre producenter oplyser B&O for lidt.

Otto, det betyder så også at når de endeligt skriver data på dit og dat, så stoler jeg på dem. Når jeg overfor flere personer har promoveret BeoVision 7 - 40 som Full HD, er det hvad B&O skriver, og hvad min forhandler fortæller det er.

Vi fandt så EICTA's officielle "HD ready 1080p" logo specifikationer for Full HD 1080p. Den tager vi lige igen. 

"For at et firma  må mærke et produkt med EICTA's officielle "HD ready 1080p" logo, skal skærmen have en opløsning på mindst 1.920 x 1.080 pixel.
Det lille "p" efter 1080 står for progressiv, og det vil sige at skærm billedet skal optegnes i én arbejdsgang. - Modsat står "i" for interlace teknologi, hvor kun halvdelen af de vandrette linier optegnes i hver proces.

Herudover skal en "HD redy 1080p" skærm ikke blot kunne gengive de gængse 50 Hz og 60 Hz signalformater, men også 24 Hz billede frekvensen, som bruges i film industrien og kan overføres til High Definition spille film på Blu-rey Disc og/ eller HD DVD."

http://www.magasinetdigitalt.dk/fileadmin/user_upload/2007_n ovember/tv.pdf

Når man ved at det tager et års tid at gøre et nyt produkt fra Bang & Olufsen klart til at sende på markedet, er det tvivlsomt om der er taget højde for alle elementer i EICTA's officielle "HD ready 1080p" logo specifikationer.

Jeg er naturligvis lige så interesseret som alle andre i at få at vide om det BeoVision 7-40 Full HD TV jeg har købt, lever på til EICTA's officielle "HD ready 1080p" logo specifikationer, som alle andre på denne tråd.

Otto

Hvis tilfældet er som du skriver, at en medarbejder fra B&O har sagt, hvad er det så mere specifik man IKKE kan se, eller gøre med BeoVision 7-40 Full HD, som man vil kunne hvis standarten var/er overholdt .

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 20 Januar 2008 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:
Som jeg tidligere har beskrevet, er vi forbruger på herrens mark hvis vi ikke kan stole på producenternes oplysninger, og være sikre på at de følger de nye officialen standarter. Jeg syntes absolut ikke at B&O normalt slynge om sig med data, vi kan vist godt blive enige om at set i forhold til andre producenter oplyser B&O for lidt.

Netop, det er præcist hér jeg mener B&O svigter sin egen målgruppe: B&O kernekunden ved ikke et klap om teknik, netop derfor skal han kunne regne med at når han køber et såkaldt Full HD tv, så får han et tv der opfylder dét man forventer af et Full HD tv. Problemet her er, at der ikke ER nogen officiel standard der hedder Full HD. Du har HD Ready 1080p, som er noget andet, og opfundet EFTER producenterne begynde at bruge Full HD betegnelsen for 1080P tv. Derfor vil B&O principielt set altid kunne forsvare sig, men i bund og grund burde netop B&O gå forrest med at gøre markedet gennemskueligt for forbrugeren, ved ikke at bruge betegnelser der kan misforstås. Slet ikke når de som artiklen beskriver det er blevet fremlagt nogle ret specifikke spørgsmål omkring HD Ready 1080P, og svarer ved at informere om Full HD. Så lægger de selv op til at deres definition af Full HD er lig med HD Ready 1080P, hvilket så viser sig at være forkert. Det ville være forventeligt af de fleste andre producenter, men B&O må efter min mening godt stille lidt større forventninger til sig selv. Desværre ligger det helt i tråd med min opfattelse af B&O's holdning til sig selv: Vi har altid ret, og ingen skal bilde os andet ind. Hvis vi bliver klogere senere, så tog vi ikke fejl før, markedet har bare ændret sig... Hvis du spørger dem, vil de formentligt forsvare deres brug af Full HD betegnelsen med næb og kløer. Det sjove bliver så om de har den samme holdning til sommer, når alle deres tv er HD Ready 1080P, eller om konkurrenternes Full HD men ikke HD Ready 1080P tv så pludselig er vildledende markedsføring...

Peter Pan skrev:

Hvis tilfældet er som du skriver, at en medarbejder fra B&O har sagt, hvad er det så mere specifik man IKKE kan se, eller gøre med BeoVision 7-40 Full HD, som man vil kunne hvis standarten var/er overholdt .

Det er bekræftet af personen der kalder sig Beobrian på Recordere.dk, der som jeg har forstået det i dag er produktchef hos B&O (tidligere produktchef hos JVC), jeg tror ikke vi finder mere præcis kilde, og svaret var meget klart i mælet.

Jeg burde måske have nævnt det i mit tidligere indlæg, men forskellen på at kunne modtage 1080P/24 og konvertere det til 60 Hz (som er fint iflg. HD Ready 1080P standarden), og at kunne modtage 1080P/60, er reelt ikke specielt væsentlig. Jeg kan ikke komme i tanke om produkter der kan afsende 1080P/24, og som samtidig ikke kan afsende 1080P/60. Derfor er det i MINE øjne sådan set ikke så væsentligt om det er HD Ready 1080P eller ej, mere om deres 24 Hz implementering når den kommer rent faktisk tillader ægte 24 Hz gengivelse (hvilket HD Ready 1080P ikke siger noget om...). Det intereressante var måden du fremhævede netop de officielle standarder som et argument for at vælge B&O, når netop B&O ikke selv opfylder dem... Det er egentlig ikke et angreb på tv'ets kvalitet som sådan, men på B&O's informationsniveau. Det interessante er at du TROEDE den officielle standard, HD Ready 1080P, var interessant, når den i praksis ikke er det. Beklager at jeg malede dig lidt op i et hjørne for at provokere pointen frem, men pointen er sådan set at det ikke er NOK at gøre som du lagde op til i starten: Vælge sit tv ud fra om det opfylder de officielle specs eller ej. Eftersom du mener at Beovision 7 er det bedste tv (?), formoder jeg at du ud fra disse nye oplysninger skifter holdning, og accepterer at HD Ready 1080P reelt ikke er særligt vigtigt at kigge efter. I så fald er vi faktisk enige - omend af to forskellige årsager, mit argument er at 1080P/24 kravet i HD Ready 1080P standarden er intetsigende, fordi den ikke siger noget om hvorvidt TV'et konverterer til 60 Hz internt.

Man er som forbruger i dette marked - desværre! - hvis man vil være sikker på at købe det bedste/rigtige, nødt til enten at sætte sig ind i nogle ganske komplicerede tekniske forhold, eller alternativt læne sig op ad en forhandler/producent der har en troværdighed der gør at man tør lægge valget i deres hænder. Med B&O's mangelfulde information om det tekniske indhold i deres produkter, kan man jo spørge sig selv om det er klogt blindt at overlade éns ganske væsentlige investering i deres vold. Nu er forskellen i dette tilfælde ikke specielt væsentlig, men som nævnt tidligere i tråden: Da den oprindelige Beovision 7 kom på markedet, var den ikke HD Ready, og således groft sagt uegnet til HDTV. Det synes jeg ikke er i orden af et tv i dén prisklasse, på daværende tidspunkt, og borger absolut ikke for at man bare kan købe B&O og automatisk stole på at man får et produkt der er med på noderne. Når man ser på prisklassen og den profil B&O forsøger at fremlægge, synes jeg ikke helt det er i orden. B&O omtaler selv Beosystem 3 som "markedets mest avancerede billedmotor". Er det en passende betegnelse, for et tv der ikke kan håndtere 24 fps signaler?

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 20 Januar 2008 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

Vælge sit tv ud fra om det opfylder de officielle specs eller ej. Eftersom du mener at Beovision 7 er det bedste tv (?),

Som udgangspunkt er min kone og jeg helt enige om at vi vil have et selvstendigt stående TV. Den beslutning blev taget da vi købte BeoVision 32" Avant. Alt Lyd i hjemmet blev dengang opbygget efter vi havde taget denne beslutning. Det er også hoved årsagen til at et nyt TV for os kun kan være fra B&O. 

April 2006 gjorde vi det valg, at skifte mit BeoVision 32" Avant model vhs ud med BeoVision 7-40 MKII.

1) For at få et fladskærms TV. 2) at få en Dolby digital 5.1 surround dekoder. Allerede efter 16 mdr. modtog jeg de første rygter om (opdatering) faktisk at en helt anderledes opbygning af mit nuværende TV var i vente, nemlig BeoVision Full HD.

Nu var vores prioritet for at skifte en anden.

1) At få solgt BV. MKII skærmen til den bedste pris, helst før andre opdagede at det nye TV var på vej. Om den plan lykkedes vil jeg lade andre vurdere. Det har kostet mig 600 kr. pr, mdr. at eje BV.MKII i 18 Mdr. Jeg mener det er OK.

2) 4 stk. HDMI indgange ville jeg meget gerne have. 3) Delvis indbygning af BeoSystem 3, medførte Dolby digital 7.1 surround dekoder, en noget beder Pro-Logic 5.1 analog surround dekoder til alle de film på analog TV der sendes i surround lyd . En helt ny såkaldt billede motor, som kan gengive sort så jeg er tilfreds.

Så Otto det er vores grund til at gøre hvad vi gør.

AV Precision skrev:

B&O omtaler selv Beosystem 3 som "markedets mest avancerede billedmotor". Er det en passende betegnelse, for et tv der ikke kan håndtere 24 fps signaler?

Som beskrevet er jeg for nuværende tilfreds med den indsats (System 3 ) gør i vores TV. Dermed vil jeg sende spørgsmålet videre. Foreløbig er dette, "for et tv der ikke kan håndtere 24 fps signaler? " jo kun din påstand at det ikke kan det.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 20 Januar 2008 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Som beskrevet er jeg for nuværende tilfreds med den indsats (System 3 ) gør i vores TV. Dermed vil jeg sende spørgsmålet videre.

Problemet er at B&O ikke kalder Beosystem 3 en motor der er god nok til at de fleste er tilfredse, eller sågar en motor der er god nok til at alle er tilfredse. De kalder det den bedste motor. Ret beset, så bruger de formuleringen "mest avancerede", ikke "bedste". Men de bruger dén formulering som forsvar for at deres tv er de bedste, så meningen må alt andet lige være den samme. Hvadenten de vil være den mest avancerede, eller den bedste, så må det alt andet lige være forventeligt at den kan håndtere Blu-Ray og HD-DVD billeder optimalt - ikke mindst fordi tanken er at scaleren i System 3 også skal kunne fungere sammen med en projektor, ikke kun i forbindelse med B&O's egne tv. B&O er/har været eneforhandler af Samsung SPH-800 projektoren, men har ikke noget udstyr der kan levere et signal til den i dét format udvikleren af projektoren anbefaler at man benytter. Det er muligt at det er "godt nok", men det er ikke hverken "bedst" eller "mest avanceret". Første gang jeg så betegnelsen "mest avancerede billedmotor" fra en B&O medarbejder, var i en diskussion om hvorvidt en TV/scaler løsning leveret af mig er bedre end Beovision 7. Jeg undlod at kommentere det nærmere, da jeg ikke kendte B&O's løsning på daværende tidspunkt, og jeg vil stadig ikke blankt afvise påstanden, da System 3 ganske rigtigt ER meget avanceret. Den er bare avanceret på nogle områder jeg ikke mener er gavnligt for billedkvaliteten. Derfor kan jeg til nød gå med til at kalde det for en avanceret billedmotor, men det er en dårlig scaler. Måske ikke sammenlignet med Samsung, Sony, Philips osv, men med prisen in mente synes jeg det er ok at sammenligne med hvad Lumagen og DVDO leverer. I dét selskab falder System 3 voldsomt igennem.

BeoFantast
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 20 Januar 2008 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Hej Otto & PP,

Spændende snak I her har gang i omkring Beovision 7 og Beosystem 3, 1080p/24.

Nu er B&O som regel ikke de første med det aller nyeste indenfor audio/video, men kommer ofte med et gennemarbejdet produkt som opfylder de grundlæggende forventninger fra en genemsnitlig B&O kunde. En kunde som er i den mere modne alder med en fornuftig pengepung og måske ikke den mest tekniske "nørd" men hvor det samlede indtryk bare er iorden.

Jeg skal ikke gøre mig klog på fordelen ved 1080p/24 kontra det vi har i dag, jeg har endnu tilgode at se enten BluRay eller HD DVD tilsluttet min BV 7-40, har heller ikke oplevet det andre steder og derfor ved jeg ikke om det er noget jeg burde have nu eller måske ikke har behov for.

Den typiske B&O kunde vælger ikke B&O for at være de første med det sidste nye, hvis det var vores ønske skulle vi nok vælge et andet produkt. Men B&O laver produkter der generelt har en længere levetid end andre, men bliver nok p.t. fanget i et markedet der flytter sig meget hurtigt specielt i disse tider - se blot på Blu-Ray og HD DVD hvor hurtigt det kan bølge frem og tilbage.

Nu har jeg selv haft besøg af Otto hvor vi roede rundt med mit BV7-40 og jeg fik en indsigt i ISF og hvilke principper det bygger på, jeg er ikke i tvivl om at alle systemer kan justeres til det bedre og nogle mere end andre. Jeg "turde" dog ikke lade Otto pille for meget i mine indstillinger, da jeg simpelthen var nervøs for hvordan Beosystem 3 motoren ville opføre sig hvis vi ændrede på de grundlæggende referencer, velvidende at jeg måske kunne få et endnu bedre billede ud af det.

Når det så er sagt er jeg stadig meget tilfreds med mit tv og Otto mener da også selv at B&O laver nogle af de bedste LCD tv på markedet, men alt kan jo gøres bedre og derfor stopper dette marked aldrig og heldigvis for det.

/Michael

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 20 Januar 2008 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

At et B&O TV laver 24Hz om til 60Hz er vel næste det værst man kan gørre med et 1080/24 materialer, dette må giver store problem, og så har
men jo ikke noget at bruge 24Hz til, når man ikke kan udnytte det.

Tænk hvis man købet en Lumagen scaler til 30k, så ville der stadig værre 50k til en 1080/24p plasma TV, tænk på hvor mange tomme top klasse
plasma TV man kan få for 50k.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 21 Januar 2008 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
At et B&O TV laver 24Hz om til 60Hz er vel næste det værst man kan gørre med et 1080/24 materialer, dette må giver store problem, og så har
men jo ikke noget at bruge 24Hz til, når man ikke kan udnytte det.

Punkt 1: Så er det altså heller ikke værre, det er hvad man hele tiden har gjort, og hvad de fleste andre tv også gør. Punkt 2: Jeg VED ikke om den konverterer til 60 Hz når opdateringen kommer, det er ren spekulation.

StarTrek skrev:
Tænk hvis man købet en Lumagen scaler til 30k, så ville der stadig værre 50k til en 1080/24p plasma TV, tænk på hvor mange tomme top klasse
plasma TV man kan få for 50k.

Ganz genau!

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 21 Januar 2008 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

BeoFantast skrev:
Nu er B&O som regel ikke de første med det aller nyeste indenfor audio/video, men kommer ofte med et gennemarbejdet produkt som opfylder de grundlæggende forventninger fra en genemsnitlig B&O kunde. En kunde som er i den mere modne alder med en fornuftig pengepung og måske ikke den mest tekniske "nørd" men hvor det samlede indtryk bare er iorden.

...

Den typiske B&O kunde vælger ikke B&O for at være de første med det sidste nye, hvis det var vores ønske skulle vi nok vælge et andet produkt. Men B&O laver produkter der generelt har en længere levetid end andre, men bliver nok p.t. fanget i et markedet der flytter sig meget hurtigt specielt i disse tider - se blot på Blu-Ray og HD DVD hvor hurtigt det kan bølge frem og tilbage.

Det er også helt fint, men nu er det altså B&O SELV der kalder System 3 for "den mest avancerede billedmotor på markedet", og bruger ret aktivt dette som argument for at deres tv er det bedste. Så må det være rimeligt at holde dem op på dét, og ikke på om deres tv er "godt nok til den almindelige forbrugers behov".

BeoFantast skrev:

Når det så er sagt er jeg stadig meget tilfreds med mit tv og Otto mener da også selv at B&O laver nogle af de bedste LCD tv på markedet, men alt kan jo gøres bedre og derfor stopper dette marked aldrig og heldigvis for det.

Som jeg har sagt mange gange, jeg mener ikke det er et dårligt tv. Men hvis man tager 70k for et tv og kalder det for det bedste og mest avancerede tv på markedet, så synes jeg godt man kan tillade sig at stille lidt højere forventninger end at det ikke er dårligt. Så må det være rimeligt at forholde sig til om det rent faktisk ER den bedste løsning på markedet. Min påstand er klokkeklart at jeg kan levere et væsentligt bedre billede til de penge, ud fra en holdning til billedkvalitet som jeg til enhver tid vil forsvare som den eneste rigtige. Hvis man ikke vil opgive de fordele B&O har på andre områder end billedkvaliteten, eller har en anden holdning til billedkvalitet end jeg, så står det én frit for at vælge et B&O. Men så er det jo netop dét man skal sige, i stedet for at udbasunere at B&O bare er det bedste. Jeg går jo heller ikke rundt og siger at jeg leverer den pæneste løsning, eller den lækreste løsning. Når jeg leverer en løsning, så ønsker jeg at blive bedømt på dén ene faktor som jeg påstår jeg opfylder: Det bedste billede.

Jeg er iøvrigt ret overbevist om at B&O ikke vil holde med dig i din argumentation om hvad den typiske B&O kunde forventer, men stædigt vil fastholde at deres tv ER det bedste, og at det er min definition af kvalitet der er forkert.

BeoFantast
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2008 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Jeg er meget enig med dig Otto, som vi også talte om da du besøgte mig. Hvis man håndplukker de rigtige elementer/produkter og får dem finjusteret kan der billede mæssigt findes bedre løsninger end hvad B&O har på hylden "out of the box".

Men for mig (og andre sikkert også) er det ikke udelukkende billede der er afgørende men den samlede pakke/oplevelse samt integration med andre produkter som tiltaler mig.

Var jeg ikke en B&O tosse ville jeg sikkert vælge et 50" Pioneer plasma med en ISF kalibrering og en smart scalerbox der bare kunne sparke røv.

Jeg er vild med deres design, Beolink (genial opfndelse) og ikke mindst deres Beo4 remote der bare virker.

Hygge

/Michael

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 21 Januar 2008 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

Et TV til 80k, burte som minimum kunne lave "Det bedste billede", men det er her at B&O taber tråden, at B&O også er så mange og gode ting, men
de tager sig sørme også betalt for det, og så er det spørsmålet om det er de mange penge hvert ?

Men der er jo sådan at en B&O fan, altid ville syndes at B&O er best, det samme ville en Linn fan sige om Linn og en Krell fan om Krell, sådan er
det.

BeoFantast
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2008 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

Måske men har du overhovedet set billedet på et B&O, tro mig det er noget at det bedste.

Ja det er et spørgsmål om hvad man ønsker og har lyst til at bruge penge på.

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 22 Januar 2008 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

butkus skrev:
Nu kan man vist ikke rigtigt sammenligne med den.. Men den måde man bruger hjulet på til at bladre igennem navne, tlfnr osv er det da B&O der kom først med.. Er ikke 100% sikker, men det er da også hvad jeg altid
har fået af vide.. Nokia mener jeg også prøvede at kopiere "hjulet" , men uden succes..

Det er stadig tamt at forsøge at tage æren for opfindelsen, da Apple's implementation er noget anderledes end B&O's. En Beocom 6000 har en drejeskive du fysisk drejer på, hvor Apple's er en touch-skive der samtidig fungerer som trykknapper. Jeg synes det er
en latterlig udtalelse, der på én gang viser tegn på selvfedhed og bedrevidenhed, samtidig med at man direkte praler med sin egen dårlige forretningssans.

Den 1. iPod havde et hjul som på Beocom 6000.

Til top Vis lunddal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunddal

<< Forrige Side af 16 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes