Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 18:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør til hjemmebiografen
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør til hjemmebiografen
Emne Emne: B&O’s DD 7.1 surround A/V system ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 16
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
timur
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 05 Januar 2008 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

TDC og andre udbydere der leverer HDTV, reklamerer med DD 5.1 lyd, altså AC3. Der er så vidt jeg ved endnu et godt stykke tid før vi får PCM 5.1/DolbyTrue/DTS-HD gennem kabeltv/bredbåndstv.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 05 Januar 2008 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

HD lyd er lige med lossless surround sound-formater, som Dolby TrueHD, DTS-HD, Dolby Digital plus og selfølige PCM i op til 7.1, og det er kun HD
afspille som HD-DVD og Blu-ray der kan afspille disse formater, med HDTV gå gransen ved normal Dolby Digital.

AC3 lyd er lige med Dolby Digital

http://www.afterdawn.com/glossary/terms/dolby_digital.cfm
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 Januar 2008 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Er AC3 lyd ikke det gammle navn for Dolby Digital 5.1, at så TDC stadig bruge det hvis vel at de ikke er fuld med tiden

Ikke forstået - tænker du på dét at de bruger AC3 betegnelsen (det tror jeg nu heller ikke de gør), eller dét at de i det hele taget bruger Dolby Digital? Dolby Digital er efter min mening et glimrende kompromis mellem kvalitet og båndbredde, når vi taler om TV-udsendelser. Med den nedsabling af billedkvaliteten de har gang i lige nu, så er der brug for alt dén båndbredde vi kan få til billedet...

Iøvrigt så er det hvis jeg ikke husker helt forkert egentlig forkert at sige at AC3 skiftede navn til Dolby Digital - Dolby Digital er et carrier-format, der benytter AC-3 algoritmen til enkodning. Det er mere korrekt at sige at AC-3 er en del af Dolby Digital, end at sige at AC-3 ER Dolby Digital. Ikke at det gør meget forskel i praksis, men hvis vi nu skal fluekneppe...

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 05 Januar 2008 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Mini Mac digital lyd overførsel.

Mini Mac digital billede overførsel.

timur
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Men denne diskussion om AC3 osv. bringer mig tilbage til et af mine første indlæg, nemlig at det må være surt at købe et nyt anlæg til 250.000 kr som ikke kan afspille HD-lyd

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Ingen B&O TV kan afspille Dolby TrueHD, DTS-HD, Dolby Digital plus, og med en hastighed som B&O har ville der nok gå flere år før vi se det, og før
at B&O kan frevise en HD afspille, men Dolby Digital er fint nok til HDTV og er den enste mulighed lige nu.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

timur skrev:

Men denne diskussion om AC3 osv. bringer mig tilbage til et af mine første indlæg, nemlig at det må være surt at købe et nyt anlæg til 250.000 kr som ikke kan afspille HD-lyd

Hvis man nu var en lille smule grov, så ville man påpege at lydkvaliteten af anlægget i sig selv er mere væsentligt end om lyden er DTS eller lossless... Men kan den ikke modtage multichannel PCM lyd via HDMI, iøvrigt?

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Sendt: 05 Januar 2008 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Hvad skal man egentlig bruge bil nummer 2 til, når man er ene mand om den første bil ? Man kan da bare købe een som ikke skal stå på værksted i tide og utide  Iøvrigt har min bil nummer 1 kostet langt under 250.000 kroner, så jeg kan vist ikke helt følge med i emnet her ?!

Nå, men bortset fra det, så har jeg fulgt lidt med i denne "alsidige tråd". Jeg har ikke så mange kommentarer til mærket B&O, udover at de laver fremragende fjenbetjeninger, som overgår alle vore plastik-fjernbetjeninger fra Japan (eller Kina), både hvad angår funktionalitet og design, men så slutter min begejstring osse.

Til Peter Pan vil jeg blot sige, at man skal passe meget på med at skive at "...jeg tvivler på det fås bedre", som du skrev i starten af denne tråd. Jeg troede osse jeg havde noget nær verdens bedste hovedtelefon-setup for 1 år siden. Jeg er blevet slemt klogere (og en smule fattigere). Jeg er ret sikker på det kan blive endnu bedre

Vær altid åben overfor at der måske findes noget "grej" derude, som kan noget du ikke vidste
Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Kalle_dk skrev:

Til Peter Pan vil jeg blot sige, at man skal passe meget på med at skive at "...jeg tvivler på det fås bedre", som du skrev i starten af denne tråd. Jeg troede osse jeg havde noget nær verdens bedste hovedtelefon-setup for 1 år siden. Jeg er blevet slemt klogere (og en smule fattigere). Jeg er ret sikker på det kan blive endnu bedre

Du kan jo så trøste dig med at det er suverænt den billigste gren i hifi-træet at blive entusiastisk omkring...

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Sendt: 05 Januar 2008 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

Kalle_dk skrev:

Du kan jo så trøste dig med at det er suverænt den billigste gren i hifi-træet at blive entusiastisk omkring...

Otto du ved jo udmærket, at når man brænder for et "område", så koster det, så din påstand holder ikke helt her Jeg kunne godt ha købt en ny (mindre) bil, for det beløb jeg har postet i head-fi, men hvad, så lyder det osse "schauww"
Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

MAN SKAL IKKE KASTE MED STEN; NÅR MAN BOR I ET B&O HUS

Husk at en bil også skal havde den rigtig lyd, om den så køre beder en anden sag, med den er sikke dyre

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 05 Januar 2008 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

Otto, det var sat.
Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

timur
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:
timur skrev:

Hvis man nu var en lille smule grov, så ville man påpege at lydkvaliteten af anlægget i sig selv er mere væsentligt end om lyden er DTS eller lossless... Men kan den ikke modtage multichannel PCM lyd via HDMI, iøvrigt?

He he, jo selvfølgelig er lydkvaliteten i anlægget vigtigtere end om det kan afspille HD, men tror dog ikke at det omtalte B&O anlæg på nogen måde lyder dårligt, der er nok bare bedre alternativer i den prisklasse.

Om anlægget så kan modtage multichannel PCM via HDMI må vi jo nok spørge Peter Pan om.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Prøv at høre en HD lyd fra en HD-DVD og Blu-ray afspille, som er lavet om til normalt DTS og Dolby-Digital (men max bit-rate) på en HIGH-END
surrund anlæg, og den samme lyd over en billge surrund forærker med som kan decode de lydformate, jeg ville tro at der er mange der få er
chock, det simple grund er den af der sidde en beder lyd kreløb og beder analog del i disse, derfor blive de spænd når de første HIGH-END surrund
forærker der kan decode de ny lydformate komme på markert

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 05 Januar 2008 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

timur skrev:

Om anlægget så kan modtage multichannel PCM via HDMI må vi jo nok spørge Peter Pan om.

Nej Dolby digital dekoderen åbner kun for lyden på BV.7 hvis der modtages et AC3 signal fra DVD. eller via Selector.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Du kan kun send multichannel PCM via HDMI fra en HD-DVD eller en Blu-ray afspille og ikke fra en HD tuner.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

Kalle_dk skrev:

Otto du ved jo udmærket, at når man brænder for et "område", så koster det, så din påstand holder ikke helt her Jeg kunne godt ha købt en ny (mindre) bil, for det beløb jeg har postet i head-fi, men hvad, så lyder det osse "schauww"

Hehe, jeg tænkte også lige da jeg havde sendt det, at det sikkert kan gøres præcist lige så vildt som alt muligt andet... Billetten til "high-end klassen" må dog stadig siges at være billigere...

timur
Forum Bruger
Forum Bruger

StarTrek skrev:
Prøv at høre en HD lyd fra en HD-DVD og Blu-ray afspille, som er lavet om til normalt DTS og Dolby-Digital (men max bit-rate) på en HIGH-END
surrund anlæg, og den samme lyd over en billge surrund forærker med som kan decode de lydformate, jeg ville tro at der er mange der få er
chock, det simple grund er den af der sidde en beder lyd kreløb og beder analog del i disse, derfor blive de spænd når de første HIGH-END surrund
forærker der kan decode de ny lydformate komme på markert

Mit anlæg er måske ikke High-End, kan heller ikke afspille HD-lyd, men synes dog at der god lyd på de BD-discs jeg har set/hørt indtil videre. Men derudover synes jeg stadig at f.eks Master and Commander på DVD lyder bedre, end mange BD titler der bliver afspillet som som full-rate DTS og DD på mit anlæg.

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien

StarTrek skrev:
Du kan kun send multichannel PCM via HDMI fra en HD-DVD eller en Blu-ray afspille og ikke fra en HD tuner.

Hvorfor skulle det ikke være muligt?
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:
Otto, det var sat.

Så må jeg vist hellere få undersøgt om det stadig er tilfældet, for jeg er 99,99% på at Stofa sender i 1080i.

<< Forrige Side af 16 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes