Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 15:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør til hjemmebiografen
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør til hjemmebiografen
Emne Emne: B&O’s DD 7.1 surround A/V system ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 16
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 05 Januar 2008 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

AV 5 kan iøvrigt ses her:

http://www.beocentral.com/products/av5

Det er korrekt alt det du beskriver, men AV5 kostede kun 43.995,- da den kom frem i 1998 og det var sammen tidspunkt jeg startede på B&O i produktudvikling, så jeg husker også tydeligt de interne diskutioner, men jeg må da erkende at jeg selv købte produktet i personalesalg, da det var så ekstremt elegant. Ved tænd/sluk, kørte højttalerne ud/ind i siden, og det var 100% synkroniseret med det elektroniske "tæppe" der var på skærmen sammen med bevægelsen og position ved tænd/sluk (motorstyret stand).

Det kan man sige om produktet var et det var elegant og perfektionistisk. Det kunne vise nogle gode billeder, men teknologisk var det bagud selv i sin tid, men det var et alt-i-et produkt og meget kompakt. Perfekt til soveværelset. Jeg havde 3½ år efter ikke svært ved at sælge det, det røg faktisk på QXL på forsiden, og ham der købte det fra Odense, var en meget glad mand, også i årene efter.

Men at købe AV5 på spec. nej der var bedre ting på marked dengang. Men hvis det var magi og noget anerledes, så var produktet perfekt, der var intet der nåede det til sokkeholderne.

Denne tråd omhandler vores komiske Peter Pan der lider af en Beomani (det kan jeg godt tillade mig at skrive) da han provokere voldsomt ved at sige, sælg bil nr. 2 og få noget godt A/V til 250K. Ak ja, det han viser frem på en meget dårlig grafisk måde, er nok de grimmeste Beolaber der er lavet til dato, og performance og pris hænger slet ikke sammen. En 40" har intet med hjemmebio at gøre, den kan hænge i soveværelset eller børneværelset.

** TILFØJELSE **

Det totalt morsome i denne tråd og Peter Pans forslag, er at der slet ikke er en HD kilde i form af Blu-ray eller HD-DVD. Hvad skal jeg så bruge et kostbart Full HD 1080p fjernsyn til? DiscoveryHD som han lovpriser og bukker for sender ikke i 1080p eller i, men kun i 720p....

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:
Du kan mene hvad du vil, men jeg bidler ikke bevist folk noget ind der ikke passer

Er det på psykofarmica eller andre stærke rusmidler? Jeg tror ikke din virkelighed stemmer overens med flertallet herinde. Du er gået galt i byen.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 05 Januar 2008 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Nej det er rigtig, tro ikke at Peter Pan blider os noget ind, man der sker let det at hvis man har fundet noget som man synde er verdens best, ville
man gerne del det med alle, og det er lige de som Peter Pan gør, om det så er Linn, Krell eller noget andet så er reslutatet det samme, at så mange
Hi-Fi prod. tager os ved næste er en hel anden historie, vi skal værre glad for at B&O er dansk og de har valgt at prod. i Danmark og vi har nogel
mensker som Peter Pan til at lave god rekalme for dem.

Og i sted for personfnider, kan vi lige så god, få lidt humor i
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Gud ja, han skriver jo "bilder ikke folk bevidst noget ind..." Han kan ikke lade være, det er en mani   By the way, B&O producerer ikke kun i DK, de har fabrik i Tjekkiet med +200 ansatte, og de har en hær af programmører i Indien og Østblokken. Outsourcet.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 05 Januar 2008 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Råd til studerende:

Brug kaffefiltre hvis du ikke har mere toiletpapir.

Lad være med at røre rundt i kakaomælken med din B&O- fjernbetjening, rejs dig op og hent en ske.

timur
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 05 Januar 2008 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Råd til studerende:

Brug kaffefiltre hvis du ikke har mere toiletpapir.

Lad være med at røre rundt i kakaomælken med din B&O- fjernbetjening, rejs dig op og hent en ske.

Hvor mange studerende har B&O fjernbetjening ?????

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Surt B&O er også hoppe på Outsourcet bølgen, så tro pokke at det blive så dyrt

Peter pan, det hedde selv indbildning

Lad være med at røre rundt i kakaomælken med din B&O- fjernbetjening, rejs dig op og hent en ske, måske tale du af erfaring

timur
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Desuden synes jeg at Peter Pan kører sin B&O mani lidt for langt ud. Ingen tvivl om at B&O laver udemærkede produkter, men der er altså andre producenter som laver ligeså gode produkter til lavere priser.

At være så hooked på ét mærke er altså lidt ensporet.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

timur

Alle dem der har velmennende forældre.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Nej Peter pan det hedder, dem der har vel lønnet forældre

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 Januar 2008 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Der er skam HD lyd, pt. hvad YouSee sender via kabel TV til min  Sagem HD 81 Selector.

Hov, den her overså jeg helt: Hvad YouSee sender ud via kabel, har aldeles ingenting med HD lyd at gøre.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:
Det er korrekt alt det du beskriver, men AV5 kostede kun 43.995,- da den kom frem i 1998

Ork, så var det jo et røverkøb!

ctacta skrev:
og det var sammen tidspunkt jeg startede på B&O i produktudvikling, så jeg husker også tydeligt de interne diskutioner, men jeg må da erkende at jeg selv købte produktet i personalesalg, da det var så ekstremt elegant. Ved tænd/sluk, kørte højttalerne ud/ind i siden, og det var 100% synkroniseret med det elektroniske "tæppe" der var på skærmen sammen med bevægelsen og position ved tænd/sluk (motorstyret stand).

Det kan man sige om produktet var et det var elegant og perfektionistisk. Det kunne vise nogle gode billeder, men teknologisk var det bagud selv i sin tid, men det var et alt-i-et produkt og meget kompakt. Perfekt til soveværelset. Jeg havde 3½ år efter ikke svært ved at sælge det, det røg faktisk på QXL på forsiden, og ham der købte det fra Odense, var en meget glad mand, også i årene efter.

Men at købe AV5 på spec. nej der var bedre ting på marked dengang. Men hvis det var magi og noget anerledes, så var produktet perfekt, der var intet der nåede det til sokkeholderne.

Jamen, som jeg jo også skrev, så synes jeg egentlig produktet isoleret set var et fremragende produkt. Ét af de bedste B&O til dato har lavet, faktisk. Det var bare et produkt som ingen rigtigt havde brug for...

Denne tråd omhandler vores komiske Peter Pan der lider af en Beomani (det kan jeg godt tillade mig at skrive) da han provokere voldsomt ved at sige, sælg bil nr. 2 og få noget godt A/V til 250K. Ak ja, det han viser frem på en meget dårlig grafisk måde, er nok de grimmeste Beolaber der er lavet til dato, og performance og pris hænger slet ikke sammen. En 40" har intet med hjemmebio at gøre, den kan hænge i soveværelset eller børneværelset.[/QUOTE]

Jamen, jeg er da brølende enig. Jeg synes man skal have lov til at have sine meninger, men hvis man udråber et system med et 40" tv til at være et "super A/V" system til en kvart mille, så er man noget blåøjet. Eller også har man bare aldrig oplevet en ordentlig hjemmebif (det må jeg lige arrangere for den gode Peter en dag... )

ctacta skrev:

Det totalt morsome i denne tråd og Peter Pans forslag, er at der slet ikke er en HD kilde i form af Blu-ray eller HD-DVD. Hvad skal jeg så bruge et kostbart Full HD 1080p fjernsyn til? DiscoveryHD som han lovpriser og bukker for sender ikke i 1080p eller i, men kun i 720p....

Selv B&O har dog indset at det godt kan lade sig gøre at tilslutte ikke-B&O produkter til et B&O tv... (Discovery HD sender iøvrigt i 1080i)

timur
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

timur

Alle dem der har velmennende forældre.

Well, de studerende du omtaler, der har velmenende forældre, får vel en check så de kan lære at træffe deres egne valg.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:
Peter Pan skrev:

Der er skam HD lyd, pt. hvad YouSee sender via kabel TV til min  Sagem HD 81 Selector.

Hov, den her overså jeg helt: Hvad YouSee sender ud via kabel, har aldeles ingenting med HD lyd at gøre.

Helt enig det er AC3 lyd (må tilskrives en skrive fejl), men hvad er forskellen udover et andet afspilnings system. ? 

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:
Du kan mene hvad du vil, men jeg bidler ikke bevist folk noget ind der ikke passer

Problemet er ikke at du skriver noget forkert, vi kan alle tage fejl ind imellem. Problemet er at du så krampagtigt holder fast i at dét du siger er rigtigt, selv når ellers velmenende brugere oplyser dig om at du tager fejl, og selv når fejlene er åbenlyse og indiskutable. Prøv en gang imellem at lade være med at se det som et angreb, når folk retter på dig, men som at de hjælper dig til at gøre din tråd mere korrekt, og hjælper dig selv til at blive klogere. Så vil folk også være langt mere venligt stillede overfor dine holdninger. Det er ikke fordi folk vil genere dig at de retter på dig - det er kun for at hjælpe folk til at blive klogere, inkl. dig. Om du bilder folk noget forkert ind bevidst, eller om du gør det ubevidst men så nægter at lytte når du bliver gjort opmærksom på det, det giver sådan set det samme.

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Otto,

Hvornår er Discovery begyndt at sende i 1080i? Første gang jeg så det, der var det 720p. har du iøvrigt købt de BD skriver der findes i USA med de udsendelser Discovery har lavet? Brasilien, Space, Kina m.m. De er virkelig flotte, dog står de solbrune piger på stranden med numsen i vejret ikke så skarpe som man kunne ønske sig

timur
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:
AV Precision skrev:
Peter Pan skrev:

Helt enig det er AC3 lyd (må tilskrives en skrive fejl), men hvad er forskellen udover et andet afspilnings system. ? 

Hmm, hvis ikke du ved hvad forskellen er på AC3 og HD-lyd, og hvad det kræver at afspille HD-lyd, ja, så burde du altså lave lidt mere research

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Er AC3 lyd ikke det gammle navn for Dolby Digital 5.1, at så TDC stadig bruge det hvis vel at de ikke er fuld med tiden, og der skulle vel værre
mange problem med Sagem HD 81 Selector, jeg venter på den ny udgave, før at jeg springe på HDTV vognen ?

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

AC3 er en komprimerings-form på linie med MP3. Dét man normalt forstår ved HD-lyd, er ukomprimeret multikanals-lyd, dvs. f.eks. 5.1 PCM lyd fra en Blu-ray, eller Dolby TrueHD. Det giver ikke mening at ditche MP3 for at være "u-hifi", og samtidig acceptere AC3 som ganske fint - komprimeringsgraderne man oplever i praksis er meget lig hinanden, den eneste forskel er at når din hjerne "forstyrres" af billeder, så opdager du ikke i samme grad fejlene i lyden.

Når ret skal være ret, så er der ikke nogen egentlig "standard" for hvornår man kalder noget HD-lyd, men det er i hvert fald misvisende at kalde AC3 (Dolby Digital) for HD-lyd, uanset hvordan man vender og drejer det.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:

Hvornår er Discovery begyndt at sende i 1080i? Første gang jeg så det, der var det 720p.

Pas, jeg kan ikke se noget info om det på min Samsung box, men ifølge hvad folk omkring mig med HTPC-udstyr siger, så er det 1080i, og det tror jeg det hele tiden har været. Var det via satellit du så det første gang?

ctacta skrev:
har du iøvrigt købt de BD skriver der findes i USA med de udsendelser Discovery har lavet? Brasilien, Space, Kina m.m. De er virkelig flotte, dog står de solbrune piger på stranden med numsen i vejret ikke så skarpe som man kunne ønske sig

Hehe... Nej, det har jeg ikke - selv om det måske overrasker nogle, så interesserer prale-billeder mig ikke rigtigt, hvis indholdet ikke siger mig noget. Det er muligt jeg er gået glip af noget på det punkt, Planet Earth synes jeg faktisk var meget interessant, fra et indholds-mæssigt synspunkt. Men generelt så jagter jeg billedkvalitet for at få noget ud af filmene, jeg jagter ikke billedkvalitet for billedkvalitetens skyld. Jeg synes jeg har nok HD materiale omkring mig til at jeg kan nøjes med at kigge på de programmer jeg synes er spændende - jeg har HD film stående på hylden jeg aldrig har set... (hvis jeg nu lod være med at skrive her, så havde jeg rent faktisk tid til at se film... eller pakke mit tøj så jeg kan komme til Vegas )

<< Forrige Side af 16 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes