| Forfatter |
|
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 09 Januar 2008 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta og Peter Pan:
Jeg tror, at I taler forbi hinanden!
Ctacta har ret i, at salget i USA historisk er gået frem, jf. halvårsrapporten. Dette siger dog intet om fremtiden.
Når Peter Pan så skriver at "...USA har mistet deres købekraft, og det lider B&O under nu, og måske et godt stykke tid frem over..." (min fremhævning) så er det både korrekt og en anelse misvisende på samme tid idet den adm. direktør for B&O udtaler at: "...økonomien visse steder ser ud til at aftage for tiden, især i dele af Europa og USA. For Bang & Olufsen er salget i tredje kvartal begyndt en smule skuffende".
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 09 Januar 2008 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
De har ikke råd til at vælge forkert særlig mange gange. Det er bl.a. derfor B&O endnu ikke har valgt nyt DVD-concept, Blue-Ray / HD-DVD. |
|
|
De arbejdede faktisk på en comboafspiller, men har nu valgt at droppe HD DVD og kun satse på Blu-ray.
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 09 Januar 2008 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja baseret på en hw-platform fra Samsung.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 09 Januar 2008 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
|
ctacta og Peter Pan:
Jeg tror, at I taler forbi hinanden!
Ctacta har ret i, at salget i USA historisk er gået frem, jf. halvårsrapporten. Dette siger dog intet om fremtiden.
Når Peter Pan så skriver at "...USA har mistet deres købekraft, og det lider B&O under nu, og måske et godt stykke tid frem over..." (min fremhævning) så er det både korrekt og en anelse misvisende på samme tid idet den adm. direktør for B&O udtaler at: "...økonomien visse steder ser ud til at aftage for tiden, især i dele af Europa og USA. For Bang & Olufsen er salget i tredje kvartal begyndt en smule skuffende".
|
|
|
jdg1
Ja ctacta beskrivelse er rigtig, og i TVA på DR1 kl. 18.30 idag i et indslag om B&O blev der sagt:
"USA har mistet deres købekraft, og det lider B&O under nu, og måske et godt stykke tid frem over."
Så her er jeg ikke uenige med nogen.
Det der ærgrer mig er at Bang & Olufsen måske på grundet af manglende økonomi ikke har råd til den forskning der er nødvendig for at udvikle egne produkter, og så uden videre montere andres produkter i aluminiums kasser, hvad jeg ikke bryder mig om.
Globalt er B&O en så lille brik i det store spil, at de er nødt til at kunne makkere sig med gode og opsigtsvækkende produkter for at kunne overleve. Jeg syntes det er skidt når udviklingen ikke går fremad for B&O, men det er der nok ingen der er i tvivl om.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 09 Januar 2008 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
lunddal skrev:
Peter Pan skrev:
|
De har ikke råd til at vælge forkert særlig mange gange. Det er bl.a. derfor B&O endnu ikke har valgt nyt DVD-concept, Blue-Ray / HD-DVD.
|
|
|
De arbejdede faktisk på en comboafspiller, men har nu valgt at droppe HD DVD og kun satse på Blu-ray. |
|
|
lunddal
Så er spørgsmålet om det vil være det rigtigt valg, så på dette punkt er det måske bedst at B&O er to år bag efter.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 09 Januar 2008 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
He, he, Vi må håber at B&O lære af dette, og sætte deres priser lang ned, for at ikke at miste de stor US market, så man komme til at betale de
rigtig pris for den kvalittet man få med B&O
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 09 Januar 2008 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek
Ja i de tilfælde hvor andres produkter lægges i fine B&O aluminiums kasser og KUN tilpasses Beo4/5, kan de ikke tillade sig den prissætning vi har set. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 09 Januar 2008 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan, er det ikke omvente at B&O ligge et andet produkter i en flot kasse designet af B&O, og så lige smider mogle nuler bag på pris lappen
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 09 Januar 2008 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 10 Januar 2008 kl. 08:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
B&O er konjuktur-følsom, og nu tyder alt på at vi går en lavkonjuktur i møde og folk holder lidt igen med at bruge penge. Nu har vi har nogle fede år, så nu skal vi have nogle hårde
|
| Til top |
|
| |
JoeConsultant Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 494
|
| Sendt: 10 Januar 2008 kl. 08:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Interessant diskussion! Men sådan helt isoleret set og uden at kigge på alternativer eller value-for-money og alt muligt andet synes jeg nu at det anlæg, Peter Pan viser, er rocker-fedt 
Så en sådan opstilling hos B&O i Herning da jeg var på besøg hen over julen - dog med deres 65" (tror jeg den er) plasma. Det så rigtigt, rigtigt godt ud & lyden var overraskende god, desuagtet at man sikkert kan få bedre billede & lyd til prisen.
Mvh Jonas __________________ Sonos :-)
Nyt på vej....
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 10 Januar 2008 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og så blev CEO Torben Ballegaard fyret på gråt papir i dag hos B&O af bestyrelsen!
http://borsen.dk/executive/nyhed/123715/
Dem der kender B&O indefra og til hans udtalelser dagen før i engelsk presse, vil også vide at han havde et forkvaklet billede af virkeligheden.
http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2008/01/08/152852.htm
At sammenligne Beoplayer med iTunes siger alt, at påstå at B&O har opfundet drejehjulet til som Apple anvendte i iPOD er lige så langt ude, Apple har pantenteret det. Håber der kommer mere ro over B&O fremover. Og de finder en afløser hurtigst muligt.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 10 Januar 2008 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
|
Og så blev CEO Torben Ballegaard fyret på gråt papir i dag hos B&O af bestyrelsen!
Dem der kender B&O indefra og til hans udtalelser dagen før i engelsk presse, vil også vide at han havde et forkvaklet billede af virkeligheden.
At sammenligne Beoplayer med iTunes siger alt, at påstå at B&O har opfundet drejehjulet til som Apple anvendte i iPOD er lige så langt ude, Apple har pantenteret det. Håber der kommer mere ro over B&O fremover. Og de finder en afløser hurtigst muligt.
|
|
|
Ja jeg kastet mig rundt igår af grin da jeg så det.
Men det viser bare hvadfor nogle amatør de har på sådanne pladser.
Den værste var nu den kære bankmand fra banksyd sagde at det ser lyst ud for dem nu da de også er gået ind i bilstereo, haha.
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 10 Januar 2008 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ballegaard kom fra Lego hvorfra han også blev fyret i en større runde og strategiændring.
Det sjove er også at B&O først nu hopper over på IT-vognen som jeg hele tiden har været fortaler for siden 2000... http://www.crn.dk/index.php/news/show/id=26990
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 10 Januar 2008 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
|
|
|
|
At salget er nedad gående i USA skyldes nok den rigtige dårlige økonomi derover. __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 10 Januar 2008 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ballegaard har godt nok mange små sjove udtalelser når man kigger efter på nettet:
"Ifølge Torben Ballegaard Sørensen er man helt klar over, at der er stort potentiale i virksomhedens brand, men han fastholder, at en høj indtjening på det enkelte produkt er vigtigere end en stor stigning i salget. "
Kilde:http://www.electronic-supply.dk/article/view.html?id=1 8384
Der indrømmer han at man går efter en meget høj avance på produkterne 
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 10 Januar 2008 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
jdg1 skrev:
|
|
|
|
At salget er nedad gående i USA skyldes nok den rigtige dårlige økonomi derover.
|
|
|
Nej det er bare aldrig slået igemmen derover.
De er mere til MAC og andet stort.
|
| Til top |
|
| |
butkus Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 172
|
| Sendt: 10 Januar 2008 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
ctacta skrev:
|
|
|
|
Ja jeg kastet mig rundt igår af grin da jeg så det.
Men det viser bare hvadfor nogle amatør de har på sådanne pladser.
Den værste var nu den kære bankmand fra banksyd sagde at det ser lyst ud for dem nu da de også er gået ind i bilstereo, haha.
|
|
|
Der står da ingen steder at han sammenligner Beoplayer med Itunes, Bare at de var først ude, men ikke udnyttede potentialet i det.. Angående drejehjulet, så har han da ret.. Det kom da til deres Beocom 6000 for mange år siden... Iøvrigt en fremragende telefon...
|
| Til top |
|
| |
timur Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 395
|
| Sendt: 10 Januar 2008 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|