Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2024 | 22:59   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Ild i Onkyo TX-SR805 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 11
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mazdarati
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 August 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 79
Sendt: 25 December 2007 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Apple's strømforsyninger til macbook har også haft en risiko for at brænde pga. en konstruktionsfejl. Den slags fejl sker, og jeg vil stadig gerne købe en MacBook - der er jo ikke nogen der laver konstruktionsfejl med vilje, men måden de bliver håndteret på er relevant. Apple har lavet en ny konstruktion, og man kan få byttet sin gamle strømforsyning så vidt jeg ved - så mon ikke Onkyo reagerer på dette her?


__________________
Onkyo 875 - Infinity 7.1 - Blu-ray - Full HD
Til top Vis mazdarati's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mazdarati
 
CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
CSN Teknik

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 842
Sendt: 03 Januar 2008 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Jeg har fået et svar fra den danske Importør SAS Audio ang. dette problem.
Han har tjekket op med Onkyo´s hovedkontor i EU.
De har PT. ikke hørt eller fået en lignende fejlmelding på en eneste af deres nye modeller.

Før der kan drages nogen paralleler skal den receiver der har været omtalt gennemtjekkes på et aut. Onkyo værksted, enda måske runde Onkyo´s egne teknikkere, så man kan undersøge hvilken kombination af ting skal være tilstede for at fremprovekere samme ting som den før nævnte fejl.

Der er PT. solgt over 400 stk. receivere fra model 805, 875 og 905 i Danmark hos den danske Onkyo importør uden en eneste fejlmelding af noget alvorligt, på noget der ikke har kunne løses ved et hurtigt værksteds tjek.


__________________
Mvh.Christian
Cinemania
Til top Vis CSN Teknik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CSN Teknik Besøg CSN Teknik's Websted
 
Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1444
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 07:43 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:

NAD har da så vidt jeg ved nogle effekttrin i omløb, der også spontant går ild i (hvis man altså vælger ikke at fikse dem)

Jeps. Det er korrekt. De kan ikke holde til at blive svitset af en 260-70 volt i lysnettet. Der kan være mange grunde til at produkter bliver håndlune, så mon ikke vi skulle se hvad den reelle årsag til det nævnte problem er, inden vi alle sammen fyrer i flint.

At teknik er lavet i østen er ikke negativt. Ret ofte viser det sig, at de er de eneste der kan lave et givent produkt, medmindre du da har lyst til at sælge huset for at købe en dansk udgave af det samme.

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz
 
ctacta
Lukket konto
Lukket konto


Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1866
Sendt: 07 Januar 2008 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Det lyder da betryggende at der ikke er noget galt. Men min søster klager over at hendes nye 875'er giver nogle sjove dik-dak lyde fra sig i 20-30 min efter den er slukket (standby). Er det bare elektroniken der står og strækker sig sammen efter en hård omgang i 5.1/7.1 ???

Jeg må iøvrigt sige at scaleren er virkelig god og genial. Hold da op den kan lave nogle flotte billeder fra et Sony DigiCam når det vises i 1080p. Det blir aldrig HD, men nøj hvor ser det lækkert ud. Nu savner man bare et HDMI indgangskort til pc'en så man kunne optage det fra reciverens scaler og lege videre med det opskalerede materiale.

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta
 
zirio
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1256
Sendt: 07 Januar 2008 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

Jeg har faktisk også haft et par eksempler med min 875..Der har sagt et par klikkelyde, hvor lyden "hakker"..Det er først lige opstået, og har kun hørt det mens jeg har set DVD..Så måske er det der fejlen ligger!..

Men det er i hvert fald mærkeligt!:.Men jeg slukker bare A/V receiveren og tænder igen, så er det intet problem!..

mvh Zirio

Gymnasiekælderen 2 - Opdateret 5. Jan

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio
 
Mrhviid
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Juli 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 214
Sendt: 08 Januar 2008 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

BowieCool skrev:

Ja, så skete det man går og frygter

Præcis en uge efter jeg havde fået min nye Onkyo TX-SR805 forstærker brændte den af.

Den var kun brugt sammenlagt 1 time i stereo. Forstærkeren var kun tændt da det skete (spillede ikke engang musik), først kom der en lille gnist i højre side og bagefter en stikflamme op af kabinettet i venstre side.

Så nu må den retur til Tyskland.... SKOD !!

Men så finder vi da ud af om servicen er go nok hos Tenspot.de

Go jul til alle....



Jeg overvejde i efteråret at udskifte min Pioneer med en ny surround reciever.

Jeg har selv før haft Onkyo som jeg har været meget tilfreds med. At det så ikke blev Onkyo denne gang skyldes ene og alene dette problem.

Jeg gider ganske ikke gå alt besværet med at sætte mig ind i apparatet, sætte det op, vænne mig til dets lyd mm. for blot at se (høre) den sige...*PUF*!

At benægte at der er et reelt problem med den nuværende Onkyo Surround reciever linie er uholdbart. Der er indtil flere tråde om problemer med netop disse apparater på div. udenlandske debatforums (både EU og US forums). Jeg mener i øvrigt også at den varme som apparaterne afgiver under almindelig brug er ganske i overkanten af hvad der er rimeligt, selv med god udluftning omkring apparatet.

Dertil kommer problemerne med kliklyde. Igen et problem som der findes ganske mange rapporter om.

Jeg mener dog også at Onkyo pt. har overlegen performance ifht. de andre "store" producenter såsom Denon, Marantz, Nad m.fl. på lydsiden. Jeg ville dog stadig ikke risikerer at få et potentielt defekt apparat. Det er ganske enkelt ikke besværet værd i mine øjne!

Den korte og lange er at Onkyo's nuværende reciever serie på mere end én måde fremstår som rene mandags-modeller! For mange problemer og ALT for lidt information fra Onkyo om dette.

Onkyo... det er en ommer. Capiche...!



Mrhviid

Til top Vis Mrhviid's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mrhviid
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 08 Januar 2008 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Slette
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
9els1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 September 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 15
Sendt: 09 Januar 2008 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

"Man skal passe på ikke at have små børn tæt på en Onkyo Surround receiver" Nu nærmer vi os da snart noget hysterisk..... Jeg har en datter på 4 år, og hun går da selv hen til receiveren og skruer op og ned for lyden....udsætter jeg hende for unødig fare ?

Jeg har en Onkyo 875 og den bliver ikke varmere end den Denon AVR 2807 jeg havde før (og det vil sige "lun" sådan cirka) Og det selvom den kører med 7.1 for fulde gardiner.



__________________
Panasonic PT-AE4000
Panasonic TX-P42G20E
Pioneer SC-LX71
B & W FPM4
B & W HTM61
4 stk B & W DS3
SVS SB 12 Plus
Rega Planar 2
Popcorn Hour A-110
PS2+PS3 250GB+Wii
Til top Vis 9els1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 9els1
 
ctacta
Lukket konto
Lukket konto


Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1866
Sendt: 09 Januar 2008 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

Mrhviid,

Dine udtalelser omkring Onkyo og dine konklusioner uden beviser udover løse påstande (giv os da for pokker nogle links til de fora'er der omhandler problemet i EU) minder mere om en hysterisk trans der har fået PMS i 4-potens efter en mislykket operation i Thailand. 

Sorry!

PS: Min gamle Yamaha XV1500 blev varmere end 875'eren fra Onkyo.

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta
 
BowieCool
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 December 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 166
Sendt: 11 Januar 2008 kl. 08:02 | IP-adresse registreret  

Lige en lille opdatering....

Jeg har fået skrevet til Tenspot angående problemet med min nye Onkyo-forstærker. I går kom den samme fragtmand fra UPS og hentede forstærkeren. Jeg troede, at jeg selv skulle betale fragten, men fragtmanden sagde, at når det var en reklamation, så skulle firmaet der har solgt mig forstærkeren betale fragten. Så han skrev bare Tenspot´s UPS kontonummer på pakken

Så nu venter jeg bare spændt på hvad der sker....



__________________
BenQ W5000
Lissau White Flex 120"
M&K 750 system 7.1
Panasonic BD35
Supra-Cables
Til top Vis BowieCool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BowieCool
 
tcktck
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Juni 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 09 Februar 2008 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

 Hejsan jeg er den lykkelige ejer af en Onkyo TX-SR805 og jeg har prøvet nogle af de tunge drenge fra både >Pioneer og Denon og jeg vil ikke bytte tilbage om jeg så fik penge for det.

Den trækker nogle tunge B&W 802 og det gør den fantastisk, ja vel den bliver varm men det gør tung grej med en ordentlig strømforsyning køb en billig og den kold som bare fanden så køb endelig dette dejlige monstrum og vær ikke bange

 

Samsung LE-40F86bdx/XEE
SONY PS 3
Sony RDR-HX870
ONKYO TX-SR805

 

Til top Vis tcktck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tcktck
 
Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2285
Sendt: 09 Februar 2008 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

BowieCool skrev:

Lige en lille opdatering....

Jeg har fået skrevet til Tenspot angående problemet med min nye Onkyo-forstærker. I går kom den samme fragtmand fra UPS og hentede forstærkeren. Jeg troede, at jeg selv skulle betale fragten, men fragtmanden sagde, at når det var en reklamation, så skulle firmaet der har solgt mig forstærkeren betale fragten. Så han skrev bare Tenspot´s UPS kontonummer på pakken

Så nu venter jeg bare spændt på hvad der sker....



Hvordan ser det ud med din Onkyo ?


__________________
Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J
 
tcktck
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Juni 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 09 Februar 2008 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Hvad tænker du specielt på, for som sagt er jeg meget tilfreds da den spiller fantastisk
Til top Vis tcktck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tcktck
 
Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2285
Sendt: 09 Februar 2008 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

tcktck skrev:
Hvad tænker du specielt på, for som sagt er jeg meget tilfreds da den spiller fantastisk


Det var BowieCool, som stod i Quote, jeg spurgte.


__________________
Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J
 
NillerViborg
Lukket konto
Lukket konto

Sound2Vision/LC Audio. Efter eget ønske!

Bruger siden: 17 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 320
Sendt: 09 Februar 2008 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:

Hej Svend,

Det var MX7000 i en bestemt batch, fordi man havde brugt forkerte komponenter (indkøb/logisticfejl)

Sony's strømforsyning (swithcmode) brændte af på den nye slimudgave af PS2.

XBOX 1 kunne i de første mange millioner eksemplarer kortslutte på 115/230 ledningen og dermed bryd i brand. Der var et hus der brændte helt ned i USA og hvor en mindre end 6 mdr. gammel dreng indebrændte. Forældrene har sagsøgt MS, der i sit første svarskrift gjorde gældende at forældre brude have vist bedre og slukket for udstyret når det ikke var i anvendelse! Der er så vidt jeg ved indgået en kæmpeforlig i sagen.

Jeg tror hvis man graver sager op, så er der vel 5-10 slemme sager i CE-branchen hvert år.

MX7000??? - Er du sikker, dem husker jeg ikke vi har lavet recall på. Til gengæld var der en tilbagekaldelse / serviceindkaldelse på MX8000 her i nyere tid. PS2 II netdelen af visse modeller som du omtaler, Visse Loewe 100HZ tV, Xelos f.x., alle Nokia / Finlux TV med HSP Trafo fra ELDOR inden for visse serienumre, og den værste...:  Philips K40... - men det er længe siden...

Og nu tilsyneladene Onkyo. Serviceindkaldelsen kommer vel sikkert først efter _en del tid_...

Lars / Viborg

Til top Vis NillerViborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NillerViborg
 
Danielboy
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Oktober 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1
Sendt: 10 Februar 2008 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

BowieCool skrev:

Ja, så skete det man går og frygter


Præcis en uge efter jeg havde fået min nye Onkyo TX-SR805 forstærker brændte den af.


Den var kun brugt sammenlagt 1 time i stereo. Forstærkeren var kun tændt da det skete (spillede ikke engang musik), først kom der en lille gnist
i højre side og bagefter en stikflamme op af kabinettet i venstre side.


Så nu må den retur til Tyskland.... SKOD !!


Men så finder vi da ud af om servicen er go nok hos Tenspot.de


Go jul til alle....


Hej.. Jeg købte en Onkyo tx-sr805 i starten af november i Tyskland.. - Den spillede i 10 min. og så eksploderede den - bogstavlig talt! Der var røg i
hele stuen, og den knitrede i lang tid efter! Så den blev sendt retur til Tyskland (Fragten kostede kr. 700,- hvilket jeg selv skulle betale). Efter ca. 20
emails til og fra Tyskland, kom forstærkeren endelig 2 måneder tilbage fra rep. hos Onkyo i Tyskland!! Hvor var jeg glad - fik sat det hele til igen,
placerede konen i sofaen, Infocus In78 tændt, lærredet rullet ned, blu-ray i PS3éren.... Og bang - så skete det K.... D... igen!! Mere har jeg ikke at
sige - jeg er simpelthen så gal!!!
Til top Vis Danielboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Danielboy
 
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1694
Sendt: 10 Februar 2008 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Onkyo har da seriøst et problem... Det er jo ikke kun her man har kunnet læse om det...
Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted
 
zirio
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1256
Sendt: 10 Februar 2008 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Danielboy skrev:
BowieCool skrev:

Ja, så skete det man går og frygter


Præcis en uge efter jeg havde fået min nye Onkyo TX-SR805 forstærker brændte den af.


Den var kun brugt sammenlagt 1 time i stereo. Forstærkeren var kun tændt da det skete (spillede ikke engang musik), først kom der en lille gnist
i højre side og bagefter en stikflamme op af kabinettet i venstre side.


Så nu må den retur til Tyskland.... SKOD !!


Men så finder vi da ud af om servicen er go nok hos Tenspot.de


Go jul til alle....


Hej.. Jeg købte en Onkyo tx-sr805 i starten af november i Tyskland.. - Den spillede i 10 min. og så eksploderede den - bogstavlig talt! Der var røg i
hele stuen, og den knitrede i lang tid efter! Så den blev sendt retur til Tyskland (Fragten kostede kr. 700,- hvilket jeg selv skulle betale). Efter ca. 20
emails til og fra Tyskland, kom forstærkeren endelig 2 måneder tilbage fra rep. hos Onkyo i Tyskland!! Hvor var jeg glad - fik sat det hele til igen,
placerede konen i sofaen, Infocus In78 tændt, lærredet rullet ned, blu-ray i PS3éren.... Og bang - så skete det K.... D... igen!! Mere har jeg ikke at
sige - jeg er simpelthen så gal!!!

Det lyder ekstremt mærkeligt!...

At den gør det 1 gang, kan måske skyldes nogle komponent-fejl eller lign (jeg er langt fra ekspert på det område), men hvis det sker 2 gange, så kunne det tyde på at der er en eller anden stor fejl i din 805...

Jeg har næsten læst samtlige indlæg omkring de nye Onkyo-receivere (da jeg selv var en af de første der fik en 875), og jeg det er kun jer 2 jeg har læst om, hvor der har været sådan noget galt!..Det lyder ekstremt mærkeligt, for det er jo virkelig "slemme" ting der er sket!...

Har du overvejet at bruge reklamationsretten, også få dine penge tilbage?...

Ikke fordi jeg skal provokere med at i har købt dem i Tyskland, men jeg har ikke læst nogen indlæg hvor en DANSK-distributør har haft fejl i deres Onkyo-maskine!..Så hvis jeg var jer, ville jeg få pengene tilbage, også give lidt ekstra og købe hos en Dansk-importør, måske er i heldige der...

Men jeg føler virkelig med jer!..Man har glædet sig enormt meget til ens Receiver kommer, også noget den endelig kommer så virkelig det sgu ikke!...Det er ikke andet end Sur r....

Men det virker tilsynlande som om, det kun sker på 805-modellerne!..

mvh Zirio

Gymnasiekælderen 2 - Opdateret 6. Feb - Nu med B&W Front +  Nye billeder  

 

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio
 
zuki
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juli 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 326
Sendt: 10 Februar 2008 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

jeg har heller ikke læst nogle steder, at dem der er købt hos en dansk importør fejler noget, ved ikke om der er forskel på dem der kommer til danmark og dem der kommer til tyskland, men jeg ved der er mange der har købt onkyo i danmark og dem har man ikke hørt noget fra, andet end de bare spiller røven ud af bukserne.. jeg kan ihvertflad ikke finde nogle steder hvor der står at de har fejl med onkyo når de er købt i danmark.. det er kun tyskland man læser det fra.

__________________
ELAC 247        
ELAC cc241
Dali Concept 2 (snart Elac)
Onkyo 805
SVS PB12 NSD
Panasonic TH37PX70e
Playstation 3
Nordost blue heaven
Supra HDMI kabler
Til top Vis zuki's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuki
 
BowieCool
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 December 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 166
Sendt: 10 Februar 2008 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Opdatering....

Jeg sendte min Onkyo 805 retur d.10/01-08. til Tenspot, men har ikke fået nogle mails fra dem. Fik en til at ringe i mandags til dem. De fortalte, at alt var iorden. Forstærkeren havde bare været i restordre. Jeg skulle modtage den i løbet af 14 dage. Kunne bare godt have tænkt mig, at de havde svaret på nogle af ALLE de mails jeg har sendt dem (har intet hørt fra dem). Men jeg satser da stærkt på, at den dukker op snarest



__________________
BenQ W5000
Lissau White Flex 120"
M&K 750 system 7.1
Panasonic BD35
Supra-Cables
Til top Vis BowieCool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BowieCool
 

<< Forrige Side af 11 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes