Forfatter |
|
Hans J Forum Bruger
![Forum Bruger](forum_images/4_star_rating.gif)
![Avatar](uploads/HansJ/2010-04-21_193020_nærigrøv.jpg)
Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
Sendt: 12 Februar 2008 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
larl skrev:
Hans J skrev:
Jeg tror Kim mener, at sikringskredsløbet skal forhindre elektronikken i at brænde af. |
|
|
Ja, men de par fejl der er omtalt i dette emne, skete begge under drift. Altså en elektrisk fejl, hvor en eller flere komponenter brænder af. Og det er frygteligt svært at designe sig ud af - altså at det f.eks. ikke kan ryge fra den komponent som svigter.
/Lars
|
|
|
Enig, jeg mener også vi skal mane til besindighed, det er også sjovt som alle der har et problem med deres elektronik, det være sig anlæg, computer, tv og mobil overholder ALLE de beskrevne forholdsregler i den ellers uåbnede manual .
Men stadigvæk burde Onkyo komme på banen med en melding . __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger
![Forum Bruger](forum_images/4_star_rating.gif)
![Avatar](uploads/jkjaers/2008-03-19_152407_crawler.gif)
Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
Sendt: 12 Februar 2008 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Billeder?
(
We don't need no water let the motherf**ker burn
Burn motherf**ker burn )
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger
![Forum Bruger](forum_images/4_star_rating.gif)
Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 12 Februar 2008 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sjove et det ikke er en rød tråd i hvilken udgaver der futter af, fx. fra serie nr. til serie nr. som har en konstruktionens fejl, så man af den vej
kunne komme problmet til livet.
Og der er jo sjovet at Onkyo komme ikke er komme på banen med en melding og dette problem, at når de futte af er med brænd og det er en
alvolig problem, der burte værre et sikkehed kresløb som netop skulle gøre at der ikke er mulig.
Bl.a. har jeg oplevet at et Rotel er brænd af, og der sker helt ude røg og lugt, den holde bare op med at virke.
Ved god at Apple havde problem med deres bærbar computer batterier, her fik man hurtig at vide hvilken batterier der var tale om, noget på
samme måde burte Onkyo komme med, faktis var det netop problem med Apple´s batterier gav et forbud mod at tage sony´s opladelig batterier
med i Flyveren, dette forbud er nu også gælde for løse video/kamara opladelig batterier.
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger
![Forum Bruger](forum_images/4_star_rating.gif)
![Avatar](uploads/kimolsen/2008-02-24_145638_dolphskjold6.jpg)
Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 12 Februar 2008 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
larl skrev:
kim olsen skrev:
Medmindre man decideret kortslutter noget internt i forstærkeren, eller mishandler den groft (hælder metal ting/cola/øl i) så bør en forstærker/receiver aldrig gøre andet end at sige "puff" og lugte lidt grimt. Alt andet er i min verden en fejlkonstruktion af sikringskredsløbene. |
|
|
Jo større strømforsyning, jo kraftigere kan det virke når den brænder af.
Og det er ikke en lille mobil-oplader der sidder i de store Onkyo forstærkere. Det er faktisk ganske heftig elektronik. Og røgudvikling - fra en komponent der brænder af - kan selv de bedste sikringskredsløb ikke fange. Med mindre det sikringskredsløb er noget med fysisk at indkapsle røgen ![](smileys/smiley1.gif)
/Lars
|
|
|
Ganske heftig? Jeg har brændt proff forstærkere af der er i stand til at levere adskillige kilowatts udgangseffekt, så den køber jeg altså ikke.
Jeg gentagger gerne igen, en forstærker der spontant brænder af under almindelig drift er en fejlkonstruktion, så kan vi altid diskutere hvor fejlen sidder, om det er en fejl i den interne kabling, i sikringskredsløb eller lignende.
Jeg tror desuden vi kan udelukke at det skulle være forstærkere beregnet til 110v drift, så ville de være brændt af med det samme. For mig at se er og bliver det også ligegyldigt om det er 2 eller 22 gange det er sket. Med det i mente skal man dog huske at der kan opstå ekstreme, meget specielle tilfælde hvor fejlstrøm kan skade elektionikken, men det er altså afsindigt sjældent i almindelige danske (eller tyske) hjem.
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
Exxtreme Forum Bruger
![Forum Bruger](forum_images/4_star_rating.gif)
![Avatar](avatars/hiro_bird.jpg)
Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
Sendt: 12 Februar 2008 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
larl skrev:
Exxtreme skrev:
Her er der links til flere af de brugere der har oplevet røg, gnister, flammer og det der er værre, men der er MANGE indlæg at gennemgå... (Flere hundrede sider, og det er bare på et forum): |
|
|
Du indikerer at der er flere end de to herhjemme som har oplevet de problemer med afbrændte Onkyo 805'ere - og så poster du et link til et udenlandsk forum !?
Come on! Nu spilder du virkelig både min og andres tid ![](smileys/smiley18.gif)
/Lars
|
|
|
Hvor indikerer jeg at det er i Danmark jeg henviser til??? Jeg sagde endda at du skulle kigge på de store internationale fora, hvilket du ikke kunne finde ud af og bad om et link... Det fik du, og konkluderede åbenbart at jeg har ret...!
Hvem spilder lige hvis tid???? ![](smileys/smiley32.gif)
|
Til top |
|
|
Exxtreme Forum Bruger
![Forum Bruger](forum_images/4_star_rating.gif)
![Avatar](avatars/hiro_bird.jpg)
Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
Sendt: 12 Februar 2008 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
Uanset hvad er produktet jo defekt, ikke bare almindeligt defekt, men livsfarligt defekt. Jeg gider ikke lire Produktansvarsloven af, men kan blot håbe på at det blot er en enkelt produktion (batch) der er udstyret med en eller flere fejl (komponenter) og ikke samtlige recievere af denne model (tilsyneladende kun 220v versionen).
Uanset fejlen, så må den aldrig udarte sig således at den udgører en sunhedsrisiko for slutbrugeren, og jeg har endnu ikke oplevet lignende tilfælde før. Jeg begriber ikke at man vil forsvare Onkyo, andet end at det naturligvis ikke hjælper på sagen hvis de ikke er blevet gjort opmærksomme på sagen.
Jeg håber at ejerne af de defekte recivere vil maile Onkyo distributøren såvel som deres hovedafdeling og gøre dem opmærksom på problemet.
|
|
|
Helt enig... Og det kan bare ikke være rigtigt at Onkyo ikke har hørt om problemet, prøv lige at se datoerne i de indlæg jeg linker til på avs forum... Det er altså et år siden de begyndte at snakke om det...
|
Til top |
|
|
Exxtreme Forum Bruger
![Forum Bruger](forum_images/4_star_rating.gif)
![Avatar](avatars/hiro_bird.jpg)
Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
Sendt: 12 Februar 2008 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
larl skrev:
NillerViborg skrev:
- Jeg kan ikke se hvordan det er at spilde nogen's tid, da der tydeligvis er tale om hjemmeimport fra tyskland. Det gør det da lige precis ret aktuelt at linke til et udenlandsk forum, da der ikke har været nogen officielt dansk importerede med fejl på endnu - eller hva' ??? |
|
|
Netop.
Men det her handlede om påstande om at problemet med afbrændte forstærkere er stort - også herhjemme.
/Lars
|
|
|
Du griber om dig i luften og gætter løs... Prøv nu lige engang at læse hvad jeg rent faktisk har skrevet... ![](smileys/smiley5.gif)
|
Til top |
|
|
Exxtreme Forum Bruger
![Forum Bruger](forum_images/4_star_rating.gif)
![Avatar](avatars/hiro_bird.jpg)
Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
Sendt: 12 Februar 2008 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
For lige at bringe den åbenbare misforståelse af vejen, så skulle der have været et komma det sted som der bliver gættet på... Jeg mente selvfølgelig at der er flere end de 2 i lille danmark der har brændt nallerne, og kan godt se at at fra det indlæg ALENE kan det mistolkes, men i flere indlæg før det talte jeg om udenlandske/internationale fora...
Så set i den kontekst mener jeg ikke det står til at misforstå... Men nu ved i hvordan det hænger sammen...
|
Til top |
|
|
Dief Forum Bruger
![Forum Bruger](forum_images/4_star_rating.gif)
![Avatar](uploads/Dief/2007-12-03_000406_the_logo_hifi4all.jpg)
Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1214
|
Sendt: 13 Februar 2008 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
For lige at bringe den åbenbare misforståelse af vejen, så skulle der have været et komma det sted som der bliver gættet på... Jeg mente selvfølgelig at der er flere end de 2 i lille danmark der har brændt nallerne, og kan godt se at at fra det indlæg ALENE kan det mistolkes, men i flere indlæg før det talte jeg om udenlandske/internationale fora...
Så set i den kontekst mener jeg ikke det står til at misforstå... Men nu ved i hvordan det hænger sammen...
|
|
|
![](smileys/smiley36.gif) ![](smileys/smiley36.gif) Synes det er ret morsomt at du fortæller, at kommaet skal være der, som det blev gættet. Men at du så (igen) glemmer at sætte det der, er da humor på højt niveau. ![](smileys/smiley36.gif) ![](smileys/smiley36.gif) ![](smileys/smiley36.gif)
erla skrev:
Måske hjælper det på din forståelse, at sætte det manglende komma ind:
"flere end 2 købere i lille danmark, der har "brændt nallerne"
|
|
|
__________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
Til top |
|
|
BowieCool Forum Bruger
![Forum Bruger](forum_images/4_star_rating.gif)
Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 166
|
Sendt: 13 Februar 2008 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige fået en mail fra Tenspot. Onkyo vil åbentbart ikke gi mig en ny forstærker ![](smileys/smiley11.gif)
De mener hvis, at jeg har belastet den for hårdt !!!!
Den var bare tændt da det skete.... Jeg spillede ikke engang musik... Hva FANDEN sker der for dem ????![](smileys/smiley7.gif) ![](smileys/smiley7.gif)
Her er brevet fra Tenspot
Auftrag-Nr.852626 (vom 14.01.08)
FAB/WGR : ONKYO HiFi Receiver Mehrkanal
Type : TX-SR 805 si
Kaufdatum/Alter: 12.12.07
Fehler 1 : Keine Funktion
gelief. Zubehör: Originalkarton, Komplett
Reparatur durch Wersvertretung durchgeführt
Eingangsprüfung durchgeführt
Das Gerät wurde von der Onkyo Werksvertretung geprüft.
Die Surroundendstufe links ist komplett zerstört,
diverse Bauteile sind teilweise aufgeplatzt / verbrannt.
Es handelt sich um einen Totalschaden, eine Reparatur
ist nicht durchführbar. Der Hersteller lehnt eine Abwicklung
über die Herstellergarantie ab.
Sie erhalten eine Fotodokumentation von uns per
separater Mail.
Das Gerät steht unrepariert zum Versand bereit. Alternativ
bieten wir eine kostenlose verschrottung an. __________________ BenQ W5000
Lissau White Flex 120"
M&K 750 system 7.1
Panasonic BD35
Supra-Cables
|
Til top |
|
|
Tommy21 Forum Bruger
![Forum Bruger](forum_images/4_star_rating.gif)
Bruger siden: 16 Juli 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 597
|
Sendt: 13 Februar 2008 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
f**k......
Sådan nogle møgsvin, og så skriver de endda at "de byder på at skrotte den gratis"......
Du må i dialog med tenspot.
Tommy __________________ Setup
MartinLogan Vantage, Motif, Fresco i, encore TF
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
Til top |
|
|
BowieCool Forum Bruger
![Forum Bruger](forum_images/4_star_rating.gif)
Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 166
|
Sendt: 13 Februar 2008 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et hidsigt kvindemenneske på sagen ![](smileys/smiley1.gif)
Den sidste del af brevet har jeg ikke lagt med. Der tilbyder de at sende mig den defekte forstærker retur, hvis jeg vil betale 30 euro. Det er sku det jeg kalder for service NOT !! __________________ BenQ W5000
Lissau White Flex 120"
M&K 750 system 7.1
Panasonic BD35
Supra-Cables
|
Til top |
|
|
Tommy21 Forum Bruger
![Forum Bruger](forum_images/4_star_rating.gif)
Bruger siden: 16 Juli 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 597
|
Sendt: 13 Februar 2008 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo totalt absurd, hvordan faen skulle du selv kunne være skyld i det.
Tommy __________________ Setup
MartinLogan Vantage, Motif, Fresco i, encore TF
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
Til top |
|
|
larl Forum Bruger
![Forum Bruger](forum_images/4_star_rating.gif)
![Avatar](uploads/larl/2005-04-10_214640_avatar2.gif)
Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
Sendt: 13 Februar 2008 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
BowieCool skrev:
Jeg har lige fået en mail fra Tenspot. Onkyo vil åbentbart ikke gi mig en ny forstærker |
|
|
Forhandleren vil ikke give dig en ny forstærker.
Tenspot, som hører under Marquart Vertriebs GmbH & Co i Hamborg, står ikke umiddelbart listet på Onkyos tyske hjemmeside som en Onkyo forhandler.
Det kan betyde, at de slet ikke har Onkyo i ryggen i denne sag. At det er deres egen hovedpine at hjælpe dig, og det kunne være årsagen til at de prøver at slippe ud af det uden at skulle have penge op af lommen.
De skriver godt nok, at de har haft forstærkeren på et "stedfortrædende Onkyo værksted" ... og det kan de også godt have haft. De kan have en aftale om, at de selv betaler for reparationerne.
/Lars __________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger
![Forum Bruger](forum_images/4_star_rating.gif)
![Avatar](uploads/HansJ/2010-04-21_193020_nærigrøv.jpg)
Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
Sendt: 13 Februar 2008 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tommy21 skrev:
Det er jo totalt absurd, hvordan faen skulle du selv kunne være skyld i det.
Tommy
|
|
|
Du kan jo faktisk godt selv være skyld i skidtet brænder af. Nu siger jeg ikke at BowieCool på nogen måde er skyld i det, jeg siger bare man kan selvforskyldt brænde det af.
Men det er en sur situation, at stå i. Men det kunne lige så nemt være samme situation u var havnet i hvis du havde købt herhjemme.
Håber I kommer overens med forhandler, selvom jeg tvivler når værkstedet har nægtet rep. på garanti. Ved faktisk ikke hvordan man står i Tyskland med bevisbyrden, mener herhjemme skal forhandler bevise du har mishandlet den, ved ikke om en udtalelse fra værksted gælder som bevis, eller om de skal dokumentere hvordan den er blevet mishandlet. Jeg håber på det sidste, for ellers er det jo nemt bare at slynge den påstand ud.
Jeg skal ihvertfald ikke handle hos den leverandør.
Poster du billederne når du har fået dem ?
PS: Tag fat i Onkyo Tyskland og høre hvad de kan gøre for at hjælpe dig.
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
Til top |
|
|
NriK Forum Bruger
![Forum Bruger](forum_images/4_star_rating.gif)
![Avatar](/forum/avatars/blank.gif)
Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1781
|
Sendt: 13 Februar 2008 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg føler med dig, men et eller andet sted er jeg også forundret over, hvordan du forventer topservice hvis du har købt et produkt billigst muligt på nettet?.
Selvfølgelig er det hammerærgeligt at det går i stykker, men årsagen til den lave pris ved køb er måske bl.a. at deres eget værksted skal stå for reparation, så de kan spare yderligere 3-4% i indkøbspris. Men nu når der er en defekt vil de ikke betale udgifterne for de nye stumper og påstår at du selv har misbrugt apparatet.
Hvis jeg var dig ville jeg få apparatet tilbage og prøve at kontakte Onkyo i Tyskland og forklare din sag. Hvis det er en generel fejl ( som du selv mener at have fundet ud af) så kan jeg ikke forestille mig andet end at firmaet Onkyo gerne ville have tilfredse kunder, og derfor udbedrede fejlen.
|
Til top |
|
|
xiuxiu Forum Bruger
![Forum Bruger](forum_images/4_star_rating.gif)
![Avatar](avatars/animal_swan.jpg)
Bruger siden: 05 Juli 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 225
|
Sendt: 13 Februar 2008 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Håber ikk digitalo.de behandler mig på samme måde, hvis uheldet sker. Det er under al kritik at behandle sine kunder på den måde, men de er nok godt klar over at du sidder i DK og de Tyskland og at I næppe kommer til at mødes. Håber du får en fornuftig afklaring på det :)
__________________ Mvh Thomas
Vienna Acoustics BBG
April Stello AI500
Logitech Squeezebox Touch
Yamaha YSP-2200
Audiotrak Prodigy Cube
Sennheiser 580
|
Til top |
|
|
Tommy21 Forum Bruger
![Forum Bruger](forum_images/4_star_rating.gif)
Bruger siden: 16 Juli 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 597
|
Sendt: 13 Februar 2008 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
onkyo tyskland har ikke en god kundeservice vil jeg lige sige....
__________________ Setup
MartinLogan Vantage, Motif, Fresco i, encore TF
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
Til top |
|
|
larl Forum Bruger
![Forum Bruger](forum_images/4_star_rating.gif)
![Avatar](uploads/larl/2005-04-10_214640_avatar2.gif)
Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
Sendt: 13 Februar 2008 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tommy21 skrev:
onkyo tyskland har ikke en god kundeservice vil jeg lige sige.... |
|
|
Hvorfor det ?
Det er forhandleren der står for reklamationerne. Det er forhandleren der ikke vil hjælpe.
Det er helt almindeligt at tyske netforhandlere selv sørger for service og garanti. Det sparer penge på indkøbene, og gør at de kan sælge varene billigere.
Så skyd på forhandleren ... (og tag evt. kontakt til Onkyo Tyskland ved siden af)
/Lars __________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
Til top |
|
|
Exxtreme Forum Bruger
![Forum Bruger](forum_images/4_star_rating.gif)
![Avatar](avatars/hiro_bird.jpg)
Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
Sendt: 13 Februar 2008 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
NriK skrev:
jeg føler med dig, men et eller andet sted er jeg også forundret over, hvordan du forventer topservice hvis du har købt et produkt billigst muligt på nettet?. |
|
|
Topservice??? Det er sgu da ikke topservice at ville have byttet sin forstærker fordi den brænder af... Det burde være klart for enhver at når man har en forstærker der brænder af indenfor garantiperioden, så skal den bare byttes uden nogen problemer... Færdig slut
|
Til top |
|
|