| Forfatter |
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
| Hvorfor skulle det ikke være muligt? |
|
|
DVB understøtter det ikke. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
timur skrev:
|
Mit anlæg er måske ikke High-End, kan heller ikke afspille HD-lyd, men synes dog at der god lyd på de BD-discs jeg har set/hørt indtil videre. Men derudover synes jeg stadig at f.eks Master and Commander på DVD lyder bedre, end mange BD titler der bliver afspillet som som full-rate DTS og DD på mit anlæg.
|
|
|
Det er jo så en anden ting, formaterne er efterhånden gode nok (både billed- og lydmæssigt) at det er udbyderens perfektionisme mere end formaterne selv der sætter grænserne. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
timur Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 395
|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
timur skrev:
Om anlægget så kan modtage multichannel PCM via HDMI må vi jo nok spørge Peter Pan om.
|
|
|
Nej Dolby digital dekoderen åbner kun for lyden på BV.7 hvis der modtages et AC3 signal fra DVD. eller via Selector.
|
|
|
Ud fra det du skriver, må jeg jo så tolke det som om, at det omtalte anlæg ikke kan afspille HD-lyd under alle omstændigheder __________________ juhu
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
JerrilD Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 115
|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg vandt i lotto så havde jeg ikke engang købt sådan et anlæg. så havde jeg købt en ordentlig bil, en dodge charger fra 69´
__________________ Forstærker: NAD C 720BEE
DVD: NAD T 514
Højtalere: B&W DM602 S3
Gamle højtalere -> Jamo Laser 3000P
|
| Til top |
|
| |
timur Forum Bruger

|
|
|
|
Det er jo så en anden ting, formaterne er efterhånden gode nok (både billed- og lydmæssigt) at det er udbyderens perfektionisme mere end formaterne selv der sætter grænserne.
[/QUOTE]
Lige mine ord. I sidste ende betyder lydteknikernes arbejde mere end formatet gør. __________________ juhu
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
Det er 1080i i dag, kan ikke sige om det har været 720p, men 720p er til enhver tid bedre end 1080i |
|
|
Rørende enig, det var bare et spørgsmål om hvorvidt jeg skulle skælde ud over at Stofa lavede noget ballade, men jeg tror nu ikke på de konverterer noget.
Ved du iøvrigt tilfældigvis om der er forskel på bitraten af Canal+ via sat og via Stofa, og specifikt om Canal+ i forbindelse med udvidelsen af kanaler har sat bitraten via sat ned? Bitraten er mærkbart reduceret via Stofa, i forhold til hvad det var for et år siden (det samme med DR iøvrigt). __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
timur Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vidt jeg kan se, understøtter BV.7-40 ikke HD-lyd eller multichannel PCM. Stadig temmelig skuffende i mine øjne. __________________ juhu
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja de skal pasee på med at sette bitraten ned på digitale TV, det kunne jo værre at det gammle analog TV signal så er meget beder, og når det
analog TV signal lukke ned omkring 2008, så må vi finde os i mange ringe digital TV kanler, hvor det så kan værre total lige meget at man har købt
et HD tv.
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved det ikke præcis, men kabel eller sat, så piller alle ved bitraten, ved at transkode realtime, for at få presset mest muligt igennem deres backbone, transponder m.m. Det er bare en trist udvikling, og jeg håber at rettighedshaverne sætter en grænse, for det går ud over indholdet. Men mon ikke bare det er en overgang? indtil der er kommet flere sats og kraftigere backbone med mere kapacitet?
Men prøv at læs denne her (kun aktuelt for USA)
Discovery Communications transmits Discovery HD Theatre at the SR value of 29.27 Mbps on satellite AMC 10 transponder 14 in Digicipher 2 mode. If you're curious about satellite transmission characteristics for a given programming service, I recommend http://www.lyngsat.com/america.html this will give information about satellites for North and South Americas.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 08:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu forstået at EICTA's minimumskrav for HD ready opløsning på 1366 x 768 linier stadig er gældende. Så jeg undskylder at have misforstået at EICTA's nye krav på billede opløsning 1920 x 1080p for tilladelse af mærkning med Full HD 1080p ikke er en afløsende standart, men en vider førelse af standarten som køre sideløbende, hvad der også er blevet påpeget af personer i denne tråd.
Mvh Peter Pan __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
Iøvrigt så er det hvis jeg ikke husker helt forkert egentlig forkert at sige at AC3 skiftede navn til Dolby Digital - Dolby Digital er et carrier-format, der benytter AC-3 algoritmen til enkodning.
Det er mere korrekt at sige at AC-3 er en del af Dolby Digital, end at sige at AC-3 ER Dolby Digital. Ikke at det gør meget forskel i praksis, men hvis vi nu skal fluekneppe... |
|
|
I starten blev det markedsført som Dolby Surround AC-3 Digital, da det kom på LaserDiscs, hvor også de velkendte Dolby introer endte med et Dolby Surround AC-3 Digital logo, men det skiftede senere navn til Dolby Digital.
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
ctacta skrev:
Det er 1080i i dag, kan ikke sige om det har været 720p, men 720p er til enhver tid bedre end 1080i |
|
|
Rørende enig, det var bare et spørgsmål om hvorvidt jeg skulle skælde ud over at Stofa lavede noget ballade, men jeg tror nu ikke på de konverterer noget.
Ved du iøvrigt tilfældigvis om der er forskel på bitraten af Canal+ via sat og via Stofa, og specifikt om Canal+ i forbindelse med udvidelsen af kanaler har sat bitraten via sat ned? Bitraten er mærkbart reduceret via Stofa, i forhold til hvad det
var for et år siden (det samme med DR iøvrigt). |
|
|
Så vodt jeg husker skrev en bruger på Digitalt.tv at Canal Digital om noget tid igen vil skrue op for bitraten - der var ikke plads pt.
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
butkus skrev:
Exxtreme skrev:
butkus skrev:
| Til Extreeme..
Jeg mangler stadig at få en navnet på hvilken 50" skærm til 15.000 der er bedre end mit Beovision 9.. Hvis du samtidig kan fortælle hvor i Kbh jeg kan teste det? vil det være helt perfekt.. |
|
|
Kig på Panasonics nyeste serier...
Dette viser klart et mere korrekt billede end dit LCD: http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=379097
Og dette viser et mere korrekt billede end Peter Pan's: http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=398891
Begge til omkring 1/10 af prisen...
Design og finish er en ting, men billedmæssigt er de noget af det bedste på markedet... Og tager man prisen i betragtning, så finder du ikke et bedre pris/billedkvalitets forhold... Du skulle tage og kigge lidt på dem...
|
|
|
Nu er Beovision 9 ikke et LCD.. Har du nogensinde set det i funktion?? eller udtaler du dig bare som så mange andre, fordi du TROR det er sådan??? Det lyder sådan hvis du tror det er et LCD..
Men fair nok, jeg vil se om jeg kan finde en forhandler hvor jeg kan hvad det duer til...Tak for linket
|
|
|
Undskyld... Mente selvfølgelig dit Plasma... My bad...
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Jeg har nu forstået at EICTA's minimumskrav for Full HD opløsning på 1366 x 768 linier stadig er gældende som FULL HD. Så
jeg undskylder at have misforstået at EICTA's nye krav på billede opløsning 1920 x 1080p for tilladelse af mærkning med Full HD 1080p ikke er
en afløsende standart, men en vider førelse af standarten som køre sideløbende, hvad der også er blevet påpeget af personer i denne
tråd. |
|
|
Du blander tingene sammen. EICTAs HD Ready standard er som den altid har været og et HD Ready tv med 1366x768 opløsning er stadigvæk
HD Ready.
EICTA har så introduceret et HD Ready 1080p der er en anden standard med yderligere krav, såsom en opløsning på 1920x1080.
Full HD logoet er lavet af diverse tv producenter og er ingen officiel standard.
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
|
Lidt ordforklaring:
En snob er et menneske, der går for at have fine fornemmelser.
Normalt er det mennesker i en lavere rangklasse, der har en hang til at opføre sig, som om de er bedre vant. F.eks. ved at opbygge en facade udadtil, som synes rig - mens bagsiden af økonomiske grunde halter bagefter.
En snob kan også kendes ved at hun/han imiterer kendte personligheders livsstil, klædemåde, talemåde osv. Et eksempel fra tv-seriens verden er den engelske: Fint skal det være. Her har fruen i huset valgt et familienavn: Bucket, der efter hendes mening skal udtales på fransk (Bou-quet) - men som oftes bliver fortolket som Bucket (spand).
Andre navne for en snob er: nyrig (nouveau riche) og fattigfin.
Man kan også snobbe nedad - hvilke f.eks. kan ske, hvis en skibsreder eller anden rig person kører på cykel til/fra arbejde i stedet for at benytte firmabilen. Eller holder op med at bruge mobiltelefon, når det er hvermandseje.
Hentet fra "http://da.wikipedia.org/wiki/Snob"
|
|
|
Nu synes jeg lige du skal holde dig til tråden istedet for at gå personligt efter Peter Pan... Det er der ingen der får noget godt ud af...
For det er det du indirekte gør med dette indlæg...
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
| Det totalt morsome i denne tråd og Peter Pans forslag, er at der slet ikke er en HD kilde i form af Blu-ray eller HD-DVD. Hvad skal jeg så bruge et kostbart Full HD 1080p fjernsyn til? DiscoveryHD som han lovpriser og bukker for sender ikke i 1080p eller i, men kun i 720p.... |
|
|
Det passer nu ikke... Jeg har selv 8 HD Kanaler som alle sender i 1080i, deriblandt Discovery HD... Jeg har dem via parabol fra Canal Digital...
Om det er anderledes ved Yousee skal jeg ikke kunne sige, men tvivler...
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
|
Jeg har nu forstået at EICTA's minimumskrav for Full HD opløsning på 1366 x 768 linier stadig er gældende som FULL HD.
Minimumskravene mht. opløsning for Full HD er 1080 linier... Så et 1366*768 tv kan ikke godkendes som Full HD, men "kun" som HD Ready...
Så jeg undskylder at have misforstået at EICTA's nye krav på billede opløsning 1920 x 1080p for tilladelse af mærkning med Full HD 1080p ikke er en afløsende standart, men en vider førelse af standarten som køre sideløbende, hvad der også er blevet påpeget af personer i denne tråd.
Mvh Peter Pan
|
|
|
Jeg kan godt lide at du indrømmer du tog fejl... Men bliver nødt til at rette dette indlæg også... Og det har jeg gjort med rødt herover...
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|